Command & Conquer 3: Tiberium Wars Xbox 360-as játékteszt
- Írta: Ca$h
- 2007. május 21.
Link másolása
Értékelés
9.4
Végre letelt az alig 1 hónap, ami a PC-s és XBox360-as megjelenés között ki volt tűzve. Tűkön ülve rohantam az Überkonzolba, hogy egy nappal a hivatalos megjelenés előtt átvegyem az anyagot, és hogy minél hamarabb hazaérjek vele. Még sosem tartott ilyen sokáig az alig 50 perces útidő. Gondolom senki sem csodálkozik azon, hogy a GameKapocs ezúttal az Xbox 360-as verziót is nagyító alá vette!
Ezt a cikket az ÜBERKONZOL támogatásával írtuk nektek: Játékosok a játékosokért, ahol játszva vásárolhatsz!
Nextgen konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma és Projectoros HDTV-ék, Házimozik, BlueRay filmek,
nagy választékban, akár részletfizetéssel is vásárolhatók!
További infó: www.uberkonzol.hu
Nextgen konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma és Projectoros HDTV-ék, Házimozik, BlueRay filmek,
nagy választékban, akár részletfizetéssel is vásárolhatók!
További infó: www.uberkonzol.hu
Mivel jómunkásember kollegám, pár héttel ezelőtt már minden fontos információt leírt nektek erről a remek programról, ezért én most csak azokra a dolgokra szeretnék kitérni, ami csak a konzolos változatot jellemzik, de ne aggódjatok lesz bőven miről olvasni.
PC vs XBox360
Mielőtt véres elemzést kezdenék arról, hogy melyik változat a jobb le kell, hogy hűtsek mindenkit, mivel mindkettő fantasztikusra sikeredett. A végső értékelésben csak azért lett ez jobb, mert vannak olyan dolgok, amik nem jönnek ki PC-n rendesen pl. az achievment rendszer által motivált tökéletes küldetésekre való törekvés, de ezekről majd bővebben egy picivel később. Miután lassan a Vista Live-nak köszönhetően egyre több olyan játék lesz, ahol összemérhetik a PC-sek és a Boxosok egymás ellen a tudásukat, mindenképpen meg kell, hogy említsem; az RTS nem az a típusú játék, ahol bármiféle esélyünk is lenne ellenük. Az FPS már sokkal inkább, ott meglehetősen nagy meglepetések fogják érni a PC-seket ezt garantálom nekik. De visszakanyarodva a témára annak ellenére, hogy az RTS a PC-seknek lett kitalálva, végre eljött az idő, amikor már konzolon is majdnem olyan jól, gyorsan és egyszerűen tudunk játszani egy ilyen stuffal, mint ők. Nem is csoda, hogy egyre több stratégiát jelentettek be a jövőben kedvenc dobozunkra. Lásd Halo Wars, End of War stb. És arról az apróságról se feledkezzünk meg, hogy boxon 720p-ben csak és kizárólag ultra high felbontással tud futni a játék, szaggatásmentesen, ehhez azért eléggé izmos PC-re van szükség!
Az irányítás
Fanatikus Battle for Midle Earth rajongóként nagy reményekkel kezdtem neki a játéknak, mikor kijött boxra a játszható demo. Sajnos amilyen nagy volt a hopp, még nagyobb lett a kopp, mert eléggé el lett rontva az irányítás, ami minden stratégiai játék lelke. El is ment a kedvem a konzolon való RTS-ezéstől. De ahogy teltek múltak a hónapok és megláttam, hogy hogyan fog kinézni a C&C3 360-on. Úgy döntöttem, hogy adok még egy esélyt ennek a műfajnak. Miután kijött a demó és kipróbáltam az irányítást olyan eufórikus állapotba kerültem, aminek csak 15-20 zsinórban lejátszott késő hajnalba nyúló multismeccs után lett vége. Az irányítás egyszerűen és nagyszerűen meg lett oldva. Itt már képesek vagyunk csapatokat kijelölni manuálisan, vagy akár hotkey segítségével (D-Pad lefelé). A legfontosabb hotkey-eket a D-Padra rakták, amik nagyban megkönnyítik a dolgunkat egyes forróbb csaták közepette. A jobb ravasszal tudunk belemenni minden egyes épület és egység speciális dolgaiba, de ezzel tudjuk elérni a minitérkép jobb oldalán lévő menüt is, ahol villámgyorsan le tudunk gyártani bármilyen egységet, bárhol, bármikor anélkül, hogy az épületre kellene kattintanunk.
