Forza Horizon teszt

  • Írta: InGen
  • 2012. október 24.
  • forza horizon, teszt, x360
Link másolása
Mint vadállatok a ketrecből, úgy szabadultak ki a Forza Motorsport gépcsodái a zárt pályákról, hogy a Colorado ihlette gyönyörű vidéken tépjék fel az aszfaltot. Bulis hangulat, komoly és komolytalan futamok, dubstep, meg rock & roll - a Forza Horizon szinte minden, amit egy autós játéktól várhatunk.

Úgy látszik, a fejlesztők rájöttek végre, hogy egy szimulátort nem kell a versenypályán tartani, és egy szabad világgal rendelkező autós játéknak nem kell feltétlenül árkádnak lennie. Nagyon sokan vannak, és valószínűleg a Forza Motorsport koptatása közben rengetegen is álmodoztak arról, hogy ezeket a gépcsodákat milyen jó lenne egyszer egy kicsit kiszabadítani a körbezárt aszfaltcsíkról, és meghúzatni őket az autópályán, vagy végigkanyarogni velük egy csodálatos mellékúton. Én legalábbis sokat gondoltam erre, az biztos. Nos, valószínűleg nem voltam egyedül, különben nyilván nem készült volna el a Forza Horizon, a Forza Motorsport spinoffja, mely az utóbbi idők egyik legjobb autós játéka.


Horizon egy hatalmas fesztivál, melyet minden évben megrendeznek, és a dögös csajok, az ütős bandák, és az általános Sziget-hangulat mellett a legfontosabb tulajdonsága, hogy az autórajongóknak szól. Az eseménybe azonban csak 250 sofőr fér be, így sietnünk kell. Éppen VR6-os Volkswagenünkben lopjuk a napot Colorado egyik főútja melletti étkezőnél, amikor meghalljuk a helyi DJ-t, aki éppen az év eseményét reklámozza a rádióban. Nem sok hely maradt már, így nyilvánvalóan az utolsó szpotokat annak osztják ki, aki hamarabb odaér. Több se kell, máris pattanunk a verdába, és azonnali verseny alakul ki a sztrádán köztünk és a többi jelölt között. A helyek egyre fogynak, a verseny egyre kiélezettebb, ám végül megérkezünk. A hosztesz hölgy bájos mosollyal üdvözöl minket, bent vagyunk, itt az ideje a csúcsra törnünk.


A Forza Horizon minden, amit egy autós játéktól akarni lehet. Annyira modern és friss, annyira aktuális, mintha most szedték volna a fáról. Az autórádióból Skrillex szól, a fesztivál környéke él, újabb és újabb arcok érkeznek meg, akik láthatóan korábban már nevet szereztek maguknak. A garázsban az öreg szerelő leolt, hogy ő azért ilyen idős korában jobban vigyázott az autójára, de biztosít róla, ha némi tuningra van szükségünk, hozzá bizalommal fordulhatunk. Sok szerencsét kíván ugyanakkor, és örül annak, hogy ezzel biztosan nem fogjuk megölni magunkat. Nem úgy, ahogy tennénk azt az SRT Viperrel, amit a játék elején egy rövid időre lehetőségünk adódik kipróbálni.


Szóval, tulajdonképpen mi is a Forza Horizon? Nos, amíg a Turn10 a Motorsport következő részén dolgozik, lepaktált a Playground Games csapatával, ami egy utolsó vérig veterán autósjáték-fejlesztőkből alakult friss brigád. A lelkes stúdió megkapta a Forza Motorsport 4 engine-jét, annak kiváló fizikai motorjával, szimulációs képességeivel, valamint az autófelhozatal egy részét – nincs itt minden a „nagy” részből, de így is éppen elég verda közül választhatunk. Innen aztán a Playground fogta magát, és az egészre ráépített egy szabadon bejárható területet, amit kedvünk szerint fedezhetünk fel. Habár a vidéket alapvetően Colorado ihlette, nem találunk benne valós utakat, inkább a hangulatot próbálták átadni.


