GC 2025: Negyven perc játékmenet a Crimson Desert demójával
- Írta: zoenn
- 2025. augusztus 24.
Hittétek volna, hogy a Crimson Desertet eredetileg egy MMORPG-nek szánták? Az évek során a Peary Abyss teljesen átalakította az egészet, és immáron egyjátékos akció-RPG-ről van szó. A Gamescomon sokan dicsérték a harcrendszerét, ami sokkal akcióközpontúbb és megbocsátóbb, mint a soulslike játékok többsége, és számos tevékenységnek hódolhatunk a játék világában - még ágyúzhatunk is!
A rendezvény előtt nem sokkal halasztották el a premiert 2026-ra PC-n, Xbox Series X/S-en és PlayStation 5-ön, ami még kifinomultabb játék képét vetíti előre, a PC-s verzió már most optimalizáltnak tűnik - sehol egy akadás, pedig jó néhány látványbeli extrával felvértezik.
Ilyen az FFT óceánszimuláció, és a sekély víz szimulációja, ami realisztikus fodrozódást és áramlatokat tesz lehetővé, nem beszélve a sugárkövetésről és a volumetrikus ködről és a folyadékokról, illetve a GPU-alapú ruha- és hajszimulációról sem. A menő széleffektekről nem is beszélve!
Ez a hír a Gamescom-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!
Pedig a világ legnépszerűbb szórakoztatóipari franchise-ai igencsak fantasy alapúak. Star Wars, Harry Potter, Trónok Harca, Witcher, Elder Scrolls, Fallout, lehetne még sorolni.
Az elmúlt 10 évben az indie fejlesztők ontják magukból a (felejthető) nyílt világú fantasy játékokat, míg a AAA igényes címeket úgy kell nyomozni. Döbbenetes. Érthetetlen.
Az elhasalt Forspoken mellett a scifi beütésű Horizon széria, a Hogwarts Legacy, az Elden Ring (bár stílusát tekintve ez sztem egy másik kategóriát fed le :D ), a FF 7 ééééés kb más nem is jelent meg. 10 év alatt!!!!
Jellemzően kasszasiker lett mindegyik és mégis ódzkodnak a fejlesztők a zsánertől. Amúgy kompletten a nyílt világtól félnek a fejlesztők úgy általánosságban, pedig minden féle-fajta stílusban ami kijön és igényes az tarol. RDR 2, Days Gone, Dying Light, CP 2077, Death Stranding, Tsushima, KCD 1-2 mind fejőgép lett. Mégis 10 év alatt ha kijött 10 igényes open world cucc, akkor már majdnem sokat mondtam. Az abszurd amúgy az, hogy a gamer közösség kb nagyja azért sír, mert minden játék nyílt világú... Miközben ha túllépjük az évi 1 igényes megjelenést, akkor az már csodaszámba megy.
Személyes véleményem, de nekem a Harry Potter világ túl 'gyerekes', a Horizon részeket bár imádtam, de a rengeteg erénye mellett a felfedezés és a lootok öröme nem annyira a világ sajátja, az Elden Ringben pedig hiába a brutális lore mennyiség, mégis aki könnyen élvezhető történetre vágyik, annak nem ez az igazi kaland (inkább egy dark, csodaszép kaland ahol a testreszabhatóság végtelen, de mégis inkább egy 120 órás bossrush souls játék, mint bármi más). Úgy látszik ha 'normális' nyílt világú fantasy-ra vágyik az ember, akkor a Witcher 4-et kell kivárni.
A Gamescomon se vártam semmi extrát, csak jöjjön már valami új ow játék, amiben lehet egy kicsit kalandozni kikapcsolt aggyal és menni a vakvilágba, a szabad felfedezés érzésével.
Új az nem jött természetesen, de megjelenési dátumot kapott a Where Winds Meet és a Crimson Desert is közelít afelé. Na mondom ezekből akár lehet is valami. Főleg előbbiből, látványos volt a korábbi gameplay trailere és majd minden szempontból igényesnek és korrektnek tűnt a gameplay és a világépítés (a harcrendszer lutrija mellett). Erre kiderül, hogy F2P játék, előrendelői kozmetikai xarokkal ~6500 píz!!! Láttam egy két 'mielőtt megvennéd' videót, ahol azt mondták lehet szólóban is játszani, de én ingyenes single player nyílt világú játékról még nem hallottam :DDD Ez 1000%-ra mmo lesz, vagy annak valami kínai csűrt csavart változata.
A fenti Crimson Desert viszont követi az Elder Scrolls és társainak jól bevált receptjét és akár jó is lehetne. Szubjektív, de sztem attól ha nem is Makó -> Jeruzsálem távolságra, de azért messzire van. Annyira túl- és alulszaturált a játék a szabadban, illetve zárt terekben hogy az elképesztő. Kint a világosságba bele lehet vakulni, bent pedig a fegyvereken lévő csillagszóró effekt nélkül fogalmunk nem lenne mi történik egy harcban (jelen esetben bossfightban), annyira gyors a csata és sötét tónusú minden. Fogalmam nincs miért olyan a harc, mintha be lennénk speedezve, de nagyon gáz. A mindenféle szikrázó effekt dettó.
Úgyhogy marad a Yotei, a remény hogy az Intergalactic az Elden Ringre hajazó nyílt világot épít, valamint a tisztán fantasy Witcher 4 és The Blood of Dawnwalker (hogy legyen azért egy, amiben férfi protagonistával is lehet játszani; szintén no comment). És valszeg a GTA 6 XD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.