Mass Effect 3 teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. március 16.
  • mass effect 3, teszt, x360
Minden kornak megvannak a maga legendái. Ezek eleinte valós eseményeken alapuló, szájhagyomány útján terjedő történetek voltak, majd regények lettek, melyekből később filmek készültek. Úgy tűnik azonban, hogy a modern kor legendái immáron játékok is lehetnek…

A Mass Effect esetében már a második résznél érezni lehetett, hogy legendává válhat, éppen ezért voltak hihetetlenül magasok az elvárások vele szemben. Nem szeretnék a Bioware-es srácok helyében lenni, akiknek mindez köszönhető, hiszen a mérhetetlen szinte már fájdalmasan sok reklám és az iszonyatos hype-hullám miatt szinte lehetetlen volt megfelelni a rajongóknak. De szerencsére ők mindig is nagy becsben tartották a véleményünket, és mindent megtettek azért, hogy sikerüljön. Ehhez persze sok mindenen változtatni kellett, de nevezzük inkább csak fényesre polírozásnak.


A változatosság gyönyörködtet

Az első rész legfőképpen a szerepjáték-elemekre és a történet mélységére helyezte a hangsúlyt, olyan csúcspontjai voltak a sztorinak, melyeket sose fogunk elfelejteni, az akció része érezhetően kidolgozatlan volt, gyakran idegesítő is, de megadta azokat az alapokat, amire építkezni lehetett. A második rész, miután az EA-hez került, egyértelműen átalakult, sokkal inkább a lövöldözésen és a látványos jeleneteken volt a hangsúly, minimális RPG-elemekkel megfűszerezve. Voltak, akik kissé csalódtak emiatt, de tény, hogy a végső küldetés kárpótolt minden rajongót, hiszen ekkor megkaptuk azt, amire vágytunk, sőt, még annál is többet. A Bioware meghallgatta imáinkat és elkészítette az első két rész tökéletes fúzióját, mely mindent magába foglal, ami miatt ennyire szeretjük ezt a játékot.


Első körben a szerepjáték elemeken políroztak, egy sokkal átgondoltabb és logikusabb karakter- illetve fegyverfejlődési rendszerrel. A képességeink továbbra is hatszintesek lesznek, viszont a negyediktől fogva két választási lehetőség is a rendelkezésünkre fog állni, ezzel jóval több lehetőséget nyitva hagyva a játékosok előtt. Azt kell eldöntenünk, hogy a sebzés, a rövidebb újratöltődési idő, vagy a különböző bónuszok a fontosabbak-e a számunkra. A fegyverek szintlépéséhez végre nem kell eldugott tervek után kutatnunk, ha megvan hozzá a pénz, bármikor fejleszthetjük őket. Viszont beléptek a képbe a Call of Dutyban megszeretett attachmentek, avagy a felszerelhető kiegészítések opciója. Minden egyes fegyverhez számtalan felaggatható dolgot fogunk találni, amik akárcsak maguk a csúzlik, egészen az ötös szintig fejleszthetőek. Így nagymértékben növelhető a sebzés, a pontosság, a közelharci támadóerő, vagy éppenséggel a tárkapacitás. Tehát a fegyverek terén is rengeteg választási lehetőséget adtak nekünk.


Már a második részben is sokat fejlődött a harc, de ezúttal sikerült szinte tökéletesre polírozni a rendszert. Bevezették a jól megszokott és nem véletlenül megszeretett Gears of Waros fedezékről fedezékre való ugrálás lehetőségét, mely hibátlanul működik, és rendkívül könnyen alkalmazható. A már unalomig reklámozott közelharci mozdulatunk is remekül működik, és nem ritkán fog minket kihúzni a csávából, főleg a geth, vagy a reaperek esetében, akik szeretnek közvetlenül a pofánkba mászni. Ilyenkor izzó meglepetésben fogjuk részesíteni őket. Olyan szinten profi lett az egész harcrendszer, hogy már önmagában is megállná a helyét bármelyik TPS lövöldével szemben.


