Marvel vs. Capcom: Infinite teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. szeptember 28.
Ultron Sigma. Egy minden korábbinál erősebb és veszedelmesebb ellenség, egy szörny, ami két világ találkozásából született, és ami ezt a két világot most egyszerre akarja elpusztítani.

Negyedik felvonásához érkezett a Marvel vs. Capcom különleges, univerzumokon átívelő meséje. Az amerikai képregényhősöket a japán kiadó játékkaraktereivel egymásnak eresztő sorozat legújabb része elszakadva a széria gyökereitől, a mai kor elvárásainak megfelelve gondolta újra a harcokat. Modern látványvilág, oldalnézetes csaták, izgalmas harcrendszer - ezt nyújtja az Infinite. De vajon tud belőle újabb klasszikus válni?

A Marvel vs. Capcom: Infinite két világ találkozásáról, és annak talán utolsó napjairól szól. Hőseinknek félre kell tenniük minden korábbi sérelmüket, ha túl akarják élni az apokalipszist, a képregények minden gonoszaknak gonoszából, Ultronból és a Mega Man X hírhedt főellenségéből, Sigmából létrejött Ultron Sigma ugyanis épp döntő csapást készül mérni a két univerzumra. Legyőzéséhez a hat Végtelen Kő mindegyikére szükség lesz, megszerzésük azonban nem lesz könnyű - nem elég, hogy legtöbbjük holléte régóta ismeretlen, de egyesített erejükre maga a gonosz is pályázik.

A játék az oldalnézetes verekedős játékok stílusát követi. Hőseinket 3D-s háttér előtt 2D-ben irányíthatjuk, a karakterek és a helyszínek a Marvel- és a Capcom-univerzumok kereszteződéséből születtek meg, maga a játékmenet pedig az új rész kedvéért több változáson is átesett. A klasszikus character assist-harcrendszert egy Tekken Taghoz hasonlító tagrendszer váltotta fel, a játék két-két karaktert küld csatába, de maguk a harcok egy-egy elleni rendszerben folynak, a cél pedig mi más is lehetne, mint egymás életcsíkjának minél gyorsabb lecsökkentése. De a készítők lecserélték az első részekre jellemző képregényes látványvilágot, illetve bevezettek egy úgynevezett auto combo-rendszert is, mely a kezdőknek segít gyors és látványos támadásokat indítani.

A Marvel vs. Capcom most először rendelkezik Story móddal. A megvalósítás kicsit hasonlít az Injustice történetére - magát a cselekményt átvezető animációkban ismerhetjük meg, a sztori szerint pedig mindig történik valami hőseinkkel, amiért egy gyors összecsapás erejéig egymásnak tudnak esni. Amikor pedig nem a belső harcokkal vannak elfoglalva, akkor meg a gonosz támad - Ultron Sigma serege több zsoldossal és maga mellé állított főhőssel is végig azon dolgozik, hogy ne sikerüljön megtalálnunk a köveket, és ezzel megállítani vezetőjüket - a világnak el kell pusztulnia, és ezt senki sem akadályozhatja meg.

A történet gyenge lett és rövid. Alig néhány óra a Story mód végigjátszása, ráadásul az átvezetők is unalmasak, megéri viszont végigtolni, mert nemcsak érdekes eseményekkel egészíti ki a Marvel- (és Capcom-)univerzumot, de rendkívül hangulatosan mutatja be a szereplőket is. Minden karakter úgy tűnik fel benne, mintha valami rég nem látott szereplő térne vissza kedvenc filmsorozatunkba - vannak benne kemény belépők, és viccesek is, de az biztos, hogy szívünk nagyokat dobban minden alkalommal.

A Story mellett több játékmód vár még ránk. A Battle menüpont alatt találjuk a hagyományos ember vagy gép elleni gyors összecsapásokat, innen érhetőek el az Online csaták, ahol a ranked és casual lehetőségek mellett még egy kezdők tornája, és egy spectating mód is vár ránk, illetve itt az Arcade is. Utóbbiban egy képzeletbeli ranglétra fokait megmászva kell egyre nehezebb ellenségekkel szembenéznünk, hogy végül legyőzzünk a főgonoszt. De a menübe visszalépve lesz még egy Training, és egy Mission játékmód is, melyek gyakorlásra jók - az elsőben szabadon harcolhatunk, míg a második a kombókra tanít meg minket, egészen az alapoktól.

