Halo: Reach

  • Írta: Daks
  • 2010. január 24.
Link másolása
Amikor a Halo: Reach neve először felmerült tavaly nyáron, mindenki Eric Nylund előzményeket bemutató novellájával, a The Fall of Reach-csel azonosította a játékot. A találgatások hellyel-közzel igaznak is bizonyultak, az emberiség és a covenant haderők háborúját bemutató legújabb rész azonban egy teljesen új, eddig sosem látott szemszögből közelíti meg az eseményeket.
A 2500-as évek közepén, a Halo: Combat Evolved eseményei előtt járunk. A földi csapatok gigászi űrhajókkal kutatják az űrt, sorra kolonizálják a világegyetem bolygóit, egy napon azonban bekövetkezik az, amitől évszázadok óta tartottunk. Idegen erők tűnnek fel a sötétben, az első fenyegetés után pedig kezdetét veszi az emberiség legnagyobb háborúja. A covenant seregek sorra rohanják le a bolygóinkat, akkora erővel támadva ellenünk, hogy félő, még a Spartan-program se képes őket megállítani.


A játék az invázió első állomására kalauzol el minket, oda ahol az egész háború elkezdődött. A Spartan III-as katonákból álló Noble csapat tagjaként egyedül maradunk a lemészárolt bolygón, menekülnünk kell, de egyúttal gondoskodni arról is, hogy az idegenek ne érezzék jól magukat a bőrükben.



A Reach bolygót még egyetlen Halo játékban sem láthattuk, most viszont fény derül minden titkára. Megismerhetjük a városait, a vidéki területeket, magunkba szippanthatjuk az atmoszféráját, és egyben tanúi lehetünk a bukásának is. A történet a legenda egyik legszomorúbb részét mutatja be nekünk, Reach a végnapjait éli, haldoklik, a lakónegyedeket lebombázták, az erdőket letarolták, a hajdan volt legnagyobb katonai bázis pedig immáron romokban hever. A kalandok során bejárhatjuk a bolygó minden fontos létesítményét, megfordulunk majd a UNSC központban, a telepes negyedben, az erdőben, és az idegenek bázisán is, ami rengeteg izgalmas pillanatot kölcsönöz majd a játéknak.


Az új Halo minden korábbinál sötétebb és félelmetesebb lesz. A covenant katonák teljes pusztítást fognak végezni, az árnyékból támadnak majd ránk, és nem lesz egyetlen olyan példány sem, ami ne akarna minden erejével kinyírni minket. Egy kőkemény invázióba csöppenünk tehát, a covenantok itt még nem tanulták meg a nyelvünket, a háború kezdeti időszakának köszönhetően pedig még nem ismerjük őket, ami mindkét oldalról sok érdekes helyzetet teremt majd.


Ezt az adrenalinnal fűtött hangulatvilágot fokozza még a rendezés és a design is. Az eddigi Halo játékok hosszan elnyúló, dokumentáló átvezetőit felváltják a háborús jelenetek, melyek kamerakezelése is olyan lesz, mintha egy igazi forgatócsoport loholna mindig a nyakunkban. A rohanós részeknél ide-oda billeg majd a kamera, amikor warthogokkal száguldunk akkor olyan lesz, mintha egy másik autóval követnének minket, a párbeszédek pedig sokkal emberibben, érzelmesebben fognak alakulni.


