LEGO Brawls teszt

  • Írta: gorien
  • 2022. október 22.
Link másolása
Miután megannyi zsánerben kipróbálta magát már a LEGO videojátékok terén, egy Super Smash Bros.-klónnal is tett egy kísérletet. A LEGO Brawls bájnak nincs híján, de valami mégis hiányzik belőle.

A LEGO a világ egyik legismertebb játékmárkája, ami több mint hatvan éve gyártja már a jól ismert kockarendszerre épülő termékeit – de persze a dánok is meghallották azóta a változó, digitalizálódó idők szavát. A kilencvenes évek végén a hagyományos LEGO-készletek mellett elkezdtek bemerészkedni a videojátékok világába is, de az igazi, maradandó sikert a TT Games-féle, licencelt témákra épülő sorozat hozta meg.

Ám a 2005-ös LEGO Star Wars előtt és után is kísérleteztek mindenfélével: készültek parképítős, versenyzős és focis játékok is, böngészőben játszható alkotások, hagyományosabb kaland- vagy akciójátékok, megpróbálkoztak több ízben MMO-kkal, és a mobilpiacot is felfedezték maguknak. Ahogy a trendeket követik, nem is meglepő, hogy egy Super Smash Bros.-hoz hasonló brawlerrel is előrukkoltak: ez a LEGO Brawls, amely három évvel ezelőtt jelent meg Apple Arcade-re, viszont idén úgy döntött a Red Games Co. és a Bandai Namco, hogy egy szélesebb közönségnek, PC-re és konzolokra is leszállítja a verekedős játékot.

A LEGO Brawls mindenben követi a LEGO-ra jellemző törekvéseket: családbarát, könnyen kezelhető, színes és vidám, és természetesen mivel szeretjük a crossovereket, sok népszerű IP-ját megtalálhatjuk benne. A klasszikus lovagos, westernes, kalózos témákon túl felbukkannak benne olyan modern termékvonalak, mint a Ninjago, a Monkie Kid vagy a Hidden Side, de még licencelt beköszönő is akad például a Jurassic World képében.

Ez a vegyes felhozatal két szinten is tetten érhető: a harcos figurákon és a bunyóknak otthont adó pályákon. Habár tökéletes minifigurakészítő máig nem készült a LEGO berkeiben, a LEGO Brawls nagy szabadságot ad bunyósunk testre szabásához. A megszerzett figurák elemeit sokféleképp kombinálhatjuk egymással (egyes elemeknek a színét is változtathatjuk), választhatunk neki fegyvert (amik között különbség nincs, mind ugyanannyit sebez), felszerelhetjük háromféle power-uppal, és győzelmi pózt is beállíthatunk neki. A végén pedig egy kéttagú nevet rakhatunk össze előre meghatározott szavakból.

Míg ez a pakolászás szórakoztató, és ha mindened megvan, tényleg gazdag, az újabb figurákat megszerezni olykor elég körülményes tud lenni. Sokat bunyók után járó, vagy hetente kapható zsákbamacska-zacskókból szerezhetünk meg, de vannak különleges, úgynevezett bajnokfigurák is. Ezek előre összeállított harcosok – akik konkrét, tényleg kiadott LEGO-figurák – saját power-upokkal, és ha velük játszunk, az oldja fel az egyedi képességeiket további használatra, illetve majd a következő bajnokfigurát, akivel elég ideig bunyóznunk kell, hogy feloldjuk a következőt, és így tovább.

Amivel talán nem is lenne baj, ha a bunyózás nem lenne kifejezetten fapados. Aki a TT Games-féle játékokon nőtt fel, az már hozzá van szokva a LEGO-játékokban a faék egyszerűségű harchoz: nyomkodunk egy gombot, mire üt a karakterünk. És bár a húsz év alatt a TT Games ezt igyekezett meghaladni, a Red Games Co. leragadt az eredeti változatnál: nyomjuk a gombot, ütünk. Az alapvető harcot egy levegőbe ugró, földre csapó mozdulat színesíti még, illetve egy dash, amivel nagyobb távolságokat tehetünk meg.

Ezen túl a power-upok lehelnek egy kis életet a csatákba: hogy egy szinten milyenekkel találkozunk, azt maga a pálya, illetve a figuráknak beállított erősítők határozzák meg. Ragadhatunk lézerpisztolyt, ereszthetünk drónt a többiekre, tehetünk le birkózóringet, hogy azzal lökjük neki magunkat az ellenfeleinknek, esetleg pattanhatunk lóra, vonatra vagy repülő rakétaökölre. Ezekből egyszerre kettő lehet nálunk, és rövid használat után elveszítjük őket, de a pályákon folyamatosan újrateremnek, így sosem maradunk sokáig extrák nélkül.

Hogy melyik pályán játszunk, azt az online játékmódban szavazással dönthetjük el: voksolhatunk a kedvenc pályánkra a téma vagy a power-up alapján, de a játékmódra is, ugyanis azt is kijelzi a szavazófelület. Játékmódok tekintetében nincs túlságosan eleresztve a LEGO Brawls: kaptunk mindenki-mindenki-ellen típusút (van, amelyikben a többiek legyőzése ér pontot, másban meg az életben maradásunk), illetve csapatalapú területfoglalós vagy gyűjtögetős módokat.

A különböző szintek ezeket variálják néhány sajátos pályaelemmel, de eget rengető különbségeket nem találunk, és a szavazós rendszer miatt legtöbbször csak a közönségkedvenceket látjuk. Az online játékmódok mellett lokális multiplayer is helyet kapott a játékban, amibe tehetünk akár AI-ellenfeleket is, ha esetleg csak gyakorolni szeretnénk.

Az online meccsekben nyújtott teljesítményünk után LEGO-petákokat kapunk – minél magasabb helyezést érünk el, annál többet. Ezt úgynevezett Theme-ekben számolja el a játék: olyasmik ezek, mint a Season Passek jutalomsávjai, de nem kell fizetni értük, és bármikor kedvünkre váltogathatunk köztük. Ezek révén szerezhetünk meg bizonyos tematikákba tartozó figurákat és felszereléseket, de vannak szezonális (például halloweeni) Theme-ek is.

A LEGO Brawls hiába rendelkezik LEGO-játékokra jellemző bájjal és megannyi színes figurával, amik a gazdag termékpalettáról származnak, a sekélyessége mindenhogyan szembetűnő. A harc nem nyújt sokat, nem ad lehetőséget taktikázásra, nincsenek elsajátítható trükkök és nagy kombók. Cserébe a meccsek tényleg percek alatt megvannak, de ha nem fog meg téged a puszta tény, hogy kedvenc LEGO-hőseiddel vagy álmaid minifigurájával bunyózhatsz, akkor hamar meg lehet unni a verekedést. Pláne úgy, hogy mivel nyolc ugyanolyan méretű és kiterjedésű figura gyepálja egymást a pályákon, még nézni sem mindig izgalmas a harcokat.

LEGO-mániás kisgyerekekkel, családi vagy baráti kanapés kikapcsolódásnak jó, kisebb adagokban szórakoztató, még jó kis bulis dallamokat is szereztek hozzá. Ugyanakkor a PC-s és konzolos kiadást sikerült a jobban működő, és ráadásul free-to-play MultiVersus mellé indítani, és egy ilyen összehasonlításból a LEGO Brawls jól nem fog kijönni – egy 40 eurós árcéduláért bizony nem ad eleget.

A LEGO Brawls PC-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re, Nintendo Switchre, illetve eredetileg Apple Arcade-re jelent meg. A teszt PlayStation 5-ön készült.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...