És az bitang jól sikerült. A széles autópályáktól kezdve a kanyargós hegyi utakon keresztül a sivatagon át mindent megtalálunk, ami a valóságban is jellemző erre az államra, s bizony fantasztikus játszóteret ad ahhoz, hogy kiéljük a lóerők iránti rajongásunkat. Indíthatunk versenyeket a fesztivál területéről, de a térképet előhívva különböző események bukkannak fel, melyeket megkereshetünk és részt vehetünk rajtuk. Hogy ne nagyon tévedjünk el, segítségünkre lesz a GPS, melyet a célra állítva könnyedén odatalálhatunk, miközben hallgathatjuk a kedves női hang „in 400 meters turn right” bemondásait.


Versenyből pedig sokfélét találunk, kezdve az egyszerű ponttól pontig futamoktól egészen olyanokig, ahol félig-meddig már-már ralipályának is betudható, murvás úton kell küzdenünk. Ha kicsit ki akarunk szakadni a hivatalos versenyek formalitásaiból, akkor bármikor kihívhatjuk egy kis illegális utcai futamra azt az ellenfelünket, akivel éppen találkozunk az úton. De az biztos, hogy addig sem fogunk unatkozni, amíg odaérünk egy-egy verseny helyszínére, vagy akkor, ha egyszerűen csak kedvtelésből, szabadon próbáljuk felfedezni az alánk rakott terepet. 


Egyrészt számos ponton elhelyeztek traffipaxokat, melyek a valóságtól eltérően azonban itt nem arra ösztökélnek minket, hogy lassítsunk, hanem épp ellenkezőleg: minél gyorsabb sebesség mellett fényképez le minket, annál jobb. Amennyiben csatlakozunk az Xbox Live-hoz, rögtön megy is a dolog online, és indulhat a verseny, hogy ki tud gyorsabban átszáguldani egy-egy kamera előtt, de a különböző versenyeink idejét is folyamatosan összehasonlíthatjuk a Live legjobbjaival, és kis gyakorlással sokkal jobbak lehetünk a játékban. A készítők átvettek néhány dolgot a Burnoutból, így például extra népszerűségi pontok járnak azért, ha a forgalmat nagyon közelről kerüljük ki (near miss), meg azért is, ha látványosan vezetünk az utakon, például a kanyarokat driftelve vesszük be.


Ha pedig nő a népszerűségünk, részt vehetünk speciális versenyeken, melyek kifejezetten a közönség szórakoztatását szolgálják. Habár Jeremy Clarkson ezúttal kimarad, egyértelmű lesz a Top Gear-utalás például akkor, amikor egy adott pályán egy repülőgép ellen kell versenyeznünk – nyilván gyorsabb nálunk, de „kicsit” nagyobb ívben fordul, így van esélyünk. De ha nem szeretnénk semmit csinálni, csak vezetni az éppen megszerzett új Ferrarinkat egy gyönyörű úton, a Forza Horizon akkor is elvarázsol majd minden pillanatban. A vezetési modell, habár egy nagyon picit könnyedebb, mint a Motorsportban, még mindig rengeteg visszajelzést ad és bőven eléggé realisztikus ahhoz, hogy messze a konkurensen előtt legyen, a táj csodálatos, és amikor először megy le a nap, vagy éppen kel fel a horizonton, és éppen kibukkanunk egy kanyonból, na, akkor fog leesni az állunk.


Ráadásul a fejlesztők a többjátékos részt sem aprózták el, habár talán nem annyira teljes, mint az egyjátékos mód. Egyrészt bóklászhatunk a többiekkel együtt szabadon az utakon, és kialakíthatunk magunknak versenyeket, vagy részt vehetünk olyan kihívásokban, hogy például öten vezessünk át 300km/h közeli sebességgel egy traffipax előtt, egymástól maximum pár másodpercnyi távolságban. Másrészt viszont a készítők ismét a Top Gearre néztek, és meglátták, milyen idiótaságokat csináltak ezek a srácok az elmúlt 10 évben, majd eggyel még tovább is léptek. Így alakultak ki olyan játékmódon, mint például a King, ami gyakorlatilag egy fogócska: egy ember a király, a többieknek őt kell felöklelni, és akinek sikerül, utána nyilván ő kerül sorra. 