A csapatunkat alkotó Noble katonák egyébként vadi új prototípusok, akiket közvetlenül a Master Chiefet is teremtő Spartan II program után kezdtek fejleszteni, harmadik generációs katonák lévén pedig nem csak olcsóbb és egyszerűbb az előállításuk, de a harcmezőn is jobban megállják a helyüket. A Noble vezetője Carter lesz, az S-259 számot viselő, szétkarmolt páncélú katona, a csapat legkeményebb, minden összecsapásban elsőként megmozduló tisztje. Kat-320 a főnök legrégebbi és legjobb barátja, aki azon kívül, hogy a team egyetlen hölgy tagja, robotkarjának köszönhetően még a legerősebb katona is mindközül. A felsorolás itt még nem ért véget, az alakulat sorát bővíti ugyanis Jun-266, a csendes gyilkosként ismert Emile-239, a Spartan II-es Jorge-052, illetve az általunk alakított Noble-6 is. De nem csak a mi oldalunkon, hanem a covenant fronton is lesznek új katonák, bemutatkoznak majd például a lassú, de erős skirmisherek, melyeket amolyan bástyaként használnak majd az idegenek a legfontosabb állomásaik védelmére és ismét visszatérnek az elite-ek is.


Az arzenálunk is bővül majd, lesz például egy Designated Marksman Rifle nevű távcsöves fegyverünk, ami a hagyományos sniper és a nagy teljesítményű közelharci fegyverek kereszteződéséből jött létre, és ami egyetlen lövéssel halálos tud lenni, ha megtanulunk vele célozni. Persze a régi jó stukkerek is visszatérnek majd, lesz csipa, assault rifle, és pisztoly, de az ellenfelektől is tudunk majd megint rabolni. A covenantok új fegyvere a needle rifle, ami első blikkre egy hagyományos sorozatlövőnek látszik, ám ha háromszor eltalálunk vele valakit, akkor a golyók berobbannak, és azonnal szétszakítják a szerencsétlen ellenfél testét.


Már egy Spartan is kemény felfordulást tud okozni a harcmezőn, a Halo: Reach viszont megmutatja, hogy mi történik, ha hat, továbbfejlesztett katona veti bele magát a csatába. Epikus összecsapások, hatalmas robbanások, megállíthatatlan rohamok és drámai fordulatok várhatóak a játékban, lesz minden, amit csak el tudunk képzelni egy ilyen helyzetben. Ezzel együtt az egy képernyőn megjelenő karakterek száma is nő majd, a Halo 3 eddigi legfeljebb húsz szereplője helyett negyven gép által irányított ember, és még húsz jármű fog minket célkeresztbe venni, úgyhogy mindenre lehet számítani, csak üresjáratokra nem.


A játékmenetet leginkább úgy kell majd elképzelni, mintha a Halo 1 és az ODST legjobb részeit kevernénk össze egyetlen akciódús masszába. Lesznek nyomozós részek, egyes helyeken bizonyítékokat és mindenféle tárgyakat kell majd gyűjtögetnünk, hogy megfejtsük az idegenek titkát, de visszatérnek a nyílt terepen való összecsapások és a csapatharcok is. Újdonság lesz viszont az éjszakai lopakodás, melyek során csendesen kell majd megölnünk az őröket anélkül, hogy azok felébresztenék a táborban alvó társaikat.


Az egyszemélyes kalandok mellett természetesen ezúttal is lesz multiplayer mód. A készítők kényszerfaggatása utána megtudtuk, hogy a Reach többjátékos módja leginkább a Halo 3-éhoz fog hasonlítani, megtalálhatjuk majd benne minden eddig ismert lehetőséget, sőt még több újat is. Ezeket nem akarták részletezni, azt azonban elárulták, hogy lesz legalább négy játékos online co-op móka, két játékos split-screen co-op mód, a legfeljebb tizenhat résztvevős kompetitív összecsapások során pedig teljesen testre szabhatjuk majd a játék beállításait. Megjelenés idén ősszel.

