Monster Hunter 4 Ultimate teszt

  • Írta: Kronik
  • 2015. április 7.
  • monster hunter 4 ultimate, nintendo 3ds, teszt
Link másolása
Mára a Monster Hunter a Capcom egyik legértékesebb címe, és egyben a Nintendo-platformok egyik legjobban fogyó játéka. A negyedik rész kibővítésénél arra is figyeltek, hogy az újoncoknak is könnyebb legyen... de csak egy kicsit.

Sajnos a Monster Hunter is egy olyan neves játéksorozat, amiből a nyugati vásárlók jelentős része kimaradt. A Capcom ugyanis nem éppen rendszeresen adja ki a legújabb részeket Japánon kívül, a Monster Hunter 4 például csak a szigetországban jelent meg, egyedül a mostani Ultimate kiadás jutott el hozzánk is. Más okai is vannak azonban annak, hogy a nyugati közönség jelentős része sosem kattant rá igazán a sorozatra: a játék rendkívül összetett, és újoncként nagyon nehéz beletanulni, így leginkább azok tudták értékelni, akik már a kezdetek óta komoly rajongói a szériának. Érdemes tehát megnézni, mit nyújt nekünk a legújabb, kizárólag Nintendo 3DS-re megjelent epizód.


Az előbb említett problémán igyekszik egyébként most segíteni a Capcom a Monster Hunter 4 Ultimate kiadással, amivel egyértelműen a nyugati játékosokat célozták meg, kifejezetten figyelve arra, hogy a kezdőket ne ijessze el azonnal. Ezt két módon érték el. Az egyik, hogy a játék végre alaposan, lépésről lépésre megtanítja a különböző mechanizmusokat, ráadásul különböző küldetésekbe ágyazva, hogy azért mégse tűnjön úgy, hogy az első két órát kizárólag a tutoriallal töltöttük el. Másrészt pedig úgy, hogy a történet és a küldetések felépítése is megváltozott: míg korábban szinte rögtön a bevezető után elindulhattunk számos kevésbé érdekes, kizárólag grindolásra szolgáló küldetésre, addig most a történet igyekszik a nagyobb questek felé terelni, és haladni előre.


Ezzel együtt el kell mondani, hogy a történet sosem volt a Monster Hunter erőssége, mindig csak egy vázat adott a játékmenethez. Ez pedig most sincsen másként, de változások azonban akadnak. Az előző részekben jellemzően megérkeztünk egy településre, és annak a környékén kezdtük el levadászni a kisebb-nagyobb szörnyeket. Most egy tengődő vadászt alakítunk, aki egy homokjáró hajóval éppen úton van Val Habar kikötőjébe, hogy valami munka után nézzen. Menet közben azonban a hajót megtámadja egy hatalmas sárkány, és miután sikerül megvédenünk tőle, a kikötőben a legénység elismerően kezd el beszélni képességeinkről. Megkérnek, hogy csatlakozzunk hozzájuk egy ősi ereklye titkának felkutatásában, és menet közben számos helységben megállva azért a szörnyeket is vadásszuk le, ha már ez a játék címe.


Látható tehát, hogy alapvetően most sem a narratíva a lényeg, azonban az is látható, hogy ezúttal már számos helyen megfordulunk majd a Karavánnal utunk során. A lényeg azonban a játékmenet, és az továbbra sem változott: egy erősen a harcokra kihegyezett akció-RPG-ről beszélünk, ahol a felkészülés, a küzdelem, a gyűjtögetés és karakterünk erősítése teszi tevékenységeink jelentős részét. Érdemes megjegyezni, hogy a Monster Hunter 4 Ultimate már a New 3DS-t szem előtt tartva készült, így támogatja a második analóg kart (vagy a Circle Pad Pro kiegészítőt), valamint gyorsabban tölt be és kicsit magasabb felbontású textúrákat használ az új masinán. Én még a klasszikus 3DS-en teszteltem, és szerencsére ott sem volt baj az irányítással - míg a korábbi részekhez alapvetően ráknak kellett születni, addig az újban a kamerakezelés és a lock-on is jól működik.


Karakterünket és pici felyne segítőjét ezúttal is mi alkothatjuk meg a kezdetekkor, bár a sorozat hagyományainak megfelelően ezúttal sem kell komoly testreszabásra gondolni, néhány előre beállított variációból rakhatjuk össze vadászunkat. Ha ez sikerült, és túljutunk a bevezető szakaszon, akkor elérkezünk a Monster Hunter lényegéhez, vagyis a küldetések teljesítéséhez és a vadászathoz. Egy quest épülhet alapvetően különböző kisebb lények legyilkolására és gyűjtögetésre, felderítésre, de jellemzően a végén egy nagy, rendkívül veszélyes monsztert kell eltennünk majd láb alól, és persze ezek okozzák a felejthetetlen pillanatokat a játékban. A küldetések alatt szabadon mászkálhatunk a több összekapcsolt szekcióból álló vadászmezőn, de még mielőtt elhamarkodottan vágnánk bele bármibe is, szakítsunk időt a felkészülésre!


