Halo: Reach Multiplayer bétateszt

  • Írta: Ca$h
  • 2010. május 7.
Link másolása
A Halo-rajongók számára május 3-a nemzeti ünnepként volt bejelölve a naptárban, bizonyára rengetegen voltak olyanok, akik erre a napra felfüggesztették tanulmányaikat, szabadságot vettek ki, urambocsá beteget jelentettek, vagy éppen párkapcsolatuk harmóniáját tették kockára. Mindez egy játék miatt, ami sokaknak sokkal több csupán egy szórakozási forrásnál. Hölgyeim és uraim, íme Halo Reach béta! Ne menjetek sehová!
Nem csodálkoznék azon, ha a május 3-i nap belépne a Guiness rekordok könyvébe, mint a nap mikor a legtöbb időt töltötték el az emberek egy menüben várakozva, játék nélkül. Ez legfőképpen annak köszönhető, hogy senki se tudta pontosan, mikor is fog végre elstartolni a várva várt bétateszt. Emberek tízezrei, szerteszét a világban nézegették tűkön ülve újra és újra indítva a Halo ODST menüjét, hogy végre mikor vált már át a „Preview beta" felirat „Play beta" feliratra. Hazai idő szerint olyan 18-19 óra között megtörtént a csoda: elindult!


Bizonyára sokan voltak közületek, akik erőteljesen elgondolkoztak azon, vajon hogyan volt képes a Bungie ilyen rövid idő alatt két Halo címet is piacra dobni. Vajon hogyan volt idejük teljesen újragondolni a több mint sikeres Halo 3-at, amivel elvileg lezárult egy legenda, végéhez ért egy történet. A válasz erre nagyon egyszerű. Az ODST tulajdonképpen nem volt több, mint egy küldetés lemez a Halo 3-hoz, abból is természetesen a jobbik fajta, aminek elsődleges és legfőbb célja volt a cím felfrissítése a köztudatban, s persze ez adta meg a jogot a Reach bétatesztelésére is. Mert a fő attrakció természetesen a Halo előzményeiről szóló Reach volt, ez nem vitás, aminek minden esélye megvan arra, hogy még a Halo-trilógiánál is nagyobb legendává váljon, hiszen ki tudja, hány évnek kell még eltelnie addig amíg újabb résszel fogunk találkozni a sorozatban. Szerény véleményem szerint erre majd csak a következő generációs Xbox megjelenése után fog sor kerülni.


De hagyjuk a rizsát, térjünk rá a lényegre. Az első és legszembetűnőbb része a bétának, hogy alaposan újra- és átdolgozták az egész menürendszert, valamint a matchmakinget. Miután beállítottuk spartanunk páncélzatát, színét és a logónkat, már jöhet is a többjátékos opció. Ide belépve rendkívül ötletesnek tartottam, hogy minden egyes Reach-csel játszó cimboránkat látni fogjuk, akikhez csupán egy gomb megnyomásával már csatlakozni is tudunk. Ha ez nem lenne elég akkor még olyanokat is be tudunk állítani, hogy milyen típusú emberekkel szeretnénk játszani: olyanokkal akik csapatjátékosok, akik magányos farkasok, akik sokat, vagy keveset beszélnek, sőt még olyan lehetőségünk is lesz, hogy zavar-e minket a csúnya beszéd, vagy sem. Első nap sajnos igencsak túl voltak terhelve a szerverek, ezzel gondolom nem kevés fejfájást okozva a Bungie-s kölköknek, de szerencsére ezt nagyon hamar orvosolták és második nap már semmilyen problémával nem találkoztam ezen a téren.


Miután rányomtunk a meccs kezdésére, lehetőségünk van választani, hogy éppen milyen játékkal szeretnénk nyomulni az adott csoporton belül. Gondolom a végleges változatban ez le fog redukálódni az adott térképek kiválasztására, de itt a bétában nagyon kellemesnek tartottam, hogy szabadon választhatok - a többi sráccal együtt természetesen - a számomra legszimpatikusabb szabályrendszerek közül. Tehát ha mondjuk a csapatos objektív opciót választottuk, akkor azon belül adott lesz három lehetőség is az általunk legszimpatikusabbnak a kiválasztására.