A játék célja hasonló, mint a második részben, csak ezúttal kissé nagyobb méretű céllal lesz dolgunk. A reaperek elérték a galaxisunkat, Shepard hiába figyelmeztette a tanácsot már évekkel ezelőtt, ők nem hallgattak rá. Ki tudja, hogyan alakult volna a történelmünk, ha megteszik, de most itt van ez a félelmetes géphadsereg, és semmi sem állhat az útjukba. Ahogyan azt már a demóban láthattuk, elérték a Földet, és megkezdték iszonyatos pusztításukat. Hősünk feladata az lesz, hogy körbejárja a galaxist, és minél több szövetségest gyűjtsön maga mellé, hogy legalább minimális esélyünk lehessen a győzelemre. A Normandyn találunk egy számítógépet, amin figyelemmel kísérhetjük, hogy mekkora a szövetségeseink ereje. A haderő sajnos nem áll száz százalékosan a rendelkezésünkre, hiszen a harc folyamatosan minden fronton folyik, első körben csak a fele lesz mozgósítható. Itt lép a képbe a zseniálisan kitalált multiplayer.


Négyesben szép az élet

Gondolom velem együtt ti is csodálkoztatok, hogy mit keres a multiplayer egy ilyen címben, miért kell manapság szinte minden játéknál erőltetni ezt a dolgot. Pedig nincs ezen semmi csodálkoznivaló, hiszen adott egy remekül működő harcrendszer, ami kifejezetten többjátékos élvezetekre lett kitalálva. A játékmenet rendkívül egyszerű és mégis nagyszerű. Négyfős speciális osztagokkal fogunk nyomulni, a Gearsben megismert hullámokban ránk törő, hordaszerű szabályok szerint. Összesen tíz hullámot kell túlélnünk, az utolsó tizenegyedikben pedig a hátralévő 2 percben kell már csak életben maradnunk, amíg értünk nem jön a szállítóhajó. Ha sikerre vittük a küldetést, akkor természetesen jó sok tapasztalati ponttal, illetve némi pénzjutalommal leszünk gazdagabbak. A TP a fejlődésünkhöz fog kelleni, míg a pénzből különböző extra tartalmakat magába foglaló csomagokat tudunk vásárolni. Ezekkel az extrákkal a következő küldetésben némi előnyre tehetünk majd szert, képesek leszünk magunkat gyógyítani, feltámasztani, extra lőszert kaphatunk, vagy éppenséggel nehézfegyvert használhatunk pár lövés erejéig.


A többjátékos opció legfontosabb része, amivel kapcsolódik magához a kampányhoz, hogy minél több küldetést teljesítünk, annál magasabb lesz az a százalékos arány, amit Shepard fel tud majd használni a haderőből az utolsó nagy támadáshoz. Ezt az arányt nem kell feltétlenül 100%-ra növelni, hiszen elvileg, ha minden melléküldetést teljesítünk, akkor elég erőnk lesz a sikerhez, de tény, hogy ennek köszönhetően sokkal élvezetesebb lesz a multiplayer, hiszen végre oka is van annak, hogy toljuk, és nem csak szórakozásból tesszük ezt. A Mass Effect 3 többjátékos módja elképesztően élvezetes, a rengeteg válaszható osztály, a játék engine-jével futó látványos lövöldözés, és a mindenki által annyira kedvelt horda-rendszer emelik olyan magasságokba, ami kevés más címről mondható el. Hiszen a multi mindig csak egy szükséges rossz szokott lenni, ami vagy beválik, vagy nem, az esetek többségében az utóbbi szokott megvalósulni, itt szerencsére nem ez a helyzet. Hosszú napokig, akár hónapokig fogjuk még tolni, olyan jól sikerült.


A hangunk erejével

Első körben ugyancsak felesleges dolognak tűnhet a Kinect használatának lehetősége, ezt egészen addig fogjuk érezni, amíg ki nem próbáljuk. A hangfelismerős rendszer lényege csupán annyi, hogy maximálisan kényelmessé tegye a játék irányítását, illetve hogy valódi hadvezérnek érezzük magunkat a csata hevében. Ajtók kinyitásánál, tárgyak felvételénél, beszélgetés kezdeményezésénél, igazából minden olyan alkalommal, amikor „A”-t kéne nyomni, elég ha, csak kiejtjük azt a szót, ami a gomb mellé van írva és kedvenc Kinectünk már teszi is a dolgát helyettünk. Harc közben meg nem kell mást tennünk, mint kiejteni az adott képesség nevét, vagy ha a társaink képességéről van szó, akkor elé rakni az ő nevét, és már mehet is a támadás. Folyékonyan, megszakítás nélkül, a számomra mindig is kissé zavaró menübe való lépés nélkül. Igaz, kissé hülyén néz ki, ahogy a TV előtt ülve parancsokat osztogatunk, előfordulhat, hogy hajnali háromkor már zavarni fogunk valakit az átszellemült üvöltözésünkkel. De ettől még a rendszer hibátlanul működik, és nem kis szabadságérzetet ad nekünk a csata közben. Nekem nagyon tetszett, igaz, nem fogok emiatt Kinectet venni, de akinek már van, semmiképpen se hagyja ki ezt a lehetőséget, mert fantasztikus élmény vele nyomulni.


