Shadow Warrior 2 teszt

Link másolása
Három év után tért vissza a Shadow Warrior, hogy Lo Wang egy újabb öldökléssel teli kalandban vegyen részt. Rengeteg újítással és kooperatív móddal készültek fejlesztők a folytatásra.

A modern FPS-ek már csak alapjaikban hasonlítanak a ’90-es évek klasszikus címeire, melyekben még az önfeledt öldöklés volt a cél. Ma már érdekesebb történet és komolyabb játékmechanikai elemek nélkül halálra van ítélve egy shooter, ezért is volt váratlan a 2013-as Shadow Warrior sikere. A Flying Wild Hog címe egy reboot volt, mely nem csak nevében, de játékmenetében is a klasszikust próbálta megidézni. Ez nem jelentette azt, hogy kukáztak minden modern ötletet a fejlesztők, de jól elrejtették a régi vágású lövöldözésben.

Ezt a sikert próbálta meg meglovagolni az idén megjelent Doom is, mely a Shadow Warriorhoz hasonlóan klasszikus játékmenettel próbálta meghódítani az embereket. Ma már kijelenthetjük, hogy ez sikerült neki, nemcsak a kritikusok, de a játékosok is nagy lelkesedéssel fogadták a régi-új Doomot. Ezzel azonban óriási kihívót kapott a Shadow Warrior folytatása, így a fejlesztőknek – lecsupaszított játékmenet ide vagy oda – muszáj volt valami újítással előállni.

A történet során most is Lo Wanget fogjuk alakítani, aki a sztori elején egy bandavezér eltűnt lánya után nyomoz. A hölgyeményt hamar megtaláljuk, azonban egy félresikerült kísérlet miatt démonok szállják meg a testét, ezért, hogy a lelkét megmenthessük, saját testünkbe költöztetjük. Az első rész démonja után tehát ezúttal is kapunk egy „képzeletbeli” társat, aki ráadásul ezúttal korban és nemben is különbözik főhősünktől.

A sztori enyhén szólva is sokat merít az elődből, de ennek ellenére közel sem olyan vicces, mint az volt. Úgy gondolom, hogy ez egy jó alapanyag, amiből remek poénokat lehet kihozni, a fejlesztők azonban nem jutottak túl a béna péniszes tinédzse vicceken. Emellett ráadásul kissé túl komolyan is vették a dolgot, így végignézhetünk egy csomó unalmas jelenetet az amúgy teljesen érdektelen cselekményből.

Az első részre sem a remek története miatt emlékszünk, így térjünk is át a harcrendszerre, mely nagyon szórakoztatóra sikerült. A fegyverek kezelése a játékban rendkívül kényelmes, így hihetetlenül jó élmény a démonokat irtani. A különféle kardokkal, katanákkal szó szerint feldarabolhatjuk ellenfeleinket, így hektoliterszámra fröcsög a vér a pályákon. Nagyjából 70 fegyvert használhatunk, a nagy szám ellenére azonban ezek mind jól kidolgozott, egyedi külsővel rendelkező gyilkoló eszközök.

A kaszabolás igazából annyira jól sikerült, hogy a fegyverek próbálgatása és a harc maga simán elviszi a játékot a hátán az első pár órában. Hogy később se unjuk el magunkat a fejlesztők előálltak pár újítással is, melyek azonban megosztóra sikerültek. A loot-rendszerre szükség volt, mivel ezt a sok-sok fegyvert valahogy hozzá kell vágni a játékoshoz, a kivitelezés azonban kissé félrement. A játék menüje nem valami felhasználóbarát, így a különféle eszközök és kiegészítők között kényelmetlen turkálni. Nehéz megszokni, mi hol található, és a menügombok sincsenek egyértelmű helyen a legtöbbször.

Bevezettek emellett egy új, részletesebb fejlődési rendszert is, melyben sokkal több képességet tudunk elsajátítani, valamint a fegyvereinket is átalakíthatjuk. Erre érzéseim szerint nem volt szükség, a Shadow Warrior bája éppen abban van, hogy egyszerűen, minden felesleges extra nélkül kaszabolhatjuk a démonokat. Itt mégis ránk erőltetik a pontok elosztását, a fejlesztést és a menüben való kotorászást. A fentebb említett menüprobléma ráadásul itt is visszaüt: rengeteg adatot tol a játék a szórakozni vágyó felhasználó képébe, melyek között nehéz eligazodni.

Újításnak számít még a nyitottabb kampány, mely során immár mellékküldetéseket is elvállalhatunk. Adott egy központi helyszín, ahol beszélgethetünk a karakterekkel, vásárolhatunk, vagy éppen megnézhetjük Wang saját rezidenciáját, valamint innen indulnak ki a főküldetések, de a mellékes feladatokat is itt találjuk. Utóbbiak nincsenek túlbonyolítva, általában valamilyen tárgyat kell begyűjtenünk a véletlenszerűen generált pályákról. A szabadon bejárható területek szintén a felesleges ötletek táborát erősítik, mivel a fejlesztők nem használták ki a lehetőségeket. Felépítettek egy nagy helyszínt, de igazából csak a játékos idejét rabolják a sok mászkálással.

