Command & Conquer 3: Tiberium Wars Az első nyilvános információk!

  • Írta: Daks
  • 2006. április 22.
Link másolása
2004. december 6-án, a The Lord of The Rings: The Battle for Middle-Earth megjelenésének napján Mark Skaggs egy olyan bejelentéssel állt elő, mely megrengette a stratégiai játékosok világát. Skaggs úr a Battle for Middle-Earth, a Red Alert 2 és a Generals játékok producere a hivatalos C&C hírlevélben arról írt, hogy csapatával elkezdték fejleszteni az új Command & Conquer-t.
A híres-neves játéksorozat most ünnepli 10 éves évfordulóját, de ennek eddig a jubileumi Collector's Edition kiadáson kívül nem nagyon örülhettek a fanok. A Westwood csapat alapítói elhagyták az EA-t és velük együtt ment Mark Skaggs is, aki Rick Giolito-val (Medal of Honor) és Michael Pole-lal (Vivendi Universal Games) megalapította a Trilogy Studios-t. Az új fejlesztőcéggel beruháztak az Unreal Engine 3-as motorba, így gyakorlatilag (a hírlevéltől eltekintve) egy csapásra minden remény elszállt, hogy a jövőben új Command & Conquer készülhessen.

2006. április 20-án azonban meglepő fordulat következett be. Az Electonic Arts egy nyílt levélben tájékoztatta a sajtó képviselőit, hogy cégük Los Angeles-i stúdiója már javába fejleszti a legújabb részt, a Tiberium Wars-t. A 2007-ben megjelenő játék története az eredeti C&C sorozatot követi, mely kezdődött az 1995-ös első résszel, majd folytatódott az 1999-es Tiberian Sun-nal. A sztori egy alternatív jövőképet tárt elénk, melyben planétánk egy földön kívüli különleges kristállyal, a tibériummal fertőződött meg. A bolygó lakossága ezután 2 nagy csoportra bomlott. A megalomániás Kane vezetésével megszületett a NOD Testvériség (Brotherhood of NOD), a világ nagyhatalmai pedig az ENSZ után szabadon megalapították a GDI-t (Global Defense Initiative – Egyesült Nemzeti Védelmi Kezdeményezés). A NOD-osok egy ősi próféciába vettet hitüknél fogva istenként rajongtak a tibériumért, a GDI-osok viszont arra tették fel életüket, hogy minden erejükkel megakadályozzák az idegen anyag továbbterjedését.

A Command & Conquer harmadik része 2047-ben játszódik, néhány évvel a NOD és a GDI békekötése után. A földtörténelem legnehezebb korszakában a tibérium pestisként pusztított a bolygón, így a 21. század közepére a világunk 20%-a, a vörös zóna totálisan lakhatatlanná vált. A Föld 50%-a úgynevezett sárga zónás besorolást kapott. Ez a volt háborús övezet, ami a tibérium szennyezés ellenére még mindig a teljes populáció 80%-ának nyújt otthont. Itt állnak még a régi NOD bázisok, amelyek már BNOD ellátmányozási központként szolgálnak a mérhetetlen szegénységben elő kint rekedteknek. A maradék 30% a kék zóna, benne a volt GDI főhadiszállással és a lakosság 20%-ával. Itt már csekély a tibériumfertőzés, így a lakosok védőruha nélkül is kimehetnek a szabadba.

A nagy háború után a GDI és a NOD immáron közösen egy olyan technológia fejlesztésébe kezdett, ami semlegesítheti a tibérium pusztító hatását. Céljuk a sárga zóna fertőzöttségének legalább kék szintre való visszaszorítása és a terület életkörülményeinek javítása. A közös cél mellett a NOD azonban még mindig hisz a Kane-hez és a tibériumhoz fűződő ősi jóslatban, így összeszedve erejét komoly és gonosz döntésre szánja el magát. 2047. márciusában nukleáris lövedékkel semlegesíti meg a GDI Philadelphia nevű űrközpontját, melynek következtében a teljes Egyesült Nemzeti Védelem hadereje megbénul. A robbanás elpusztítja a GDI kommunikációs és technikai központját és, hogy teljes legyen a káosz, a merénylet utóhatásaként még radioaktív esőzés is sújtja a Földet. A sikeres akciót követően a NOD parancsnokok egy átfogó nagy támadást indítanak a földi GDI állomások ellen, akik a hirtelen merényletsorozat után képtelenek az ellenállásra. Itt szállunk mi be a játékba. Két lehetőségünk van: GDI parancsnokként feladatunk a megmaradt egységek összefogása és biztonságba helyezése valamint az ellentámadás megszervezése és kivitelezése. NOD kapitányként folytatnunk kell a GDI elleni megkezdett hadjáratunkat.

