Diablo III béta - 300 ezren egyszerre a szerveren

  • Írta: zoenn
  • 2012. április 25.
  • Érdekesség
Link másolása
Abszolút sikerrel zárult a hét végén a Diablo III nyílt bétatesztje. A rajongók kapva kaptak az alkalmon és megrohamozták a játék szervereit, a Blizzard alig tudta tartani a lépést a megnövekedett igényekkel. Annyi biztos, hogy volt olyan időszak, amikor 300 ezren voltak egyszerre a szerveren.

Sokan ki akarták próbálni a Diablo III bétáját a hétvégén, miután a Blizzard bejelentette, hogy mindenki számára elérhetővé teszi a játékot. Már a startkor összeroppantak a szerverek, s később se volt egyszerű felcsatlakozás. Mások chatproblémákról számoltak be, de így vagy úgy leszűrhettük, piszkosul remek játék érkezik a következő hónapban. A Blizzard közösségi vezetője elmondta, hogy 300 ezerre rúgott az egyidejűleg jelenlévő felhasználók száma, azonban az összes játékosszámról nincsenek pontos adatok. Az úriember annyit közölt, hogy "sok". Nem vitatkozunk vele.

A stressz-teszt arra volt jó, hogy a fejlesztők megvizsgálják a szerverek teherbírását, de az ígéretek szerint a megjelenéskor már nem boltunk kényelmetlenségekbe. Viszont újra neki kell állnunk az elejének, mivel az összes béta-karaktert törölni fogják. Nincs kecmec. Ugyanígy járunk a megszerzett achievementekkel is. Annyi baj legyen - még pár hét van hátra.

56.
56.
DarkLord
Nem értem miért kell mindig a WOW-al keverni a Diablo-t teljesen más az egész én a wow-ot gyerekesnek tartom, míg ez a Diablo 3 bármennyire is színes annyira dark az egész, hogy egyszerűen magával ragadó az erdőkben a köd, akkor a pince helyiségek nagyon jók, áááá nem is folytatom brutális az egész pedig én még 97-ben kezdtem el a diablo 1-el játszani és simán vissza adja az akkori feelinget én imádni fogom a játékot aki ebben csak fikát keres az bizony nem jó helyen jár ez nem egy pár órás 1-szer végigviszem játék...
52.
52.
Jó is lenne minél gyorsabban ha bevezetnék az ACTA-t vagy az OnliePass-t és akkor az ilyen meccseket nézhetnénk webcamon keresztül is :D
38.
38.
DarkLord
#35: Nem akarlak elszomorítani, de az még szerintem jó pár év múlva lesz, ha lesz egyáltalán...
37.
37.
DarkLord
Én meg amúgyse félnék hisz max. az első 1-2 órában lesznek fennakadások, de az meg ugye akinek futár viszi a játékot nagyon nem érdekli hisz mások addigra már akár 10 órája is tolják majd... szóval nem hinném, hogy a nap folyamán valami nagyobb gubanc is lenne.
35.
35.
cagiva1019
es mi van a ps3 verzioval egy darab szot nem irnak le ezzel kapcsolatba.
pedig meg twitteren is utalgatott a blizzard erre
34.
34.
Kreto
#33: Azért a Blizzard nem mai gyerek. Ilyen téren szerintem nem lesz vele baj. És amúgy sem az összes szerver volt megnyitva. Legalábbis ezt állítják.
33.
33.
Lesz offline, rootkit nélkül, lesz pénz... :D

