FUSE teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. június 16.
  • fuse, teszt, x360
Link másolása
Rossz kezekbe került. Nem lenne többé szegénység, energiaválság, éhínség a világon, megváltoztathattuk volna a jövőt. Most viszont háború van. Egy kegyetlen, gyilkos hadjárat, melyet a FUSE robbantott ki.

A CIA a világ négy legjobban képzett kommandósát küldte az ellenséges vonalak mögé, az Overstike 9 küldetése egyszerű, ám annál veszélyesebb. Fel kell kutatniuk a FUSE-t birtokló hadurakat, és véget kell vetni a gyilkolásnak. A földönkívüli anyag a bolygó minden szerves és szervetlen anyagát képes átalakítani, molekulaszinten idézve elő beláthatatlan következményeket, emberből szörnyet, fegyverből tömegpusztító eszközt csinál, vissza kell szerezni, különben a világnak hamarosan vége.


Először készít mindhárom platformra megjelenő játékot a Spyro, a Ratchet & Clack és a Resistance sorozatokat jegyző Insomniac Games. A kaliforniai fejlesztőcég az EA Partners program keretein belül mutatta meg magát a Playstationön túli világnak, az elvárás hatalmas volt, a bukás még nagyobb. A FUSE az elmúlt hónapok legrosszabb és legunalmasabb akciójátéka lett, hangulat, játékmenet, játékélmény, történet, kihívás, amit csak el lehet rontani, azt a srácok módszeresen egymás után el is rontották, kín és gyötrelem, ez vár rád, semmi más.


A kampány az Overstrike 9 csapat küldetését dolgozza fel. Isabelle Sinclair, Dalton Brooks, Jacob Kimble vagy Naya Deveraux bőrébe bújva meg kell mentenünk a világot a gonosztól, nyomulhatunk egyedül, szabadon ugrálva a szereplők között, de becsatlakozhat hozzánk legfeljebb három barát is, meghívásos, vagy nyitott online rendszerben. Utunk földalatti kutatóállomásokon, trópusi szigeteken, romos városokon és távoli űrállomásokon vezet keresztül, húzni kell a ravaszt, és számolni az elhullott zsoldosok százait, futószalagmunka ez, abból is a legkeményebb.


A játékment a Gears of War stílusát követi. Fedezékek között rohanva le kell mészárolnunk az utunkba kerülő ellenségeket, földönkívüliek helyett katonákkal harcolunk, minden más viszont ugyanaz, szemtől szembeni csaták várnak ránk, amint megtisztítottunk egy szobát, jön a következő, és még egy, majd még egy. Cselekmény, vagy történet nincs is nagyon, csak nyomulni kell, a fejezetek annyira hosszúak, hogy már az első rész negyedénél szenvedve vártam a lezárást, az akciót megállítani még offline módban sem lehet, azt se tudjuk, hogy kiléphetünk-e, mikor mentett utoljára a játék.


A GOW annyira jó minta volt a FUSE fejlesztésekor, hogy még a mindenkit idegesítő részleteket is lemásolták. Ha rádión beszélnek hozzánk, akkor a főszereplők sétálni kezdenek, rohanás közben irányt váltani alig lehet, a felvehető heavy weapont pedig egy idő után magától eldobja a főszereplő, pedig csak egy vonatba kéne beszállnia vele, vagy egy félig felnyitott kapun átbújni. S ahogy a játékmenet, úgy a történet is tele van egetverő logikátlanságokkal, a kedvencem például az volt, mikor legyőztem két óriásrobotot, három páncélost, és több száz zsoldost, a golyók folyamatosan lepattantak rólam, majd négy katona, és valami csaj kapta el az egész osztagomat. Börtönbe vetettek, ahonnan egy perc alatt meg lehetett szökni, visszaszerezve még az őrizetlenül hagyott szuperfegyvereinket is. Micsoda fordulatok.