Miután elkezdődött a meccs rögtön észre fogjuk venni, hogy a grafika bizony nem sokat fejlődött. Azon kívül, hogy az egész kép világra ráhúztak egy grainy effektet, nem sok minden változott. Ez az effekt tulajdonképpen csak egy nagy átverés semmi több, hiszen igaz, hogy egészen egyedi, egyfajta retro hangulatot ad a játéknak, de nem kell sok ész hozzá, hogy rájöjjünk, az engine nagyrészt maradt a régi, a változás csupán a játékmenetben történt meg.


A legfontosabb változás a Call of Dutyhoz hasonló perkek kiválasztásában rejlik, amit minden újraéledésünk előtt ki tudunk választani. Spartanként összesen négy ilyennel fogunk találkozni, az első a Guardian aki egy rövid időre képes sérthetetlenné válni, ilyenkor azonban képtelen mozogni. A második a sunnyogók kedvence lesz, hiszen viszonylag hosszú időre láthatatlanná tudunk válni a segítségével, illetve ha hátulról elkapunk valakit egy nagyon gizda kivégző mozdulattal jutalmaz meg minket a játék. A harmadik, a rendkívül bosszantó jetpackes megoldás, amivel bármikor bárhonnan el tudunk menekülni, illetve a magasból tudjuk osztani vele a halált. A negyedik pedig a számomra legkedvesebb, a Scout, ami végre valahára lehetőséget ad nekünk arra, hogy a Halóban is rohangáljunk. Nem is gondolná az ember, hogy ezzel a négy egyszerű osztállyal milyen szinten megváltozik az egész játékmenet, pedig így van. Olyan, mintha egy teljesen más játékkal nyomulnánk. A tapasztaltabb Halo-fanatikusok természetesen már mindegyik osztályra kidolgozták a saját ellenstratégiájukat, és sokszor azt éreztetik az emberrel, hogy mindegy melyiket választod, esélyed sincsen ellenük. Talán ez a legnagyobb bajom a Halo multijával: olyan érzése van az embernek, hogy nincsenek egyenlő erőviszonyok. De ne menjünk át személyeskedésbe, mivel tény, hogy nagyon sokat sikerült változtatni az évek óta agyon nyúzott multin.


A másik nagy változás a fegyverek terén történt, hiszen a fejlesztők mindegyik stukkert áthozták a Halo 3-ból, de szinte az összeset megváltoztatták valamilyen szinten. A Battle Riffle pl. nem hármas lövéseket ad le, hanem szimplákat, de rendkívül erőseket és még sorolhatnám. Illetve visszakerült mindenki nagy kedvence a Magnum is, ami az egyszeres zoomjával és rendkívül erős golyóival újra sokak nagy kedvencévé fog válni. Az újragondolt fegyverek, akárcsak a rendkívül profin kitalált perkek mind-mind teljesen megváltoztatnak mindent amit idáig a Halo multijáról tudtunk, és ez bizony nagy szó. Gratula Bungie!


A Reach béta két hétig fog tartani és a készítők szépen lassan adagolják nekünk az újabb pályákat, illetve a játékszabályokat, hogy folyamatosan fenntartsák az érdeklődésünket. Úgy gondolom, hogy nincs is annál nagyobb szó, mint amikor egy hozzám hasonló fanatikus CoD-os minden egyes nap tűkön várja már, hogy végre tolhassa a játékot. Tény, hogy technikailag szinte semmit nem változott az anyag, de szabályokban és újdonságokban több mint kielégítő ahhoz, hogy újra legendává válhasson majd év vége felé, ősz tájékán. Aki teheti, mindenképpen próbálja ki, nem fogja megbánni!