A játék grafikailag is döbbenetesen sokat fejlődött, ami valószínűleg a PC-sek számára nem lesz feltűnő, hiszen nekik idáig is gyönyörű volt. Talán pont ezzel van a baj, hiszen nekem erőteljesen olyan érzésem volt, hogy az anyag PC-re lett optimalizálva, és abban bíztak, hogy majd az Xbox is képes lesz kellően hajtani a motort. Ez sok esetben kellemetlen jelenségekkel fog járni, mert súlyosan szaggat, s az is előfordul, hogy szabályosan megáll, mintha lefagyott volna, és nem kevésszer jelentkeznek textúra-elcsúszások, mikor jóval később rajzolgatja, illetve rakja össze a képet az engine. Egyértelmű, hogy ehhez a gyönyörű látványhoz már kevés az Xbox 360, vagy az is lehet, hogy csak a motoron kellett volna némileg csiszolni, hiszen vannak olyan címek, amik azért szebbek a Mass Effectnél.


Szerencsére a legnagyobb félelmem sem valósult meg, ugyanis a zeneszerző váltás nagyon jót tett a harmadik résznek. Új emberünk maximálisan hű volt a fő motívumokhoz, illetve ahhoz az epikus atmoszférához, ami folyamatosan körüllengi a játékot. Elképesztően csodálatos zenéket fogunk hallani, melyekhez soha nem látott hatalmas terek, fantasztikus látvány és hihetetlenül érzelmes jelenetek sokasága párosul majd. A Mass Effect kinőtte stílusát, túlmutatott magán, olyan magasságokba emelkedett, amilyenbe szerintem nem is szeretett volna. Döntéseinknek valódi súlya van, végre vállalnunk kell az elmúlt részekben hozott választásaink következményét, vagy éppenséggel kiélvezhetjük a megérdemelt jutalmat. Számtalan olyan csúcspontja lesz a játéknak, amikor tényleg fogalmunk nem lesz róla, mi a helyes döntés, hiszen mindkét oldal álláspontja logikus, nehéz pillanatok ezek, amikor csak és kizárólag a szívünkre hallgathatunk majd.


Ezek a momentumok nagymértékben befolyásolják a végkifejletet, ami olyan szinten mély és nehéz, hogy napokig fogunk még gondolkozni rajta, hogy mi is történt valójában. Ezek a dolgok teszik emlékezetessé és legendássá ezt a játékot. „Elgondolkodtató és szívhez szól!”, „Ha nem vagy még rajongó akkor itt az ideje elkezdeni!”, „Minden várakozásnak megfelelt!” - ilyen és még ehhez fogható kritikákat kapott világszerte, mondanom sem kell, hogy nem véletlenül. A Mass Effect nem az a játék amit most kell elkezdened játszani, amibe csak úgy bele lehet csatlakozni. Ez egy öt évig tartó élmény befejező része, egy olyan élmény amit sose fogunk elfelejteni. A Mass Effect 3 a rajongóknak készült, és ő általuk emelkedhetett olyan magasságokba, ahonnan ledönteni lehetetlen. Eredeti célja az volt, hogy az első újgenerációs játék legyen a piacon, így a jelenlegi generáció végéhez közeledve pedig könnyen lehet, hogy az utolsó igazán nagy névvé fog válni. Felejthetetlen, egyedülálló, kihagyhatatlan, csodálatos és szörnyű is egyben, igazi mestermű… Egy legenda!