A felkészülés ugyanis legalább olyan fontos a Monster Hunterben, mint maga az akció. Főhősünk a staminájából tud mászni, futni és védekezni, és ugyan pihenéssel újratöltődik, de a teljes csík ettől függetlenül csökken az idő előrehaladtával. Ezt kizárólag úgy tudjuk megakadályozni, ha megfelelő consumable-öket, kajákat viszünk magunkkal, és persze szintén gondoskodunk megfelelő mennyiségű élettöltőről is, hogy ne kerüljünk komoly pácba egy hosszabb bevetés során. Maguk a missziók persze a szörnyek levadászásáról vagy élve elfogásáról, azok bizonyos testrészeinek megszerzéséről szólnak, és ezekből aztán ütős fegyvereket és páncélokat kovácsolhatunk - amik egyébként jellemzően át is veszik az adott szörny bizonyos tulajdonságait.


A lényeg persze maga a harc, amit tulajdonképpen sosem lehet megunni. Eleve 14 különböző fegyvertípust vonultat fel a játék, melyek mindegyike teljesen más játékstílust hoz magával, és nem csak a közelharci fronton, hiszen például egy nyílpuskával felfegyverezve eleve másképp kell nekilátnunk a küzdelemnek, és a kombórendszer is mindegyikkel másképp alakul. A változatosságot a szörnyek is garantálják, hiszen mindegyiket máshogy kell megközelíteni, másféle módon támad ránk, alaposan ki kell tehát tapasztalnunk őket, ha sikeresek akarunk lenni. A Monster Hunter 4 nem hack'n slash, itt minden mozdulatnak, támadásnak jelentősége van. Az Ultimate kiadásra egyébként jelentősen felbővült a monszták száma, már összesen több mint 90 különböző rondaság törhet az életünkre.


Újdonság a korábbi részekhez képest, hogy ezúttal már jóval nagyobb szerepet kap a környezet, pontosabban a magaslatok. Most már ugyanis a karakterünk meg tud mászni bizonyos hegyoldalakat, így kedvezőbb pozícióból csaphatunk le az ellenségre - ilyenkor egy QTE sikeres teljesítését követően gyorsan be tudunk vinni pár olyan csapást, amik hatalmasat sebeznek. A rendszer még mindig viszonylag kötött tehát, szó sincs arról, hogy szabadon ugorhatnánk rá egy szörny hátára, csak kontextuálisan működik, de ez is több mint a semmi. Az sem elhanyagolható tény, hogy a magasságokat egyébként a szörnyek is ki tudják használni, például menekülésre, így az üldözésük során is jobban észnél kell lennünk.


A Monster Hunter 4 a rengeteg tartalomnak, karakterünk folyamatos fejlesztésének és a harc változatosságának hála gyakorlatilag megunhatatlan. Főleg, ha belevesszük az online játék lehetőségét is, ahol a többiekkel közösen indulhatunk szörnyvadászatra, jobb esetben olyan csapattal, ahol a különböző karakterek ki tudják egészíteni egymást. Jó hír, hogy a fejlesztők kidobták az előző részek rendszerét, ahol valami elvetemült módon egy Wii U-n keresztül lehetett csak online játszani. Ezúttal már az egész simán és közvetlenül működik a 3DS-ről. Az biztos, hogy jelenleg kevés teljesebb, minden tekintetben kiemelkedő játékot találni a Nintendo kézikonzoljára, még úgy is, hogy egyébként a 3DS-re azért érkeznek dögivel a jobbnál jobb alkotások. Ha eddig kimaradt a Monster Hunter-sorozat, akkor csak ajánlani tudom, ha pedig rajongó vagy, akkor már úgyis megvetted.

4.
4.
Vopesz
Ezért a játékért fogok new 3ds-t venni. Természetesen Monster Hunter edition-t.
3.
3.
NECROSMOKE
En imadtam. PS2 v. 250 orat jatszottam a simma leges-legelso reszevel. PSP-n meg a felujitott valtozata a MH Freedom, na ebben tobb mint 600 orat oltem bele. Mai napig is imadom, csak nem tudok lest tartani veluk( annyi reszt adtak ki ) es a masik, meg az, hogy ahogy it is irja a tesztben, nem mindegyik resz jutott ki a nyugatiaknak.
2.
2.
PaprikaJancsi
Én még talán psp-n próbáltam egy részét, de nekem nem jött be. Tül lassú, és nehézkes volt. Lehet, hogy ha jobban belemerülök engem is elvarázsol, de akkor ez nem így volt.
1.
1.
ArrowCross
Azért én a PC-s verziójára jobban kíváncsi leszek.
https://www.youtube.com/watch?v=X0wXhtHMj0I
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...