Jön a Dragon Age: Inquisition - GOTY Edition

  • Írta: zoenn
  • 2015. szeptember 23.
  • Hír
Link másolása
Az Electronic Arts és a BioWare bejelentette, hogy október folyamán érkezik a Dragon Age: Inquisition - Game of the Year Edition, amely az alapjáték mellett az összes eddig megjelent DLC-t is tartalmazni fogja.

Egy évvel az alapjáték megjelenése után időszerű volt a Dragon Age: Inquisition - Game of the Year Edition bejelentése. A csomag PC-re, Xbox One-ra és PS4-re érkezik, és az összes eddig megjelent bővítményt tartalmazni fogja, beleértve a Jaws of Hakkont, a The Descentet és az egészen friss Tresspassert.

Az új kiadás október 6-án jelenik meg, de az előző generációs konzolok tulajdonosai kimaradnak a szórásból. A GOTY Editionben megtaláljuk a Deluxe Edition tartalmát (extra fegyverek, páncélok és hátasok) valamint a Spoils of the Avvar és a Spoils of the Qunar adalékokat.

16.
16.
gildesh
#15: Értem az álláspontotokat, de szerintem fontos különbség van a Witcher és a Dragon Age között.A DA egy mítosz, szereplői pedig archetipikus figurák, míg a Witcher regény, szereplői pedig jellemek. Mindkét műfajnak van létjogosultsága, de nem érdemes az egyiket a másikkal ilyen téren hasonlítgatni. Az archetípus lényege az, hogy lehet vele azonosulni, míg a jellemnek az, hogy hiteles. Innentől nagyjából az dönt, hogy kinek melyik jön be jobban, de ez nem érv a másikkal szemben. Ez a történetvezetésre is áll. Megjegyzendő, hogy a Dragon Age: Inquisition azért még mindig nem egy Star Wars, vagy Gyűrűk Ura, de azért a Witcher 3 sem egy Keresztapa. Engem mondjuk a Witcher sokszor öncélú naturalizmusa szokott zavarni (magyarán tud azért az is giccses lenni).
Nekem egyébként a DA:I-ben is nagyon tetszett, hogy még az Origins szimpla mellékküldetései is visszaköszönnek néha, a törpe lány, akiből arkanista lett, a kovácsmester, ilyesmik.

#14: Szerintem a monoton, MMO jellegű mellékküldetések benne voltak az Originsben is, csak az nem volt nyílt világú, így nem tűnt MMO-snak. A páncélok cicomássága a high-fantasy sajátossága.