Aztán ott van az Infected, ahol egy autó fertőzött, és mindenki más is azzá válik, akinek nekimegy, a játék célja pedig, hogy minél tovább maradjunk túlélők. A legmókásabb azonban a macska-egér harc, ahol két csapat megy egymás ellen. Mindkét csapatban négy autója van, egy lassú (ő az egér) és három gyors (ők a macskák). A macskák célja, hogy mindent megtegyenek az ellenfél egerének hátráltatásáért, és rövid úton fantasztikus kis káosz képes kialakulni.


A játék egyébként remekül együttműködik a Kinecttel, ami főként abban nyilvánul meg, hogy hanggal adhatunk utasításokat a GPS-nek: megmondhatjuk neki, hogy tegye be célpontnak a következő eseményt, vagy a legközelebbi eseményt, törölhetjük az utat, vagy a fesztivál bizonyos pontjaira is kérhetünk navigációt. Aztán létezik az a furcsa, vezetéknélküli kormányféleség, aminek a jeleit a Kinect érzékeli, és amivel a világon egyedül Daks rendelkezik, de a teszt kedvéért ezt is bevetettük. Meglepő módon egészen normálisan lehet vele vezetni a járgányokat, messze nem annyira pontatlan és lassú, mint ahogy arra számítottam, még azt sem tartom kizártnak, hogy kis gyakorlással akár a kontroller helyett is jó lenne – apróbb korrekciókat például könnyebben lehet vele elvégezni, mint a gamepaden. 


Hibák? Nos, nem sok van. Egyrészt a „történet” végtelenül banális, tele idegesítően menőző műmájer karakterekkel, és olyan átvezetőkkel, melyek teljesen feleslegesek, és csak elvonnak a lényegtől. Aztán a bejárható terület nem túl nagy; elsőre ugyan annak tűnik, de hamar kiismerünk majd minden utat és vonalvezetést, habár hozzá kell tenni, hogy ez nem is feltétlenül akkora baj. Végül pedig a töltési idők kissé hosszúak, bár ezen jelentősen javíthatunk, ha feltelepítjük a játékot, nem véletlenül ajánlgatja is minden egyes töltőképernyőn. De ezektől eltekintve? Nehéz dolga lesz a hamarosan érkező Need for Speednek.

90.
90.
tejszi
sziasztok egy kis segítség kéne játszottam a forzaval kb 3 órát és nem akar betölteni ha meg betölt akkor nem tölti be a fákat házakat környezetet nem tudom mi van vele a játékk eredeti

