Commandos: Strike Force

  • Írta: Drago
  • 2006. március 16.
Link másolása
Időzítés, tervezés, pontosság, szórakozás, szép emlékek, második világháború… Commandos, a nagy név, melyről mindenkinek hasonló szavak jutnak eszébe. Az eddig 3 részt megért sorozat valami igazán nagyot tett le anno az asztalra, nemegyszer odaszögezve az embereket a képernyőre. A fejlesztők most úgy döntöttek, hogy a stratégiás 2D-s felületet 3D-s taktika-FPS-be ültetik át. Csapjunk is a lecsó közepébe:
HÁRMAN PÁRBAN
A korábbi részekkel ellentétben, most csak 3 ember irányítását kaptuk meg, melyek játékmenetbeli szempontból is 3 különböző irányt képviselnek. Nézzük meg őket kicsit részletesebben:

Neve: Francis O'Brian
Fedőneve: Green Beret
Született: New York (USA)
Rang: százados
Egység: Commandos Strike Force
Leírás: A korábbi részekhez hasonlóan csapatunk erejét képezni. Közelharci fegyverek, géppisztolyok, géppuskák és nehézfegyverek szakértője. Hűvös, és számító, akció közben nem ismer tréfát.



Neve: William Hawkins
Fedőneve: Sniper
Született: Oxford (Anglia)
Rang: hadnagy
Egység: Commandos Strike Force
Leírás: Pontosság, éleslátás és elkötelezettség. Vidd el Berlinbe, adj a kezébe egy mesterlövészpuskát és megnyerné neked a háborút. Néha kiszámíthatatlanul dolgozik, beszámoltak olyan esetről, amikor egy galambot akart lelőni egy ellenséges jeep tetejéről, miközben egy tábornok is ült benne. A csapata iránt teljes mértékben elkötelezett és a küldetést akár a saját élete árán is végrehajtja.

Neve: George Brown
Fedőneve: Spy
Született: titkos
Rang: titkos
Egység: titkos
Leírás: A csapat vezetője. Náci egyenruhát öltve hatol az ellenség közé, ahol zűrzavart és halottakat hagy maga után.


Tulajdonképpen párhuzamot lehet vonni más játékkal, melyekhez hasonlítanak az egyes elemek. A Green Beret-féle „mindekit-halomra-lövök-a-pályán" típushoz lehet sorolni akár a MoH:AA-t, akár a CoD-t. A Sniper részben, mint a Sniper Elit című játékban is, lehetőleg egy magasabb helyre húzódni és onnan lecsapni áldozatainkra. A Spy által képviselt játékmód pedig kísértetiesen hasonlít egy bizonyos Hitman-re. Ha jótól emel át ötletek az ember, azzal nincs semmi baj. A pályák e 3 elem keveréséből jönnek létre, melyek megfelelő hangulatot teremtenek. Általában egy lazább lövöldözős pályát egy lopakodós rész követ és fordítva, így sosem válnak unalmassá az egyes részek.

MISSZIÓK, M.I.
Küldetéseink során több országba is ellátogatunk, többek közt például Franciaországba és Norvégiába is. A küldetések céljai elég változatosra sikeredtek, a pályák is valóságnak megfelelőek, minden a helyén lenne… Lenne, ha nem mindig ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkeznék, és nem lineárisan kellene végrehajtani a feladatokat. Voltak olyan pályák ahol kaptunk egy kis szabadságot, de azért megvan az optimális út, amiről letérve nehézségekbe ütköznénk. Viszont a történet és céljaink tényleg változatosak voltak. Plusz jó dolog, hogy a játék igazi hardcore játékosoknak készült. Sok másodlagos és rejtett küldetés található az egyes pályákon, amivel újrajátszásra ösztönzik a népet. Ezen felül a legapróbb részletekig (hány fejlövés történt, hány tiszt szagolja alulról az ibolyát, stb.) jegyzi a játék a teljesítményünket, és e szempontból csillagokkal jutalmazza, hogy milyen jól teljesítettük a küldetéseket.

Kellett is ez a fajta rásegítés, mivel a gépi (un)intelligencia nem nyújt sok élményt. A katonák a szokásos rutinköröket teszik meg, ha csak nem vesznek észre, ekkor körbenéznek, majd ha nem találnak semmit, akkor továbbhaladnak. (Mikor lesz végre olyan játék, ahol, ha észrevesznek, akkor tényleg megnézik mi az, nem csak bambulnak?) Ha eldördül egy lövés, akkor már jobban odafigyelnek, de ha elbújunk, akkor egy idő után újra békén hagynak.



