Mass Effect: Andromeda - az első két óra

  • Írta: Daks
  • 2017. március 17.
2185-ben az emberiség túllépett addigi határain. A Marson talált idegen technológia új kapukat nyitott az űrutazásban, és míg egyesek a Tejútrendszer feltérképezésén kezdtek dolgozni, addig mások ennél is messzebbre indultak.

A forradalom és szabadságharc megemlékezései után izgatottan kapcsoltam be az Xboxomat. Még nadrág sem volt rajtam reggel, de tudtam, hogy két meglepetés is vár a gépen: először is tölthető a legújabb Games With Gold-ajándék, másodszor pedig az EA Accessben elérhetővé vált a Mass Effect: Andromeda próbaváltozata. Egy héttel a hivatalos megjelenés előtt. A teljes játékról hamarosan Shifty fog beszámolni nektek egy mindenre kiterjedő teszt keretein belül, én viszont nem bírtam várni, hogy ne meséljek nektek azonnal a játékról. Következzen hát az új Mass Effect első két órája.

634 év telt el azóta, hogy az Ark Hyperion útnak indult, húszezer telepessel a fedélzetén. Fáradtan ébredünk a mélyaltatásból, a földi civilizáció, melyet magunk mögött hagytunk, talán egy teljesen új szinten van már azóta, de mi is történelmet készülünk írni. Elsőként lépünk az emberiség új otthonába, az Androméda-galaxisba, azon belül is a Habitat 7-re. Az előrejelzések szerint gazdag és színes élet vár ránk, olyan lehetőségekkel, amire a Földön gondolni sem mertünk. Küldetésünk felfedezni a bolygót, és megkezdeni az első emberi űrállomás megépítését, előkészítve ezzel a terepet a jövőbeli lakóknak.

A Mass Effect: Andromeda izgalmasan kezdődik. A bevezető animációk után választanunk kell, hogy férfi vagy női főszereplőt szeretnénk-e jobban alakítani - Scott és Sara testvérek, az új világba azonban csak egyikük léphet be. A megérkezésünk után ugyanis hamarosan rejtélyes balesetsorozat veszi kezdetét. Az űrhajó belerepül egy furcsa energiamezőbe, elmegy a gravitáció, kialszanak a fények, és több sérülést is összeszed, mire újra sikerül stabilizálni az útját. A káoszban megsérül testvérünk altatókapszulája is - komoly baj szerencsére nem történik, de mesterséges kómában kell tartani a lakóját még egy darabig.

A játékmenet a sorozat korábbi részeihez hasonlóan ezúttal is a beszélgetésekre, a kalandokra és az akcióra lett kihegyezve. Hősünk felett átvéve az irányítást megismerjük a legénység legfontosabb tagjait: az orvost, a kapitányt, több társunkat, néhány pilótát, és a pathfindert. A pathfinder az Androméda Küldetés legfontosabb tagja, ő vezeti a kolonizáló egységeket, képviseli az emberiséget, és felel azért, hogy történelmünk legnagyobb horderejű feladata sikerrel járjon. Azonban van egy kis gond. A bolygó nem úgy néz ki, mint vártuk.

A Habitat 7 egy sötét és veszélyes vidék képét mutatja. Mágneses viharmező veszi körül, felszíne kopár és száraz, első ránézésre kicsit sem tűnik úgy, mint egy paradicsom. A beszélgetések során a játék ezúttal is a kezünkbe adja a válaszadás feladatát, reagálhatunk a többiek mondandójára, lehetünk kedvesek, visszafogottak, nagyképűek vagy agresszívek, az előre megírt szövegeket csak ki kell választani, és hősünk máris ennek megfelelően viszi tovább a beszélgetést. A történet folyamatosan a kezünkbe adja a reagálás lehetőségét, de jó BioWare-szerepjátékként ezúttal is választhatunk olyan nehézségi szinteket, ami inkább a beszélgetős kalandok vagy az agyatlan akció felé viszi el a hangsúlyt. Kinek mi tetszik jobban.