Kapcsolódó cikkek

624.
624.
crytek
Akinek még nincs meg

Mass Effect 3 DLC Bundle origin FREE

https://www.origin.com/irl/en-us/store/mass-effect/mass-effect-3/addon/mass-effect-3-dlc-bundle
623.
623.
#622: -Talán mert az egyik legérdekesebb sci-fi látomás a Szárnyas fejvadász óta
-Talán mert ekkorra DLC-ket játszva már túl vagy 150 beleölt órán az előző játékokban, és ottani döntéseid következményei itt csúcsosodnak ki
-Talán mert játéktörténelmi jelentőségű project volt az ME elképesztően érett témákkal, filmszerű megvalósítással és fergeteges, mozifilmhez méltó zenékkel, jól átgondolt karakterekkel és személyes problémákkal, motivációkkal
-Talán mert érzelmi kötelék alakul ki a karakterekkel, ami nagyon ritka vívmány a játékvilágban
-Talán mert (bár ez már szinte negatívum) itt tartalomra és motivációra lelt apró, kicsi és nagy? Talán mert nagyon sok minijáték és különböző játékmenet (szerepjátékos párbeszédek, döntések, fedezékharc, fegyverszerelés, páncélmódosítás, páncélkifestő, űrhajótuning stb.) keveredett egymással, egészen újszerű, komplex rendszert alkotva?
-Talán mert külsőségeiben láthatóan lineáris játékmenet során még sosem érezhetted magad ennyire szabadnak a csőpályák ellenére?
-Talán mert a Forza mellett az első rész számomra máig a leghitelesebb, legerősebb Xboxos exkluzív cím (nekem már csak az is marad!) , melyről sütött hogy valami amerikai cucc, teljesen illeszkedett az Xbox arculatához, az Xbox küldetéséhez, semmiféle Japán gagyi nem volt benne, teljesen hihető volt a saját szabályrendszerén belül, akár a Star Wars!
-Talán mert éppen ezért nem is sok keresnivalója lenne PS-en, inkább össze kellene tennetek a kezeteket hogy tolhatjátok a generáció legerősebb nyugati RPG-jét! Jesszus... Bezzeg amíg nem volt PS-re... Ment ám a sírás!
622.
622.
JacoB
Tegnap töltöttem le PS Plusrol.
Feltelepítettem.Játszottam. Letöröltem.
Ez egy szar játék,nem értem miért van ennyire "sztárolva".
621.
621.
Robben84
Mivel ez az egyik új ingyen játék a PS Pluson ki fogom próbálni, de nagy reményeket nem fűzök hozzá. Csak az első részével játszottam, de az valahogy nem fogott meg, nem is vittem végig. Így viszont nem tudom mennyi értelme van egy trilógia utolsó részének neki állni, de ha már ingyen van egy próbát teszek vele.
620.
620.
#619: Még két nap, és megjelenik a Citadel DLC. Ha nem változtat a játék végén, és nem ad egy értelmes (nem pozitív, ÉRTELMES!) lezárást a sorozatnak, akkor én végeztem a BioWare-el. Aki követte az elmúlt évben a BW minősíthetetlen viselkedését és hozzáállását a rajongók kívánságaihoz, aki olvasta a hazugságokat, félrevezetéseket, elhintett ostoba kis információmorzsákat minden átkozott alkalommal egy DLC megjelenése előtt, az mostanra jócskán besokallt.