Megmondom őszintén, sosem szerettem a véletlenszerűen generált pályákat, hiszen hiányzik belőlük az a részletesség, ami egy fejlesztő által megálmodott helyszínben megvan. A Shadow Warrior 2 szintjei azonban a jobbak közül valók, jól kapcsolódnak egymáshoz a pályaelemek és kellő változatosságot nyújtanak. Az unalomtól azonban minfru nem menti meg a játékot: a folyamatos öldöklés és az egy kaptafára épülő mellékküldetések hamar egyhangúvá válnak, így hiába a nyitott végű kampány és a rengeteg loot, a játékos nem fog visszatérni már a történet után.

A kampányt ezúttal már három másik játékossal együtt is végigjátszhatjuk, így egyszerre akár négyen irthatjuk az ellent a pályákon. A kooperatív módot kiválóan finomhangolták, így a kezdő és tapasztalt játékosok is könnyen csapatot alkothatnak – hasonló sebzést fognak az ellenfeleknek bevinni. Ebben a módban sokkal több értelme van a loot- és fejlődési rendszernek, a különféle képességeket kihasználva sokkal ütőképesebb csapatot alkothatunk.

Látvány terén a Flying Wild Hog emberei nagyon odatették magukat és egy vérbeli PC-s címet alkottak. A grafika csodálatos, legyen szó akár egy kis japán faluról, vagy egy neonreklámokkal teli jövőbeli városképről. Ehhez ráadásul baráti gépigény társul, így közepesebb masinákon is meg lehet próbálkozni a magasabb beállításokkal. Emellett érdemes megemlíteni, hogy rengeteg technikai extrával pakolták meg a programot, így például PC-n itt debütál először a HDR, valamint az NVIDIA Multi-Res Shading.

A Shadow Warriror folytatása gyengébb lett, mint az elődje, és ezt az erőltetett újításoknak köszönheti. A fejlesztők által kitalált új mechanikák nem illenek a képbe, és már-már a játék stílusát is megváltoztatják. Veszélyes vizekre evezett ezzel a sorozat, mivel ebben a stílusban már olyan konkurensekkel kell megküzdenie, mint a Borderlands vagy akár a Far Cry.

A Shadow Warrior 2 egyelőre kizárólag PC-re kapható, a jövő év elején azonban PS4-re és Xbox One-ra is megjelenik.

35.
35.
Machiavelli
Hát ez nagyon beteg egy játék. Mondjuk nekem inkább painkiller jutott eszembe erről a játékról minta Borderlands vagy Far Cry. Jó lett. Unaloműzőnek jó.
32.
32.
daenath
Csak ennyi: felesleges es unalmas mellekkuldetesek! Megis mirre vart a tisztelt tesztelo? A mai jatekok 90% ilyen, de ez it negativum, mashol meg nem? Hat....inkabb igyon barack palinkat, ez a baracktej art az itelokepesegnek....
27.
27.
user101
Nédd már, nem figyeltem : mikor alakult a gk-teszt rovat besenyő gkkptr istván akik vagytok rovattá ? :D
26.
26.
KRAT0S
Nem akarok senkit bántani,vagy belekötni,de nekem ez a teszt jobban adja....

http://hu.ign.com/shadow-warrior-2/17600/review/teszt-shadow-warrior-2
24.
24.
Mortis
nagyon jó kis cucc, csak két gondom van vele: még legnehezebb módon is piszok könnyű( legalábbis az előző részhez viszonyítva) pedig nem vagyok nagy FPS játékos; s a viccek legtöbbször tényleg borzasztó erőltetettek a túl hosszan elnyújtott cutscene-ekben.
22.
22.
Nézem a gameplay-t és nem tudok betelni ezzel a grafikával. Eszméletlen hangulatos, mint valami Unreal motoros cucc.
9.
9.
Gykrizsi
8.
8.
CJgabor
TotalBiscuit szidta mint a bokrot, (hozzátenném, szerintem jogosan, mert pont olyan dolgokat érintett a videóban amik miatt én is aggódtam, hogy nem úgy sülnek el). De itt a kommentek alapján akkor azért mégiscsak jól sikerült... Nemde?

Na mindegy, az első részt imádtam, úgyhogy ha egyszer gépet fejlesztek ismét, és lesz az SW2-re keret, akkor tuti lecsapok rá. Annyit megér. :D
7.
7.
anarchoid
ja es a humorok nagyon utnek ;) duke nukem 8.0
6.
6.
anarchoid
nekem csak egy bajom van a jatekkal : mocskosul nehez ... lehet ujra kellene kezdenem easy -ben ? :)
5.
5.
godach
#2: +1
Ennek a játéknak nagyon jót tett, hogy a gamereket érdekelte csak
játékosok (10%-a) és a divatmajmokat nem játékosok (90%-a).
3.
3.
DON GONDOCS
A Doom mellet ez volt a legjobban várt játék számomra.
2.
2.
crytek
10/10 minden tekintetben. Minden új játéknak ilyennek kéne lenni.

- Szép
- Nem kell NASA+MIR+ PAKS tri sli rendszer hogy játszható legyen
- Nem zeng a net róla ,hogy tele van mindenféle idegesítő buggal

2016 etalonja eddig.
1.
1.
Hunszi
Már csak a Painkiller kéne visszajöjjön egy coop moddal :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...