300k játékos meg lófasz, ha ez megjelenik és a single is csak online megy, itt milliók fognak rázúdulni a szerverekre... Miért érzem én, hogy váratlanul fogja érni őket a teljes összeomlás ?! :(((
31.
31.
Trapyd
#30: Pontosan úgy van, ahogy mondod. Ez mind tény, ezért nem is értem pár játékostársam kommentjét. D2 ben használt az ember 2 skill t támadásra (1 fizikait és egy elem vagy magic hatásút) és ez magát a játékmenetet egyhangúvá tette. D3 ban 6 db aktív skilled van amivel írthatsz. Ez pöppet megemeli a változatosságot igaz? Tudom sok embert nem érdekel, de ez a pvp nek is igen jót fog tenni. Nem értem azokat akik azt mondják, hogy alig változott valami a 2. részhez képest, mikor a játékot érintő alapvető dolgokban radikális változtatásokat eszközölnek.
30.
30.
pimpa25
Jómagam is kipróbáltam a bétát,és az "elrakom a fegyvert,és minden egyébbel,csak azzal nem csapkodok" dolgon kívül negatívumot nem tudnék említeni.Többen felhozták a stat pontok osztását,mint hiányt,hát nem tudom ki hogy van vele,de 2-ben kinézted magadnak,h mi a kasztodnak még elfogadható armor,és ahhoz raktál strenghtet,némi block dex,többi vitality,ez se vmi hatalom nagy szabadság:) Skilltree hiány,ahogy korábban is írták,ha nem akartál ordenáré nagy szopást a nyakadra hozni,akkor mentél a guide buildek szerint,mert a többi hellen character deletre volt ítélve.Ami itt nagyobb baj,az a szabad skillváltás,ha ezen nem változtatnak,akkor sajnos az újrajátszhatóság rovására fog menni.Nehézségre meg annyit,h d2ben act1nél nem nagyon találtam ellent,akibe 1nél többet kellett ütnöm,ebben néha volt mob,aki c sak 2től feküdt meg,uh sztem ezt kihozhatjuk döntetlenre a kéét rész közt:)
29.
29.
g.man580
#22: Nincs ilyen megkötés. Ugyanúgy variálhatod a skilleket 60-on mint 30-on. Én rendszeresen olvasom a diablo-s fórumokat és amit te leírtál olyanról még csak hallani se hallottam. Pont azért csinálták ezt a rendszer hogy ne legyen megkötve a karakter hogy milyen skillt használjon. Az igaz hogy nehezebb fokozaton ha megváltoztatsz egy skillt akkor nagyobb lesz a cd-je de ennél több megkötés ilyen téren nem lesz.
27.
27.
#11: nos. nekem éppen (főleg a grafika miatt) az első rész hangulata jön át, amit jobban is szerettem. igencsak sötét, ködös és sejtelmes - gót. egyáltalán nem wowos vagy csilli-villi színes my little pony world. a sztoriban is vannak meglepő dolgok és tetszett a pár side-quest hangulata és témája is.

és nagyon örültem pár apró dolognak, amit a 2-nél (is) hiányoltam:

- az ellenfelek legtöbbször nem csak úgy "ott vannak" és arra várnak, hogy arra járj, hanem valahonnan előbújnak, egymást eszik vagy csinálnak valamit - ezért kevésbé van olyan érzésünk, hogy xp alapanyagok. (persze attól még azok :)

- a táj és az egész grafika nagyon aprólékos és szépen kidolgozott, élő, stílusos.

- az animációk is nagyon frankók, egyedül az zavart, hogy a karaktereknek van egy függőleges "tengelyük", és pl. amentén fordulnak el, ha kanyarodsz. jó, nyilván nem lehet BF3 szintű karakteranimációkat várni, de jobban tetszene, ha a karakterek tényleg a földön állnának és ahogy fordulnak, úgy lépnének is. de ez valószínűleg senkit sem fog zavarni a harc hevében...

- a rúnarendszer tetszik, de az nem, hogy lecserélték az első rendszert meg a kis ikonokat. szerintem most annyira jellegtelen az összes rúna grafikája, nincsen megnevezve, hogy mi miért ad másfajta tulajdonságot az adott skillnek.

- hiányzik a stat-pont elosztás is. nagyon. így nem tudok direkt béna karit csinálni :)

- nagyon jó sztem, hogy nem minden kasztnál manának hívják az "energiát", plusz máshogy is viselkedenek kasztonként. ez izgi.

- a monk csaj nagyon vagány :) <3

- a harc pörgősebb sokkal és a bétában nagyon könnyű is volt, csak darálni kell - de élvezetes, változatos.

