FarmVille 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. szeptember 11.
  • farmville 2, pc, teszt
A közösségi free to play játékok úttörője, a Facebook valaha volt legnagyobb sikercíme. Százmillió játékos, 14 milliárd dollárra becsült anyacég, majd amilyen gyorsan jött az elképesztő magaslatokig törő siker, úgy köszöntött be a szégyenteljes bukás előszele. A FarmVille kiégett, ezek az utolsó napjai.

A Zynga néhány éve még olyan neveket előzött meg a piacon, mint az Electronic Arts, vagy az Activision Blizzard. Szerencsés csillagjegy alatt született. A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi portáljaként elképesztő méretű tömegek előtt nyitott hirtelen ajtót, az olcsó netbookoknak, és az egyre terjedő mobilinternetnek köszönhetően pedig az online világ megállíthatatlan növekedésben volt.


A játékért nem kellett fizetni, bárki ingyen elmerülhetett akár a FarmVille, akár a második számú nagy sikercím, a MafiaWars mélységeiben. A hatalmas pénzt a micropayment rendszer jelentette. Virtuális javakat vásárolhattunk, egy traktort, egy öntözőrendszert, vagy a másik játékhoz egy új fegyvert, a lényeg nem is az volt, hogy mire költjük a pénzt, hanem az, hogy hány ember teszi ezt, és mennyit szán rá egyáltalán. A behajtás pedig irányított módon történt. A játékok több hét, vagy hónap használat után elértek egy olyan ponthoz, ahol rákényszerítettek minket az első dollárok elköltésére. Senki se akarta, hogy ennyi kemény munkával töltött idő után a kis birodalma lejtmenetet vegyen, előkaptuk hát a bankkártyákat, és virítottuk a lóvét.


Ennek viszont vége. Ahogy a játékosok lassan elkezdték magára hagyni a szántóföldeket, úgy fordítottak hátat a Zynga befektetői is, egy túlértékelt, dagadt cég küzd most a túlélésért, talán az utolsó indába kapaszkodva. Ez az inda pedig nem más, mint a legnagyobb sikercímük folytatása, a FarmVille 2.


Rajzfilmes látványvilág, új kihívások, és egy minden korábbinál nagyobb kaland. A második rész az összes eszközt beveti, hogy ne csak a FarmVille régi, nagy rajongóit csábítsa vissza, de a fiatal generációhoz is elérjen, a játék kívül-belül megújult, szebb, mint valaha. S hogy mi az, ami nem változott? Természetesen az alapötlet.


Egy kisebb telken kezdünk dolgozni ezúttal is, zöldségeket kell termeszteni és állatokat nevelni, tetteink tapasztalatpontokat érnek, minél nagyobb szintet érünk el, a lehetőségek sora annál szélesebb lesz. Eleinte csak néhány vetőmag, és alig egy fél vödör víz áll csak rendelkezésünkre, de ahogy haladunk előre, úgy rajzolódik ki lassan álmaink nagy, virágzó gazdasága is.


El kell vetni a magokat, megöntözni az ágyást, majd várni egy kicsit, míg megnőnek a növények, s learatni a hasznot. A zöldségekből és gyümölcsökből süteményeket készíthetünk, melyeket eladva busás bevétel üti a markunkat, de ledarálhatjuk tápszernek, illetve eladhatjuk őket a piacon is, frissen, ropogósan. Az így befolyt pénzből növelhetjük a farmot, új eszközöket vásárolhatunk, illetve kitolhatjuk területünk határait is, örök igazság pedig, hogy a munka akkor a legszebb, ha nem kell sokat dolgozni. Napi 1 óránál többet nem vesz el az egész az életünkből, ez az idő pedig pont elég arra, hogy a kertünk gondozva legyen, de mi se unjunk rá az egészre.


A kért feladatokat ezúttal is karakterünk hajtja végre, kerítést épít, állatokat etet, és palántákat öntöz. Bezárni viszont már nem lehet. Korábban, ha bekerítettük őt, a játék megkergült, és a különböző feladatokat várakozási idő nélkül, azonnal megcsinálta nekünk, erre most nincsen lehetőség, a fejlesztők túljártak az eszünkön, a csalók foghatják a fejüket. Kemény kétkezi munkára van tehát szükség, az üzlet viszont úgy pörög igazán, hogy segítőink is akadnak. Meghívhatjuk magunkhoz a szomszédokat, akik egy pillanat alatt gyönyörű termést varázsolnak rügyező palántáinkra, s mehetünk mi magunk is másokhoz, a szívességekért cserébe pénz és ajándék jár, nincs is ennél jobb dolog.


A legszebb, s egyben a legundorítóbb a közösségi játékokban az, hogy barátokkal kell őket játszani. Támogatnunk és segítenünk kell egymást, ehhez pedig folyamatos felkérésekkel és meghívókkal kell bombázni mindenki, a játék Facebook üzeneteket küld, és üzenőfali felhívásokat tesz közzé, ha akarjuk, ha nem. Ezzel pedig könnyen elnyerhetjük ismerőseink teljesen jogos ellenszenvét, de hogy érezzük, mennyire fontosak a kötelékek, barátok nélkül már az első napon el fogunk akadni. S mit csinálhatunk ilyenkor? Természetesen kiválthatjuk a meghívók küldözgetését némi készpénzzel, elvégre mit számít pár dollár, ha később úgyis belefutunk a kötelező vásárlásokba. Legalább lesz rutinunk.


