Launch traileren a Tomb Raider

  • Írta: zoenn
  • 2013. március 5.
  • Videó
Link másolása
Elérkezett ez a nap is: a Square Enix végre kiadta a Tomb Raider-rebootot, melyben egy új Lara Croftot ismerhetünk meg. Felnőttebb téma, vér - vajon az élni akarás ösztöne elég lesz a túléléshez?

A Crystal Dynamics hátradőlhet, elvégre megnyerő formában gondolta újra a Tomb Raider-frencsájzt. Lara még fiatal és tapasztalatlan, ám egy hajótörés következtében hamar megtanulja, hogy a régészszakmának vannak árnyoldalai is.

A Tomb Raider már a boltokban van, PC-n, Xbox 360-on és PS3-on érhető el.

49.
49.
tupaccc
48. ebben igazat adok, jól sikerült reboot, ráadásul ebben az évben számomra már a 2. jól sikerült reboot projekt. Az első a DMC volt, nagy fanként hallani se akartam róla, de mára már beleszerettem.
Hihetetlen pörgős egy játék. Le a kalappal az előtt, aki a kombórendszert összerakta, mert egyszerűen zseniális. Lenyomom a megfelelő gombokat, és nem hiszem el, ami a képernyőn történik, imádom, ahogyan a sok fegyvert össze lehet kapcsolni, akár percekig a levegőben játszadozni stb. A játék vége után elővettem újra a DMC4-et, hihetetlen volt a különbség - olyan érzés volt, mintha Nero személyében egy öregembert irányítanék, teljesen belassult, szinte összekapcsolhatatlan kombókkal.
48.
48.
#46: Ahhoz olyan engine kell ami rendesen kiszolgálja a játékmenetet. A régi TR egy marha primitív kis puzzle játék volt, olyan értelemben, hogy a játékban végrehajtható összes mozdulatot, az ugrálás teljes mechanikáját úgy alakították ki, hogy azokon a téglalapokra épülő pályákon kelljen csak őket használni, nem volt szabadság, csak amit faltól falig találtál a helyszíneken. Maga az ugrálás a közvélekedéssel ellentétben igen könnyen elsajátítható volt. Séta az adott téglalap szélére, sétával Lara nem esik le hanem megáll annak szélén: hátraszökkenés, pont a lap hátsó szélére. Nekifutás, kb. pontban egy másodperccel később ugrás, pont a téglalap elülső széléről. Ez a nagy ugrás volt, a kis ugrás meg ugyanez szökkenés meg nekifutás nélkül. Onnantól hogy ezt az alapot elsajátítottuk már nem is annyira az akrobatikán, mint inkább a jó időzítésen és a pályatervező logikájának megértésén volt a hangsúly. A sírokban a hatalmas terek, az egyes kulcsok és ajtók közötti távolságok jelentették a kihívást. A fél karunkat adtuk volna a fizikára, tűz terjedésére épülő feladványokért. Onnantól hogy minden fáklya azonnal meggyullad egy játékban, a dolgok azonnal tűzrekapnak és adják is tovább a lángokat a környezetükben, bizony a teljes folyamat másodpercek kérdésévé vált. Onnantól hogy tudod hogy mi lenne a feladvány logikája, ugyanúgy azonnal kivitelezhetővé válhat a terved a megoldásra mint anno. Semmi nem változott, még több mechanizmus működik a háttérben mint korábban valaha!

Ugyanakkor értem mire gondolsz: a gameplay helyett az engine bizonyos tulajdonságai játsszák a főszerepet, nem annyira te mozogsz, mint inkább animációt nézel, nem annyira Lara és akrobatikája van a középpontban, mint inkább a helyszín és az előre kigondolt scriptek.

Annak idején véleményem szerint az eredeti Tomb Raider legerősebb pillanata a xian-i templom volt a Tomb Raider 2-ben: őrületesen nagy helyszín, hatalmas terek, elképesztő új pályaelemek melyekkel ugrálás közben találkoztunk (pl. óriasdobbantók) , logika és találékonyság.