Ugyancsak belerakták azt a Warcraftből kedvelt funkciót is, hogy az ellenfelek háta mögé kettőt kattintva a kijelölt egységeink mindent megtámadnak, ami az útjukba kerül. Szóval az az igazság, hogy ezúttal a srácok az EA-nél remek munkát végeztek, nem túl sok olyan dolgot tudok mondani, amit hiányoltam volna, egyedül talán csak azt, hogy kivették az ablakot nyitok rendszert amivel ki lehetett jelölni egységeket, ehelyett az „A" folyamatos nyomásával átalakul a célkereszt és egyenként tudjuk kijelölni a kívánt tankokat, embereket. Talán ez volt az egyetlen dolog, ami nem tetszett, ezt nehezebben szoktam meg. De minden más szempontból úgy gondolom, hogy ennél jobban egyszerűen nem lehet megoldani a konzolos stratégiázást.
Multiplayer
Mint minden ilyen típusú gammában itt is a multiplayer fogja eldönteni, hogy mennyire lesz sikeres a progi. Mert az egy dolog, hogy nagyon jóra és hosszúra sikeredett a single rész, és az is igaz, hogy nagyon komolyan néznek ki az átvezető FMV-k 720p-ben. De ez még kevés a sikerhez. Éppen ezért a készítők 5 különböző játékszabályt találtak ki a gamereknek, amik között mindenki meg fogja találni a számítását. Azok is, akik támadni szeretnek és azok is, akik védekezni. Külön megjegyezném itt, hogy lehetőség van arra is, hogy egy bizonyos ideig letiltsuk a támadást, ezt azoknak találták ki, akik utálják a rush-t és sokkal inkább a hosszú órákba nyúló taktikázást tartják előnyben. Csak és kizárólag XBox360-ra fejlesztettek ki egy nagyon aranyos kis lehetőséget, aminek köszönhetően akár élő kamerán keresztül is láthatjuk játékostársainkat. Ráadásul slusszpoénként a csata végén a nyertes kameraképét kinagyítja a gép, amikor is jó nagyokat lehet grimaszolni a többieknek, ezzel vagy jobb kedvre derítve őket, vagy pedig jól felidegesítve a szerencsétleneket. Szóval erre a részre sem panaszkodhatunk, dolgoztak vele rendesen.
Achievment Pontok (AP)
Az a tapasztalatom, hogy az EA-nek nem igazán megy még a játékkészítés ezen része, mert míg más programoknál rengeteg olyan AP van amiket csak hosszas gondolkodás után lehet megszerezni, nem kevés játékosi képességekkel megáldva természetesen. Addig itt szerintem mindenkinek meglesz az 1000 pont, még ha nem is olyan nagyon könnyen, de minden különösebb gondolkodás nélkül. Itt jön a képbe az a dolog, amit korábban már leírtam, hogy sajnos a PC-seket semmi sem motiválja arra, hogy legnehezebb fokozaton minden bonus küldetés teljesítésével törjék magukat, mert nem kapnak érte semmit. Itt boxon viszont azok, akik hardon végigjátsszák a pályákat, teljesítve minden másodlagos küldtetést, hadjáratonként 4-4 AP-t tudnak szerezni. Tehát ha végigjátsszuk a gammát, akkor rögtön 13 AP-énk már lesz is. Persze ez koránt sem olyan egyszerű dolog, de nem lehetetlen. A multis részekre nem sok AP-t osztottak ki nekünk, ezekből is a legtöbb 0 pontos negative achievment, ami némi újdonságot és színt azért már visz a stuffba. Lehet szerezni még két titkos AP-t is, így előre megsúgok annyit, hogy érdemes minél többet nyomkodni az „A" gombot ahhoz, hogy az egyiket megkapjuk. Szóval az EA még gyerekcipőben jár az AP-k terén, de már igyekeznek a srácok.
Így a végére annyit tudok csak mondani, hogy a C&C3 méltó folytatása lett a sorozatnak, és úgy mondom ezt, hogy mind a 10 játékot végigjátszottam annak idején. Ezen kívül nem csak egy méltó folytatás, de méltó konverziója lett a PC-s változatnak és meg merem kockáztatni, hogy a konzol történelemben mélyebb nyomot fog hagyni a progi, mint a PC-sben, de lehet hogy csak elfogult vagyok egy picit. Ezt mindenki döntse el maga, de csak azután, hogy mindkét verzióval játszott már. Én csak ajánlani tudom mindenkinek, KÖTELEZŐ VÉTEL!
Kapcsolódó cikkek
Nemigaz? :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.