Kapcsolódó cikkek

44.
44.
KI4IDeM
lol Te vagy az Zsolti?:D
43.
43.
bzsp
#42: tanúsíthatom, ott voltam :D de így is nyertünk :)
42.
42.
KI4IDeM
Nekem volt olyan bugom, hogy nem töltött vissza a pajzsom:D kb 2 percig voltam no shild es amikor egyszer csak meghaltam egy gránátba.
41.
41.
Ca$h
#40: A Halókban sajnos 4-4 a legtöbb típusú meccs. A 16-os multi csak pár szabálynál érvényes... :((((
40.
40.
Sir-Vival
Komámnál toltuk a bétát, sőt olyan is volt, hogy hárman nyomtuk ugyanazon a gépen. :) Voltak bajaim az ODST-vel (nagy bajok), voltak gondjaim a H3-mal (lag, lassú meccselés, gránát, apróságok).

Na most a Reach MINDENT kijavított. A mozgás is más, jobb lett. Ez az életes dolog is jó. Odanyomok egy gránátot, az tényleg területre hat, és félni kell tőle.

Szerintem ez egy nagyon élvezetes játék lesz - a lövöldözési szomjamat biztosan ezzel enyhítem majd a cimboránál.



Annyi, hogy remélem a véglegesben megválaszthatod, hogy mit akarsz, nem amit bead a gép arra szavazz, meg remélem azért stabilan 16-an lehet majd nyomni, nem ez a 4-4, vagy a H3 szokásos 5-5 felállása.
39.
39.
Ca$h
#38: Én is nagyon város már! :)))))
38.
38.
trulyxy
na zsir igy már világos :D

város nagyon a végleges játék
37.
37.
Ca$h
A 3-ban se gyógyult az életed csak a pajzsod, mivel nem volt életed csak pajzsod... ;) A covenantnak lehet, hogy lassan gyógyul az élete, ezt most nem tudom pontosan, de az biztos, hogy nincsen időd megvárni mivel 100 hogy kinyírnak addig! ;)



Úgy kell elképzelni, hogy majdnem egy az egyben visszatértek a Halo1-es rendszerhez... lévén a játék még előtte játszódik!
36.
36.
trulyxy
ha igy van akkor azért emlitésre érdemes mert mégis más mint a 3ban ahol elég volt befordulni egy sarokba várni egy kicsit és már max élet és pajzsal támadhastz ujra
35.
35.
trulyxy
thx,a válaszod csak egy ismerösöm mondta hogy már nem olyan a spartanok pajzsa mint a 3ban,csak medkittel tudjak gyogyitani magukat és hogy az eliteknek van a regenálodo pajzs meg élet
34.
34.
Ca$h
#33: A Spartanoknak és Elite-eknek is regenerálódó pajzsa van, de ha lement a pajzs és megsérültek, akkor medikittel meg tudják gyógyítani magukat. Mindkét fél pontosan ugyanolyan erős, a fegyvereik azok amik különböznek egymástól, de azokat bárki felveheti ugyebár. Illetve az Elite-eknek van olyan osztálya aki képes elvetődni, ez egy nagyon hasznos dolog, de ellensúlyozásnak ott van a Spartanok védekező és rohangáló osztálya.



Ezenkívül ez egy bétateszt, nem fogok olyan alapvető dolgokra kitérni, mint a mindegyik részben jelen lévő pajzs vagy mondjuk a Scorpion tank irányítása... ;)
33.
33.
trulyxy
a spartanoknak tényleg nincs már regenálodo páncéljuk csak az eliteknek? a cikkben erre utalást nem láttam.Nem nagy hátrány ez a spartanoknak hogy gyogycsomagokat kell keresgélniuk?

