A Dead Island 2 eredeti verziója majdnem véget vetett a franchise-nak
- Írta: Baraaju
- 19 órája
A Develop:Brighton nevű panelbeszélgetésen Wein elmondta:
„És úristen, az a játék szörnyű volt... Semmi köze nem volt ahhoz, ami az eredeti Dead Islandet igazán szórakoztatóvá tette. Megrendeltünk egy játéktesztet, és szörnyű visszajelzéseket kaptunk.”
A cél az volt, hogy a játék a rajongók által szeretett vérgőzös, humoros, zombis taktikázást nyújtsa, ám a Yager által fejlesztett korai verzió egyáltalán nem hozta ezt az elvárást. Wein ezt így összegezte:
„Néha nehéz döntéseket kell hozni... kiadhattunk volna egy szar játékot. Lehet, hogy hozott volna némi pénzt, de megölte volna a franchise-t.”
Végül a Deep Silver szerződést bontott a Yagerrel, és átadta a projektet a Sumo Digitalnak, majd a belső fejlesztésű Dambuster Studiosra bízta. – Végül ez hozta meg az első nagy áttörést a játék végleges verziója felé.
A Yager, a német fejlesztőcsapat, amit eredetileg 2014-ben szerződtettek, végül fizetésképtelenné vált a kaliforniai fejlesztés leállítása miatt. 2015 nyarán ehhez kapcsolódóan fizetésképtelenségi eljárás alá került azután, hogy a Deep Silver visszalépett tőlük.
A stúdiót igazgató Timo Ullmann megerősítette:
„...a csődeljárás a projekt idő előtti befejezésének közvetlen következménye, és segít megvédeni munkatársainkat.”
Ez a hatalmas üzleti bukta is azt mutatja, milyen mérföldkő volt a játék teljes újraindítása, nemcsak kreatív, hanem pénzügyi értelemben is. Úgyhogy az egész fejlesztési saga tökéletes példája annak, hogy mikor a minőségre és a játékosok hangjára hallgatnak, az végül kifizetődő lehet, még ha sok pénzbe és időbe is kerül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.