Need for Speed: Undercover

  • Írta: zoenn
  • 2008. november 29.
Link másolása
Az EA hánytatott sorsú gyermekére idén úgy tekintettünk, hogy majd ő lesz az, aki ráncba szedi a sorozatot, melynek minősége az utóbbi években meredeken lejtett lefelé. Az Undercover arra hivatott, hogy megtartson minden olyan elemet a dicső múltból, amiért szerettük, valamint hangzatos, küldetésalapú autóversenyzést hirdessen, filmszerű tálalásban. A Black Box akarta az új utakat, melyen elindulhatnak, hogy a megtépázott hírnév újra ragyogjon – csak túl bátortalanul tették meg a lépéseiket, s mintha el is felejtették volna, hogy mit ígértek. Az új Need for Speed túl egyszerű ahhoz, hogy komolyan vegyük.
Az immáron 12. epizódjához érkezett széria nem biz semmit a véletlenre. A Pro Street csalódás volt, a legális pályaversenyek nem igazán jöttek be sem a rajongóknak, sem maguknak a fejlesztőknek, noha inkább a szimulációt szerették volna erőltetni, de a túlságosan egyhangú versenyhétvégékkel nem lehetett kielégíteni még azokat sem, akik a legelső részt istenítették. Bár a verdák már törtek, melyeket soha nem látott menettulajdonságokkal ruházták fel, az egyhangú körözgetés miatt nem várt ellenségeskedésekbe ütközött. John Riccitello elnökúr pedig kimondta a szentírást: vissza oda, ahol még jelentett valamit a név, dupla annyi fejlesztési időt, hogy ne legyen összecsapva. Nos azért ez kicsit túlzás, hiszen elvégre a tavalyi félresikerült rész miatt változtattak a koncepción, pedig akkor már jóideje készülnie kellett az Undercovernek. A 2005-ös Most Wantednél húzták meg a követendő mércét, mert utoljára az ért el hallatlan sikereket. Ennek tükrében ezúttal a rendőrök is visszatérnek, a manapság divatos élőszereplős átvezetőkkel tarkított történetmesélést nézve még a külsőségekkel sem lesz gond. De nem rugaszkodtak el olyan merészen tőle, hogy ne úgy tekintsünk rá, mint a régi lemez leporolása.


Ami pedig a tálalást illeti, erre mindig is adtak a készítők: pörgős üldözések, szín kavalkád, bögyös bigék és zene. Ezen a téren meglátszik a magas költségvetés a játékon, de sajnos a sablonosság gödrébe már az elején, a történet megismerésekkor beleesnek és onnan már nem is tudnak kiszállni. Filmszerűséggel nincs baj, inkább az alkalmazott csavarokkal. Egy beépített rendőrt alakítunk, olyannyira beépített, hogy még az utcán szolgálatot teljesítő társai sem sejtik, hogy az illegális futamok királya valójában közülük való. Feladatunk az, hogy Tri-Cityben hozzácsapódjunk az utcai versenyzéssel és autótolvajlással foglalkozó nemzetközi bűnszövetkezethez, amit aztán a későbbiekben lebuktassunk. Ehhez előbb viszont fel kell mutatnunk valamit. A nulláról indulunk, egyszerű piti versenyzőként, szép számú versenyt kell megnyerjünk ahhoz, hogy felfigyeljenek ránk. Közben folyamatosan fejleszthetjük 10 tulajdonságunkból álló vezetési tudományunkat, valamint Wheelman Levelünket is. Komolyabb megbízatásokhoz magasabb szint kell, de szó sincs róla, hogy a sorozat elmenne a szerepjátékok felé.