De ahogyan a megérkezés, úgy a landolás sem megy zökkenőmentesen. Egy kisebb csapattal indulunk útnak felfedezni a bolygót, a leszállóegység azonban a légtérbe érve kettétörik, mi pedig kirepülünk az ismeretlenbe. Csodával határos módon természetesen túléljük a balesetet, bár elszakadunk a többiektől, és a rádiókapcsolat is tropára megy. Barátaink viszont nincsenek messze, az első társunkat a földet érés után már össze is szedjük, aztán kezdődnek a kalandok - útra kelünk, hogy megismerjük a Habitat 7-et, felkutassuk a túlélőket, és közösen kitaláljuk, hogy hogyan tovább.

A táj veszélyesen gyönyörű. A sziklás felszínbe hatalmas, kék villámok csapnak bele folyamatosan, mágneses vihar emelgeti a kisebb köveket és sziklákat, miközben körülöttünk csodálatos, burjánzó növényvilág terül el. Vannak azúrkék színnel világító, különféle méretű gombák és csigaszárú, húsos virágok is, míg az aljnövényzet az otthonihoz hasonló - zöld, és beborít mindent, ahol csak meg tud telepedni. Az időjárás tiszta, bár a levegőt nem lehet belélegezni, ez már biztos - hősünk sisakja ugyanis megrepedt a balesetben, de szerencsére javítható volt, ám hogy őszinték legyünk, ez most a legkisebb baja mindenkinek.

A bolygón ugyanis hamarosan idegenekbe ütközünk. Emberszabású, hüllőtestű lények szegeznek fegyvert az egyik túlélőre a lezuhant roncsok mellett, hősünkkel megpróbálhatjuk üdvözölni őket, feltett kezekkel tudtukra adni, hogy békével jöttünk, de azonnal tüzet is nyithatunk, ez rajtunk múlik. Válasszuk azonban bármelyiket is, az biztos, hogy összecsapás lesz a vége, az idegenek nem fogadnak minket jó szívvel, váratlanul toppantunk be, és kicsit se vagyunk nekik szimpatikusak.

A Habitat 7-en bő egy órát tölthetünk el. A kalandok során megtaláljuk a csapatunk többi tagját, lecseréljük a pisztolyunkat egy automata fegyverre, és kicsit se váratlan módon belefutunk mindig újabb és újabb ellenségekbe is. A sziklás terepen lehetőségünk nyílik használni páncélunk jetpack-képességeit, a ruha rövid ideig tartó extra löketet ad nekünk, amit a magasabb ugrásokhoz, és a gyors helyváltoztatáshoz használhatunk. Aztán kezdjük összerakni a képet: a felfegyverzett idegenek nem a bolygó őslakosai, ők is vendégek itt, mint mi, bár hogy ők milyen céllal jöttek, azt nem tudni. Mindenesetre itt vannak már egy ideje, kutatólaborokat, és katonai bázisokat építettek, és valamin nagyon dolgoznak. Ami pedig nekik fontos, az nekünk is.

A végső összecsapásban a pathfindert kell segítenünk. Ő vezeti a küldetést, miközben egyre erősödik a mágneses vihar, az ellenség pedig több irányból is támad minket. A D-pad bal és jobb gombjával tudunk egy-egy társunkat a védelmi zóna két szélére küldeni, nekünk pedig ingáznunk kell közöttük, ott harcolva mindig, ahol a legnagyobb szükség van ránk. A csata pörgős és kemény, bár a célzás még az új részben se az igazi - két-három nagyobb hullám után mindenesetre megpihenhetünk végre egy kicsit. Kinyitjuk a bázis kapuit, bent pedig olyan dolog vár minket, ami szavakkal le sem írható. Egy furcsa fényforrás mindenféle háromszögeket rajzol a levegőbe, a pathfinder pedig számítógépe segítségével mintha kommunikálni kezdene vele. De hogy mi történt, az nem derül ki. Egy energialöket kirepít minket a teremből, és véget ér a fejezet.

