Sam Raimi kilép a World of Warcraft filmből

  • Írta: zoenn
  • 2012. július 18.
  • Cooltúra
Link másolása
A sikeres rendező és producer, Sam Raimi immáron nem vesz részt a World of Warcraft film munkálataiban - ezt ő maga erősítette meg a múltheti Comic-Conon. A legnagyobb MMORPG filmváltozata már évek óta parkolópályán pihen, az előkészületek igen lassan haladnak, de bízzunk a sikerben.

"Jelen állás szerint már nem én rendezem a World of Warcraft filmet, már egy másik direktor került előtérbe, a munkálatokat már elkezdték." - ismertette a film jelenlegi állapotát Sam Raimi, a Gonosz halott és a Pókember filmek dirigálója. Az állítás a San Diego-i Comic-Conon hangzott el a hétvégén.

Raimi nem árulta el azt, hogy ki vette át a helyét a projektben, viszont többeknél felmerült Duncan Jones neve - lehet, hogy a Hold című melankolikus sci-fi rendezője a befutó? Sam Raimi, a termékeny producer és rendező 2009 közepe óta állt a World of Warcraft fim élén, nem tudni miért váltak meg tőle. Az biztos, hogy az előkészületek már évek óta egy helyben toporognak, egyetlen jelenetet sem rögzítettek a népszerű MMO moziváltozatából.

A produkció mögött a Blizzard és a Legendary Pictures áll, a produceri feladatokat a Nolan-féle Batman trilógia mögött álló Charles Roven és a blizzardos Chris Metzen látja el. A stúdió legutóbb azt nyilatkozta, hogy film munkálatai még mindig lassan haladnak, de jó úton járnak az ígéretek szerint. Vegyenek példát a szexiparról, elvégre a pornóparódia már elkészült.

29.
29.
Giggsy
#27: Én azt elfogadom, hogy sok esetben áthidalhatatlan a szakadék, mert vannak dolgok, amik nyilván csak a saját formájukban működnek. Azonban a legtöbb képregény nem ilyen. Egy Pókembernek nincs szüksége arra, hogy átvariálják, mert egy az egyben működőképes lenne filmvásznon. Ehhez képest Raimi még a karakterek egyéniségét is kompletten átírta. Nem csak Parkerét, még Mary-Jane sem emlékeztet nyomokban sem az eredetire (max annyiban, hogy vörös a haja) És általában ezt látjuk. Ezért indultak el jobb úton a Bosszúállók által összekapcsolt filmekkel. Ott legalább a karakterek egyénisége megmaradt és az eredettörténetük is nyomokban emlékeztet a képregényre.

De amúgy jó példa az egy-az-egyben történő átültetésre a Harry Potter. Ott pl az első két rész szinte szóról szóra megegyezik a könyvvel, csakúgy, mint az utolsó epizód (ami mondjuk pont az a könyv volt amiben nem volt meg a lehetőség két filmre) És azok működtek is. Egyszerűen érthetetlen, hogy a siker ellenére miért fordultak el később a hiteles megfilmesítéstől, hisz mondjuk a Főnix rendje már csak egészen alap pontjaiban követte a könyv menetét (és lett az egész széria messze leggyengébb része)

Aztán vannak azok amiket tényleg nem igazán értem, hogy hogyan lehet filmre vinni. Ott van pl a World War Z. Könyvben nagyszerű, filmben egyszerűen el sem tudom képzelni, hogy mit csináltak vele. Valószínű hogy egy szimpla zombis gyilkolászós lesz. De Asimov könyvei sem igazán vihetőek filmre. Vagy ha játékokat nézünk akkor mondjuk a The Elder Scrolls, vagy akár a WoW. Ezekben annyira szerteágazó a történet, annyi karakterrel, hogy lehetetlenség mindet átfogni. Amúgy nekem az Assasins' Creed mozival kapcsolatban is ez az érzésem. Ha csak az AC2-t vesszük már az megtöltene egy komplett sorozat évadot. Mondjuk a Mass Effect már kicsit más tészta, ott szerintem az első részből lehetne egy izgalmas akciósci-fit csinálni úgy 150 percben (más kérdés, hogy arról a projectről sincs hír már fél éve)