- nagyon jó ötlet, hogy a kisebb side-quest barlangok végére tettek felszín-portálokat, így nem kell a kijárathoz gyalog visszamászni. win.

elsőre kb. ennyi. elő is rendelném battle.net-en, ha nem lenne jóval drágább, mint a boltokban...
26.
26.
DarkLord
#25: Nem muszáj a fúvócsövet használni elsődlegesnek van ott más ami jobb, de amúgy tényleg, ha fegyvert adsz a kezébe azt nem fogja használni csak a fúvókát és az határozza meg a sebzését ez ilyen ugyanaz, mint a monk-nál ő se használja a kardokat, ha a kezébe adod viszont a sebzését megkapja.
25.
25.
caleb007
Nekem nem volt egyértelmű néhány dolog a játékban. Witch doctorral játszottam, akinek ugye az elsődleges támadása a fúvócső. Na most, ha fegyvert adok a kezébe, akkor a fegyver sebzése számít a fúvócső sebzésének? Vagy hogy van ez? Mert a skillnél nem ír sebzést, fegyverrel meg nem lehet támadni, mert a fúvócsővel támad így is-úgy is. Vagy ilyen bamba vagyok? :D
24.
24.
anadrex
Én is kipróbáltam, nagyon jó lesz^^ Kedvet is kaptam hozzá, hogy előrendeljem.
20.
20.
DarkLord
Nehogy azt higgyétek, hogy a skill rendszer nagyon levan egyszerűsítve igen abban levan, hogy nem mi rakogatjuk a pontokat rá viszont a rúnáknak köszönhetően sokkal több variáció lesz, mint a diablo 2-ben a másik meg a skill-ek nehezebb fokozaton már nem lesznek szabadon válaszhatók tehát egy amire fejleszted a karaktered majd csak az lesz elérhető.

A béta nagyon jó volt semmi probléma nem volt a hétvége alatt nekem a játékkal.
Maga a játék jobb, mint amiket a videókon néztem a youtube-on ott nem adta vissza a régi játékok hangulatát viszont ahogy én vehettem irányítás alá a játékot azonnal elkapott a régi feeling és ezt a kis részt is újra és újra akartam játszani! Pedig nem maigyerek vagyok már :)

A játékot már rég előrendeltem és szerintem nem is kérdés az, hogy bizony ezt meg kell venni szinte mindenkinek aki játszott is valaha az 1-el vagy a 2-vel! 19 nap!
19.
19.
rico88
#18: A D 2-ben is megvolt ez a lehetőség, ott sem jelentett nagy gondot, max jobban megizzadtál, ha nem a legjobb irányba fejlesztettél. Egyébként nem is értem, hogy a 3-ban miért normal lett a normal, én inkább easy-nek hívnám. Az összes karakter közül egyedül wizarddal tudtam meghalni a bétában, azzal is csak egyszer, pedig messze nem vagyok hardcore játékos (bár azt mondják azóta már nehezítettek rajta). De infernonál vagy egy HC karakternél már többet nyomhat a latba, pvp-nél is adhat érdekes helyzeteket. Egyfelől ott van, hogy egy maxra húzott 60 kari nehogy ne ismerje már a kasztjának az összes technikáját, másfelől viszont a valóságban sem ért mindenki ugyanannyira mindenhez, lehet nézni így-is úgy-is. Nekem is hiányzik a skilltree, de teszik az új rendszer, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a végeredmény.
18.
18.
wardprod
#17: Tudom, hogy lehet cserélni + cd van rajta, de ez nem változtat azon, hogy mindenkinek meglesz minden eszköze ahhoz, hogy akár reflexből steam rollolja az egész normalt pl.

