Mass Effect: Andromeda - az első két óra

  • Írta: Daks
  • 2017. március 17.
2185-ben az emberiség túllépett addigi határain. A Marson talált idegen technológia új kapukat nyitott az űrutazásban, és míg egyesek a Tejútrendszer feltérképezésén kezdtek dolgozni, addig mások ennél is messzebbre indultak.

A forradalom és szabadságharc megemlékezései után izgatottan kapcsoltam be az Xboxomat. Még nadrág sem volt rajtam reggel, de tudtam, hogy két meglepetés is vár a gépen: először is tölthető a legújabb Games With Gold-ajándék, másodszor pedig az EA Accessben elérhetővé vált a Mass Effect: Andromeda próbaváltozata. Egy héttel a hivatalos megjelenés előtt. A teljes játékról hamarosan Shifty fog beszámolni nektek egy mindenre kiterjedő teszt keretein belül, én viszont nem bírtam várni, hogy ne meséljek nektek azonnal a játékról. Következzen hát az új Mass Effect első két órája.

634 év telt el azóta, hogy az Ark Hyperion útnak indult, húszezer telepessel a fedélzetén. Fáradtan ébredünk a mélyaltatásból, a földi civilizáció, melyet magunk mögött hagytunk, talán egy teljesen új szinten van már azóta, de mi is történelmet készülünk írni. Elsőként lépünk az emberiség új otthonába, az Androméda-galaxisba, azon belül is a Habitat 7-re. Az előrejelzések szerint gazdag és színes élet vár ránk, olyan lehetőségekkel, amire a Földön gondolni sem mertünk. Küldetésünk felfedezni a bolygót, és megkezdeni az első emberi űrállomás megépítését, előkészítve ezzel a terepet a jövőbeli lakóknak.

A Mass Effect: Andromeda izgalmasan kezdődik. A bevezető animációk után választanunk kell, hogy férfi vagy női főszereplőt szeretnénk-e jobban alakítani - Scott és Sara testvérek, az új világba azonban csak egyikük léphet be. A megérkezésünk után ugyanis hamarosan rejtélyes balesetsorozat veszi kezdetét. Az űrhajó belerepül egy furcsa energiamezőbe, elmegy a gravitáció, kialszanak a fények, és több sérülést is összeszed, mire újra sikerül stabilizálni az útját. A káoszban megsérül testvérünk altatókapszulája is - komoly baj szerencsére nem történik, de mesterséges kómában kell tartani a lakóját még egy darabig.

A játékmenet a sorozat korábbi részeihez hasonlóan ezúttal is a beszélgetésekre, a kalandokra és az akcióra lett kihegyezve. Hősünk felett átvéve az irányítást megismerjük a legénység legfontosabb tagjait: az orvost, a kapitányt, több társunkat, néhány pilótát, és a pathfindert. A pathfinder az Androméda Küldetés legfontosabb tagja, ő vezeti a kolonizáló egységeket, képviseli az emberiséget, és felel azért, hogy történelmünk legnagyobb horderejű feladata sikerrel járjon. Azonban van egy kis gond. A bolygó nem úgy néz ki, mint vártuk.

A Habitat 7 egy sötét és veszélyes vidék képét mutatja. Mágneses viharmező veszi körül, felszíne kopár és száraz, első ránézésre kicsit sem tűnik úgy, mint egy paradicsom. A beszélgetések során a játék ezúttal is a kezünkbe adja a válaszadás feladatát, reagálhatunk a többiek mondandójára, lehetünk kedvesek, visszafogottak, nagyképűek vagy agresszívek, az előre megírt szövegeket csak ki kell választani, és hősünk máris ennek megfelelően viszi tovább a beszélgetést. A történet folyamatosan a kezünkbe adja a reagálás lehetőségét, de jó BioWare-szerepjátékként ezúttal is választhatunk olyan nehézségi szinteket, ami inkább a beszélgetős kalandok vagy az agyatlan akció felé viszi el a hangsúlyt. Kinek mi tetszik jobban.

De ahogyan a megérkezés, úgy a landolás sem megy zökkenőmentesen. Egy kisebb csapattal indulunk útnak felfedezni a bolygót, a leszállóegység azonban a légtérbe érve kettétörik, mi pedig kirepülünk az ismeretlenbe. Csodával határos módon természetesen túléljük a balesetet, bár elszakadunk a többiektől, és a rádiókapcsolat is tropára megy. Barátaink viszont nincsenek messze, az első társunkat a földet érés után már össze is szedjük, aztán kezdődnek a kalandok - útra kelünk, hogy megismerjük a Habitat 7-et, felkutassuk a túlélőket, és közösen kitaláljuk, hogy hogyan tovább.