Ahhoz képest a sorozat természetesen elbutult, igaz, néha szinte könnyeket csalt az ember szemébe 1-2 sikeres dobbantós ugrás, létráról hátra szaltó, csúszó felületeken való ugrabugra... Mindezt tetőzte a rengeteg állattípus mellyel találkozhattunk, és melyeket sokféle fegyverrel győzhettünk le. Olyan már sose lesz a játékvilág, mert kialakult a casual gaming, míg annak idején az vett PS1-t vagy 3D kártyát a PC-jébe, aki elkötelezte magát ez a fajta szórakozás mellett, és ha már megvette a játékot, ha törik, ha szakad végigvitte azt. Nem volt net, csak újságok, ha nem tudtunk valamit írtunk a csevibe és reméltük hogy Martin Csipi vagy Zolee válaszol nekünk...

Most megnézünk egy végigjátszást és begyűjtjük más leleményessége után az aktuális acsit, amire aztán verjük a mellünket a haverok előtt...

Ez a modern videojáték világa. Tényleg nem a mi világunk ez már, de azért a TR még mindig a jobbik fajta rebootok közül való, ezt el kell ismerni!
47.
47.
Raatkainen
Tegnap meg is kaparintottam, és hogy is mondjam, rá vagyok kattanva, király lett!
46.
46.
tupaccc
45. 44. mondjuk TR esetében a nehézséget nem azon értettem, hogy ha hardra tekered, akkor hamarabb meghalsz, nehezebbek a QTE lenyomások, hanem hogy a mostani fejtörőkhöz nulla IQ se kell, annyira leegyszerűsítették azokat is. Anno még A pontból B-be eljutás se volt semmi, elég nyakatekert ugrálásokat kellett végrehajtani. Most ez mind elveszett, visz előre a játék rendesen.
Viszont ahogy téged is, és mindenkit már nem zavar a nehézség, mert a lebutított játék tényét elnyomják a grafikai hatások, a mozihangulat.
És nincs is ezzel gond, ez a mostani generáció, erre van igény. Ez van.
Szerintem a cég is most látta be, hogy erre van szükség. Hisz erőltették a régi Larát egy ideig, ezalatt a Naughty Dog hamarabb „felvilágosult“, és kiadta az Uncharted sorozatot. Kasszasiker a dolog, ezért ugrott be a skacoknak is, hogy a TR is lehetne ilyen. És bejött nekik :-D
45.
45.
#41: Most persze úgy tűnhet hogy csúnyán lehúztam a régebbi részeket is, pedig dehogy! Csak nyilvánvaló így, visszatekintve hogy mit akartak megvalósítani, és sosem sikerült úgy megcsinálni, hogy közben a játék története is releváns legyen. Itt, most először minden van, nyitott tér, szekta, sok akció, kaland, túlélés, egyetlen nagy helyszín, dráma és mélyebb karakterek. Végre megszületett az a Tomb Raider amit Toby Gard mindig is akart!

Ezt általában én szoktam megkapni, de most nekem kell ezt mondanom: Ha ez a játék nem tetszik, és szerinted pl. túl könnyű még Hardon is (én úgy toltam) - akkor vagy nagyon sokat kockulsz mostanában és vegyél vissza kicsit a tempóból, vagy egyszerűen jobb ha abbahagyod a játékokat, de komolyan: a közelmúlt leghitelesebb kiegészítése egy már meglévő sorozathoz!

Abban igazad van hogy nem a régi TR, és nem a régi Lara, ez a Lara fuckozik, shitezik, assholeozik, véletlenül sem látni rajta semmi különlegeset, csak azt hogy túl akar élni. Azonban ha körbenézel, ez pont az a maximum amit az én generációmtól el lehet várni, márpedig ez a története hiteles akar lenni. Fuck you asshole, megmenekültem, shit, túléltem.