Ha már a fegyvereknél tartunk, említsük meg a játék egyetlen nagy pozitívumát. A négy főszereplő mindegyike különleges stukkerekkel indul harcba, a magshield például egy áttetsző pajzsot képes felhúzni maga elé, különleges energialökete pedig közel érve az ellenséghez egyszerre akár fél tucat katonát is el tud intézni. De hasonlóan ütős a shattergun és a warp rifle is, előbbi kristályossá alakítja az emberi molekulákat, melynek köszönhetően az áldozatunk apró szilánkokra pattan szét, míg az utóbbi egy olyan feketelyukat idéz elő, mely nem csak a célkeresztben lévő ellenséget, de a körülötte állókat is valósággal szétrobbantja. Az én kedvencem viszont az arcshot névre hallgató íjpuska, mely robbanó nyilakat lő ki. Találat után két másodpercet kell várni csak, hogy az ellenség, és a mellette állók hamuvá égjenek, nagyobb seregek ellen mindegyik remekül használható, de aki az ólomban hisz, az felveheti a pályán elhagyott, hagyományos fegyvereket is. Apró, de jó dolog továbbá, hogy vannak tapasztalatpontok, és tudunk fejlődni is, egy idő után felvehető például a láthatatlanság képessége, na akkor beindul kicsit a játék, egy pillanatra talán még élveztem is.


Micsoda meglepetés viszont, a FUSE megvalósításban se alkotott maradandót. A sci-fi környezet sablonos és ötlettelen, a grafika jóindulattal is csak átlagosnak mondható, a hangzás a fegyverek állandó darálásának köszönhetően gyakorlatilag élvezhetetlen, a rendezés pocsék, a párbeszédek semmitmondóak, és még az AI is csapnivaló. Az ellenségek az orruk elé állva alig akarnak észrevenni, a társak pedig folyamatosan ugyanúgy mozognak, semmiféle taktikára nem képesek, még egy jól körbejárható hangárba érve is egy kupacban kezdenek harcolni. Ha elhagyjuk őket néha követnek, néha nem, persze mikor lelőnek, pont akkor maradnak le, nehogy fel tudjanak éleszteni. 


A FUSE hatalmas csalódás. Egy izgalmas, gyönyörű akciójátékot vártunk tőle, azonban megint át lettünk verve, a kiadott trailerek és screenshotok ügyesen megvágottak, kozmetikázottak és hazugok voltak. Köszönjük, de ilyenekből többet nem kérünk.

