Már a Remedy is lekörözi az L.A. Noire-t

  • Írta: InGen
  • 2011. április 12.
  • Érdekesség
Szegény L.A. Noire még meg sem jelent, de már minden konkurencia azt állítja, hogy jobb technikával rendelkezik. A múltkor David Cage, a Heavy Rain vezető fejlesztője mondta, hogy az L.A. Noire technológiája igazából zsákutca, most pedig a Remedy állítja, hogy már ők is jobbat csinálnak.

Ehhez persze először érdemes pár szóban beszélni az L.A. Noire technológiájáról. A Rockstar ezt MotionScannek hívja, s a lényege nagyon egyszerű: szimplán "beszkennelik" egy élő színész arcának mozgását, amit a játék motorja egyszerűen csak "visszajátszik". A probléma, hogy a valóságból felvett mozgást az animátoroknak utólag át kell alakítani olyan formába, hogy azt a játék motorja megfelelően tudja megjeleníteni. Az eredmény tehát eléggé valósághű lesz, de sok benne az emberi hibalehetőség, s persze minden játékbeli jelenetet el kell játszania egy valódi színésznek, ami meglehetősen drága dolog.


Ezzel szemben a Remedy technológiája arra épül, hogy a színészről készült szkenneket csak kiinduló pontnak használja; ehhez fél milliméteres pontossággal felveszik a színész arcát, akit 64 különböző arckifejezés eljátszására kérnek fel, ennyiből ugyanis minden emberi érzelem kifejezhető - legalábbis John Root, a vezető animátor szerint. S ha valaki, akkor valószínűleg ő érti a szakmáját, hiszen ő hozta létre az egész rendszert, s előtte szintén vezető animátorként dolgozott a Disneynél, az id Softnál és az Epic Gamesnél.

Miután felvették a színész különböző arckifejezéseit, az arcának egyes paramétereit különböző csúszkákkal állítgathatják, így bármilyen animációt létre tudnak hozni. Ezzel tehát gyakorlatilag egy igazi színész arcát tudják állítgatni valós időben, amit utána bármilyen szituációhoz, vagy jelenethez hozzá tudnak igazítani, nem kell mindet külön előre felvenni, ahogy látjuk azt az L.A. Noire esetében.

A rendszer tehát nagyon hasonlít ahhoz, ahogy a Weta Digital annak idején életre keltette A Gyűrűk Ura különböző digitális teremtményeit, az élen persze Gollammal, aki egy hasonló technológiának köszönhette, hogy gyakorlatilag valódi színészeket megközelítő arcjátékra volt képes.

Ezek is érdekelhetnek

26.
hedzsooo
Ez de 1 marhasag, igy alazni probalni a masikat, ala vagni a masik ala, LOL ! Egyebkent meg kiraly engine-el is lehet xar jatekot kesziteni. Az L.A.Noire technologiaja egyenlore eleg jo, kulonben meg nem csak azon mulik, h majd elvezheto jatek lejyen, hanem az egesz jatekmeneten, a kuldetesek, a fo sztori es a melleksztorik otletessegen, valtozatossagan, , aztan a helyszinek, a karakterek valtozatossagan es jol kidolgozottsagan, a zenen, hangokon, az egesznek a dramturgiaja meglegyen jol rendezve, stb. Egy engine onmagaban csak 1 tetszetos techdemo-hoz eleg...a Remedy ugy is bejelenthette volna a sajat maga altal hasznalt tecnologiajat, h nem probalja alazni az L.A.Noire-t... :P
25.
Vopesz
Így könnyű osztani a Bondi-t. MOST adjanak ki valamit az L.A. Noire-al együtt. Nyilván a jövőben minden jobb lesz, szebb lesz. Ez olyan, mintha egy 4 év múlva megjelenő Unreal 4 motoros játék elkezdené fikázni az Unreal 3-as játékokat...
24.
sowsminimal
Előre látom, hogy ebből is egy kereskedelmi ágazat lesz :D
és úgy, mint most pl. az AMD vagy az nVidia esetében, sorra jönnek majd az újabb technológiák, szinte már presztízs kérdésből lázasan próbálják túlszárnyalni egymást buhaha...
A jó hír, hogy hamar elterjed minden játékban és nem lesz többé kamu tátogás.
22.
kivenoko
#18. Szerintem ha kiadnak egy játékot, ne egyből a technológiáját akarják már ráhúzni egy másik játékra! És ha csak ez az egy játék lesz ilyen? Akkor mivan? Majd a Remedy úgyis csinál jobbat és azzal már lehet majd sorozatgyártani a jobbnál jobb arcjátékkal rendelkező gémeket ^^ (Ez az utolsó mondat csak irónia volt.)
20.
kivenoko
#12 Malackutya - Osztom a véleményed!
19.
Mortis
Kritizálni valóban könnyű és elég ronda dolog is most szinte összefogni a Bondi ellen, de azért be kell látni, hogy ha a jövőbe nézünk akkor fapados a MotionScan. Persze, most elhűltünk, hogy milyen a mimika(jogosan), de nagyon elüt a többi dologtól a játékban. Persze, valahol el kell kezdeni, de valamilyen szinten jogos a bírálás(persze, ha nem csak szájhősködnek a Remedy-nél)
16.
adriano28
ki a f4szt érdekel ez? adják ki a gamet és ne pofázzanak annyit xD
15.
The Lone Drow
#14: Ezt most ugye csak viccből írtad:).
14.
kharami
Hát nem tudom! Elég jó ez a technológia, de most előre felvesznek egy játékot??? Ezt egy fps ben tudnám elképzelni doom4, új Unreal játék, valami Cod os lövölde vagy egy Crysis! De igy nekem ez egy kicsit parasztvakításnak tünik! Valahogy úgy mintha valaki nem élőben énekelne, hanem playbackről szólna a zene! :/
13.
LtGlove
Az LA Noire májusban jelenik meg. Melyik Remedy termék jön ki idén, a Death Rally, mobilra :) Melyik Remedy program fogja 1-2 éven belül használni ezt a nagyon fejlett technológiát? Nos? :) Ez egy erősen költői kérdés és ebben a megválaszolatlan stádiumban is marad.
12.
Malackutya
Hiszem ha látom kedves Remedy. Nem mellesleg az L.A. Noir-ban nem csak arra lesz jó a mimika,hogy megmutassák ilyet is tudunk. Kulcsfontosságú lesz a játékmenet szempontjából,hogy meg tudd különböztetni a hazug,ijedt,esetleg őszinte embert egymástól,nem csak a hangszintje és gesztikulációk alapján, hanem a kiváló arcmimikát figyelve. Szerintem ez egy hatalmas ötlet.
11.
gyerecske
Eléggé tart a konkurencia ettől a játéktól; lehet hogy tudnak valamit?
10.
Emlékszem én még az előszereplős átvezető videókra, annál tökéletesebb nincs is, mégis milyen szar volt mindegyik :)