Kiérdemeltek a játékosok egy igazi lezárást, dögöljünk meg mind, vagy mentsük meg a galaxist, de legyen vége végre! Többet érdemel a Mass Effect ennél, többet mint akár egy nevetséges Extended Cut-os slideshow! Valódi lezárást akarunk! A BioWare amúgy is évek óta égeti csak magát a játékaival: ha nem sikerült felfogniuk mi volt a baj azzal amit műveltek, akkor nem méltóak a játékosok figyelmére. Mi, RPG játékosok azt ősidők óta kitartottunk mellettük, még akkor is ha játékaikat mindenféle különös játékmechnaikai kísérletnek vetették alá, de elég volt! Vannak odakint olyan fejlesztők akik még mindig igazi statokat, igazi RPG elemeket, igazi jellemfejlődést és nem csupán a semmibe tartó történetet tudnak számunkra prezentálni a játékaikban! Ők igazi szerepjátékokat képesek készíteni! Ma a BioWare már vagy csak buta lövöldékkel foglalkozik, vagy fantasy külsőségek közé csomagolt szex-szimulátorokkal...
619.
619.
reptile110
600 hsz nem rossz :D én nem sokára fogom csak beszerezni, remélem jó lesz :D
618.
618.
FefaFish
+"Elképesztő látvány"
hát az biztos,hogy elképesztően szar,a nagy hozsannázás miatt beszereztem,de hamarosan uninstall lesz belőle,nem csak a látvány miatt...a 9.9 pedig egy vicc.
617.
617.
KőbányaKispest
ÁÁ most itt megláttam oldalt a friss kommetnek között e csodát, megláttam az értékelést, ez egy vicc oldal:))). Akkorát röhögtem rajta, köszönöm Ca$h vagy ki, feldobtad a szilveszterem. Ezért szeretek idejönni, itt mindig jókat nevet az ember. Legenda, az persze.... értem én miért ez a neve a "cikkírónak".:D:D:D
616.
616.
dBLOOD
Kicsit csodálkozom hogy a negatívumok között nem szerepel a sok ostoba beszkriptelt szarság, például hogy addig nem fogynak el az ellenfelek míg ki nem fogy a lőszered. Kár hogy a fedezékek mögé bújást, ami a kettőben tökéletesen meg volt oldva, újra megváltoztatták, leegyszerűsítették, még konzolosabbra vették.
A kezelhetetlen és átláthatatlan, kapkodva elkészített küldetés-lista is borzazstó negatívum.
Aki meg nem érti vagy nem tudja, a Bioware már csak nevében Bioware, 100% EA tulajdon, rég megvették. Úgyhogy amikor a Bioware-re gondolsz nyugodtan mondhatsz EA-t, nem állítasz valótlant.
Hogy pénzt kértek egy olyan DLC-ért aminek a tartalma effektíve benne volt a játékban az már meg sem lep, a Bioware-től etikátlan lenne, de az EA ilyen.
Az ostoba, használhatatlan, paraszt-vakítás amit pluszban kaptál ha előbb megrendelted a játékot (kapucnis pulóver-skin Shepardnak, robotkutya ami futkároz össze-vissza teljesen céltalanul) szintén az EA politikáját, és sajnos egyben a vásárlói kör értelmi színvonalát tükrözik, de persze ez utóbbi egy teljesen más téma.
615.
615.
daikarashiro
#596: Figyelj. megint betámadsz itt valakit és lebírkázod kezdek egyet érteni a p jay-el kicsit szelídebben ha lehetne ok? Köszönöm szépen. Egy játékról beszlünk, de meg lebirkázod az embert, a játék vgének az elrontása egy súlytalan ügy de lebirkázni valakit már nem.

Te lehordtad a másikat mert azt mondta neked kicsit több alázatot, akkor mit vársz valakitől, akit esetleg lebirkázol? Már bocsánat, de itt izéled az agyad az egészen, ezek szerint világot váltasz vele. na szervusz.
614.
614.
daikarashiro
#603: Miért a biowert szidjátok, s mi van a kiadóval?
A kiadó is lehet felelős amiért nem teljes állapotban került kia a játék, lásd kotor 2.
613.
613.
daikarashiro
#611: Kehet hogy jó játék a skyrim, de szerintem is nagyon unalmas az oblivion is sajnos. KÉptelenek vakahogy életet lehelni a jeleneteikbe.:S
A mass effectben ellenben....

A battlefield 3 meg végkép nem éri el egy mass effect szintjét, tetszett az is de messze nem nyújt annyi élményt. És sajna rövid is, ami minden fps betegsége manapság.
612.
612.
Cuppak
#611 hát, szerintem skyrim dög unalom :/, túl sok bug, kevés ellenség.... etc
611.
611.
roli97
skyrim- 9,5 mass effect 3- 9,9 battlefield 3- 8,7 Na ez akkor hogyan van? A mass effect is jó játék, de szerintem nem múlja felül a bf3-at, főleg nem a skyrimet, méghogy hogy ennyivel? (ez nem teszt, inkább a mass effect istenítése- legalábbis szerintem)
610.
610.
Yolu
.A Mass Effect végét azért nem csinálták meg hogy az ember a saját fantáziájára hivatkozva képzelje el az Epiológust.Itt van a legtisztább Rpg elem hogy te magad gondolod ki a végét.Vagy csak a DLC-és befejezéssel meg akarnak minket fejni pénzügyileg.DE A RAJONGÓK NEM FEJŐS TEHENEK.
609.
609.
DreadmistXXX
"A döntés ereje itt végleg kikristályosodik" - Na itt be voltatok tépve ugye? :D
608.
608.
flydomi
A Mass Effect széria befejezése tökéletesre sikerült.
Szerintem a legtöbb játékos társam szemét az csípi,hogy ez a 3 "különböző" befejezés ugyanazt az "introt" használja.Pedig a választások lényege-mondanivalója nagyon is eltér egymástól.
607.
607.
sunstreaker
606 - os én is egyetértek veled, ennek a 3. résznek nem sok köze volt az elözö 2 höz.. én ugy érzem mintha összecsapták volna az egészet, nem nagyon látszik rajta, hogy dolgoztak rajta, nem ugy mint a 2.részen, mert azon télleg észre lehet venni, hogy bizony sok munka van benne, de ebben..
606.
606.
adamsfamily
#603: 100%-ig egyetértek a véleményeddel és tényleg minősíthetetlen lett ez a játék pedig mindenki úgy várta mint a messiást.Rpg létére teljesen lineáris,a történetbe talán 5 olyan pont van ahol ténylegesen van is beleszólásunk a fejleményekbe és az egész játék olyan lett mintha semmi köze nem lenne az előzőhöz.Szerintem ha odaadták volna valamelyik rajongónak a feladatot,hogy írja meg a trilógia befejező részét akkor is jobban jártunk volna,mert ez az utolsó rész olyan lett mint valami gagyi szappanopera.Ráadásul a játékidő is nevetséges volt,a játékidőt ezekkel az olcsó pac-man-hez hasonló űrhajós minijátékokkal próbálták meg elnyújtani és úgy is csak 33 óráig tartott 100%-ra kijátszani.
604.
604.
p.jay
#603: Nem-nem, nem jövök azzal, hogy te sem tudnál jobbat...ennek nincs értelme.
Elfogadom azt amit most leírtál és megértem az álláspontod, őszintén.