A Watchmen-hez még visszatérve, az is lehetett a bajom a filmmel, hogy nem szeretem Zack Snyder-t. A 300 bejött, de minden más filmjét utáltam. A Sucker Punch konkrétan annyira szar lett, hogy szerintem a Genfi Egyezménybe ütközne, hogy ennek a nézetésével vallassanak embereket Guantanamo-ban.
28.
28.
rics92
#27: Pont a jövőhéten tervezem beszerezni mindhárom Watchmen kötetet :D
27.
27.
#26: Pedig sokszor valóban áthidalhatatlan a szakadék. A Watchmen képregény 12 fejezetéből készült egy mozgóképregény annak idején mikor a filmet moziba küldték.

Nos, az pontosan 6 órás alkotás volt. Minden benne volt ami képregényben, kényelmes tempóban meganimálva a story állóképeit.

Zseniális volt.

Annyi minden van amit átadhatsz az olvasónak, sok mindent közölhetsz vele egyetlen oldalon szájbarágás nélkül is, a vizualitás nyelvét használva.

Ez filmben nem nagyon működik.

Egyébként a képregénynek olyan szinten erős a morális üzenete, hogy konkrétan ismertem olyat, aki nyíltan lefikázta kb. az összes üzenetét, és én akkor döbbentem rá hogy olyan emberrel, aki szerint egy gyermekmolesztáló nem érdemel sem kínzást, sem halált, azzal én egyszerűen nem tudok miről beszélgetni.


:))))


Másik: a Watchmen film próbál tisztelegni a képregény írásának idejében megjelent amerikai kult-filmek előtt is, ahogyan tette azt az eredeti alkotás a korszak képregényeivel. Ilyenek például az Apokalipszis Most vagy nyilvánvaló Mad Max utalások. A film a maga módján valóban csak egy melankólikus, öncélú erőszakballada - de ezzel csak reagál a 80-as évek legerőszakosabb akciófilmjeire, melyek nyilván nagy hatással voltak a 300-at és Holtak hajnala remaket is jegyző Zack Snyder rendezőre. (Vannak utalások képregényfilmekre is: pl. Éji bagoly mellbimbója átüt a latexen mint a régi Batmanekben láttuk xD)

Sajnos az a baj hogy a játékadaptációkra végképp semmi szükség: annyira rád van bízva, játékosra a vizualitás értelmezése, annyira mások vagyunk, mindenféle megoldókulcs nélkül kell értelmeznünk a látottakat.

A sokszor panaszolt logikátlan, eredeti ME3 befejezés körül is ezért robbanhatott ki szerintem vita: van akinek elég volt amit látott, és beindult a fantáziája, volt aki átállt mozinéző üzemmódba, és további magyarázatokat várt.

A WOW-nál egy egész univerzum vagy 20 filmre elég történetét kellene mindenki számára élvezhetően tálalni, hűségesen, pontosan.

Itt semmiképpen sem alakulhat ki amit írtál: a helyzet, mikor már csak a cím azonos, de a történet teljesen letért az útról, lásd: Resident Evil mozik...