Ez lehet, hogy jól néz ki egy átvezetőben, de a fegyver mögül csak a Duke Nukemben látszik pisálás közben :)
9.
Yagami Light
"A múltkor David Cage, a Heavy Rain vezető fejlesztője mondta, hogy az L.A. Noire technológiája igazából zsákutca, most pedig a Remedy állítja, hogy már ők is jobbat csinálnak"

Az Alan Wake-be szinte minden jó volt, csak a mimika nem. Az nagyon gyérül volt megcsinálva.
Egyébként szerintem először tettekkel kéne bizonyítani és majd csak utána lehet kritizálni a másikat (de csak akkor, ha mégis jobban sikerülne nekik).
A Rockstar mindenesetre már bizonyított. Legalábbis ennyire valósághű mimikával játékban még nem találkoztam. Úgyhogy fel van adva a lecke és amíg nem sikerül ezt túlszárnyalni addig az a minimum, hogy pofa be.
8.
tjames
Lássuk lássuk...Dumálni könnyű. De ne 5 év múlva akarjanak jobbat csinálni. Fél éven belül látni akarom az eredményt. Különben inkább fogják be.
7.
Split
Én hiszem, hogy ez a rendszer tényleg működik, mivel eléggé ésszerű a magyarázat, és nem valami érthetetlen szupertitkos innováció.
Az, hogy a Remedy még nem mutatott semmit a technológiából, bizonyára azért lehet, met ennek az új(abb) módszernek a kitalálása némpileg több időt vehetett igénybe, mint a Rockstar féle eljárás.
6.
Sogi
most úgy őszintén, kit érdekel az átvezető animációnak az arcmozgásának a technikája? nézzen saccra úgy ki, mintha egy ember beszélne, oszt' viszlát. majd ha arra kerül sor, hogy a játék mögötti TARTALOMRÓL van szó, akkor ugráljanak így az ilyen olyan technikáikkal
5.
Effecta
Mondjuk a MotionScan technikát egy RDR játékban jobban csipáztam volna. Akkor fel sem kelnék a székből, a kontroller is a kezemhez nőne.
4.
elderath
Nem tudom hogy lehet annál jobbat csinálni mint amikor a színész arcjátéka egy az egybe átmegy a játékba... De nagyon remélem, hogy ezt az új techet a remedy az alan wake 2be készíti. Sikongatva rohangálnék a lakásban, ha bejelentenék :D
3.
Teuton
#1: Mivel ők azt mondják, ezért nekünk hinni KELL nekik. Még akkor is ha a tizedik tényfeltárós (Luke, én vagyok az apád és hasonló) jelenetnél is pont ugyanazt a döbbent ábrát fogjuk látni mint az előző kilencnél.
2.
vmiki88
#1: én már azoknak sem hiszek, nézd csak meg a Cryengine 2-3 techdemóját, a közelébe sem jár a Crysis 2 grafikája ahhoz képest.
1.
Effecta
Poén, hogy mindenki beleugat a technikába. Még nem mutatott egyik se fejlettebbet/hasonlót. Tech videó nélkül higgyük is el?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...