Project CARS - mit tudhat a Wii U-verzió?

  • Írta: InGen
  • 2012. április 29.
  • Pletyka
Link másolása
Mint tudjuk, az utóbbi évek egyik legjobban kinéző autós anyaga, a Slightly Mad által készített, a közösség által finanszírozott Project CARS elkészülhet Wii U-ra is. És, ha igazak az internet által megszerzett dián olvasható információk, akkor jól kihasználja majd az érintőképernyős kontrollert.

Mire lehet használni egy autós játékban a Wii U spéci kontrollerét? Nos, a Slightly Mad szerint sok mindenre, már ha tényleg igaznak bizonyulnak az interneten felbukkant dián olvasható információk. Ezek szerint a kontrollert lehetne simán arra is használni, hogy a játék oda közvetítse a képet, s így autókázhassunk a retyón is, de ennél azért összettebb dolgok is lehetségesek.


Másodlagos képernyőként a kontrolleren jelenhet meg a visszapillantó képe, a pálya rajzolata, vagy a telemetria adatai. Aztán lehetne irányításra is használni, mégpedig a kontroller döntögetésével, miközben a képernyőn a kormány képe jelenik meg, ahol a különböző gombokat és kapcsolókat érintéssel zsinnyegtethetnénk.

Ezen kívül olyan is lehetséges lenne, hogy a bokszutcában lazsáló csapatot menedzselhetnénk: kiválaszhatnánk a megfelelő gumikat, a tankolni kívánt benzin mennyiségét. Végül pedig lefotózhatjuk magunkat, hogy a pódiumon emberünk megfelelő pozícióban álljon, vagy használhatjuk a menüben történő navigációra, csapattársakkal chatelésre.

14.
14.
shatterhand
#11: logikus érvelések és nem is tudok vitatkozni vele
most kicsit máshogy nézem azt a kontrollert
13.
13.
Kumite
#9: Jah és azt is kihagytam, hogy végre nem egy beböfögő haterrel kell beszélnem, aki minden lehetséges és eszméletlen nagy hülyeséget felhoz az N ellen.
12.
12.
Kumite
#11: Opsz:
És természetesen azt elfogadom, ha téged, vagy másokat nem érdekel az ilyen kormányzás, vagy a tableten elérhető soksok feature. Nem vagyunk egyformák, mindenki mást szeretne.
11.
11.
Kumite
#9: Én játszottam Mario Kart Wii-t kormánnyal és van ismerősöm, aki nem kevés pénzt fizetett azért, hogy a PS-én autós játékot kormányozhasson, szerintem nem unalmas. Nekem pl. sosem jutott eszembe, hogy a Kartot analóggal játsszam.
Egyébként meg továbbra is, ha megunod döntögetni, akkor vissza állsz analóg irányításra.
A lényeg itt azon van, hogy ezt is megteheted, ha szeretnéd, de nem kötelező. Azt is megteheted, hogy a térkép a kontrolleren van, de szintén nem kötelező. A többi konzolon ezt nem tudod megtenni, ha akarod, csak nem kevés pénzráfizetéssel. Bár ugye a komolyabb csomagokhoz jár gáz és fékpedál is (a még komolyabbakhoz még több minden), szóval a külső eszközzel többet is el lehet érni.

Azért anyáznak, mert elrontják a szórakozásukat, amikor hátulról lekéselik őket (CS-s példa). De azok, akik agyvérzéssel játszanak, szintén szórakozásból játszanak, az már más kérdés, hogy nekik az állandó, más felett aratott győzelem jelenti a szórakozást.