A FarmVille 2 egy bukott világ utolsó segélykiáltása. Az eredeti játék százmilliós rajongótábort tudott pillanatok alatt függővé tenni, majd miután megbizonyosodott róla, hogy a játékos élni se volt már képes a palánták nélkül, belenyúlt a zsebekbe, s kivett annyi pénzt, amit nem szégyellt. A második rész ezt próbálja megismételni, de elkésett vele, a farmos játékok kora leáldozott, unalmas és együgyű már az egész. Nem állítom, hogy senki se játszik majd vele. A nagy múltú név, és a Facebook el fogja juttatni az erre fogékony közösséghez a játékot, aki beleszeret, elmélyedhet benne, és fantasztikus élményekkel lesz gazdagabb, ám hogy a siker mekkora lesz, és meddig fog tartani, abban talán a készítők se biztosak. Csak várják a csodát.

23.
etelka
nekem ez a játék el sem indul,hetek óta kisérletezem de mindig kidob :( ha tud valaki segítsen.
22.
Giggsy
#21: Valószínű érdemes, vagy nem tennék ennyien. Ebből a szempontból olyan mint a drogbiznisz. Könnyebb valakit ingyen berángatni valamibe és később rávenni, hogy fizessen, mint azonnal fizetésre kötelezni. A free2play játékok többsége olyan, amiért az emberek amúgy első ránézésre nem fizetnének, ellenben ingyen kialakulhat egy függőség, ami miatt már képesek fizetni is értük.
21.
BigJoe01
Érdemes üzletet építeni free2play-re? 3% alatti fizetési ráta. Tönkretett kiadók és ellehetettlenített kiscégek. Ezt hozta kb. , amitől azt hiszik az emberek, hogy minden ingyen van.
20.
Daks
#19: Az értékelődoboz olyan, mint a kötelező olvasmány rövidített változata. Ha elolvasod, megtudod a lényeget, az összefüggéseket viszont nem érted meg soha.
19.
adam6751
"A farmos játékok kora leáldozott, unalmas és együgyű az egész"
Akkor hogy a p*****a kapott 6.5 pontot ?
18.
Paraszgyerek
Én bevállalom a keményebb fogalmazást. Ezek a progik agyatlan vizuális drogok, de mivel már mindenkit be akarnak kapcsolni az internetes mátrixba, sajnos továbbra is kelendőek lesznek.
17.
Giggsy
#15: Na de hát épp erről van szó, hogy már azok is megunták, akik régen szerették. Ha nem lenne unalmas annak aki régebben szerette, akkor most nem lenne szarban a Zynga.
16.
lolman598
én sose tudtam felfogni,hogy mi lehetett a jó az ilyesmi játékokban,mindig is rühelltem az összes fészbukos marhaságot
de ha már ilyen ingyenes böngészős játékokról van szó,a travian és klánháború az tényleg elég jó volt,sokáig játszottam rajtuk,de egy idő után az is unalmas volt (persze tovább el lehetett lenni vele,mint a zynga szutykokkal)
15.
markoci555
"A farmos játékok kora leáldozott, unalmas és együgyű az egész"
eddig nem volt az?
aki eddig is szerette annak nem unalmas, aki meg eddig se annak meg eddig is unalmas volt

soha nem játszottam farmville-el és nem is fogok, ha már ilyesmiről van szó akkor mindig is travian szerű stratégia vagy mi, és a shakes, nincs jobb:)
14.
Csoki80
#13: Van ogame is andromedan vagyok, de A Városom a városom ;-)
13.
randall13
#12: Szerintem térj át valami böngészős stratégiára, sokkal jobbak. Travian, Klánháború, Grepolis, Ikariam, Forge of Empires, oGame, csak hogy párat említsek.
12.
Csoki80
Remélem a kidurranó lufiban marad még egy kis fuvallat ami a szervereket fenntartja.
Sajnálnám a városom a cityvillben szerintem nagyon jók ezek az ingyenes játékok, ha valaki rászánja az időt, keres magának egy fb klubbot a játékkal kapcsolatban mindene meglehet fizetgetés nélkül is.
11.
kharami
Mindig is utáltam ezt a szart, az meg különösen megutáltatta velem, hogy állandóan meghívokat kaptam....!
10.
Giggsy
#8: Az összes többi játékuk a Framville kicsit átvariált változata, egyedüli kivétel talán a MafiaWars. Én befektetőként tuti néztem volna azt is, hogy a cégnek mennyire változatos a porfóliója és hogy a növekedésének mi az elsődleges hajtó tényezője. A porfólió az kizárólag a Farmville vázára ráhúzott játékokból áll és látványos volt, hogy a nagy címük sikere óta nem is igyekeztek újabb eredeti játékkal előrukkolni. A növekedés mozgatórugója pedig egyértelműen a FB felhasználóbázisának növekedése volt, arról viszont tudni lehetett, hogy le fog majd lassulni. A Zynga részint ezért is igyekezett ugyebár lerázni magáról a FB függőségét (a másik ok az volt, hogy Palo Alto ne tudjon vaskos összegeket lehúzni a nyereségükből), de ez megint csak egy olyan dolog, hogy bármilyen más platformra mennek, ott erős átfedés van a FB-kal, így a növekedés ott sem volt tartható. A Zynga-ról szóló kiszivárgott pletykák alapján pedig az is világos volt, hogy náluk szinte büntetik, ha valaki eredeti ötlettel próbál előrukkolni. így tényleg nem értem, hogy az olyan szakemberek akiknek az lenne a feladatuk, hogy az információkból megbízható becslést közöljenek, hogyan nem látták be, hogy ez bizony csak egy nagyra hízott lufi?
9.
laca009
Nekem ez a véleményem minden fészbúkos játékról http://www.youtube.com/watch?v=p3bxzhiH374&feature=related
8.
Daks
#6: Ha jól emlékszem, a Farmville próbálkozott mobil platformon, különösebben nagy eredménye viszont nem volt.

