Még több techdemó a Luminous engine-ről

  • Írta: zoenn
  • 2012. december 17.
  • Videó
Link másolása
Uszkve az idei E3 óta tart lázban minket a Square Enix saját fejlesztésű motorja, a Luminous engine. Ezúttal két új techdemó látott napvilágot, melyek a karakterek valós idejű változásait mutatják be a szerkesztőfelületen.

Az Agni’s Philosophy névre keresztelt techdemót ezúttal úgy is megcsodálhatjuk, amikor a fejlesztők pár kattintás után valós időben eszközölnek változtatásokat a karaktereken. A Luminous engine jól testreszabható és rugalmas kódhalmaz, amely a következő generációt játékait hajtja a Square Enix berkein belül. Konkrét címet még nem jelentettek be rá.

34.
34.
xinosz
#22: Igen, sok számítás igényelne az biztos de erről jut eszembe, érdemes lenne alapul venni a Rigs Of Rods nevű gépjármű szimulátort, ami szintén soft-body physics-en alapul és elég durva dolgokat lehet benne lebonyolítani, ajánlom kipróbálásra mindenkinek! És nem igényel felsőkategóriás gépet! Na meg hát ott a jó öreg Carmageddon Carpocalypse Now, mikori játék és már abban ketté lehetett törni, összegörbíteni, lapítani a kocsikat! Szóval szerintem többek között ezeket a dolgokat kellene integrálni pl. egy GTA V-be, akkor az brutális játék lenne!
33.
33.
randall13
#32: A végén lehet sírni fogsz, hogy mér csak 3 rész :D
32.
32.
mestermagyar
#31: Jólvan, de 3 részt egyhuzamban tolni nem gyerekjáték :D
31.
31.
randall13
#30: nem lövöm le a poént, ha érdekel játssz vele, megéri :)
30.
30.
mestermagyar
#29: Nem játszottam. :D Mért mikre gondolsz?
29.
29.
randall13
#28: ezek szerint nem játszottál a mass effecttel :D
27.
27.
randall13
#25: csak aztán nehogy úgy járjunk mint a kvárik :D
26.
26.
mestermagyar
#24: Nyugi a kvantumszámítógépek épphogy kissebbek. Egyetlen gond, hogy elfelejthetsz minden kettes számrendszerü programozást, meg dos-t, meg xy-fejta programozási fajtát. Tulajdonképpen a 0-ról indul majd meg.
25.
25.
mestermagyar
#23: Ja, és a játékon kívül úgy kb. az összes grafikát használó tudományi ágnak szüksége van erre, ez nyomósabb érv. Meg a filmkészítésnek. Meg minden animátornak. Nameg a minecraft egy jövöbeli realisztikusabb "utódjának", ami szerintem óriási befektetés lesz, föleg, hogy nagyon sokan próbálnák ki magukat egy játékban, amiben 0.0000001% a megkötés, és megváltoztathatják a történelmet. Ja, és itt azért bejön az MI is. Ha mindkét dolog teljesül, lehet egy történelembeli "mi lenne ha" leszimulálás, ami segítségével kideríthetnék, hogyan tudják a szimulációt úgy müködtetni, hogy a jövöt pörgesse le. Nagyon hosszú, 50 éves folyamat alatt ennek kezdetéog el is fognak jutni, mert miért is ne.
24.
24.
randall13
#23: Tény, de azért annak is kell még idő, hogy az én szobámba eljusson egy ilyen kvantumszámítógép. 10-15 év még minimum kell a laboratóriumi vagy kutatási használatra, további 10-15 év míg ezt lekicsinyítik és megbízhatóvá teszik. És ez eléggé optimális becslés, ha jól emlékszem, az aktuálisan rajta dolgozó mérnökök is 50 év múlva látják a jelenét. Bár abban igazat kell adnom, hogy a holnap és az 50 év múlva is a jövő :)
23.
23.
mestermagyar
#22: Nyugi a számitások meg lesznek oldva a kvantumszámítógép 10-20 év múlva való megjelenésével. Jólvan azért az túlzás, de szólok szerintem most fog ez a processzorszámítási teljesítmény dolog elvadulni.

Nézd meg az unlimited detail oldalát, azoknak videóik is mutatják, hogy igenis van már gép, ami kiszámítja.
22.
22.
randall13
#19: A tudományok területén talán. De egy játékba nem fognak soha az életben atomi pontossággal felépíteni tárgyakat, mert úgysem látja senki. Most is úgy spórolnak a grafikus motorok, hogy a szem számára nem látható részeket nem jelenítik meg, több-kevesebb sikerrel. Másik szemszögből pedig, a kiadó hülye lenne olyan dolgokért fizetni, amiknek semmi látható eredménye nincs. Egyébként az Atomantage Engine valami hasonlón alapszik, de nem hinném hogy ez egy életképes technológia lenne a játékiparban ebben a formában.