Minden jót kívánok az életben!
p.jay
603.
603.
Giggsy
#602: És akkor most jön az ezerdolláros kérdés: mégis kire is dobáltam ott szart? Mert a hangsúly nem a hol láttál részen volt, hanem a szardobáláson. És igen, mindenhol leírom hol a hiba, de ha megfigyeled akár az SFportálon, akár a MassEffect.hu-n nemigen olvasol te olyat, hogy haj de jó volt a befejezés. Azon kevesek meg akik ilyesmit írnak, hozzáteszik, hogy: "mit sír a sok hülyének a szája?" magyarán őket nem tartom tárgyalóképes partnernek.
És nem az a baj, hogy valaki elfogadja a játék végét. Többször is mondtam, hogy akinek tetszik örüljön, azt viszont nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy a többség ezt olyan attitűddel teszi (te is) hogy: "én értem a végét, ezért nekem tetszett, de ti kis együgyű hülyegyerekek nyilván képtelenek vagytok megérteni a mondanivalót, ezért szidjátok" És ez csapja ki a biztosítékot.
Amúgy nem tudom mit lehet azon nemérteni, hogy ha egy tanult 30 éves embernek azt mondod, hogy nem elég érett valami egyszerű dolog megértéséhez, az bizony sértés. Ha egy 15 évesnek mondod oké, na de egy felnőttnek...
Amúgy a kor és a játék végének elfogadása témában kicsit félvárról ütsz el egy statisztikát, ami pont a te teóriádat cáfolja. Értem én, hogy nem tetszik neked, de ez pont azt mutatja be, hogy a többség nem érettlenségből utálja a játék végét. Ugyanúgy bánsz ezzel is, mint a játék végét érintő érvekkel. Nem illik bele a TE világképedbe, akkor inkább nem is foglalkozol vele. Én végigjártam minden oldalról a játék vége témát, te aki úgymond "elég érett" vagy hogy megértsd, nem teszed és igazából nem is foglalkozol mások érveivel. Mondom, nem baj, szeressed a lezárást, de ne gyere nekem az érettség hiányával, mikor pont te vagy az aki nem hajlandó érvekkel vitázni.