Az auto combo-rendszer ötletes és hasznos lett. Segítségével egy-két gomb folyamatos nyomogatásával olyan látványos támadásokat vihetünk be, mintha komolyan betanult mozdulatokat csinálnánk - a kezdők számára ez gyors sikerélményt hoz, de nem kell aggódni akkor sem, ha profik vagyunk. Az auto combóval bevitt támadások mindig gyengébbek, mintha mi magunk csinálnánk azokat, így nem kell attól tartani, hogy kemény munkával megszerzett tapasztalatunk semmibe vész, amint nyolcéves unokaöcsénk megfogja a második kontrollert, hogy kiálljon elénk.

A játékmenet része, hogy a meccsek előtt nemcsak hőseinket kell kiválasztanunk, de egy követ is rendelnünk kell melléjük. A Space, Time, Mind, Reality, Power és Soul kristályok mindegyike különleges erővel ruházza fel csapatunkat, háttértörténetüket több Marvel-képregényben ismerhettük meg, segítségükkel pedig eltérő képességeket és új kombókat kapunk. Az Infinite Surge-támadások olyan látványos csapások, melyekhez a kövek adnak mind eltérő energiát, míg az Infinite Storm ezek kiteljesedése. Aktiválásával hatalmas vihar tör ki a képernyőn, még a háttér is megváltozik, mi pedig rage módban csaphatjuk szét az ellenséget, hatalmas mennyiségű életcsíkját elpusztítva.

A karakterek és a kövek összepárosítása rendkívül változatossá tudja tenni a csatákat, nem utolsó sorban pedig egy kis stratégiai gondolkodásra is lehetőséget ad. Sokáig fogjuk kutatni a stílusunknak legjobban megfelelő párosítások után, és akkor ne felejtsük el azt sem, hogy az ellenség is ugyanígy gondolkodik, tehát érdemes több változatot is kitapasztalni, megtanulni. Mindegyiknek meglesznek a maga erősségei és gyengeségei, és akkor még ott van az is, hogy melyik karakter szimpatikus nekünk, és melyik nem - ez pedig ugyanolyan fontos, mint az, hogy mire képesek.

A játékban egyébként négy támadás gombunk van. A kis ütés, nagy ütés, kis rúgás és nagy rúgás gombok mellett a kombókhoz csak a kart kell használnunk, míg a karaktercserét az RB-vel végezhetjük. Az Active Switch névre keresztelt megoldás pedig ezt is egy kicsit izgalmassá teszi. Karakterünket bármikor lecserélhetjük, gombnyomásra meg egy másodperc erejéig mindkét hősünk a pályán tartózkodik. Az új hős be tudja fejezni a régi által elkezdett támadást a maga egyéni kombójával, de nem ritka az sem, hogy egyszerre visznek be egy ütést. Vigyáznunk kell viszont, mert ha az ellenség ilyenkor fordít a helyzeten, és ő lendül támadásba, akkor mindkét karakterünket egyszerre sebzi meg.

A felhozatalban összesen harminc karakter kapott helyet, egyenként többféle ruhával. Marvel-oldalról olyan már jól ismert hősöket köszönthetünk, mint Captain America, Doctor Strange, Ghost Rider, Hawkeye, Hulk, Iron Man, Spider-Man vagy Thor, de nem lett rossz a Capcom felhozatala sem. Ott van például Arthur (a Ghosts 'n Goblinsból), Dante (a Devil May Cry-ból), Chris Redfield és Nemesis (a Resident Evil-sorozatból) Chun-Li és Ryu (a Street Fighterből), Nathan Spencer (a Bionic Commandóból) vagy Frank West (a Dead Risingból), aki WC-pumpával és bevásárlókocsival támad, akárcsak az eredeti, elmeroggyant játékában. De a régi karaktereken kívül vannak újak is, Captain Marvel, Gamora és Ultron például nem szerepelt még Marvel vs. Capcom-játékban, ahogy Dedah Dohma (a 197-es Darkstalkersből) vagy Mega Man X sem a másik oldalon.

A szereplők mindegyike eltérő képességekkel rendelkezik, vannak köztük alacsony, magas, vékony és nagydarab karakterek is, csak úgy, mint gyorsak, lassúak, bunyósak, vagy olyanok, akik a fegyvereket részesítik előnyben. A sokszínű felhozatal ellenére a csaták mégis kiegyensúlyozottak és izgalmasak lettek, nagy kár viszont, hogy sok új karakter majd csak a már beharangozott DLC-kből fog megérkezni, és hiányzik sok hős is. Wolverine, Deadpool és Punisher például szóba sem kerül, pedig utóbbi épp most kap új Netflix-sorozatot is. Ja, és a legfontosabbat majdnem elfelejtettem mondani. Ultron Sigma szörnyen gáz lett. A két gonosz kereszteződéséből megszületett karakter rettenetesen néz ki, mindenféle lila, piros, kék, arany, szürke, fekete és rózsaszín elemek vannak a ruháján, a fejét Ultronról mintázták, míg Sigma ábrázata a mellkasán formálódik ki. Akinek a két szeme úgy világít, mintha a fő karakter mellbimbói lennének. Rettenetes, na.