A választ köszönöm előre is :)
89.
89.
bondy69
Egy ojan kerdesem lenne h kiadjak e valaha is ezt PC-re?
88.
88.
Kurta_69
De beszarás hogy se a Forza se a Gt nem akar csinálni pc-re játékot :(
87.
87.
probi.1995
üdv!
Nem tudom,hogy észre vettétek de ha az autóból nézitek a játékot akkor a visszapillantóban az útvonal festések nincsenek ott az úton. De ettől függetlenül véleményem szerint nagyon jó játék.
86.
86.
sanya1995
#81: Szerintem vedd meg a forza horizontot mert sokkal tartalmasabb meg tudsz szabadon mászkálni benne, és bármilyen autóval ami van a játékban.
A dirt 2-ben nem tudsz szabadon mászkálni. Nálam a forza horizon tízes skálán eléri a 10-et a dirt 2 meg 5-öt
85.
85.
AlexSchneider
#84: Csak kinezetre tornek a kocsik, semmi hatasa nincs a vezethetosegre. De ettol meg egy nagyon elvezetes jatek es nem mellesleg, a fantasztikus zeneje miatt meg a baratnomet sem idegesiti amikor jatszom vele :-)
84.
84.
reptile110
köszönöm a tippeket :) törésmodell milyen a játékban?
83.
83.
paradicsoma_
#81: attól függ mit szeretnél a játéktól! én végigtoltam a dirt2-őt és itt jelenleg a pink karszalagnál járok de ez a játék nekem jobban bejön! ha a terepet akarod akk a Dirt2 de ha a jó hangulatot és jó játékélményt akkor én ezt ajánlom
82.
82.
ptmilan
#81: Nem játszottam a Dirt 2-vel de nekem eddig a Forza Horizon nagyon de nagyon bejött. :-) Eddig 8 órám van benne, pedig alig kezdtem el a kampány részt. Ami meg marha jó, hogy multiban van Free Roam, szóval haverokkal együtt lehet bebarangolni Colorado sziklás hegyvidékeit. :-) Eszméletlen jó lett, szerintem érdemes előbb-utóbb beszerezni, nem bánja meg az ember. ;-)
81.
81.
reptile110
szerintetek melyiket érdemesebb megvenni? :D Dirt 2 vagy ez? tudom a dirt 2 kicsit régebbi de melyik a tartalmasabb meg stb.?
76.
76.
Ecetes sajt
Ha pedig túl valósághű lenne, akkor már szerintem nagyon kevesek játszanának vele a folyamatos csalódások és a nehéz játékmenet miatt.
75.
75.
AlexSchneider
#74: Igy van, pont ezert nem ertem a karogokat. Nem kell nyafogni a jatek fizikajan, mert pont ugy van belove, hogy a nagy tobbseg (ertsd, az orszagonkenti par ezer szimulator-orult melletti autosjatek vasarlok) teljesen el tudjon vele lenni, anelkul, hogy orakat kelljen gyakorolnia egy-egy menet elott.
74.
74.
Naridar
71: Lehet, hogy nincs sem ezalatt a játék alatt, sem más Forza vagy GT részek alatt igazán valószerű fizika, de szerintem nem is ez a lényeg: az emberek többsége (köztük én is) azért játszom ezekkel a játékokkal, mert viszonylag rövidebb tanulási folyamat után lehet elfogadható szimuláltsági szinten egy X milliós álomautót vezetni. A játékok sarokköve a kikapcsolódás és a túlzott valószerűség könnyen annak rovására mehet (mint ahogy az FPS-ekben is: a valóságban egy lövedék is egy életre megnyomoríthatja a szerencsétlen katonát, de szinte minden játékban a legnehezebb fokozatokon is 2-3 golyót simán kibír a játékos). A profi autóversenyzők is évekig tanulják, hogy lehet úgy vezetni ezeket a lóerőszörnyetegeket, hogy ne az első kanyar menti gumifalban érjen véget számukra a verseny. Ez pedig annak, aki esetleg a hétköznapi kocsiján kívül nem vezetett más autót, azt is csak max. 140-nel autópályán, óriási akadály lehet. Az iRacing meg azoknak készült, akik hajlandók rengeteg időt (és pénzt, lásd profi kormányok) beleölni, hogy a lehető leginkább ugyanazt az élményt kapják, mint a valódi versenypályán. A nagy többségnek azonban a GT és Forza szintje is elég.
73.
73.
trion96
Azta mennyi kimoderált üzenet :o
sajnos egyesek nem bírnak magukkal :(
71.
71.
AlexSchneider
Az autos jatekok fizikajarol meg annyit, hogy ha nem lezerrel szkenneltek a palyak (iRacing-en kivul mas nem engedhet meg maganak ilyen technologiat) es nem egy sok evig fejlesztett gumi-modell van a jatek alatt, plusz nem egy komoly, tobb szaz dollaros force feedback kormannyal nyomod a jatekot, akkor kar panaszkodni. Mind a Forza, mind a GT5 eleg jol visszaadja az elmenyt, de meg ezek a jatekok sem allnak igazan kozel ahhoz amit egy autoban ereznel.