#7: Nem teljesen igaz, hogy nem számoltak a kiégéssel. Ha jól tudom, minden játéknak be tudják lőni az életgörbéjét, illetve megvan az is, hogy 1 ember várhatóan mennyit fog költeni, és mennyit játszik, ha rákattan a cuccra. Szerintem amivel nem számoltak az az volt, hogy nem lesznek képesek még egy olyan innovatív és átütő címet csinálni, mint a Farmville. Az összes többi játékuk jó-jó, de nem annyira ütős.
7.
Giggsy
Mondjuk engem már akkor is röhögőgörcs kerülgetett az egésztől, mikor benyögték, hogy a Zynga értékesebb, mint az EA. Akinek volt egy kis gógyija, az már akkor is látta, hogy az egész Zynga egyetlen óriási nagy lufi, csak az volt a kérdés, hogy mikor pukkad ki. Nem is tudom mit vártak a befektetőik. A Zynga összes játéka modernizált tamagocsi, aminek a tündöklésére és bukására szerintem mindenki emlékszik. Persze az nem is kétséges, hogy bitang jó üzlet volt három-négy emberrel megíratni egy játékot, aztán százmilliókat kaszálni, csak azt nem számították bele a dologba, hogy egy idő után az emberek ráunnak és a tamagocsi rendszerbe nem lehet akkora újítást behozni, ami visszacsábítja őket. Amúgy ha csak a fele igaz annak, amit a Zynga politikájáról mondanak, akkor NAGYON megérdemlik a bukást, mert hozzájuk képest Kotick is kismiska...
6.
randall13
#4: Akkor rosszul fogalmaztad :) De tény, a Zynga bizonyította be, hogy a facebookra is lehet játékot alapozni. A saját sikerük lett a vesztük is, megmaradtak a kis álomvilágukba, hogy nekik nem árthat semmi és nem számoltak a technika fejlődésével, valamint nem voltak tisztában a célközönségükkel sem. Már rég át kellett volna térniük a mobil platformokra.
4.
Scoo
#2: Nem azt mondtam, hogy a Zynga találta ezt ki, hanem azt, hogy ők annyi zsét csináltak ebből, hogy erre a nagy gamerkiadók is felkapták a fejüket és elkezdtek foglalkozni a témával.
3.
walaki
#2: ott a pont. A Travian volt az első igazán sikeres ilyen szempontból (biztos volt előtte is hasonló koncepció, csak nem vitték sikerre). Azóta meg gombamód szaporodnak a hasonló ötletre épülő online játékok. A Farmville még csak nem is volt igazán jó, egyes egyedül amiatt lett sikeres, mert a Facebook mikroklímájában sikerült elindítani. Csakhogy ahogy várható volt, előbb-utóbb az emberek ráuntak, többet akartak vagy mást akartak, mindig ez van ha egy játék bármilyen szempontból is úttörő. Most a Facebookon is van kismillió hasonló izé, de pont a fragmentáció miatt már egyik se lehet igazán sikeres.
2.
randall13
#1: A Zynga? :\ Jóval előtte is voltak már ilyen üzleti modellek, pl Travian. A Zynga inkább azt bizonyította be, hogy a facebookot is lehet önálló platformként kezelni.
1.
Scoo
Jó kis írás. Tetszett.
"A legszebb, s egyben a legundorítóbb a közösségi játékokban az, hogy barátokkal kell őket játszani." - Ezért nem játszok már egyikkel sem.
Annyit viszont el kell ismerni, hogy ez a rendszer, mármint a micropayment megváltoztatta a pc-s gamer világot. Ennek köszönhetjük a rengeteg free2play játékot.
A Zynga bizonyította be, hogy érdemes üzletet alapozni erre.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...