Az újfajta ötletek pedig nem (csak) leváltásért jönnek, hanem azért, hogy meg tudja magát különböztetni a piac többi szereplőjétől magát egy cég. Nézd meg pl. a 360 és a PS3 viszonyát. Kinect és Move előtt egyedül szoftveres tudták magukat megkülönböztetni, a két gép szinte tök ugyanaz az exkluzívokat leszámítva. A DS erősen megkülönböztette magát anno a PSP-tól, a 3DS szintén, a szemüveg nélküli 3D miatt és a korábbi, DS-ben megismert dolgok miatt, de a PS Vita is egyedi dolgot ad a hardveres erőssége, dupla analóg karja és hátsó tapipadja miatt. 360 is bőven kiemelkedik a Kinect miatt, de a PS3 a Move miatt már jóóóóóóóval kevésbé, hiszen 90%-ban megegyeznek a lehetőségei az 5 éven piacon lévő WiiMote-tal. A Move-nak nem sikerült annyira kitűnnie, mert nem tudták leváltani a WiiMote-ot. Főleg nem szoftveresen.
Tök ugyanazzal nem tudnak kitűnni a gyártók.

A Dualshock mozgásérzékelése sem feltétlen baromság, csak nem használták ki a fejlesztők. A WiiMote-ot amikor sima kontrollerként használod, tök természetes funkciók jönnek elő a kontroller rázására. PS3 esetében vagy a sok gomb miatt nem volt erre szükség, vagy azért, mert azon a gépen nem láttak benne fantáziát az emberek / fejlesztők, vagy azért, mert az az irányító nem arra lett tervezve, hogy ráncigálja az ember.

Lényeg a lényeg: ezzel az irányítási móddal csak szélesedik a lehetséges vásárlók köre. Akinek lesz PS3 / 360 / Wii U -ja, annak szinte nem kérdés, hogy melyik verziótól kapja a legtöbbet. Természetesen jópár más dolog is beleszámít majd a döntéskor (barátok hol játszanak, érdekli-e a kormányzás, érdeklik-e az érintőképernyőn elérhető jóságok stbstb.), de az biztos, hogy ugyanazért az árért a Wii U verzió messze-messze több lehetőséget tud nyújtani, persze ha ezekre a usernak igénye van. Ha nincs, akkor azt a verzió kell venni, amelyik a legolcsóbb, vagy amelyik a kedvenc konzol.

#8 Szbarn:
Tudjuk, ahogy az érintőképernyő is, az analóg karok, a rezgő funkció, a hangszóró, a HD felbontás, visszapillantó tükör, meg eleve: minek színes a játék? 30 évvel ezelőtt ugyanúgy élvezte mindenki a fekete-fehér tévék adásait is, minek kell, hogy színes legyen egy TV...
10.
10.
Gamelord
#9: Én ezek mellett az újítás szerűségek mellett kiállnék annyiban, hogy nem tudhatjuk jobb lesz e. Mi szerintem ezt már nehezen ítéljük meg, mert már teljesen hozzászoktunk a joyhoz meg a billentyűhöz-egérhez. Az új generáció majd dönt. Amikor nem volt analóg kar, akkor még nem tudtuk, hogy ilyen is lehetne.
9.
9.
shatterhand
#7: "Miért unnál meg hamarabb egy autós játékot rendesen kormányozva, mint joy-jal játszva? "
nem az autós játékot unja meg az ember, hanem ezt a fajta irányítást (ahogy fogod a kezedben és döntögeted mint a kormányt. A joynál csak az ujjad mozog, a kormány meg rögzítve van. Mindkettő jobb és kevésbé fárasztóbb mint ez)

"Én azt hittem, hogy minden játékos szórakozni akar, amikor játszik"
Elvileg igen. De elnézve a mai játékosok többségét élethalálharcot vívnak. Infarktus kerülgeti őket sokszor. Ha meg "anyáznak ezerrel, meg kurv..picsá..nak" akkor azt én nem nézem szórakozásnak. A többség csak levezeti a feszültséget, legfeljebb nem tudnak róla.

"Nem kell, hogy leváltsa a joyt"
Nem kell, de attól még ,hogy jönnek az újfajta ötletek e téren attól még én összefüggést látok abba,hogy a cégek újítani és váltani akarnak. (meg tévedhetek én is:)
Ott a Ps3 dual shockja ami eredetileg új akart lenni. Azt belátták,hogy a banánforma is baromság, meg a mozgásérzékelése is. Ami jó azon kár változtatni.


off
másoknak meg: így kell kultúráltan vitatkozni és nem anyázni
8.
8.
Szbarn
7.
7.
Kumite
#6: Nem hiszem, hogy "casual" lenne a kormányzás úgy, mint egy igazi autót kormányoznál...