Ahogy növekszik hírnevünk, úgy kerülünk egyre közelebb a maffiózók lefüleléséhez, persze ásítozós véletlenekkel és csavarokkal tarkított történet kerekedik belőle, gyakorlatilag vagy túljátszott szerepekkel az ismeretlen színészek tolmácsolásában, vagy minimális átéléssel. Egyedül a segítőnk, Chase Linh ügynök által alakított Maggie Q domborítása megmosolyogtató, ő hasznos tippekkel bombáz mindvégig, ezáltal folyton tudni fogjuk, hogy éppen min kell ügyködnünk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy teljesítünk egy célkitűzést, utána egy filmbejátszás következik, amiben a perszóna ecseteli nekünk, hogy most mi következik. Nem lesz módunk elveszni a városban, GPS-ünkön ott fognak virítani az új kihívások, amire vagy rákattintunk, és máris belevágunk, vagy egyszerűen odakocsikázunk a színhelyre. Tri-City pedig elég hatalmas ahhoz, hogy elismerően nyilatkozzunk róla – a négy városrész változatos, Palm Harbor a zeg-zugos kikötő és ipartelep, Port Cresent a monumentális belváros, Gold Coast Mountains a kacskaringós kanyonokkal tarkított hegyvidék, a Sunset Hills pedig a napfényes külváros. A másik véglet, hogy túl üres, semmi élet nincs benne, bár a városrészeket összekötő autópályák hosszúak, érdemi levágásokkal és kiszorításokkal nem operálhatunk, itt csak a sebesség az úr, ergo vezetői tudás nemigen szükségeltetik a versenyekhez.


Maguk az alap versenymódok is képviseltetik magukat, a driftelős farolgatás és a gyorsulás kivételével. Ugyanúgy ismerősként üdvözölhetjük a kör és sprintfutamokat, a checkpoint megmérettetéseket. Ezekben semmi új nincs, a régi szisztéma szerint zajlanak, jó pénzt hoznak a házhoz, amit egyrészt az új járművekre fogunk elverni, másrészt a tuning alkatrészekre. Bár én továbbra sem éreztem azt, hogy lenne értelme új autókra beruházni, mivel az ún. Pink Slip futamokon elnyerhetjük más versenyzők verdáit, persze ezzel a miénket is kockára tesszük, de a nehézség ismeretlen fogalom a játékban, pláne ha élünk a futamok újrakezdésével is. Így tehát gyűjtse csak mindenki szépen a lét, mivel a teljesítmény felpiszkálásához szükséges kiegészítők ára meglehetősen borsos, de utóbbi taktikával nem elérhetetlen számunkra egyik sem. S így megint ott állunk, hogy nincs semmi kihívás, nem elképzelhetetlen, hogy több tíz másodperccel hamarabb érjünk be a célba, mint az ellenfeleink, pláne, hogy később mindinkább könnyű dolgunk lesz, köszönhetően a mesteri fokra feltornászott vezetői képességeinknek. Törekedjünk inkább a Dominanciára, azaz az abszolút győzelemre, semmilyen sérüléssel és behozhatatlan előnyökre, mivel hangzatos extrákhoz jutunk mint plusz motorerő és tapadás, mindig látni fogjuk, hogy milyen időn belül kell megnyernünk az adott versenyt. A ráfordítás megéri.


Ámbár a rendőrök is beleszólhatnak a végeredménybe, de talán csak akkor, ha valami nagyobb bakot lőnénk, mivel az ígéretekkel ellentétben a zsernyákok jelenléte – némi túlzással olyan – mint ha ott sem lennének. Ha véletlenszerűen ránk tapadnának, mert pl. egy lopott kocsit kell leszállítanunk A pontból B-be, ez a rosszabb, mert ilyenkor vigyázni kell a benzinfaló épségére – akkor sincs felétlen baj, mivel az intelligenciájuk messziről súrolja a mocsári zsurlóét. Amikor pedig nem is kell figyelnünk a gumiszörnyek küllemére, akkor pedig mehet az Most Wantedes örökség, tehát a folytonos kicseszés, lökdösődés. Bár az előddel szemben ez nem macska-egér játék, sokkal hamarabb lerázhatóak, sőt a dinamikus mesterkedéseikkel sem találkoztam, ellenben érdekes, hogy terepjáróval rendre elém tudtak férkőzni, szemben azzal, amikor sportkocsival üldöztek.