26.
26.
Giggsy
#25: Az a nagy baj a megfilmesítésekkel, hogy Hollywood "tudja" hogy amik működnek könyvben, játékban, képregényben azok nem működnének filmben, ezért aztán önhatalmúlag nekiesnek az alapanyagnak és végül csak a nevek maradnak meg. Persze vannak kivételek, de nagyon nem általános. Egyszerűen többségében meg sem próbálnak hitelesek maradni az alapanyaghoz. Azt én is hallottam, hogy a Watchmen film az hű maradt a képregényhez, de nekem az csak egy túlmoralizált melankólikus alkotás volt. Engem a frász tör ki az ilyen moziktól amik a saját morális mondanivalójukat az ember szájába akarják rágni és mindezt durván a cselekmény kárára.
Szóval lehet, hogy a Watchmen nem lett filmsiker, de ez inkább a jellege miatt volt, nem igazolja az állítást, hogy a film annyiban más műfaj lenne, hogy egy másik vizuális stílusban készült mű ne lenne működőképes így is.
25.
25.
#24: Én is olvastam régen Pókit, szerettem is, volt az a rajzfilm is anno, azt is néztük haverokkal :D

Aztán jött a mozi... Figy, a Batman: Begins meg a Vendetta előtt nem is tudom hogy létezett-e egyáltalán a komoly képregény adaptáció, mint olyan.

Gondoljunk csak a Burton féle első Batman mozikra, majd az utána következő katasztrófákra... Ide sorolható akár az ősrégi eredeti Superman is, mely abszolút a gyerekeknek szólt.

Idő kellett ahhoz hogy idáig jussunk. Idő kellett ahhoz, hogy pl. a Watchmen elkészülhessen, ami még a teljes hűsége ellenére is bukta volt, mert arra úgy tűnik még így sem állt készen a világ.

(Őszintén? Talán soha nem is fog. A Watchmen képregény maga a tökéletesség.)

A játékadaptációk körül is ki kell még ennek alakulnia. Egyszer kellene valakinek jó adaptációt készítenie, és ezzel utat mutathatna a jövő filmkészítőinek is, ahogyan tette azt Nolan is a comics-el.

Régen, az első Resident Evil majdnem sikerrel járt, kár hogy a film csak enyhén kapcsolódott a játékokhoz, nekem mondjuk tetszett hogy a karakterek nem a játékban megismertek voltak, de jóval több pénzből, jóval horrorisztikusabb filmet kellett volna készíteni.

Gondoljunk bele: egy művész nem azért rendez filmet, hogy másokat másoljon.

Csakhogy a játékok művészi irányvonalát már egyszer meghatározták. Egyetlen rendező sincs aki szívesen hagyná hogy az őt nagy valószínűséggel nem is foglalkoztató eredeti alkotás megkösse a kezét miközben rendez.

A WOW pedig legendás cím. Legendás karakterekkel, a köztudatba beivódott, mindenki számára ismerős látvánnyal.

Megrendezhetetlen.


Még Snyder is módosított a Watchmen eredeti küllemén, pedig ő birka türelemmel áldozta fel magát az alapanyaghoz való hűség oltárán.
24.
24.
Giggsy
#22: Valójában mindhárom Raimi féle Pókember a karakter komplett arculköpése volt. Még csak nyomokban sem sikerült eltalálnia sem azt, hogy milyen a képregényben Peter Parker, sem az, hogy milyen Pókember. Az egészből az jött le, hogy csak egy lúzer figura, aki történetesen szuperképességekhez jutott, de attól még továbbra is egy balfasz, aki ráadásul nem is kifejezetten bátor.

A képregényben Parker nem egy lúzer, bár igaz, hogy a magánéletben rettentő sokszor van szopóágon, de a mozis figurával ellentétben a körülmények szerencsétlen összejátszása és nem a saját hülyesége miatt. Pókember is merőben más, hogy mást ne mondjak, kihagyták a filmből a pókösztönt, a véget nem érő szarkasztikus beszólogatásokat és azt, hogy bármennyire legyen is vert helyzetben, soha nem adja fel.

Szóval a legjobb ami a WoW projecttel történhetett, hogy Raimi eltakarodott a közeléből. Életében összesen három jó filmje volt, most is csak abból él.
23.
23.
rics92
#22: Érdemes megnézned, klasszisokkal jobb lett mint a régiek.
22.
22.
#21: Még nem láttam az új mozit, de szerintem a Pókember sosem lesz élvezhető a vásznon, ha komolyan veszik. Annyira tipikus képregény cucc, maga a hős is komolyan vehetetlen ha élő emberként filmen látod...