A táj veszélyesen gyönyörű. A sziklás felszínbe hatalmas, kék villámok csapnak bele folyamatosan, mágneses vihar emelgeti a kisebb köveket és sziklákat, miközben körülöttünk csodálatos, burjánzó növényvilág terül el. Vannak azúrkék színnel világító, különféle méretű gombák és csigaszárú, húsos virágok is, míg az aljnövényzet az otthonihoz hasonló - zöld, és beborít mindent, ahol csak meg tud telepedni. Az időjárás tiszta, bár a levegőt nem lehet belélegezni, ez már biztos - hősünk sisakja ugyanis megrepedt a balesetben, de szerencsére javítható volt, ám hogy őszinték legyünk, ez most a legkisebb baja mindenkinek.

A bolygón ugyanis hamarosan idegenekbe ütközünk. Emberszabású, hüllőtestű lények szegeznek fegyvert az egyik túlélőre a lezuhant roncsok mellett, hősünkkel megpróbálhatjuk üdvözölni őket, feltett kezekkel tudtukra adni, hogy békével jöttünk, de azonnal tüzet is nyithatunk, ez rajtunk múlik. Válasszuk azonban bármelyiket is, az biztos, hogy összecsapás lesz a vége, az idegenek nem fogadnak minket jó szívvel, váratlanul toppantunk be, és kicsit se vagyunk nekik szimpatikusak.

A Habitat 7-en bő egy órát tölthetünk el. A kalandok során megtaláljuk a csapatunk többi tagját, lecseréljük a pisztolyunkat egy automata fegyverre, és kicsit se váratlan módon belefutunk mindig újabb és újabb ellenségekbe is. A sziklás terepen lehetőségünk nyílik használni páncélunk jetpack-képességeit, a ruha rövid ideig tartó extra löketet ad nekünk, amit a magasabb ugrásokhoz, és a gyors helyváltoztatáshoz használhatunk. Aztán kezdjük összerakni a képet: a felfegyverzett idegenek nem a bolygó őslakosai, ők is vendégek itt, mint mi, bár hogy ők milyen céllal jöttek, azt nem tudni. Mindenesetre itt vannak már egy ideje, kutatólaborokat, és katonai bázisokat építettek, és valamin nagyon dolgoznak. Ami pedig nekik fontos, az nekünk is.

A végső összecsapásban a pathfindert kell segítenünk. Ő vezeti a küldetést, miközben egyre erősödik a mágneses vihar, az ellenség pedig több irányból is támad minket. A D-pad bal és jobb gombjával tudunk egy-egy társunkat a védelmi zóna két szélére küldeni, nekünk pedig ingáznunk kell közöttük, ott harcolva mindig, ahol a legnagyobb szükség van ránk. A csata pörgős és kemény, bár a célzás még az új részben se az igazi - két-három nagyobb hullám után mindenesetre megpihenhetünk végre egy kicsit. Kinyitjuk a bázis kapuit, bent pedig olyan dolog vár minket, ami szavakkal le sem írható. Egy furcsa fényforrás mindenféle háromszögeket rajzol a levegőbe, a pathfinder pedig számítógépe segítségével mintha kommunikálni kezdene vele. De hogy mi történt, az nem derül ki. Egy energialöket kirepít minket a teremből, és véget ér a fejezet.

A Mass Effect: Andromeda mintha az elmúlt idők legjobb űrfilmjeiből és játékaiból lett volna összegyúrva. Az Ark Hyperion küldetése olyan, mint a Chris Pratt és Jennifer Lawrence-féle Passengers legénységéé, több ezer ember indul útnak egy idegen világ felé, hogy felfedezzék, benépesítsék azt. A bolygóra lépve a Prometheus és a Halo jutott eszembe, míg a kapcsolatfelvételnél az Arrival hasonló jelenete ugrott be - csak ott ugye az idegenek jöttek el hozzánk, de ugyanúgy mi fejtettük meg a nyelvüket.

Nem lövök le mindent. A Mass Effect: Andromeda az első két óra után az év legjobb sci-fi élményének ígérkezik, olyan mélységekkel, amit csak hosszú napok, hetek játéka alapján lehet kitapasztalni. A tesztet és a részletes bemutatót Shifty szállítja nektek, valamikor jövő héten, pontszámmal, negatívumokkal és pozitívumokkal, ahogy ilyenkor kell. Én most csak annyit mondok, hogy a játékot az eddig látottak alapján minden RPG- és űrrajongónak ki kell próbálnia: vegyétek meg, vagy fizessetek elő az EA Accessre, és szedjétek le a próbaváltozatot. Az biztos, hogy ha ez kimarad, akkor egy fontos dologgal lesztek szegényebbek az életben.

A Mass Effect: Andromeda PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra március 23-án jelenik meg, míg az Origin Access- és az EA Access-előfizetők számára március 16-tól tölthető a próbaváltozat. Mi ez utóbbi segítségével játszottuk végig az első két órát.