Azt az eleganciát elfelejthetjük, mert ma már nincs rá igény...
44.
44.
#41: Mint állandó elégedetlenkedő egyébként egyet is értenék veled, de nem ezzel a játékkal kapcsolatban! Mint TR rajongó kezdetektől mondom neked: a Tomb Raider mindig is ez akart lenni, ebben biztos vagyok, csak nem állt számukra rendelkezésre a technológia!

-Környezet adottságainak felhasználása egy-.egy kincs megszerzéséhez? Tomb Raider 1: Sután!

-Őrült szekta, természetfeletti erők és végtelen akció? Tomb Raider 2: suta megvalósítás!

-Nyitottabb játéktér, nem lineáris felfedezés: Tomb Raider 3: SUTA!

-Szabadon bejárható, egyetlen központi helyszín: Tomb Raider 4: SUUUUUUTA!

-Lara múltjában való elmélyedés: Tomb Raider 5: Szintén nem a legjobb próbálkozás!

-Lara megismerése mint személy, drámai elemek behozatala a sorozatba, a karakterek és cselekmény elmélyítése: Tomb Raider 6: KATASZTRÓFA!

A Crystal Dinamics eddigi játékairól pedig nem is beszélnék, nyilvánvalóan azoknak készültek akik az eredeti Core Design-féle sorozattal nem játszottak!

M
43.
43.
tupaccc
42. ezért is mondtam, hogy az egyik szemem sír, a másik nevet. Az olyan fogalom, mint nehézségi szint kezd a játékokból kiveszni, helyette ahogy Te is mondtad, akciódús, pörgős játékokat kapunk. A mostani gamer generáció lusta a gondolkodásra, hogy egy-egy levellel napokig szarakodjon – mint mi „vének“ anno, és ezt a cégek is észrevették.
42.
42.
DarkLord
#41: Hallod kivánom minden játéknak, hogy ilyen szinten "kurvuljon" el :) Tény, hogy fejtörők terén nem lett nagy kihívás a játék és még butáknak csak a Q-t megkell nyomni és még abban is segít (én nem használtam végig a játék alatt), de olyan szinten minőségi játék lett, hogy az egész játék alatt nincs egy unalmas perce sem én már végigjátszottam. Ilyen játék egyszerűen nem létezik ami végig minőségi szintet hoz még a legjobb játékokban is van egy-egy félórás szakasz amit az ember un, de itt ilyen egyszerűen nincs.
41.
41.
tupaccc
Én 2óránál tartok, de meg kicsit dilemmázok. Egyrészt kimondhatatlanul tetszik a játék, nagyon hangulatos meg minden. Viszont teljesen megölték a régi TR stílust. Látszik már ezen a játékon is, hogy a nehézségre nincs igény, sőt, ha a játékosok nem egy mozifilm féle akciólövöldét kapnak, akkor bukta a projekt. Pont ezért bukott volna meg a régi TR stílus, és pont ezért KELLETT nekik is rebootolni a sorozatot.
Ez egy akkora váltás a régi Larahoz képest, mint a mostani MGS mellékága. Mint játék bejön, mint a játékipar elkurvulása, az meg már tipikus.
40.
40.
UnfoldedBow
#39: Azt hiszem, egyet kell értsek =) Best game ever, nem tudok szabadulni az élménytől. Nagyon kitettek magukért a készítők, le a kalappal!
39.
39.
Morzsi1
Asszem ha most arra kellene válaszolnom, hogy melyik a legjobb xbox játék, ezt mondanám.
A legjobb Tomb Raider, és hovatovább a legjobb akciójáték.

