Dead Rising 2: Off the Record teszt

  • Írta: zoenn
  • 2011. november 15.
  • dead rising 2 off the record, ps3, teszt
Link másolása
Találós kérdés következik! Ki a világ legvagányabb fotóriportere, aki mellékállásban zombik felszeletelésével foglalkozik? Természetesen Frank West – szerencsére a Capcom is jól tudta ezt: a Dead Rising 2 mellékágában visszahozza eme szeretett hőst, a rajongók legnagyobb örömére.

Értjük mi a japán kiadó felelősségvállalását, mivel csak azt szerette volna elérni, hogy a Dead Rising 2 abból a szempontból is különbözzön elődjétől, hogy a folytatásra új főszereplőt hoz a köztudatba. De egy motoros-kaszkadőr apuka mégsem bír akkora potenciállal, mint maga Frank West – hiányzott is mindnyájunknak a hűvös riporter, aki anno Willamette hősévé vált. Megérkezett hát a Dead Rising 2 mellékága, egy roppant egyszerű felnyitással: mi lenne, ha Frank West ragadt volna Fortune Cityben Chuck Greene helyett? A Blue Castle Games nem holmi folytatáson gondolkodott az Off the Record kapcsán, hanem egy igazán hízelgő spinoffot kapunk most az arcunkba. S ha már a srácok itt járnak, akkor az alapjátékot sújtó számos hibát is kijavíthatják. Ha maradéktalanul nem is, de úgy-ahogy sikerrel vette az akadályt a vancouveri brigád.


A Dead Rising 2: Off the Record lényegében pontosan ugyanazt a játékot kínálja, mint a Dead Rising 2. Helyszínünk ismét Fortune City – egy elképzelt Las Vegas a zombi-apokalipszis után. A járvány továbbra is tombol, az egész várost ellepték a járkáló kriptaszökevények, csak ezúttal Frank ügyködik azon, hogy kitörjön a pokol bugyraiból. Természetesen szabadon mozoghat hősünk az egész terepen, miközben a járvány titkát szeretné felfedni. Ha úgy kívánjuk, túlélőket vezényelhetünk biztonságba és jó pár mellékküldetést is elvállalhatunk kedvező javak ellenében. A játék legfontosabb aspektusa ezúttal is az, hogy zombikat ölünk, a lehető legváltozatosabb módszerekkel. Frank ugyan idősebb férfi, mint Chuck, ami meg is látszik mozgásán: némileg lassabb, mint szelídnek nem mondható motoros kollégája, de a riporter sincs híján leleményes harci mozdulatoknak. A fürgeségével nincs gond, még akkor sem, amikor többszáz vonagló tetem próbál kiharapni belőle egy darabot.


A fegyverek ismét nagy szerepet játszanak a játékban. Szerencsére Frank tanult valamit fiatalabb társától: ő is képes két tárgyat úgy kombinálni, hogy a végeredmény egy fondorlatosabb gyilokszerszám legyen. Csupán annyit kell tennünk a cél érdekében, hogy felkutassuk a városban elszórva található kombókártyákat, s ha megvan a kívánt alapanyag is, jutalmunk egy sok esetben vicces, de igen hatékony fegyver. Saját kútfőből is megpróbálhatjuk a nálunk lévő eszközöket kombinálni. Ha kellően beteg a fantáziád, egészen elképesztő végeredmények születhetnek, s ami a legfontosabb, a játék végéig folyamatos és változatos lesz a felhozatal. Szereljünk egy távirányítású játékhelikopterre késeket, reptessük be az élőholtak tömegébe – majd a daráló működésbe lép. A Dead Rising 2: Off the Record nem fog kézen soha, ugyan nem minden ötlet használható, de még mindig olyan felemelő érzés kísérletezni.


Ami viszont változatlan maradt, hogy az ilyen-olyan felbukkanó célokat csak korlátozott időlimiten belül tudjuk teljesíteni, így okosan kell gazdálkodnunk a drága idővel. Folyamatosan mozgásban kell lennünk, rohanunk egyik pontból a másikba. Nem mindig kifizetődő leállni harcolni, csak akkor keveredünk bele csetepatékba, amikor már tényleg muszáj. Ez a Dead Rising alapmechanikája, lehet szeretni, de legtöbbször gyűlölni fogjuk. Szerencsére ezt a Capcom is jól tudta, hiszen pont ezért került bele a játékba a sandbox mód, így már hősünkről lehullik a póráz, azt csinálunk, amit akarunk, mivel nem kell folyamatosan vizslatni az idegesítő visszaszámlálót. Ami igazán furcsa, hogy ez a fajta szabadság rövid időn belül visszaüt: a dolgok nagyon hamar unalmassá válnak. Van ugyan jópár teljesíthető kihívás, pénzt is gyűjthetünk, de az élmény igen-igen sekélyes. A némileg korlátozott harci lehetőségek tudatában a kötetlen zombigyilkolás sem az igazi – gyorsan iszkoltunk is vissza a sztorimódhoz dicsőségért és kihívásért.