Ennél jobban sikerültek a pályák. Rengeteg a mashup itt is, Asgard és a Mega Man sorozatból ismert Abel City kereszteződéséből XGard született meg, a Monster Hunter Val Habarja és a Black Panther világát idéző Wakanda egy Valkanda nevű pályán egyesült, míg az A.I.M Brella a Resident Evil gonosz cégének főhadiszállását gondolta újra, képregényes környezetben. A pályák nem rosszak, negatívum viszont, hogy mindegyik rendkívül szűk, csak egyszintesek, és nincsenek is rajtuk használható, vagy lerombolható tárgyak.

A látványért az Unreal Engine 4 felel, a játék stabil 60fps-sel fut, az összkép nagyjából oké, viszont a karakterek kidolgozása valamiért teljesen hektikus lett. Vannak hősök, akik szuper állatul néznek ki, minden részletükre odafigyeltek a készítők, míg mások elnagyoltak, bénák lettek, nem is értem, hogy hogy sikerült ezt így összehozni. De további negatívum még, hogy pocsék a kamerakezelés is. Ugrásnál, vetődésnél az egyik hős mindig kikerül a képernyőről, nekünk pedig fogalmunk sincs, hogy a másik hol van éppen, hova összepontosítsunk a következő támadásnál, vagy honnan várjuk a csapást - folyamatosan keresni kell az ellenfelet, ami rendkívül kényelmetlen tud lenni. Apróság, de nem is hinné az ember, hogy mennyire rányomja a bélyegét az egészre.

Mortal Kombat vs. DC Universe, PlayStation All-Stars - Battle Royale, Super Smash Bros, Street Fighter X Tekken. Kemény a verekedős crossover-játékok felhozatala, de a Marvel vs. Capcom: Infinite bizonyítani tudott. Egy átgondolt és jól összerakott játékot kaptunk, aminek bár vannak hibái és hiányosságai, és sok tekintetben közel sem olyan profi, mint mondjuk a NetherRealm játékai, azért nagyon is izgalmas, élménydús napokat tud nekünk okozni.

A Marvel vs. Capcom: Infinite PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin teszteltük.

Junior projektvezetőt keres a HWSW
Építsük együtt a Birodalmat! Egyetemistákat várunk részmunkaidőre, rugalmas munkabeosztással.
4.
Daks
Most megnéztem a közelmúltban megjelent bunyós tesztjeimet. A Mortal Kombat X 9 pontot kapott tőlem, a Mortal vs DC Universe 8-at, az Injustice 2 8.5-öt, a Tekken 7 8-at. Ezek mind szuper játékok voltak, és a Marvel vs. Capcom sincs tőlük messze. Aki szereti a verekedős cuccokat, vagy magát a sorozatot, az értékelni fogja. Ha nem vagy a stílus rajongója, akkor nem, de nem is kell vele játszanod, ennyire egyszerű. Metacriticen hasonlón áll, sőt még kapott bőven jobb pontokat is.
3.
Fakjee
És még mindig ott tartunk hogy nem meritek használni a 10-es skálát. Ha ez 7.5 pont akkor egy MK, egy Tekken vagy egy Killer Instincet 12-13 pontosak....
7.5 pont egy jó játékot sejtet. Ez totál középszerű néhol még az alatti is, vagyis 5-6 pontnál többet nemigen érdemelne...
2.
Tokodboy
Én a demot próbáltam ki. Bűnt követ el aki megveszi, nem beszélve azokról akik ezt a sz*rt fejlesztették.
1.
strike19
Nem semmi még egyetlen komment sem jött a cikkre,
Akkor én megkezdem a sort.Eddig egyszer játszottam marvel vs capcom játékkal.
Mame Arcade Emulatór programba.Szerintem az első része lehetett.
A mortal Kombat után fura volt meg a sok fajta világ keveredés megfeküdte a gyomorom ezért kikapcsoltam 10 perc után.
Mondjuk ez 2007 előtt volt akkor még fingom se volt a marvel univerzumról.
Vasember révén fedeztem fel.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...