Amiket eddig nem üdvözölhettünk NFS-ekben azok az autópályás száguldások, ami igencsak feelinges, ahogy kerülgetjük a libasorban haladó passzív járműveket. A cél az, hogy 300 métert verjünk rá ellenfelünkre, vagy a visszaszámláló letelte előtt az első helyen álljunk. A kiszámíthatatlan és felemás MI miatt ez szintén kihívás nélkül teljesíthető, olykor mögöttünk halad, mint ha vontatnánk, máskor meg amatőr hibákat vét és akár egy 50 km-es sebességgel is beroboghatunk a célba, leeresztett ablakkal. Nem teljesen ismeretlen az a mód, amikor az Underground 2-ben levillantottunk egy utcákon kóricáló versenyzőt és elhívtuk egy körre, na, ez most különálló játékmódként került a palettába, az elől haladó diktálja az irányt, mi pedig igyekszünk elébe férkőzni. Az autólopást már említettem, itt ugye sértetlenül kell leszállítanunk a négykerekűt időre. Másik újítás, hogy a rendőrök aszfaltszaggatóiba is beszállhatunk némi bűnüldözői feladatok elvégzése céljából. Némi Burnoutos utóíze van a dolognak, azaz le kell amortizálnunk a kiszemelt verdáját. Ennyi. Tulajdonképpen más formában már ismerősök ezek az elfoglaltságok, üdvözítő forradalmaknak híre hamva sincs. Nem titkoltan a Szállító c. Stathames mozi ihlette a fejlesztőket, nos egy ismeretlen tárgy leszállítása az adott helyre az óra szűkös ketyegésének figyelembevételével elintézve ezt a dolgot, még ha az autós akciókkal is számolunk, unalmas és vérszegény tisztelgés a film előtt, pláne hogy egyértelműen a Time Trial Undercoveres kivetüléséről beszélünk.


Be volt harangozva rendesen a Heroic Driving Engine, melynek segítségével látványos manővereket mutathatunk be az utcákon, már-már a fizika határait átlépve. Szó ami szó, beválik és jól néz ki, ahogy ormótlan pördüléseket produkálunk és szinte nincs semmi ami megállíthatna, sem lámpaoszlop, sem szembejövő forgalom, probléma nélkül lepattanunk mindenről. Az irányítás ennek tükrében a végletekig leegyszerűsített, néha olyan érzésem volt, hogy sínen kocsikáznánk, és irreálisan vennénk be a kanyarokat, sebességvesztés nélkül, a féket se sűrűn kell nyomkodnunk. Nem hittem volna, hogy egyszer még visszasírom a Pro Street kis szimulációval átitatott terelgetését, hiszen amit most kapunk az arcunkba, olyan mint ha az oviban tologatnánk a Matchboxokat. Szépen a kukába került a tavaly bevezetett törésmodell is: a kasztni egy-egy ütközésnél ugyan kopik és be is horpad, néha egy-egy darab is leválik belőle, de ez csupán az optika rovására megy, a menetteljesítmény nem csökken, nem válik irányíthatatlanná a technika. Hogy miért? Azért mert így állítólag csak a vezetésre koncentrálhatunk. Hát pont nem így nem érzünk majd késztetést, hogy óvjuk az autót, mivel semmi kárunk nem származik a figyelmetlenségeinkből.


Nem mondhatni, hogy a tuningőrültek tobzódhatnak a lehetőségekben. Továbbmegyek, ilyen gyér belepiszkálásban évekkel ezelőtt volt részünk. Ugye a játék három géposztályba sorolja be a járműveket. Ezekre egyenként szintén három-három, fokozatosan erősödő teljesítménybeli kittet vásárolhatunk, a megszokott utcai, verseny és professzionális csomagokat. Ha valaki az erőre és a sebességre pályázik, akkor annak megfelelőt választja, ha inkább a kezelhetőségre, akkor azt. Jól elkülönülnek a kontrasztok és azért észrevehetőek a különbségek. Lehetőség van az alkatrészenkénti fejlesztésekre is, de nem éreztem identitást, hogy apránként essek neki a verda felvirágoztatásának, mivel sűrűn váltogatjuk négykerekűinket. Optikai tuning területén színre, mintákra-matricákra térhetünk ki, ha sűrűn cserélünk festést, akkor a körözöttségi szintünk is csökken – a kasztni finomhangolásának kapcsolói radikálisan visszaestek tavaly óta, hasonlóan a tapadás, felfüggesztésre gyakorolt kísérletezéshez, mely a menetteljesítményünket tudtuk volna az adott versenytípushoz hangolni. Pár csúszka és ki is merült az Autosculpt. Más kérdés, hogy az irányítás gyerekessége miatt gyakorlatilag felesleges a finomításokkal foglalkozni. Casualoknak bejön biztos.