A Mass Effect: Andromeda mintha az elmúlt idők legjobb űrfilmjeiből és játékaiból lett volna összegyúrva. Az Ark Hyperion küldetése olyan, mint a Chris Pratt és Jennifer Lawrence-féle Passengers legénységéé, több ezer ember indul útnak egy idegen világ felé, hogy felfedezzék, benépesítsék azt. A bolygóra lépve a Prometheus és a Halo jutott eszembe, míg a kapcsolatfelvételnél az Arrival hasonló jelenete ugrott be - csak ott ugye az idegenek jöttek el hozzánk, de ugyanúgy mi fejtettük meg a nyelvüket.

Nem lövök le mindent. A Mass Effect: Andromeda az első két óra után az év legjobb sci-fi élményének ígérkezik, olyan mélységekkel, amit csak hosszú napok, hetek játéka alapján lehet kitapasztalni. A tesztet és a részletes bemutatót Shifty szállítja nektek, valamikor jövő héten, pontszámmal, negatívumokkal és pozitívumokkal, ahogy ilyenkor kell. Én most csak annyit mondok, hogy a játékot az eddig látottak alapján minden RPG- és űrrajongónak ki kell próbálnia: vegyétek meg, vagy fizessetek elő az EA Accessre, és szedjétek le a próbaváltozatot. Az biztos, hogy ha ez kimarad, akkor egy fontos dologgal lesztek szegényebbek az életben.

A Mass Effect: Andromeda PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra március 23-án jelenik meg, míg az Origin Access- és az EA Access-előfizetők számára március 16-tól tölthető a próbaváltozat. Mi ez utóbbi segítségével játszottuk végig az első két órát.

Kapcsolódó cikkek

57.
CoreyT
Jónak tűnik.Jó történet stb...de most akkor Sephardékkal mi van?Ez a rész már nem róluk szól?Vagy benne vannak?
Nem vetettem bele soha magam egy Mass részbe sem,de ez valamiért jobban vonz mint a régebbi részek.
56.
ilovenancythompson
#34: nem tudom miről beszélsz, egy oylan sc fit mondj aminek ilyen hangulata és kiépített Univerzuma van. ja hogy nem tudsz, de foscsi vaaagy
55.
ilovenancythompson
#39: nagyon jól adod, egyetértek minden soroddal.
54.
supair
Megvettem.Par orat kutakodtam
..kiprobaltam a probalni valot....meghallgattalak benneteket is.Aztan megvettem
53.
qwaeszrdxt
52.
StevenSan
#48: Hát igen, értem, hogy mire gondolsz. De it nem is fogod látni az itt felsorolt karaktereket, mert ez nem az a játék. Mondjuk Liarától már hallgattam felvételt, ha ez megnyugtat. Itt mindenki új, a pilótától a titkárig, a csapattársaktól kezdve a mellékszereplőkig. Amíg meg nem ismered őket, viszont nem tudsz teljes mértékben tényeket állítani róluk.

Kisebb spoiler, de nem sztori spoiler, ha érdekel:
Costa pl az új Garrus féle arc, akivel együtt mentek át az első kihíváson és már a pályán bemondja (amúgy folyamatos a chit-chat), hogy ha innen kijuttok, akkor isztok rá egy sört. És tényleg. Ha meglátogatod, már veszi is elő az amúgy 624 éves bőrkanapét és levágódtok dumálni meg sörözni. Vagy Core, aki kiképzett pathfinder, de az apád akarata következtében nem ő kapja meg a beosztást, hanem te. Látszik rajta már a legelején, hogy mennyire hihetetlenül zavarja a dolog, de próbálja türtőztetni magát, ami hatalmas jövőbeli konfliktusoknak ad teret.
(minimális spoler vége)

Szóval nem kell azonnal leírni őket csak azért, mert nem a 2005-ben bemutatott alakok köszönnek vissza. Ez egy új kezdet. Úgyis végignyomod, ahogy mondtad, és úgyis meglátod.
50.
StevenSan
49.
KőbányaKispest
Tehát nekem ingerszegény az egész game. Felfedezel, meg kalandozol, meg az isten tudja, szép köntösben, de nem látom a szereplőket. Nem látom azokat a karaktereket, akik érdekelnek.
48.
KőbányaKispest
#46: De látom nem értetted mit mondok. Nem mondtam egy szóval se, hogy a játék rossz lesz. Sőt, biztos fasza sztorit irtak neki, meg dlc-ek 1 év alatt hatalmasra hizlalják, mivel az univerzumba csak akad teendő. A grafika is tetszik. Sőt, csodálatos.

