A free-to-play modell előnye nemes egyszerűséggel az, hogy nem szabja meg, mennyit költhetsz.
Itt elsősorban nem is arról van szó, hogy ingyen is játszhatsz, hanem hogy egy mezei játék árának többszörösét is beleölheted a programba: ezért kedvelik leginkább a fejlesztők és a kiadók ezt a felállást, részletkérdés, hogy a mai napig nem sikerült megtalálni a tökéletes free-to-play mechanikát, főleg ami a mobilos piacot illeti.
És ezt a számok is bizonyítják. A Swrve nevű marketinges cég kifejezetten a mobilos free-to-play címek körül kutakodott, az eredményei szerint ez a piac leginkább a bálnavadászathoz hasonlítható: vagyis fel kell kutatni azokat a játékosokat, akik valóban hajlandóak úgy költekezni, ahogy azt a free-to-play mögött húzódó elméleti ideológia felvázolja.
Ilyen játékosból pedig nagyon kevés van. A Swrve által mért 10 millió játékos nagy része egyáltalán nem költött még free-to-play játékokra, januárban például a játékosok alig 1,5 százaléka áldozott pénzt az ilyen címekre. A helyzet pedig még durvábbnak tűnik, ha a költéseket megnézzük közelebbről is, innen az látszik, hogy a kifizetett pénzek 50 százalékát a fizető játékosok 10 százaléka, vagyis az összes gamer 0,15 százaléka hozta össze!
A Swrve ráadásul nem ígér mást a free-to-play fejlesztőknek, mint sírást és fogcsikorgatást: a cég szerint a helyzet egyre rosszabb és rosszabb lesz, ahogy a játékosok fizetésre bírását célzó marketingeszközök egyre kevésbé lesznek hatékonyak.
De inkább én is a fizetős játékokat választom ha lehet, nem is értem miért nem két változatban adják ki ezeket a címeket (f2p és fizetős)
Én pl. még egy ftp game be se fizettem egy garast sem és tök jól elvoltam.
Mert jajj ha nehéz vinni egy játékot már rossz...akkor Te vagy a kreten,mert hamar feladod.
Pl. Swtor ban is sok fizetéses rész volt: repulos csatak, jobb szettek, mountok, De ha beerted a fejlődéssel és volt AKARATERŐD akkor jól lehetett vele szórakozni.
Az új Angry Birds játékban meg attól, hogy ott van a drága gép...ha kinyitod a szemed azok már majdnem ki vannak húzva...ha már kezdetben egy majdnem fullos gépet veszel élvezetlen a játék, De ha egy alappal kezdel és fejlesztgeted akkor már jobb az egész.
V. Ott a Loadout online fps. nyomatom már egy jó ideje... Megtehetnem, veszek egy jó adag pénzért jatekbeli zsetont és paff már van egy csontra kihúzott fegyom....de akkor elveszti a játék az élvezeti értéket...
Aki nem tud bonuszuk nélkül játszani és pár óra alatt túl akar rajta esni at egy k. b. uber nagy paraszt.
A "minőségi, ingyenes, játékbeli vásárlásos" játék kategória kimerül a Path of Exile című játékban, ez is csak annak köszönhetően, hogy pénzért csak több felszereléstárhelyet és vizuális extrákat lehet venni (azokat is nevetségesen olcsón). Maga a játék pedig hosszútávon is játszható fizetés nélkül és az egyik legjobb Diablo-klón ami valaha készült. Még esetleg a korai Angry birds részeket lehet említeni, azok azonban iOS-en fizetősek voltak és Androidon hirdetéseket is tartalmaznak.
A baj az, hogy ezek a játéknak csúfolt marketingfogások lejáratják az Androidot, mint játékplatformot, miközben olyan játékok érhetők el, mint a Battle for Wesnoth (900 Ft-ért 200 küldetéses, 100 órás körökre osztott stratégia, igaz PC-n ingyenes és van hozzá pályaszerkesztő, de androidon is jó vétel), a Final Fantasy első 6 része (3, 4, 5 különösen említésre érdemes, 6. rész portja nem lett jó), a Chrono Trigger, a GTA 3 trilógia, vagy a Re-Volt (régi PC-s autóverseny távirányításos kocsikkal). Ezek valóban megérik a pénzt, sokkal inkább mint a Freemiumok.
Sok palimadar van es ha a tobbseg elhulyul akkor ez lesz a default.
Itt meg allatomosan, sunyi modon, aprankent lehuznak egy kis zs katekorias mobil szaron annyival, hogy egy tripla a-s jatek 2 szereset kifizeted (elobb utobb lesz olyan amivel elerik hidd el).
Es ha ebbe a "jatekba" elegen beszalnak, akkor verszemet kapnak a kiadok es mindenki alkalmazni fogja.
Akkor lehet majd nyusziteni, de akkor mar keso lesz.
Kelljen fizetni repcsiert,festesert,kulonleges gepekert az okes, de aprankent a jatekert? par nap es kifizeti az ember azt amit fullosan megkaphatod volna.
Itt ez a plants vs zobies 2 esete.Az 1-et tényleg öröm volt játszani mert csináltad.Szinte 0 nehézsége volt.Ellenben itt ez a pay to win 2. rész és viccesen nehéz :(
Akkor mit szeretsz? A teljes árú játékokért is fizetni kell...
Max. a free to play-nél ingyen játszhatsz...
Fizetnének az emberek, ha normális árakat kérnének, de egy-egy money pack, vagy car packért 30-50eurókat kérnek, azért arra csak azt tudja a játékosok b@sszátok meg. Az utolsó 3mobilos játékomnál is ugyanazzal a jelenséggel találkoztam – eleinte még minden jól működött, úgy volt minden kitalálva, hogy fogjon meg a rendszer, az első órák gondtalanul teljenek, majd mikor már magával ragadt a játék, jönnek a problémák.
Én már ebből tanultam, és már inkább fizetős címeket keresek, vagy egyszerű tapogatós baromságokat. Vegyék példának a GTA:SA-t, vagy a Modern Kombatot. Amióta kiadták őket mobilra, playen ott vannak a topon…
Egyedüli free to play mobilos cucc amit játszok az a P vs Z 2
Amibe fizetés nélkül sokszor kell vért izzadni ha tovább akar jutni az ember.
Bezzeg ha fizetnék rá 50 ezret pl 20 perc alat a végére érhetnék kb.
Vicces nagyon remélem hamar kihal ez a stílus!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.