#20: Jónak jó lenne, de nem véletlenül nincs még a legmodernebb játékokban sem valóságos törésmodell. Irdatlan mennyiségű számítást igényel sajnos. Habár a CryEngine-hez készítettek egy Soft-body nevű plugint, de a valóságostól még messze van. Ha érdekel keress rá youtube-n.

Én az MI-t személy szerint bőven a grafika és fizika fölé tenném, hatalmasat dobna a játékélményen, ha a gépi játékosok tudnának tanulni és ténylegesen gondolkodnának, nem előre megírt algoritmusok alapján számítanák ki az optimális döntéseket. Amik az esetek többségében egyáltalán nem optimálisak.
21.
21.
mestermagyar
#20: Nem láttam még játékot, ahol az emberi testet tényleg realisztikusan lemodellezték volna. Mindig sajnos csak maximum 3-4 megszokott testrészelvesztési sémát csinálnak, ozt csá. Az persze érdekes, hogy a kocsik is jobban le vannak modellezve egy gta-ban, meg mafiában, mint a még tōbbet jelenlévö ember.

De persze azért is van ez, mert akkor az fpseik 99%-a 18+-os lenne.
20.
20.
xinosz
Szerintem a fizikának legalább olyan fontosnak kéne lenni mint a grafikának, legalább is én elvárnám egy mai játéktól, hogy ha neki mész 200 km/h-val egy fa kerítésnek akkor törjön ki,szálljon szét,hasadjon,repedjen,ropogjon és ne pattanjon róla vissza az autó mint egy gumilabda! Na meg ha kilősz egy tárat egy tigrisre akkor szakadjon darabokra! A realitás, a fizika legalább annyit tesz mint a részletesség!
19.
19.
mestermagyar
A jövöben a grafikai motor az elemeket az igazinak megfelelö tulajdonságú, és méretü atomokból fogja összerakni, és a fényeffekteket a fotonok szimulálásával fogják élethüvé tenni. Tehát unreális fizika nem is fog létezni, ahogy kis felbontású textúra sem. Egyszerüen csak jobb kutató, és minnél többet jegyzetelö kémikusokra lesz szükség egy grafikai motorhoz.
18.
18.
dzsiádzsó
#15: Azért egy grafikai motor nem csak arról szól milyen jól néz ki! UE, CE egy széleskörben elismert, könnyen használható valami! Lehet ez cefet jól néz (szerintem annyira nem, anno UE3.9 is tudott ilyet sőt, vagy CE3 egy húzott változata) de egy motornak nem csupán a látványával kell foglalkozni! Lehet erre 5 év megírni egy játékot, amire igazából elvaultá is válik a platform...
17.
17.
drat576
#15: azért az UE4 tud ám, nem kell félteni :)
16.
16.
randall13
#15: Szerintem ezt még te sem hiszed el.
15.
15.
Tokodboy
#14: Nemhogy az UE3 de még 4 sincs ennek a közelében sem. A CE3 sem tudja jelenleg ezt a látványt.
14.
14.
randall13
#13: A CGI-ket is ehhez hasonló motorokkal renderelik heteken át. Nem hiszem hogy annyira élvezetes lenne játszani 0.0000001 fps-el.

Továbbá indokolatlannak tartom a katarzist is, ezt a látványt az UE3 vagy a CryEngine is rég tudta prezentálni. Amiben a Luminous erősnek tűnik, az a részletek valós idejű szerkesztése (CryEngine khm-khm), bár merész elképzelés lenne, ha csupán csúszkák húzogatásával el lehetne készíteni egy játékot. Másrészt ez egy tech-demo, elsősorban a fejlesztőknek szól, az átlag játékosnak ebből az jön le, hogy "hűűűdefasza mi mindent tud". Kár, hogy ennek a tudásnak jobb esetben is csak a felét fogja tudni megvillogtatni 1-1 játék, szóval játékos szempontból tök érdektelen mindaz, amit a videókban mutogatnak. Legyen szép és fusson el. Ha ehhez a kettőhöz tudják magukat tartani a fejlesztők, akkor már nyert ügyünk van.
13.
13.
vuliem
Lassan tényleg elérik a CGI animációk szintjét a játékok.
12.
12.
Stranger
#6: Szerintem is. A hardverek és szoftveres optimalizálás ugyan úgy fejlődött most is mint pl. 10 éve, mégis 5 éve stagnál a grafikai fejlődés (vagy animációk, arc mimika kidolgozottsága). 2004 vs 2008-as Far Cry különbség eszméletlen. Most a Far Cry 3 alig szebb mint a 2, csak látványosabb a szebb környezet miatt. De ez csak egy példa... Persze a gépigényt növelik, mert kell az eladás.
9.
9.
markoci555
tényleg durva cucc, csak soha nem nyűgözött le a grafika, minél szebb valami annál jobban akad :)
8.
8.
AzRaeL
Final Fantasy XV tech Demo volt ^^
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...