A Sony titokban javította a PS5 VRR hibáját egy rendszerfrissítéssel

  • Írta: sirdani
  • 14 órája
  • Hardver
Link másolása
A napokban megjelent a 25.04-11.40.00 verziószámú frissítés PlayStation 5 konzolokra, és bár a hivatalos changelog nem tesz róla említést, javította a VRR-hoz köthető akadozásokat.

Mint az már köztudott, a VRR (változó frissítési gyakoriság) támogatása azt a célt szolgálja, hogy bizonyos játékok esetében segítse a 60–120 fps közötti dinamikus képfrissítést. Azonban az elmúlt hónapok során – pontosabban azóta, hogy megjelent a PS5 Pro – több játékos tapasztalt problémákat azokban a játékokban, amelyek nem érték el stabilan ezt a tartományt. Ilyen cím például többek közt a The Last of Us Part 2, a Kingdom Come: Deliverance 2 vagy a Horizon Forbidden West.

A hiba akkor jött elő, amikor egy játék 70–90 fps körül futott. Ilyenkor a VRR nem működött megfelelően, és ez elég súlyos képfrissítési akadozásokban jelent meg. A PlayStation játékos közössége természetesen jelezte ezeket a problémákat, és úgy tűnik, a Sony szakemberei meghallották őket, mert a hibák megszűntek. Ezt pedig a Digital Foundry is megerősítette, miután a japán cég felvette velük a kapcsolatot a javítás miatt.

A jó hírben mindössze azt érezhetjük furcsának vagy szokatlannak, hogy a Sony nem verte nagydobra ezt a pozitív változást – valószínűleg nem akarták reflektorfénybe helyezni a hibát.

A frissítés óta a VRR egyértelműen stabilabb, és ez sok játékosnak jelenthet komoly javulást a játékélmény terén, szóval nem valószínű, hogy bosszúság marad bárkiben is, akinek eddig gondjai voltak ezzel. A következő jelentős rendszerfrissítés valószínűleg még idén megérkezik, de hogy pontosan milyen újdonságokat tartogat, azt egyelőre nem részletezte a Sony.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...