Ne hagyjátok ki, akit érdekel, vagy egy kicsit is nyitott az ilyen jellegű játékokra, feltétlenül nyomja végig!
38.
38.
Nálam év játéka!
26.
26.
biohazard rex
Be kell vallanom, nagyon keveset vártam a játéktól, de kellemeset csalódtam. A párbeszédek nagyon jók, viszont Lara személyisége valahogy nem tiszta. Egyik pillanatban sír, másikban meg már halomra öl mindenkit, amivel nem lenne baj de a 2 közt nincs átmenet. Van 1 cutscene ahol lara megtörik, a bejátszás után meg semmi, még könnyeit sem törli és megyünk tovább, ez nagyon zavar :(. Az AI valami elképesztő, bekerítenek, kirobbantják a fedezéket alólad stb. A tressfx-hez volt szerencsém (options/hair quality, videokártyától függetlenül használható) és tényleg jól nézett ki, de az összképet rombolta a frissen mosott haj effektussal, szal inkább vissza tettem a hagyományosat. Összességében jó, év játékának még nem mondanám, hisz messze még az év vége és jön a GTA V is :)
24.
24.
aordog
A QTE szerintem nagyon lätvänyos! Nekem volt olyan, hogy 10x kezdtem elölröl, mert a nagy izgalomban belezavarodtam! De még is azt mondom, hogy kiräly! A Legendben is volt! Csak normälisan kell adagolni, ne legyen minden 5 percben! De itt nincs is!
23.
23.
Drought
Én sem szerettem a Tomb Raidereket soha, ez viszont nekem is tetszik, egyetlen egy dolog nem jön be az pedit a QTE.
22.
22.
aordog
Mär mint ilyen negatív véleményt...
21.
21.
aordog
Akinek ez nem tetszik ott 2 dolog lehet:
nem jätszott vele, de szeretne
Jätszott vele ês tetszik neki, de ha beírja ide a youtube-os élmênyeit, akkor tudja, hogy kiakadunk töle. Gondolom, aki videorol alkot vélemêny, annak az Elsö nagy Ö is ott volt meg... MEG 1 X : NAGYON JO A TOMB RAIDER
18.
18.
aordog
A jäték nagyon jo! A grafika kiemelkedö és a hangzäs is rendben van! A jäték nem lineäris, elején egy- két titkos helyet nem tudsz majd elêrni, még akkor sem, ha észreveszed! Folyamatosan fejlödsz és így kapod meg a következö képeségeket! Van fast travel, érdemes gyüjtögetni, mert nagyon hangulatos a felfedezés! A logikai részek hol nehezebbek, hol pedig teljesen vilägos mi a következö lépés! A harcrendszer sokat fejlödött az elözö részek ota! Azt, hogy van föellenség vagy sem azt sajnos nem tudom...én még ilyesmivel nem futottam ösze, de ha nincs, akkor sem von le semmit a jätékbol. A szavatosäg olyan 15 -20 ora körül värhato. Nälam 9 pont, de csak azért, mert még csak 4 oräm van benne és nem lättam még a végét!
17.
17.
Cooper911
Sose szerettem a Tomb Raidert. De ez nagyon jónak tünik.
16.
16.
Uhu123
Baromi jól lett megcsinálva ahogy a karakter interakcióba lép a környezettel. A "külvilág" nem csak dísz, hanem ténylegesen ott van. Ha a fal mellet vagy akkor lara odatámasztja a kezét, a kiemelkedésekre ténylegesen rálép, ha vízbe ér a keze akkor lerázza. Valami ilyesmire számítok next gen címszó alatt. De már ma ilyennel játszunk. Tényleg a helyszínen érzed magad. Maga a játék is jó.
13.
13.
sebtapasz
Sikerült ma megvennem, kb. 2-3 órát játszottam vele nagyon jó játék, végre az IGN is reális pontokat adott rá (9.1)! Ajánlom mindenkinek!!!
12.
12.
DON GONDOCS
Beváltotta a hozzáfűzött reményeket.
10.
10.
Jared
áááá gyorsan pénzt kell szereznem :)
9.
9.
GOTY 2013, nem vitas. Nem tudok belekotni, eddig hibatlan!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...