A multi területéről már érdekesebb szellő fújdogál, a megszokott sprint és körpályás megmérettetéseken felül az igazi sláger az ún. Cops and Robbers mód melyben kétszer négyfős csapatban a rendőrök és a bűnözők csapatában versenyezhetünk. A cél az, hogy az utóbbiak egy táska pénzt szállítsanak le egy megadott helyszínre, míg a bűnvadászoknak ezt meg kell akadályozniuk. A kör végén aztán felcserélődnek a szerepek és kezdődik minden előröl. Érezhetően a Burnout befolyására került be a Cost of State mód, melyben az az egyszerű feladatunk, hogy minél több kárt okozzunk a környezetben és más versenyzőben. Vitathatatlanul nagyobb potenciált érzek szavatosság területén a többjátékos lehetőségekben, mint a rókabőrös single-ben.


A grafikai motor marad ugyanaz mint tavaly, csak nekem úgy tűnt, mintha pár látványos effektet kihagytak volna a végső kódból, persze az EA mindig is adott a küllemre, összességében itt nem róhatunk fel különösebb hiányosságokat. A város színei élénkek, a részecskeeffektek a füsttel és a szikrákkal pazarok, ám minden túl mesterkélt és sivár, valamint a nyálkás úttest elcsépelt megvalósítása újfent visszaköszön. A járgányok száma félszáz, immáron a Ferrarikba is visszaülhetünk, de Nissan 370Z szimulátorban itt debütál elsőként, megalkotásukra odafigyeltek. A hangok és zenék továbbra is a magas minőséget képviselik, igaz utóbbiak között igazi hírességek licenszét sikerült megspórolni.


Mint hogy az Undercover reformokra törekedett dicséretes, a visszaváltás érezhető volt, ám igazi egyediséget és továbblendülést nyomokban sem találhatunk benne. A lényeges ígéreteket nem sikerült pont úgy megvalósítani, ahogy szerettük volna, mindinkább a régi elcsépelt elemeket erőltették le a torkunkon, némi filmszerűséggel nyakonöntve. Érthetetlenül állok szembe a program memóriakezeléséből fakadó bugjaival is, azért ez nem volt jellemző a Black Boxra. Nem ez a helyes út, amit választottak az EA-nél, az új Need for Speed már most vitákat gerjeszt, az ellentábor erősödött, nem véletlen: az idei év már egyértelműen a GRiD-é. Nem mondom, hogy az Undercover rossz fejezet lenne, de sok unalmas szélsőséget tartalmaz ahhoz, hogy semmi maradandót ne keltsen bennünk.

Kapcsolódó cikk

53.
53.
laci1205
Ez a legszarabb NFS mivel eddig játszottam,Szinte állandóan rendőrök elől kell menekülni holott te állitólag az vagy. Egyszer kaptak el akkor is egyből elvették az autómat. És ráadásul alig tudsz pénzt keresni jó autókra a többiek meg 1 szintű autókkal mennek. Kuka az egész
52.
52.
PenészKutya
#51: Hallod baromarcu elmondom neked h ez a 3-dik legjobban eladod NFS!
500 forintot neked nem ért akk ne vedd meg baszki.
De mások meg ezz jáccanak. Ne vedd már el a játék kedvüket marha.
51.
51.
szogyenyi
ez a játék a Need for Speed széria legalja. 500 forintot nem ér meg a tartalom, csak a csomagolás meg az a poháralátét, ami benne van
49.
49.
cross56
nos én tegnap megint a kezdembe vettem az underovert,és érdekes módon lekötött. tetszik az eleje amior a nissannal szagatthatunk,és azért annyira nem rossz a játék szerintem. Kijött a shift,azt valahogy hamarbb meguntam,de attól függetlenül az is tetszik. de én már árom a következő bejelentést,h valyon jövőre mit akarnak, SZiMULÁTOR vagy ismét ki az utcákra,pl Undergroud 3. Én úgy érzem h lesz még Underground 3 a közeljövőben. De visszatérve az Undercoverre,azért jó kis játék. De ahogy az 53. hozzászólásban is olvashattuk,amikor a bugattival megyünk unalmassá válik,de attól függetlenülk én végig vittem.
48.
48.
KTommy
52: sztem nem :D az elsô és örök kedvenc az NFS High Stakes (a taxival való száguldozás :D) utánna az elsô szájtátós NFS a Most Wanted volt nekem... azóta folyamatos csalódás, habár az Undercover okozott egy két örömteli percet.