A szintlépés érdekesebb módja az, hogy a legelső részhez hasonlóan előkapjuk fényképezőgépünket és az érdekesebb momentumokat megörökítjük. Ha elég közelről és veszélyekkel dacolva kattintgatunk, a jutalmunk sem marad el. De ugyanilyen elánnal készíthetünk vicces pillanatképeket is, főleg, ha egyszerre több zombi furfangos halálát kapjuk el. Aki viszont a gyors tápolást keresi, számukra a legjobb út a túlélők visszakísérése a legutóbbi biztonságos zónához. Szintlépéskor pedig új harci mozdulatok és egyéb finomságok várják Franket, köztük rejtett karakterek is.


Fortune City is kibővült némileg az Off the Recordban – kapunk egy új helyszínt is, mely az Uranus Zone névre hallgat. Voltaképpen egy űrutazással kapcsolatos élményparkot jelent, de ami a legfontosabb, hogy itt új fegyverkombinációkra tehetünk szert. Az új terület tényleg változatos, de nem olyan nagy, ami miatt olyan jelentős szerepet kapna a játékban. Ám egy nagyon hasznos tárgyat is találunk az Uranus Zone-ban: a turmixgépet, ahol gyógyító löttyöket keverhetünk ki meglévő kajákból. Ha pedig penicillint szeretnénk kreálni, arra is van mód, némi penészes hotdog és vodka keverékéből könnyedén gyógyszert készíthetünk – többször mondtunk már, hogy az alkohol nem öl, nem butít, és nem dönt nyomorba. Bárhogy is van, plusz tartalom terén eme produktum nem kápráztat el bennünket eléggé. Az már más kérdés, hogy rajongói szemmel nézve sokan megelégednek ennyivel.


Annak következtében, hogy az Off the Record közel ugyanaz, mint az alapjáték, számos régi probléma itt is felüti a fejét. Nem mehetünk el szó nélkül a fejlesztők hanyagsága mellett, hiszen szinte semmit nem hallgattak meg a rajongói visszajelzésekből. A játék még mindig sokat tölt, az animációk továbbra is darabosak, az eszköztárunkban való bolyongás sem lesz sétagalopp. Jó pár percet azzal fogunk eltölteni, hogy egy új fegyver megtartása végett a nálunk lévő élelmet megegyük, vagy eldobjuk – nem egy felhasználóbarát megoldás. A nehézség egyáltalán nem kiegyenlített, sokszor bukkanunk bele irgalmatlanul durva szakaszokba, máskor meg kifejezetten könnyedén haladunk előre, kihívás nélkül. Grafikai szempontból nem sok változás történt – ha pedig rengeteg zombi van egyszerre a képernyőn, a framerate egy szempillantás alatt leesik.


Vannak továbbra is érdekes és kedvelhető pillanatai a Dead Rising 2: Off the Recordnak. Például a hozzánk szegődő túlélőket immáron nem kell bevinnünk a csata sűrűjébe, ha úgy akarjuk, meglapulhatnak a háttérben, míg mi eloszlatjuk a nehézségeket. A kooperatív mód továbbra is hatalmas jóság – barátaink bármikor becsatlakozhatnak mellénk némi közös gyilokparádé keretében. Az összkép viszont korántsem ennyire hízelgő: hiába tért vissza Frank, ha az alapok szinte változatlanok maradtak. Nem lesz nyugtunk a szűkös időkorlát miatt, a játék nehézsége felemás, nagyon kevés benne a plusz tartalom – sokkal inkább tűnik úgy, hogy az alapjátékot visszük végig újra. Nem ismerkedünk meg újfajta élménnyel, a sztori szinte ugyanaz, mint korábban – Franket pedig egy filléres DLC-ben is megkaphattuk volna. Dacára annak, hogy nem teljes árat kérnek el az Off the Recordért, többet vártunk tőle. Főleg, hogy az idei zombis mezőnyt kikezdhetetlenül uralja a Techland Dead Islandje, legyen bármilyen szabad szórakozás is eme darab, a győzelemért folyó párharcba nem képes beleszólni.

7.
7.
sebtapasz
Nekem nagyon bejött a játék, lehet lehúzás, de akkor is!
6.
6.
adriano28
jön pcre?:D kipróbálnám alaposan
4.
4.
kopic
#3: A 2. képen! Látszik hogy Frank félig robot!
2.
2.
DON GONDOCS
swarci befigyel a 2. képen
1.
1.
Jackie Estacado
Ez is már csak 1 lehúzás.....
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...