Ezzel szöges ellentétben nekem nagyon bejött a magas fokú realizmus, melyet a játékban elhelyeztek. Végre nem kell egy egész tárat beleölni az emberbe, hanem egy jól irányzott mellkasba lövéstől is megfekszik a delikvens. Továbbá a régi, félig üres tárból nem kezdjük el egyesével átrakosgatni a töltényeket az újba. Amit kivettünk az elveszett, erre érdemes figyelni.

Tehát a pályák teljesítésénél minden a jó időzítésen és előre tervezésen múlik, melyhez többfajta segítséget is kapunk. Ha előhúzzuk a távcsövünket, máris megtekinthetjük a távolban tartózkodó ellent (amit elvileg nem is láthatnánk), illetve ha előkotorjuk a térképet, ott is lehet tervezgetni. Örök igazság lesz, hogy amikor csak lehet, próbáljunk meg csöndben tőrrel vagy fojtóhurokkal ölni, mivel így sok kellemetlenségtől szabadulhatunk meg.



FEGYVEREK
A játék során majdnem mindenfajta, a témában jártasoknak jól ismert fegyverrel találkozhatunk. Kezdve a fojtóhuroktól, a dobótőröktől, mely a csendes pusztítás eszközei. Itt az előző részből ismert mérget én személy szerint hiányoltam a kémtől, de ne legyünk telhetetlenek. A pisztolyoknál is több fajta lehetősünk van: hangtompítóstól kezdve akár elvehetjük a tisztek Lugerjét. A nehezebb fegyvereknél a jól ismert Thomson és M1 Carbine párossal, valamint ezeknek német, illetve orosz megfelelőivel is találkozhatunk. A mesterlövésznek is több fajta puska dukál, melyet a helyszíneknek megfelelően kapunk majd. Végül a tankok eliminálására kézbe vehetünk aknavetőket is. Másodlagos fegyverként vannak feltűntetve a gránátok, füstgránátok (maszkot kell vennünk, ha nem akarjuk, hogy bajunk essen), a jól ismert pénz-, illetve cigitrükk is.



GRAFIKA
A változások miatt most már mindenképp 3D-ben kellett pompázni a játéknak. Ezt a kanyart viszont nem sikerült teljesen jól bevennie a fejlesztőknek. Egy átlagos kinézetű játék, melyben néhol a textúrák nagyon mosottak lettek, életlenek, néha viszont egész szép dolgokat hoztak össze. Elsősorban a pályák kialakításáért és hangulatáért felelős embereket dicsérném meg. Ezen szempontból szerintem minden a helyén van. Teljesen bele lehet élni magunkat a játékba, például a norvég pályákon már majdnem el kezdtem én is dideregni. A lassan már szokássá váló, mellékelt ingame videót tekintsétek meg, ott láthatjátok mozgás közben mit tud a program.

HANG, ZENE, MULTIPLAYER
Ha hangokról nagyon rosszat nem tudok mondani, a megszokott lövéseket, morajlásokat, kiáltásokat hallhatjuk most is. Jó ötletnek tűnik és egyben hihető is, de engem végtelenül zavart az, hogy mindegyik karakterünk egymondatos igazságokat mondogatott („Csak csendben, nesztelenül", „Dögöljetek meg mind nácik" és hasonlók). Összpontosítást mutatva jó dolog, de épp csendben várom, hogy a tiszt belépjen az ajtón, eközben a katonám közben dumál…



A muzsika igazán vérpezsdítőre sikeredett, a nagyobb akciók vagy épp menekülések közben teljesen odaillőnek találtam. A dinamikus zene hiánya viszont negatív pontot jelent, kérem szépen 2006-ban ez már elvárható lenne.

A multi részről először nem is akartam írni, de aztán meggondoltam magam. A fanatikusokat kivéve kerülje mindenki! Kooperáció lehetőségét kihagyták, a többi lehetőséget pedig más játékokban élvezetesebben is kivitelezték már. Úgy éreztem, hogy azért készítették a fejlesztők ezt a részt, hogy rá lehessen írni a dobozra.

KÜLDETÉS TELJESÍTVE
Természetesen most is a már sokadszor feldolgozott második világháborúban járunk, de úgy, ahogy azelőtt még nem. Mint korábban már említettem, a játék egyes részeit már láthattuk valamilyen megvalósításban korábban, de határozottan valamiféle friss vért hozott a már unalomig lerágott csontra. Ezen felül pont olyan időben érkezett, amikor mindenki ki van éhezve FPS-re is. Egy tipikusan egyszer-jó fajta játék, viszont ettől a névtől én többet vártam.

1.
1.
messor25
Zoralbobby-nak.A deviance mappában van a crack amit át kell másolni abba a mappába amibe van az eredeti játék.Igy inditottam el én is
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...