Már csak a helyet foglalja gépemen, hátha egyszer még rákukkantok

(a játék vége felé jelentôsen elvész a hangulat mikor már a veyron-nal tépünk... itt hagytram abba)
46.
46.
Drider
#50: Lecseréled a procit Athlon XP-ről Athlon 64-re, és/vagy kicseréled a Radeon 9800-ast Radeon HD2400-ra vagy a GeForce FX-et/integrált GMA950-et egy GeForce 7600 GT-re. Ennyi.
45.
45.
AdViSoR
Az miért van srácok hogy ell akarnám indítani a játékot,elindul kijön a fekete DOS alapu képernyő,vár és ki írja hogy a 'program hibát észlelt és ezért leált'... halotam olyat hogy csak 2magon fut,de a readme-jébe nem ír semi fajta 2magrol.Szóval mi lehet a megoldás???



Procim:AMDAthlon 2800+



PLS HELP!!!!!
44.
44.
Drider
A rendőrautók sérülése meg jobb volt a Most Wanted idején, mert a mostani részben, ha áttörsz 300-zal egy blokádot max a motorháztető nyilik fel egy résnyire, semmi ajtó-kiszakadás, tető-horpadás. Egy dolog esik le róluk mindig: a visszapillantó tükör! xD
43.
43.
Drider
a 450-nel száguldozó Hummer-ek, vagy mik tényleg idegesítőek... főleg, hogy egy Veyron-t simán legyorsulnak sztrádán, és eléd vágnak...
42.
42.
Drider
#46: A karrier végén, a 17-es szinten indítottam egy (üss ki 20 rendőrt) küldetést, ahol az max-ra tuningolt Veyronnal már 5 és feles körözési szinten voltam, így kb. a 30-35. autó kiütése után, mivel nem tudtam újraindítani a küldetést, elkaptak szöges-dróttal 3-szor... aztán meg maradt 60 000$-om... plusz nagyrészt Pink Slip-es autóim...
41.
41.
Hansen
45 Drider:



Már, hogy ne lehetne eladni az autókat? Csak azokat nem tudod eladni amit pink slips-en nyertél. Amiért kicsengetted a pénzt, azt el is tudod adni igaz nevetséges áron..... Engem a végigjátszás alatt 1x kaptak el a zsaruk, a veyronnal, ami elég nevetséges bár ezt már leírtam az előző hozzászólásban.



44.