Kapcsolódó cikkek

38.
38.
KI4IDeM
szerintem azért nem adják ki pc re mert pc-n rengeteg a warezos és ezáltal nincs benne üzlet
37.
37.
-Gabex-
A Halo a legjobb játék, amivel találkoztam, de azért Master Chief nélkül nekem csak olyan Halo-féleség ez a játék... :D Oké, hogy még azelőtt játszódik, de így nem az igazi. :D Ennek ellenére megveszem. És akik meg PC-re várják, azok vegyenek boxot, megéri...
36.
36.
Bubiii
még jó h van xbox-om xd
35.
35.
Psychosocial
ja Kár hogy HALO kat nem adják ki PC-re :(
34.
34.
Horvi14
há biztos zsír de gondolom ezis csak xbox-ra lesz úgyhogy csak elképzelni tom...
32.
32.
Psychosocial
Ez nagyon ott van! lessz PC-re is?remélem igen

31.
31.
InGen
#27: Semmi nem történt, csak nem first party MS stúdió most már, de ugyanúgy az MS-nek fejleszt.
30.
30.
Mortician
Így az előzetes alapján kíváncsi lettem rá. Anno PC-n játszottam a Combat Evolved-del, az nagyon tetszett, annak a résznek a hangulata tényleg magával ragadott. A második rész teljesen kimaradt, a harmadikat meg kölcsönkaptam egy haveromtól, de az valahogy nem tudott úgy lekötni mint az első rész. Az ODST szintén kimaradt, de ezzel szerintem teszek majd egy próbát. :)
29.
29.
gerzero
Ez nagyon jó játék szerintem.
28.
28.
Jocilus
23: Itt nem magamnak írtam,csak kitöröltek egy komit... :D Még mielőtt vki azt hiszi,hogy skizofrén vagyok.
27.
27.
NECROSMOKE
Öszintén,én még nem probáltam,de 1probát megérne sztm.mert jól néz ki,de elöbb ahz bekéne szereznem 1 dobozt is(igazából nem rajongok a dobozért,de valahogy meg kéne békélnem vele)
26.
26.
wildláma
Amúgy most nézem hogy ezt újra a Bungie készíti? vagy én vagyok csak eltévedve a halo játékok fejlesztői között. Ugye volt hogy a bungie kilépett a MS-től, de most akkor mi van?
25.
25.
wildláma
Szerintem morálromboló hogy a spartanik személyiségét közelebbről is megismerjük, pl az arcukat. Így nem az igazi, de attól még fasza lesz.
24.
24.
Kyuubi
#24: Nem, de a hozzászólásod full OFF tartalmú. Van ennek megfelelő topik, ha más nem, akkor a blabla.



Egyébként nem várok sokat a játéktól, szal valószínlüleg tetszeni fog. Majd meg látjuk, de szerintem az első két Halo szintjét nem fogja hozni.
23.
23.
ZERO88
Lenne egy kérdésem! Miért törlik ha belinkelek egy másik oldalt?

Mi ez kommunizmus? Cenzúráztok! :D
22.
22.
Jocilus
22: Ezt nem értem...ez,hogy jön ide?
21.
21.
Jocilus
Nekem az ODST az tetszett...a Halo 1-et meg most nyomom és az is tetszik.Szóval nekem szerintem be fog jönni! :D
20.
20.
bzsp
istenem de überkirály lesz :D



és a teszt is nagyon jó:)
19.
19.
megalonagyix
Én úgy emlékszem lehetett UT-ban is, de lehet hogy az csak egy mód volt.
18.
18.
Daks
Az biztos. Sot, a halo 1 talalta ki a multis jarmuhasznalatot, elotte nem volt egy ilyen se!
17.
17.
trulyxy
város nagyon.

miaz hogy a cod elött élte fénykorát? multija veri a cod mw2 multijat.
16.
16.
geri q
#14: én még csak a halo 3-mal játszottam de szerintem nagyon hosszú volt mikor elmentem a színházba megnézni hogy hogyan játszottam minden pályán 2 órát elütöttem
15.
15.
Daks
#13: Mivel spartanokról van szó, tuti hogy lesz rendes pajzsuk
14.
14.
simon 555
#10: mert te miért vagy olyan biztos benne,hogy a Maffia 2 jo lesz?

azt is már miota halasztják....
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...