Batman helyzeti előnyben van: neki legalább komoly és drámai az eredettörténete.

Batman legalább noiros hős.

Pókember meg egy diákgyerek, egy mókamester...

Ááá, nem is értem mi bajod, pl. a Pókember 2 tökéletesen összesűrítette a Spidey-életérzést.

Én amiért már inkább mérges tudok lenni, az az hogy Raiminek sikerült ezt tökéletesen tönkretennie a 3. mozival.
21.
21.
Giggsy
Ami engem illet valaminek a filmadaptációjával a legjobb ami történhet, hogy Raimi a project közelébe sem kerül. A Pókembert is hogy elkúrta már a saját újraértelmezésében.
20.
20.
Dragonborn
nem tudni miért váltak meg tőle?
biztos azért mert utólag megnézték a filmjeit
Duncan Jones viszont tényleg tehetséges rendező
18.
18.
Nem vagyok sem Blizzard, sem Warcraft rajongó (természetesen ettől még játszottam a játékaikkal).

Üzleti zsenik ezek kérem szépen, nagyon erős mítoszteremtő képességekkel és fantasztikus art designerekkel.

Ez tény.

Sajnos még laikusként is azt kell mondjam, hogy a World of Warcraft egy mestermű a maga nemében, egész egyszerűen olyan szerteágazó mitológiát, olyan lehengerlő tartalommal teletömött fantasy világot hoztak létre a srácok, mely egészének epikusságához képtelenség holmi mozifilmekkel felnőni.

Star Trek szindróma. Ahogyan az ST-nek a sorozat műfaja, úgy ennek az univerzumnak az MMO ad tökéletes kiteljesedést. Minden más formában hiányérzetünk lenne.

(Nem számítva persze egy RTS játékot... :) )
17.
17.
randall13
#14: És mégis mi összefüggést véltél felfedezni a sok adaptáció közt? Hogy mindegyik játék? Ezeknek a filmeknek közük nincs egymáshoz, ugyanúgy lehet mindegyik jó vagy szar. Viszont minél nagyobb a választék, annál nagyobb az esély arra, hogy akad majd 1-2 jó is. Nem értem a logikád :\
15.
15.
giga321
#1: Csak is akkor nézném meg ha a mester rendezné. ( pedig egy árva percet sem toltam ezzel a WoW-al.)
14.
14.
gamekapocsfan
Mármint magának a filmnek a minősége nem mindig jó...
13.
13.
gamekapocsfan
Egyre gyakoribb egy videojátokról filmet csinálnak, és ez nem mindig jó.
12.
12.
jó hír, annak ellenére hogy Sam Raiminek vannak kult filmjei, én az újabb munkáit nem szeretem. kíváncsi vagyok, ki kerül a helyére.
7.
7.
Archondelta
A kedvenc filmem rendezője készítheti a kedvenc univerzumom alapjaira építkező adaptációt. Biztos csak álmodom...
5.
5.
Skyer
Metzen nem fog sz@rt kiadni a kezei közül, hál' istennek, hogy producer.
4.
4.
rics92
Legalább hallani róla valamit. Charles Roven nevének meg szívből örülök.
3.
3.
azureknight0715
Hát lehet nem tetszett a Blizzardnak a hapsi elképzelései. Én úgy vélem ez jó döntés, mert hát még is a blizzard legsikeresebb játéka és a filmet is magukénak kell tudniuk szal ha valami nem jó akkor azt szelektálni kell és újra kell cserélni. Igaz emiatt lassan halad de annál jobb lesz. Várom már nagyon.
1.
1.
Split
Uwe Boll veszélyeztetheti a projektet?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...