A fejlesztők elmondása szerint a játék még kezdeti stádiumban áll, így még olyan kulcsfontosságú kérdések sem tisztázottak, minthogy hogyan fog Kane immáron sokadszorra visszatérni vagy, hogy Joseph Kucan újra elvállalja-e a gonosz főguru szerepét a játékban. Finom érdekesség azonban, hogy a Command & Counquer 3 a The Battle for Middle-Earth II-ben is már bizonyított SAGE motor továbbfejlesztett változatát használja. A készítők a motor átírásakor a pergős játékmenetre helyezték a hangsúlyt. Fontos az egységek gyors reagálása, a játék zökkenőmentesen futása, valamint a csapatok gyors és precíz útvonaltervezése. Az EA-s arcok természetesen a külcsínyre is adnak: mindkét fél egységei alapos ráncfelvarráson mentek át a tervek készítésekor.

Furcsa újítás, hogy a NOD-on és a GDI-on kívül egy harmadik nemzet is beszáll a játékba. A rejtélyes új oldalról egyelőre nem beszélnek az Electronic Arts emberei, de már több komoly találgatás is napvilágot látott. Egyes források szerint a tibériummal fertőzött mutánsok erőre törő csapata száll be a háborúba, míg mások a földön kívüliekre vagy a robotokra esküsznek. A legmeglepőbb és legvalószínűtlenebb pletyka pedig a Red Alert-es Yuri visszatéréséről szól, bár az EA cáfolta a 2 szál egybemosását.

Remek hír, hogy az Electronic Arts nem akar elállni a régi jól bevált játékmenettől. Továbbra is a mobil bázisépítés, a nyersanyagforrás kutatása és a gyors akció lesz a középpontban. A GDI-osok még mindig a nagy tűzerőben, a kemény védelemben és a frontális támadásban hisznek, míg a NOD-osoknál a tibérium kihasználása és a lopakodós taktika a nyerő. A régi C&C fanok legnagyobb örömére a harmadik részben is visszatér a GDI-os Mammoth Tank és Orca Gunship, valamint a NOD rendkívüli erejét kölcsönző Stealth Tank. Lesznek azonban új egységek is. Olyan finomságokról csiripeltek a madárkák, mint a Predator Tank, a Firehawk Speed Jet meg a Mech (ugyebár mindenki imádja a Mech-eket). Az egységeink ráadásul updatelhetőek lesznek majd, így továbbfejleszthetjük a már meglévő csapatok erejét. Érdekesség, hogy az épületek elfoglalásával megszerezhetjük az ellenfelünk technikáját is, melyet a saját egységek gyártásánál is felhasználhatunk.

A klasszikus szuperfegyverek, mint az Ion Cannon és a Nuke az új részben is visszaköszönnek majd. Jason Bender, az Electronic Arts-hoz 2002-ben csatlakozott vezető dizájner elmesélte nekünk, hogy az ő vállát nyomja az új ötletek kiagyalása és megvalósítása. Célja, hogy felrázza a sorozatot, melyet a pergő játékmenettel, a csapatok gyors mozgósításával és a mobil bázisok bevezetésével képzel el (ez különbözni fog az MCV-ktől). Jason és a többi fejlesztő a legnagyobb feladatnak a történet kikerekítését és a mesterséges intelligencia professzionális szintre emelését tartja. Az új részben több olyan dolgot is tisztázni akarnak majd, amit a sorozat előző darabjai összekuszálhattak az emberek fejében. „Nem szándékozzuk egy hatalmas tankcsata közepén a történettel fárasztani a játékosokat" – nevetett Jason – „Emellett fontos dolognak tartjuk, hogy ne csak az átvezető animációkból derüljön ki a sztori, hanem a játékmenet is szervesen hozzátartozzon a forgatókönyvhöz."

Mike Verdu, az executive producer megjegyezte, hogy a The Battle for Middle-Earth egyik érzékeny pontja a mesterséges intelligencia volt. Az ellenfél sokszor már az első 5 percben, felkészületlenül ránk támadt, majd ezt a sikertelenség után is többször megismételte. A Command & Conquer 3-ban már teljesen átdolgozták az MI-t, így az a mi játékstílusunkhoz igazodva taktikázik. Ez a gyakorlatban úgy fog kinézni, hogyha mi korán támadunk, akkor ő azt viszonozza, de ha mi a védelemre építünk, akkor ő sem fogja halálba küldeni a csapatait és a mi taktikánkra alapozva alakítja ki a saját stratégiáját. Persze azért nem szabad megfeledkezni a többjátékos lehetőségről sem. A multiplayer üzemmódban a Skirmish, a Deathmatch, és a Team Deathmatch mellett a BFME2-ből megismert World Domination mód is visszatér majd. Finomság, hogy a játék alapból támogatni fogja a hang alapú beszélgetést, melynek több változata is lesz majd. Tudunk majd csapaton belül, klánon belül és szerveren belül is beszélgetni, sőt a nézelődőknek is külön csatornájuk lesz.

A játék megjelenése még nagyon messze van, sőt még játszható verzió sem várható 2007. előtt. A készítők elmondták, hogy a közeljövőben felveszik majd a kapcsolatot a Command & Conquer rajongókkal, hogy azok ötleteinek és tanácsainak figyelembevételével alakítsák majd a játékukat (ahogy a Middle-Earth II esetében is tették). „Ha van valakinek egy jó ötlete, esetleg több konkrét terve, az ne habozzon, azonnal küldje el nekünk és mi megtárgyaljuk a lehetőségeket" – zárta le Jason barátunk a beszélgetést".

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...