32.
32.
Ca$h
31.
31.
pepsus
30: edit: visszaszivom inkabb te mondtad jol. az nyer akinel több a csapatmunka es a skilles emberke. Csak hat idegenekkel nehez. Es meg 1x sorry a tul hibatlan 21-es kommentemert :D:D
30.
30.
pepsus
22: sorry. tudom, siettem :D Köszönjuk Emese tipusu valasz volt. Nos en a ballancolatlansagot inkabb a ket faj közötre gondolom nem a jatek tipusra mert azt ötletes csak spartaiaknak ugyesnek kell lenniuk hogy nyerjenek. Bar lehet csak en ereztem igy mert faszlama vagyok :)))
29.
29.
cross56
#28: igen-igen, azt észrevettem, hogy több az effekt, péládul van kenődés is.
28.
28.
K.G.
#26: A változás csak annyi, hogy sokkal több poligon van és több az effekt. Ha egymás mellé raknánk a két játékot, akkor látnád, hogy elég nagy a különbség. Ettől függetlenül nem emelkedik ki a mai élvonalból, az biztos.
27.
27.
cross56
Egyébként hozzátenném, hogy nagyon jól játszok így 2. napra :D 5-en jöttek ellenem, mindegyiket leszedtem :D Na meg a csapatmunka is számít, amikor az egyik viszi a zászlót, a többiek segítik végigvinni.

Nagyon tetszik.
26.
26.
cross56
Nos én hiába szereztem meg a halo 3-at,halo 3 ODST-ot. Nem értettem, hogy ebben a játékban mi annyira szerethető. Am most kipróbáltam a Reach multiplayer bétát, és mostmár tudom, egyszerűen nem lehet megúnni! Nagyon tetszik. Csak annyi a bajom mindössze, de ezt sem leszólásnak vagy bármi egyébnek szánom, csupán megjegyzésnek, hogy a grafika semmiben nem különbözik a Halo 3-tól!

Jó így is szép, mert akkor is szép volt a grafika, de azért 2010 :S Ennél többet várnék el.

De visszaérve a játékhoz, lenyűgőző, hogy milyen jól el lehet lenni vele. Imádom!
25.
25.
HerodPK
Játékélmény ez viszi elöre az ipart nem a garfika......CnC4 hatalmas bukta hába jo a garf ha tré a játék..én imádom a halot még mai napig elöveszem néha az 1 etis és oda vissza játszom az összes részt.....megunhatatlan...........
24.
24.
bzsp
#23: igazad van, de a halo rég nem a grafikáról szól. sztem ez így pont jó. a játékélmény és maga a halo univerzum az ami a legjobbá teszi.



23.
23.
Generon
hát,személy szerint végignézve nekem grafra kb halo 1 kicsit jobb robbanás effektekkel és ennyi.

Nem akarom leszolni a játékot de nahh,ez már nem több mint tizéves projekt?

Szerintem nem igy kéne kinézni 2010-ben még ha jo a játékmenet akkor SEM!

Valyon meddig fogják ezt csinálni??

már 2020 lessz és még mindig a 2001-es motort fogják használni?

Ez azért szánalmas nem?



HALO FANOK MIELÖTT KÖTÖZKÖDTÖK NEM LESZOLNI AKAROM!!!

22.
22.
Ca$h
#21: Hát ezt gyönyörűen megfogalmaztad, köszönjük szépen! :) A balance-al egyébként nincsen semmi baj, nekem mindkét fél ugyanolyan erősnek tűnt a győzelem mindig csak a játékosok ügyességén múlt. Volt hogy háromszor egymás után vesztettem a Covenantal... pedig szerinted ők sokkal erősebbek! NEM! Egyszerűen fantasztikusan jól védekeztek a Spartanok... esélyünk sem volt! Az Invasion titka a jó csapatmunka de ezt nehéz elérni idegen emberekkel... :(
21.
21.
pepsus
ez az invasion kicist ballanc hianyos. elit yöbb hp több pajzs meg gyorsabb a spartainak meg ezek mind nincs csak kisebb a teste- WTF??
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...