Ami az alázatot illeti: ha valaki ezt hozza fel, az megintcsak az esetek többségében a másik nem is titkolt lenézésére utal. Ha pl valakivel vitázol és azt mondod neki, hogy tanulhatna egy kis alázatot, azzal bizony arra utalsz, hogy VELED SZEMBEN tanúsíthatna egy kis tiszteletet. De jó, fogadjuk el, hogy te ezesetben nem így értetted. Attól még mindig ott van, hogy mégis miért kéne alázattal tekinteni a BioWare-re? Mert a Mass Effect 2 óta képtelenek egy elfogadható játékot produkálni? A Dragon Age 2 milyen szar lett már (és milyen lusták voltak, hogy a játékban csak egyetlen dungeon-t modelleztek le, az összes küldetés abban van)? A The Old Republic mennyi bug-gal lett már kiadva? Elfogadom, hogy minden MMO döcög az indulásnál, de komoly, hogy havi többezer Fotint-ot várnak el egy olyan játékért, ami gyakran játszhatatlan színvonalú? Na és a már temérdekszer emlegetett ME3! Legyek alázatos amiért képesek voltak kiadni egy logikai hibákkal teli lusta befejezést? Egy ilyen jól felépített szériához? Én még csak nem is vagyok a leghangosabbak közül való, mások a Crucible deus ex machina jellegét is felróják, ami ha őszinték akarunk lenni igaz is. Mégis hány nagy író regényében találkozol deus ex machina-val? Egyben sem, ugye? Miért? Mert a legolcsóbb trükkök egyike. Ilyenhez csak az nyúl, akinek végkép elfogyott a fantáziája a történet tovább fonásához. Én ennek ellenére ezt még simán elfogadtam, de azt a véget amit elém tettek, különösen ilyen hitvány tálalásban, azt nem veszi be a gyomrom. Egy ilyen után ne lepődj meg, hogy úgy nagyjából szinte senki nem érez alázatot a BioWare iránt, mert nagyon rondán leépítették magukat. Gondolom most majd jössz azzal, hogy én még ilyet sem tudnék és ezért legyek alázatos. Nos a "te sem tudnál jobbat" érvet már hosszú ideje nem használjuk vitákban.
602.
602.
p.jay
#599: Egyszerűen nem volt kedvem válaszolni erre a kérdésre " Milyen más oldalon láttál te engem, mi? De ha akarod...
Mass Effect.hu ( sgtGiggsy--gondolom te vagy)
De ahol Mass Effect van ott te is megnyilvánulsz( ami nem baj mert ezért vannak ezek a fórumok), szinte mindenhol ua. írod le. Bizonygatod, hogy mennyire szar meg hol a hiba. Nem kell mindig okoskodni és birkának nézni mást azért mert ő elfogadja vagy netán tetszik neki a vége.
601.
601.
p.jay
#599: " a nem elég érett a játék végének felfogásához az még mindig lehülyézés " véleményem szerint ez nem lehülyézés..azzal nem tudok mit kezdeni, hogy szerinted az.
Az, hogy az emberek mennyi %-a ért egyet a végével illetve mennyi %-a milyen idős az statisztika és semmi több.
Felém biztosan nem tartozol semmivel nemhogy alázattal...de úgy látszik számodra a világ fekete vagy fehér.Én megkérdeztem ismered-e ezt a szót(alázat)? Erre te ismét sarkosan tudsz megnyilvánulni! Mindent személyes támadásnak veszel...
Felém nem...biztosan! Esetleg a BioWare felé mert az igazi alázat egyik következménye lehet a szelídség. Rádférne.
600.
600.
Uhu123
Nem tudom, hogy miért veszekedtek azon, hogy mennyire értelmes a Mass Effect 3 vége. Hiszen maga a Bioware ismerte el, hogy novemberben hányták össze a befejezést, ami elárul egyet s mást... Egy ilyen erős sztorival rendelkező mély trilógiának a legfontosabb részét az utolsó pillanatban összehányni?? Gratulálok Bioware....
599.
599.
Giggsy
#598: egy: hol láttál engem szart dobálni másokra. Az előbb is megkérdeztem, de látom, ha hazugságon érnek hajlamos vagy úgy tenni, mintha meg sem hallanád amit mondanak.
Kettő: a nem elég érett a játék végének felfogásához az még mindig lehülyézés. Az, hogy nem vagy hajlandó felfogni, hogy nem a meg nem értés miatt utálják az emberek a véget, hanem a temérdek hiba miatt az nem több mint egy fejedben kialakult hibás prekoncepció szajkózása. Az már ne is zavarjon, hogy mint említettem a ME játékosainak nagy többsége 25 feletti.
Három: ugyanilyen vak lehülyézés ment traktoros jóska részéről. Mert én vagyok ugyebár az arrogáns és nem azok, akik meg sem próbálják megérteni mások érveit.
Négy: ismerem az alázat szót, de hogy jön ez ide? Alázatosnak kellene lennem feléd? Mivel érdemelted ki? A pökhendi stílussal? Az észérvek reagálás nélküli figyelmen kívül hagyásával? A hazudozással? Melyikkel ezek közül?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...