"átékosok nagy többsége simán csak szórakozni akar"
Én azt hittem, hogy minden játékos szórakozni akar, amikor játszik... Vagy milyen indokból lehet még játszani? És az az indok, amit én egyelőre még nem ismerek, miért áll ellentétben azzal, hogy rendesen kormányozva irányíts egy autós játékot?

Miért unnál meg hamarabb egy autós játékot rendesen kormányozva, mint joy-jal játszva? Nem látom és nem értem az összefüggést.

Nem kell, hogy leváltsa a joyt, ott van rajta az is, használhatod nyugodtan. Én ha autós játékot veszek, akkor biztos, hogy rendes kormányzással fogok játszani, mert sokkal életszerűbb és sokkal jobban bele tudom magam élni, mint ha simán egy analóg pöcköt pöcögtetnék...

Nem mondta senki, hogy világmegváltó, nem is kell annak lennie, hiszen ahogy mondtam, már a Mario Kart Wii-t is így kell irányítani, csak úgy, mint egymillió okostelefonos vagy tabletes autóversenyzős játékot. Ez egy remek opció annak, aki kormányzásos irányítást akar, plusz pénzráfordítás nélkül. Aki meg nem akar, annak meg ott van az analóg, irányíthatja továbbra is úgy, ahogy szeretné.

Nem akarják leváltani a joyt, ők tették az elsőt konzolos kontrollerre, ezen is ott figyel kettő, 3DS-en is egy, meg sem fordult a fejükben, hogy leváltsák.

Ghost Recon fegyvernyitó hadonászást nem ismerem.

Sharpshooter is egy opció, nem kell használni, de lehet. Több játékos vonzhat, valaki épp az ilyen realisztikusabb irányítást keresi egy-egy játékban.
6.
6.
shatterhand
#5: annyi köze van,hogy sima mezei szórakozásnak jó míg meg nem unod (ami ilyen esetben hamar előfordulhat)
semmi gond nincs azzal,hogy casual cucc mindkettő,mert az is kell
a játékosok nagy többsége simán csak szórakozni akar

csak nekem egyik se tűnik világmegváltó dolognak pont azért mert inkább egy újítás amit el akarnak adni,mint hosszabb távon kényelmes és praktikus dolognak ami esetleg leváltaná a joyt

sokszor úgy érzem vmiért a joyt nagyon le akarják már váltani,mintha eljárt volna felette az idő, holott pont azért jó az egész,mert egyszerű,kényelmes,kézreáll

ghost reconban is ott lesz a levegőben hadonászás ahogy szétnyítják a fegyvert, értelme nincs

killzone3ban ott a sharpshooter amiben meg elfárad az ember keze (plusz kellett hozzá "adni" egy automata célzást ,hogy ne legyenek bénák, erre most meg túl vannak balanszozva)
5.
5.
Kumite
#4: És az égvilágon mi köze a Kinectnek a tabletes kormányzáshoz, már nem azért...

Szerintem rohadt jó így kormányozni, mobillal, tablettel vagy Mario Kart Wii-vel is így kormányoz mindenki, itt is remekül fog működni. Ráadásul nem kell +30 ezret kiadni egy kormányért sem, ha valaki kormányzás élményt akar... Igaz egy dedikált kormány jobb, mint egy ilyen kontrolleres kormányzás, de tény, hogy a lehetőség adott és ott van, a dobozból kivéve, plusz ráfizetés nélkül.
4.
4.
shatterhand
ez a hadonszás úgy baromság ahogy van
érdekes,ötletes, meg casual
de hosszabb távon sem a profi szimnek nem való, se ahhoz hogy a korményt vagy egy mezei joyt kiváltson

nem csoda,hogy semmi lett a kinectnél demózgatott hülyeségből: ülnek négyen a kanapén, az anyuci meg a levegőt fogva vezet

1.
1.
Yanez
A project cars egy szép graffal megáldott játék,kiváncsi vagyok milyen is lesz ezen a Wii U-n.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...