Kapcsolódó cikkek

62.
cod40
#57: Száz évekkel Shepard-ék után játszódik a sztori,csak mikor elindulnak az androméda galaxisba,az az idő tehető a mass effect 2-3 közé.
61.
Fakjee
Megvettem pc-re, nem bántam meg. Az eredeti trilógiát imádtam, az Inquisition után féltem mi lesz, főleg az első negatív hírek után. Az Access ideje alatt még belefutottam bugokba, a teljes játék kapásból 2 javítással indított, buggal azóta nem is találkoztam szinte sehol. Az animációk olyanok amilyenek,annyira messze nem probléma mint ahogy leírják. Maga a játék pedig erősen hozza a Mass Effect világ és játékok hangulatát. A harc a játékmenet mind mind teljesen rendben van.
Határozottan kellemeset csalódtam idáig nagyjából 30 órát tehettem bele és bár el kell ismernem vannak az Inquisition-ra visszakacsintó megoldások,mégis egy jóval érettebb ízig vérig Mass Effect játék lett.
60.
kopic
#57: Ez a 2-3.resz kozott jatszodik. Vagyis a 2 utan indulnak el az Andromeda galaxisba a Ryder testverek a legenyseggel, hogy egy uj otthont talaljanak exert is hivjak oket Pathfindernek.
59.
Diabolis83
Vajon mikor robban ki egy világégés komentek miatt? Amit ezen cikk alatt műveltek, az már tényleg ultra ciki....
58.
spidey
Két órás preview után "Vegyétek meg"? Minőségi újságírás.
57.
CoreyT
Jónak tűnik.Jó történet stb...de most akkor Sephardékkal mi van?Ez a rész már nem róluk szól?Vagy benne vannak?
Nem vetettem bele soha magam egy Mass részbe sem,de ez valamiért jobban vonz mint a régebbi részek.
56.
ilovenancythompson
#34: nem tudom miről beszélsz, egy oylan sc fit mondj aminek ilyen hangulata és kiépített Univerzuma van. ja hogy nem tudsz, de foscsi vaaagy
54.
supair
Megvettem.Par orat kutakodtam
..kiprobaltam a probalni valot....meghallgattalak benneteket is.Aztan megvettem
49.
KőbányaKispest
Tehát nekem ingerszegény az egész game. Felfedezel, meg kalandozol, meg az isten tudja, szép köntösben, de nem látom a szereplőket. Nem látom azokat a karaktereket, akik érdekelnek.
45.
qwaeszrdxt
44.
qwaeszrdxt
A tíz órás trial,csak 7.5. Mert amikor végre egy izgalmas részhez érek azt kapom a pofámba, hogy fizetek vagy ennyi volt!? Vártam sõt elõrendeltem de sajna amit láttam és tapasztaltam az 2007-es szinvonal, a ME:3 KÖRÖKET VER RÁ MINDENBEN. Összecsapott pénzlehúzós EA szint, mint a többi.(sajna)
37.
qwaeszrdxt
Több mint másfél éve elõrendeltem de sírnom kell...
36.
KőbányaKispest
#35: Ok, köszönöm a továbbképzést, én ezekkel kérlek mind tisztában vagyok, mivel az összes résszel játszottam szarásig, plusz elég sok Bio játékkal, tehát értem mit mondasz. Viszont

1. Én (és szerintem kurva sokan) béna vagyok karaktert kreálni

2. Amik megvannak adva is elég szarok.

Az animációkkal meg igen is bajok vannak. Vedd le az szem ellenzőt és nézz te videókat yt-on. Mit gondolsz, min háborog mindenki.... Az oda nem illo vicsorgások, meg mimikák szörnyűek. Lehet rajtuk nevetni, meg tök fain, de sajnos ilyen szinten ezen sirni kéne.
35.
bitbandita
#30: Az összes Ryder arcát olyanra gyúrod amilyenre akarod, csak mondom. A fönti 30 perces videón a Ryderek a játékos saját custom arcaival szerepelnek. Keress egy másikat a Tubeon, és nézd meg ott hogy néznek ki. Ugyanúgy lesz mint más hasonló rpg-kben, vagy a korábbi ME epizódokban, hogy Sheperdnek van egy hivatalos, ill. standard arca, azon kívül van egy tucat előre gyártott, vagy legalább egy randomizáló, de ha még úgy sem találtál szimpatikust, akkor full személyre szabhatod az állkapocs szélességétől kezdve az utolsó szeplőig. Az animációval meg semmi probléma. Simán a kornak megfelelő minőségű mocap, nagyfölbontású textúrákkal. Ha valaki erre húzza a száját, az már a szar is keserű kategória. Ja, és a korábbi részekhez képest, ahol csak Sheperdöt tudtad személyre szabni, itt mind a három Rydernek (apa, fia, lánya) olyan custom arcot adsz, amilyen tetszik...
34.
user101
Azért ilyen, mert amikor kezdték kiismerni az Unreal-t ( khmmm... nem sikerült :) akkor gyors átváltottak a Frostbite-ra... Nos ennek ez lett az eredménye, még inkább összecsapott és félkész a cucc. Az sem segített, hogy míg az EA folyamatosan azt kommunikálta, hogy "persze srácok addig dolgoztok rajta ameddig akartok", azért csak kiadatta velük még az előtt, hogy kész lenne! :)