32.
32.
DON GONDOCS
Középszerű, de azért mint tps egész szórakotató a pályák is hangulatosak, és az ellenfelek is ötletesek. A Storeban többször is volt akciós érdemes beruházni rá.
31.
31.
McDuff
#22: már csak a Sony-é volt,nem csinálnak több exkluzív címet PS-re,most az MSnek fogják csinálni az Xbox One exkluzív Sunset Overdrive-t,ami az eddig látottak alapján nem fogott meg!
a Ratchet az jó,de a Resistance 1 még coopban is csak nagyon-nagyon középszerű,a 2 se sokkal jobb,a 3-mal még nem játszottunk...hozzáteszem szvsz!
30.
30.
PaprikaJancsi
Engem már a demo is kiakasztott, co-op-ban játszottam vele, de még úgy is borzalmas volt.
Le ne töltsétek ennek a játéknak a demo-ját, mert borzalmas.
29.
29.
tabu3x
az első benyomások még jók voltak, és hát bíztam is az Insomniacban (a Resi sorozat nekem bejött, egytől-egyig), de ahogy egyre több anyag jött a címről, annál jobban kezdtem óvatossá válni... most épp ott tartok, hogy inkább valami mással töltöm el kevéske időmet...
28.
28.
ratchetfan
#25: hát igen overstrike ként még ki is próbáltam volna :D
27.
27.
Zombiekiller6
#25: Szerintem is jobb lett volna, játszottam a demójával és ronda volt, unalmas és a szereplők sem jöttek be. Viszont a fegyverek és a képességek igen. Ha még poénra is vették volna, talán bepróbálkoztam volna vele.
26.
26.
Pharaoh
25#: Igen én emlékszek rá és igen abszolút jobb lett volna! A hangulat, hogy poénra vették és nem gondolták túl komolyan, a látványvilág (mégha ez csak egy trailer is) és a "purhabos" fegyó :) is király volt (talán a The starship troopers chronicles-ben [a sorozatban] láttam anno hasonlót)!
25.
25.
erre emlékeztek? http://youtu.be/BYowhad_1mw állítólag nem az EA miatt változtattak a koncepción, hanem az Insomniac saját döntése volt. vajon így jobb lett volna a játék?
24.
24.
keiji maeda
#17: a resistance minden csak nem unalmas , leeht hogy ez a fuse nem sikerült nekik jól de az eddigi játékaik kiválóak , mind a resistance és mind a ratchet !!
23.
23.
Neo1989
#17: Hát azzal h a "Resistance,unalmas" nem értek egyet nekem egyik kedvencem, egyáltalán nem bántam meg h beszereztem és azért még mindig benne van a essentials sorozatba tehát rossz nem lehet. Mondjuk úgy inkább h ez csak a te véleményed.
22.
22.
KeXxX
#17: Az Insomniac mikor volt a MS tulajdona? Én úgy tudtam hogy a Sony-é volt és ők gyártották sorozatban a Ratchet and Clank és Resistance játékokat.
21.
21.
Drazhar
Már a gameplay alapján egy kihagyható tucatshooternek nézett ki, és amikor öcsém tolta akkor is. Engem ez már nem fog meg...
20.
20.
McDuff
#19: szövegértés: 1-es.
19.
19.
Dragonborn
#17: ö ez megjelent Ps3-ra is hogy értetted hogy xbox exkluzív????
18.
18.
giga321
Éreztem Én, hogy nem fog nagyot durranni. No de, hogy ennyire? o.O
17.
17.
McDuff
Olyan mint a Resistance,unalmas és monoton!kár hogy az MS-nek pont az Insomniacot sikerült megnyerniük,hogy gyártson nekik exkluzívat xbox one-ra.mellényúltak,sztem az a csapat túl van értékelve!
16.
16.
Dragonborn
Azért átlagban 6.7 pontot kap szoval kicsit alul van értékelve de ez is szarnak számít
Monjuk engem nem ért akkora csalódás Ps3-mon anno toltam a resistance játékokat és sztem azok is nagyon sablonosak
15.
15.
jardo
Én a demóját próbáltam ki, az alapján az egyetlen pozitívumnak én is az ötletes fegyvereket tartottam, de amúgy egy teljesen felejthető játék.
14.
14.
southbronx
Tényleg nem nagy szám, de még igy is sokkal szórakoztatóbb volt mint a remember me.
13.
13.
KőbányaKispest
Ezek után se warezolj paraszt!
12.
12.
DarkSlayer
Eleinte még bizakodtam, s vártam...de minél többet láttam belőle, annál kevésbé tetszett. A végeredmény meg förtelmes lett. A 4 pontot megérdemli :)
11.
11.
Neo1989
Ezek után inkább nem vállalnám be, kösz a tesztet .
10.
10.
KeXxX
pedig képeken jól nézett ki a játék.. kár érte, jól elkúrták. ha pc-re megjelent volna akkor 1 kört megért volna, de pénzt kiadni ezért.. pff..
9.
9.
Pharaoh
8#: Egyébként az akkori állapothoz képest még sokat változtathattak, javíthattak volna a koncepción/tartalmon, egy nagyon ütős sztorival is sokat dobhattak volna a színvonalon, de nem tették meg! Én ezt a fajta sikertelen próbálkozást láttam az akkori állapotban (amit be mertek már mutatni)!
8.
8.
Pharaoh
7#: De én az vagyok! ÉÉÉÉÉN AZ VAGYOOOK! XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...