A második bekezdéshez pedig: ismerőstől idéznék: "üt, rúg, harap így is úgyis" :DD
17.
17.
rico88
#13: Valóban megszűnt a skilltree és használható az összes skill, viszont van cooldown, a harc hevében nem fogja az ember csak úgy állítgatni. Emellett sokat nyom a latba, hogy milyen felszerelés van nálad, így lehet egyedi karaktereket is alkotni. Szerintem ez PvP-ben fog érdekes lenni, hogy folyamatosan alkalmazkodni kell a változó körülményekhez. De hogy jó-e vagy rossz-e ezt nehéz még most megállapítani, de más mint volt.

Negatívumként nekem az szúrta leginkább a szemem, hogy lehet olyan fegyvereket adni a karaktereknek amiket nem használ. Pl.: a WD-nek adok baltát, de köpőcsővel lő, illetve a Monk kezében kard van, de elteszi és kézzel üt. Persze ez annyira nem vészes, főleg, hogy lesznek majd kaszt-specifikus fegyverek is, de azért egy minőségi AAA játéktól nem várnék ilyet.
16.
16.
wardprod
#15: Na igen, ezt ki is felejtettem :) Igazából be fog nekik jönni valószínűleg a dolog, tehát le is lesz vonva a következtetés, hogy "csakis ennek a megoldásnak köszönhetően lett annyi eladásuk, amennyi"... Nem is feltételezve azt, hogy a népek 50%-a azért megvenné egyedül, mert Diablo van a dobozra írva :P
15.
15.
vmiki88
http://www.halolz.com/2012/04/22/diablo3-awkward-moment/
14.
14.
rico88
#11: Megvan a Diablo hangulat, nekem a béta alapján nagyon bejövős a játék, de azért annyira nem tetszett mint vártam. Nagyon jól össze volt rakva, de voltak dolgok amiért húztam a szám. Ha lehetséges lenne a wirágbolti verzió nem venném meg, mert nem vagyok fanatikusan oda a szériáért, viszont mivel az NPC-ket is szerverről generálják a játékban, ezzel ellehetetlenítve a warez verziót így megveszem. Más játéknál nem tenném ezt. Nagyon jól összerakott, minőségi játéknak tűnik béta alapján, de majd csak a végleges gamma alapján lehet teljes véleményt alkotni.

A legjobb, ha végignézel pár gameplay videót, olvasgatol különböző fórumokat és a hivatalos oldalon nézegesd a skilleket. Illetve, ha az egyik ismerősöd megvenné próbáld ki nála. Ezek alapján nagyjából el fogod tudni dönteni, hogy tetszik-e vagy sem.
13.
13.
wardprod
#11: Csak a saját véleményem:
- Maga a combat idézi a régi szellemét
- a terület/map részek, amiket láttam nem rosszak
- a runa rendszer casual
- a skill rendszer megszűnt létezni
- a craftingot mai napig nem értem milyen céllal tették be

Az utolsó előtti 2 pontot veheted negatívumnak (szvsz), mivel ezzel lőtték ki(?) az újrajátszhatóságot, vagy ha úgy tetszik: nem lehet elb***ni egy karaktert sem, mert on the fly állítgathatod, és mindegyikkel meglesz mindened.

A crafting pedig előbb utóbb így is úgyis felesleges lesz, eleinte pedig nem lesz valszeg elégg alapanyagod, hogy azt az esetlegesen "hatalmas gear hiányt" kompenzálja, ami az egyébként is kurva egyszerű játékhoz kellene.

Ja igen, a beta-ban normal mode volt ugye csak, annak is a legeleje, tehát NEM VONOK LE MESSZE MENŐ következtetéseket, de ez elég pite volt, ami nem baj, de visszatérve a craftingra: normálon tutira nem indokolja a meglétét...
12.
12.
balfasz
#11: en nagyon vartam a gammat es lehet, h epp ezert lett ekkora csalodas..
meg igy is az utobbi evek egyik legjobb jateka lesz sztem, de csak azert mert a jatekok szinvonala nagyot esett az utobbi idoben :D
szo valszeg megveszem majd, de nem egy diablo2
11.
11.
Ecneb
tőletek kérdezem, akik játszottatok a bétával: érdemes lesz kiadni érte pénzt, vagy felesleges, mert nincs meg a Diablo hangulat?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...