Nekem ami hiányom, azok a karakterek. Itt nem látok Liara-t, Jacket, Legiont, Talit, Shepardot, Mordin Solust, Miranda segget, stb, itt ez a Cora, meg mittomén kik plusz ezek az ocsmány fejek, meg animációk.

Ezek amik szarok benne első látásra. A játék biztos jó, sőt, tuti végigtolom.
47.
qwaeszrdxt
46.
StevenSan
#45: Az direkt és szándékos személyeskedés meglehetősen szabályellenes. Míg bár engem nem zavar és külön érdekesnek tartom, hogy mások, idegen emberek valahol a világban csakis az én életemmel vannak ilyen beteges módon elfoglalva, attól még, mivel ez már nem az első alakalom volt - szerintem jár a ban.
45.
qwaeszrdxt
44.
qwaeszrdxt
A tíz órás trial,csak 7.5. Mert amikor végre egy izgalmas részhez érek azt kapom a pofámba, hogy fizetek vagy ennyi volt!? Vártam sõt elõrendeltem de sajna amit láttam és tapasztaltam az 2007-es szinvonal, a ME:3 KÖRÖKET VER RÁ MINDENBEN. Összecsapott pénzlehúzós EA szint, mint a többi.(sajna)
43.
StevenSan
#42: Kérlek. Örülök, ha meg tudlak nevettetni vele.
42.
ADMlN
#41: Kérlek ne hagyd abba, ez a kis tantrumod egyre viccesebb. :)
39.
StevenSan
#36: Ha te béna vagy ahhoz, hogy egy fejet három csúszkával beállítsál magadnak, ahogy tetszik és az előre megadott 10-10 fej, azaz 20 közül neked mindegyik szar, akkor az semmiképp a játék hibája. Örülj neki, hogy lehet készíteni arcot, nem pedig odavágnak egy fejet, aztán menjél. Ha nekem nem tetszik pl a HZD-ban a csaj, akkor rossz a játék instant? Sokkal jobb a grafika is és az animációk is, mint a régi trilógiában.

Többiek:
Gyerekek olyanokon rugóztok, hogy kezd már hihetetlen lenni. A következő rimánkodás (mivel ugye ez el fog csendesedni, mert az itt említett problémák egy az hogy nem, olyan súlyos, másrészt nem befolyásolja a játékot), meg majd az lesz, hogy "brühühü, van egy 10 éves i3-am, meg egy nvidia 760-am és nincs meg a 60 fps, pedig ugyan olyan a játék, mint az előzőek".

Csak mondom, már most látom előre.

Ahelyett, hogy örülnétek, hogy egy minden tekintetben továbbfejlődött és kiteljesedett, igazi jó játékot kapunk és nem egy Inquisition szennyet megint, itt sírtok meg ríttok, mivel nem volt nulla forint pénzetek sem, hogy az ingyenes Access segítségével az ingyenesen próbálható trial-t megnézzétek. Én kérek elnézést, a pofám leszakad. Akinek meg nincs rá pénze/nincs hozzá gépe/nem tetszik neki/még a stílust sem szereti, annak meg abszolút nem is kötelező vele játszani.

Ilyen szidalmak, hogy "fúj, milyenek az animációk, bár én nem próbáltam, majd egy év múlva leárazáson veszem meg." Gyerekek. Ha nem tudjátok megvenni, akkor semmi gond, előfordulhat, de ne a játék hibája legyen már. Ráadásul egy év múlva a leárazáson sem lesz jobb, az ami most olyan "hihetetlen szar", nem igaz? Akkor meg minek akarod megvenni?

Majd rájöttök ti is. És megnézzük, hogy erről a játékról beszélnek majd egy év múlva is, vagy a csúcs Horizon-ról...
38.
StevenSan
Egyszerűen azt látom, hogy nagyon sokan azt várják, kívánják és szinte már elvárják, hogy bukjon ez a játék, és hogy égés legyen nagyon - mindezt olyanok, akik nem is próbálták.