Az jó ha 80 métert repül???? Koszlott kamu volt, szerencse, hogy most kihagyták....
40.
40.
Drider
#44: És, ha elkapnak 3-szor, akkor elveszik a kocsidat, és ez ellen menekülő cédulákat sem szerezhetsz... Meg kocsit sem adhatsz el pénzszerzés céljából, csak eldobni lehet őket... ha meg kifogysz a missziókból, akkor vége... nincs pénzszerzési lehetőség...
39.
39.
kancsoka
Tudjátok nekem csak 1 valami hiányzik ebből a játékból,szt végre most először olyan NFS-t kaptunk amin el lehet szórakozni!Az az 1 bánt h nincs olyan mint az MW-ben h neki mész 220-al a rendőrkocsinak és repül 80 m-t!Pedig az nagyon élvezetessé tudta tenni az üldözéseket!
38.
38.
Drider
Vannak Ferrari-k? :O én végigtoltam, és nem találkoztam egyel sem, még a forgalomban sem... Valószínű a Pagani Zonda-val, vagy a Lamborghini Murcielago-val lett összetévesztve... Egyébként a Carbon valamivel fejlődött a Most Wanted-hez képest(kép-a-képben mód, szemünkbe vihogó karaktermodellek), nos most ez egy visszalépés, mivel csak filmjelenetek vannak bevagdosva a játék közben. A történet nem is történet, semmi köze nincs a filmnek a játékhoz, rossz összevágások stb. A grafikáról annyit, hogy a grafikus motor is ugyanaz, mint a Carbon-ban/ProStreet-ben volt csak kicsit HDR-ezve. Aki NFS-t akar, annak ajánlom a Carbon-t, sokkal változatosabb környezettel, jó történettel, kis gépigénnyel, realisztikusabb vezetésélménnyel. A Ferrari-król meg annyit, hogy az NFS sorozat meghatározói voltak, amíg meg nem jelent az Underground... (bár az Undercover-be sem hiszem, hogy illettek volna ilyen fizika mellett)
37.
37.
Hansen
Hát Ferrarival én nem találkoztam, de az M6 és a Veyron nagy ötlet volt. Maga a játék kicsit fura, a sztorizgatást ilyen minőségben kár erőltetni, majndem mint egy Uwe Boll "filmben"..... A fizika kamu, amikor 400-as tempó mellett elmegy mellettem a rendőrségi terepjáró...... Meg egyébként is mit virít a K9 felirat az SUV rendőrön?? Az a kutyás egység, ezt minimum a kutyám jerry lee óta mindenki tudhatja.........
36.
36.
Shagy
Én nem írtam hogy szar a játék csak én is vártam a Ferrarikat és ezért csalódtam am nekem tetszik!Sok a hülyeség benne ha belegondol az ember de aki játszott anno a Need for Speed: Hot Pursuit - al az tudja hogy abban is észnélküli száguldozás volt , meg a Highstakes ben és a Hot Pursuit 2 ben is.Na azok voltak az igazi Need for speed ek !Nem sokban de ez hasonlít azokra egy kicsit szal nekem azért tetszett hogy igen is 400 al bemegyünk a kanyarba :P mert életben nem lehet csak 40 - 50 el :(
35.
35.
Aramisz93
Egyáltalán mi ez hogy csinálj jobbat? Nekik ez a szakmájuk. Pénzt kapnak érte. És nem mellesleg ez már a 12. NFS lehetne valamennyi tapasztalatuk, ahhoz hogy ne adjanak egy ilyen félkész játékot.
34.
34.
torolaci
visszatérve a "csinálj jobbat" témához. igen, én tuti nem tudnék összehozni 1 undercover szintű gémet, viszont(!) én nem is kapok érte lóvét, nem úgy mint a fejlesztőgárda tagjai akik szerintem most is megkapták a kell honoráriumot, de úgy látszik ez sem motivál vagy télleg ennyire kevés az idő amit kapnak 1-1 játékra.

nekem a carbon marhára bejött, jobban mint a MW bár az se rossz, viszont nálam még mindig a HP2 a best nfs
33.
33.
Gula
Lusta voltam elolvasni az összes kommentet, de mindenkivel egyetértek aki szerint a játék szar.
32.
32.
ptogamer
Az az erdekes hogy most mindenki azt mondja hogy Most Wanted jobb vagy ugyanilyen es megis csak 5.7-et kapott !
31.
31.
Chavez
34:

én nem az oldal iránti értékelésről beszélek! ez engem cseppet sem befolyásol, én magam csinálok egy felmérést minden kategóriában, és eldöntöm, h mennyit ér. tehát összegzem.
30.
30.
lac15
33.sztem meg nem az értékesités fogja eldönteni h kinek mi tetszik

mer pl ha GTA4-re a gk vagy 1 nagyobb oldal pl a Gamespot 3.2-öt adna rá akk már neked nem is tetszene??

amugy meg ez a rész még mindig jobb mint a carbon vagy a prostreet

lehet a régebbi részek szinvonalát nem hozza de azért simán ellehet játszogatni vele
29.
29.
Chavez
Én várom az Underground 3-at! Remélem lesz

ha nem lesz részletes tunning rendszer, és legalább az arcade és szimulátor közti irányítása, akkor azt mondom, h a nfs törölje ki a segg*t az EA-vel.

Ennél már csak jobb nfs rész jöhet.



Nfs akkor nfs nálam, ha legalább meghaladja a 8.5-öt vagy 85%-ot értékesítésben.
27.
27.
unltd.
K2 The Highest:



nem ujirasrol van szo. a koborlas egyszeruen nem hozta a nfs u2 szintet se. ami nallam a toppon van meg mindig. itt egyszeruen ertelmetlen a koborlas. hiaba nyilt az egesz vilag ha nincs a tobbi varosba melod es meg GPS-ed sincs. mindezekmellett ott villog az a huseg h nyomd le a TAB gombot.

a grafikaval semmi bajom. de az Underground 1,2 hangulatot meg megsekozelitettek.





Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...