Annak idejen egyebkent volt egy osszehasonlito teszt a Car & Driver magazin oldalan, ahol egy Chevrolet gyari tesztpilotat kertek fel, hogy hasonlitsa ossze a GT5-t es a Forza 3-at. Nos, elmondasa alapjan, ha csak megkozeltioleg ugy menne vegig a Laguna Seca palyan, ahogy a GT5-ben tenne, akkor mar az elso, celegyenes utani kanyarban kicsuszna, annyival megengedobb a jatek fizikaja a valosaghoz kepest. A Forza3 kapcsan pedig csak annyit mondott, hogy az meg a GT-hez kepest is tavolabb all a valosagtol.

Egyebkent Jeremy Clarksonek is annak idejen csinaltak egy videot, Honda NSX-szel eloszor Playstation-n, GT4-ben, majd a valosagban is vegigment ugyanezen a palyan es o is azt mondta, hogy eg es fold...
70.
70.
Cooper911
Hihiiii micsoda hiszti megy itt. lol
Emiatt a game miatt vennék xboxot.
69.
69.
AlexSchneider
Sracok - a ketkedoket es hurrogokat hadd iranyitsam erre a videora: http://www.youtube.com/watch?v=0oXABrWjXts&feature=related

Ez a review az Inside Sim Racing sracoktol valo, akik elismerten a vilag egyik legkomolyabb szimulatoros bandaja. Akinek efelol ketsege van, nezze meg a sracok tobbi videojat. Nos, ok egyreszt 9-est adtak a jatekra, masreszt 1:37-nel elhangzik a buvos mondat: "This has all the Forza physics" - azt hiszem ez mindent elmond. Ja, es ok nem kontrollerrel, hanem a vilag legkomolyabb race rigjein es komoly, Fanatec kormanyokkal toljak a jatekot, minden segitseg kikapcsolasa mellett.

Lehet a Horizon-t szidni par dolog miatt (mumajerseg, toresmodell hianya, stb.), de a jatek FIZIKAJA igenis 95%-ban egyenerteku a Motorsporteval.

Nem mellesleg, ahogy itt valaki mar irta is, ha megtartottak volna az eredeti fizikat, ezek a jarganyok nem biztos, hogy olyan jol vezethetoek lettek volna autopalyakon peldaul.

Szoval nem kell hurrogni. Akinek elethu szimulacio kell, az menjen es jatszon az iRacing-gel. Udv.
68.
68.
kharami
#66: Na igen! Legyen vélemények ellenvélemények, de ahogy 1 2 óvodás itt viselkedik az nevetséges!
67.
67.
Dirty666
A tesztből idézek "Aztán létezik az a furcsa, vezetéknélküli kormányféleség, aminek a jeleit a Kinect érzékeli"
A wireless wheelben giroszkóp van, Kinect nem kell a használatához :)
66.
66.
McDuff
istenem így elbaszni egy jó játék topikját,rossz rátok nézni,szánalmasak vagytok!
Csak mert vkinek nem veszi be a gyomra,akkor már nyomjuk le a torkán?úgy se tudod,eldöntötte,hagyd rá,meg is érdemli,attól még egy remek játék lett,név ide vagy oda!
Kínotokba már olyanokba is beleköttök hogy vmi hihetetlen,csak hogy tiétek legyen az utólsó szó,azt állítólag ide érett felnőtt dolgozó emberek járnak,hát nekem ég a pofám!a 15 évesek itt röhögnek rajtatok!vegyétek már észre!
65.
65.
DON GONDOCS
Jókis autoverseny sok kocsival a stílus minden pozitívumával. De semmi extra.
64.
64.
Ecetes sajt
#62: Mintha csak én személyeskednék....
62.
62.
kopic
#58: Ecetes sajt úgy tűnik nem bír magával:O
58.
58.
fojesz
Aki nem fejezi be a személyeskedést, attól könnyes búcsút veszünk.

Érthető?
56.
56.
2pacal
Nekem tetszik ez a koncepció...Szeretem a hagyományos Forzát is,de szerintem jó ez a könnyedebb hangvétel...Tudtuk,hogy ilyen lesz az vegye meg akinek már uncsi az NFS vagy ezt az árkádosabb száguldást kedveli...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...