Nagy csalódások lesznek még itt azok körében, akik azt hiszik, hogy ez egy rossz játék, vagy hogy különösebb gondok vannak benne. Csak mondom.
37.
qwaeszrdxt
Több mint másfél éve elõrendeltem de sírnom kell...
36.
KőbányaKispest
#35: Ok, köszönöm a továbbképzést, én ezekkel kérlek mind tisztában vagyok, mivel az összes résszel játszottam szarásig, plusz elég sok Bio játékkal, tehát értem mit mondasz. Viszont

1. Én (és szerintem kurva sokan) béna vagyok karaktert kreálni

2. Amik megvannak adva is elég szarok.

Az animációkkal meg igen is bajok vannak. Vedd le az szem ellenzőt és nézz te videókat yt-on. Mit gondolsz, min háborog mindenki.... Az oda nem illo vicsorgások, meg mimikák szörnyűek. Lehet rajtuk nevetni, meg tök fain, de sajnos ilyen szinten ezen sirni kéne.
35.
bitbandita
#30: Az összes Ryder arcát olyanra gyúrod amilyenre akarod, csak mondom. A fönti 30 perces videón a Ryderek a játékos saját custom arcaival szerepelnek. Keress egy másikat a Tubeon, és nézd meg ott hogy néznek ki. Ugyanúgy lesz mint más hasonló rpg-kben, vagy a korábbi ME epizódokban, hogy Sheperdnek van egy hivatalos, ill. standard arca, azon kívül van egy tucat előre gyártott, vagy legalább egy randomizáló, de ha még úgy sem találtál szimpatikust, akkor full személyre szabhatod az állkapocs szélességétől kezdve az utolsó szeplőig. Az animációval meg semmi probléma. Simán a kornak megfelelő minőségű mocap, nagyfölbontású textúrákkal. Ha valaki erre húzza a száját, az már a szar is keserű kategória. Ja, és a korábbi részekhez képest, ahol csak Sheperdöt tudtad személyre szabni, itt mind a három Rydernek (apa, fia, lánya) olyan custom arcot adsz, amilyen tetszik...
34.
user101
Azért ilyen, mert amikor kezdték kiismerni az Unreal-t ( khmmm... nem sikerült :) akkor gyors átváltottak a Frostbite-ra... Nos ennek ez lett az eredménye, még inkább összecsapott és félkész a cucc. Az sem segített, hogy míg az EA folyamatosan azt kommunikálta, hogy "persze srácok addig dolgoztok rajta ameddig akartok", azért csak kiadatta velük még az előtt, hogy kész lenne! :)

Egyébkánt ez az "űropera" nagyon tetszik. Nekem is olyan érzésem van folyamatosan a Bioware játékainak kapcsán, mintha megragadtak volna a Pirx kapitány / Orion űrbázis és a korai Star Trek-nél... :) Szóval vannak a Bioware játékok és mindenki más :) Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szarok a játékaik, csak azt, hogy összképben fogalmuk sincs arról, hogy 2017-et írunk és nem 2008-at ! :)))
33.
hedzsooo
#32: Jó, a lényegen nem változtat, érthető azért hogy mit akart ezzel mondani, + 1ébként is még majd fizetned kell a DLC-ket is, ha a teljes tartalmat szeretnéd.

Én is kíváncsi vagyok a teljes játékra, hogy legalább pl. a történet + a feladatok + a jobban megismerhető karakterek, szereplők a küldetések során elég érdekesre sikerültek-e, v. sem. Akkor talán elnézhető 1-2 már-már mondhatni rendszerint csak amatőröknél jelentkező hiba a játék kapcsán. Az viszont tuti, hogy akár jó, akár nem, csak majd nagyobb leárazáskor szerzem be jó 1 év múlva az összes DLC-vel. Már ha az értékelések a teljes játékról nem lesznek túlzottan sz@rok, mert akkor lehet nem kell várni 1 évet sem 1 nagyobb leárazásra.
32.
StevenSan
#30: 10500 ft volt gépre.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...