Egyébkánt ez az "űropera" nagyon tetszik. Nekem is olyan érzésem van folyamatosan a Bioware játékainak kapcsán, mintha megragadtak volna a Pirx kapitány / Orion űrbázis és a korai Star Trek-nél... :) Szóval vannak a Bioware játékok és mindenki más :) Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szarok a játékaik, csak azt, hogy összképben fogalmuk sincs arról, hogy 2017-et írunk és nem 2008-at ! :)))
30.
KőbányaKispest
Lehet nem lesz ez rossz, de olyan gyermeteg hibái vannak, hogy szerintem rontja az összképet.

Eleve a ryder szereplők... Más nem volt? Ezek az arc animációk. Ennyire futotta? De komolyan, ennyire telt 5 év vagy mittomén mennyi fejlesztésből. Olyan okádék fejek vannak benne, hogy az már kellemetlen. 15 ezert adjon ki érte, akinek hat annyja van.
29.
kryszisz
#28: A Horizon nekem is minden várakozásomat felülmúlta, hihetetlen, hogy mit tettek le az asztalra a Guerilla-nál, viszont szerintem összehasonlítani az Andromedaval, mint sci-fi, hát nem is tudom...okés, a HZD disztópia, ami végső soron sci-fi, de egy nagyon más alfaja, mint az űropera, amit a ME képvisel, tehát nem is értem az összehasonlítási alapot, amit megtettek alant. Az a lényeg, hogy bőven túltesz a Horizon az átlag Ubisotft címeken, mint komplexitásban mint megvalósításban inkább a Witcher 3-hoz áll közelebb, de mivel az Andromeda inkább tekinthető sci-finek, így nem botorság azt állítani, hogy az lesz az év sci-fije. Csak legyen is így bakker:)
26.
delphijos
#25: Attól hogy valaki elolvassa a kritikákat, miért feltételezed hogy követi mint a szentírást? Én is elolvasom itt mindet, de főleg a filmkritikák nekem fabatkát se érnek, tök más a véleményem.
25.
ilovenancythompson
#1: és te még olvasol olyan fosokat minta Pc Gmer? 10 éve is eyg játékipari hulladákpapír volt nemhogy ma. te honnan jössz ember? én egyáltalán nem adok ilyen tökfejek véleményére, mert leszarom, tetszett a ME szeria igy egyértelmű vétel és magam fogom felfedezni átélni ezt akis gyöngyszemet. Komolyan mondom betegek vagytok akik ilyen alapján választotok játékot mint ezek faszmadár próbatesztek itt. Holnap reggel a PC gamer azt fogja megmondani mit reggelizz, te meg huszárosan követed. No shit brother, ez paripásan ultragáz.
24.
KaktuszPingvin
#23: Pontosabban emellett a Witcher 3 az egyetlen open world játék, ami ezt nálam el tudta érni.
21.
GAMEROD
#13: Nem kell hozzá a trilógia mert az már lezárult úgy ahogy. Sőt, a harmadik rész csak elrontotta az egészet, akár egy ZS kategóriás filmben aminek csak úgy vége van aztán nem tudod hogy mi van.
20.
Daks
#2: #2: Igen, élni fog a 10 órás próbalehetőség az EA Access-ben, amíg a játék be nem kerül a Vaultba.

#6: Ez kemény videó, mindenhol ezt osztják most. :))) Tényleg ritka kifejezéstelen a szereplők arca, meg tekintete, (sőt sokszor kifejezetten bárgyú, nem is értem, hogy gondolták) de azért nem egy game breaker dolog ez. A tesztben Shifty majd ír róla részletesen, ez most csak egy villám beszámoló volt.

#8: Frostbite fut a játék alatt, Xbox-on nekem összességében bejött a grafika. Ami idegesített benne, csak az, hogy néha prev-gen stílusban világítottak az emberek, de legalább ugyanennyiszer esik le az állad, olyan szép az űr, meg minden bolygó tájképe.
18.
Link21
#13: Miért lenne? A Google-ben egyébként hamarabb kapsz választ.
17.
Link21
https://www.youtube.com/watch?v=6MEKM2amQ2E

Szerintem ez a videó önmagáért beszél. Lehet, hogy a sztori jó, de hogy lehúzás lesz, az is biztos.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...