Szóval én még mindig inkább azt tapasztalom, hogy akiknek nem tetszik a DA:I, az jellemzően inkább egyéni ízlésen és preferenciákon múlik, ami nem a játék hiányossága.
15.
15.
_NMI_
#14: Hasonlóan érzek én is.
Eleinte jól indult, de ez folyamatos Chosen One feeling, az erőltetett Epicness-ség, az epét hozta a számba. A felszeletelt világ is szarul nézett ki, nem volt átmenet. Van erdős, hegyes, homokos, esős, barlangos, mocsaras... nem volt átmenet. Miért nem volt egy nagy világ (khm, W3?), miért kellett részekre osztani? A mellékküldetések meg? Na ne szórakozzatok már velem baszki... menj oda, öld meg/keresd meg, hozd vissza. Hol voltak nagy élettel teli városok (khm W3?)? Merre? A folyamatos gyűjtögetés, meg rettentő hamar unalomba bír fulladni.
Na és a karakterek? Egysíkúak, maximum azon a síkon belül bírnak mozogni. A W3 Véres Bárója egymaga több élettel bírt, mint a DA:I összes karaktere együttvéve kb.
Azért a W3-at hozom fel példának, mert mindkettő RPG és egymáshoz közel jelentek meg. A DA:I sokkal inkább érződik egy MMO játéknak, ahol van a főszál, azon kívül kb semmi, csak fostos egyszerű mellékküldetések és gyűjtögetés, míg a Witcher 3-at sokkal inkább nevezném igazi RPG-nek, ahol van értelme a mellékküldetéseknek és a gyűjtögetésre sem vagy folyamatosan rákényszerítve csak amíg el nem készítesz valami egyszer. Én pl teljesen meglepődtem azon, hogy összeakadtam azzal a faszival egy side mission keretében, aki a W2 nyitóanimációjában megölte Foltest királyt! Ez mekkora már! Egy sima mellékküldetés.
Szóval nálam a DA:I-nek nem sokat ér a bőre, a W3-mal szemben egyenesen nulla.
14.
14.
Hab
Elmondom a problémáimat a játékkal:
- Monoton MMO jellegű mellék küldetések, amik csak arra jók hogy növeljék a tartalma, de az élvezeti értékük igen csekély.
- Gyenge páncél felhozatal, és ezekből is legtöbb inkább báli ruhára emblékeztet.
- Nem lehet karddak, baltával dual-wieldezni.
- Mellék küldetéseknek nincsenek átvezető animációi.
Összességében nem rossz játék, de 54 óra után teljesen elment tőle a kedvem. Origins messze jobb nála szerintem.
13.
13.
Ízlések és pofonok, de szerintem a Mass Effect harcrendszere egyáltalán nem volt olyan rossz. A képességek jók voltak, sokszor mentették meg az életem, főleg amikor "gyenge" technikussal toltam és közel jött egy krogan ! :D Főleg az elsőben, ahol külön töltődési ideje volt mindegyiknek ! A csapattagok irányítása sem volt rossz, sokkal idegesítőbb volt, a buta AI! Iszonyatosan ostoba volt... :( Állandóan elrohantak a társak a picsába és úgy kellett a pálya másik végéből visszarángatni őket, belerohantak a sokkal erősebb zárótűzbe aztán persze azonnal lefeküdtek, állandóan beakadtak mindenbe. Viszont a hangulat, hogy nem egyedül megyünk sokkal többet adott hozzá.
A második rész, bár hülyére volt egyszerűsítve, a játékmenet terén nagyon sokat fejlődött, sokkal élvezetesebb a darálás benne, mint az elsőben. Bár hozzáteszem, hogy Crysis 2 sokkal élvezetesebb ilyen téren és ez mindent elmond róla ... :DDD

A régi klasszikusok ( IWD, BG, KRYNN, DIVINITY ) - bár egyenes ági leszármazottai a mai játékok, mégis egy evolúciós mellékágnak tekintem őket. Egy Mass Effekt sokkal inkább CSAK lövöldözős TPS játék, mint RPG. Mert RPG-nek egy nulla. Pont ezért azt gondolom, igenis igény van a régi klasszikus stílusra ( Pillars of Eternity, Bards Tale... stb. ). A DA- meg valahol középúton van a Witcherrel egyetemben számomra. Bár ez utóbbi sokkal inkább hajlik a klasszikus műfaj felé, mint a modern akciójáték RPG elemekkel kategóriába.

Érdekes viszont, hogy a DA-t én sem bírtam jelentősebb ideig elviselni, míg a Witchereket már másodjára tolom! Lehet, többen fel fognak horkanni, de a világ legjobb RPG-je harc, fejlesztés szempontjából a RISEN 1 ( csakis az első ! ). Abban van harcrendszer és nem egy üres lufi, mint a Witcher, DA és modern társaiban, ahol eszement csapkodás, ugrálás van.... Csak ajánlani tudom!
9.
9.
gildesh
#6: Egyébként nekem azt ne mondja senki, hogy egy crpg fan, 50 óra után megun egy Dragon Age: Inquisition-t. Iszonyatos mennyiségű tartalom van a játékban, a karakterek finoman rétegeltek, a világ koherens és lenyűgöző, és a történet is kellőképp fordulatos és izgalmas. Ja, lehet, hogy a játékmenet monoton, de kérdem én: a Mass Effect nem volt az? Vagy a Dragon Age Origins? Játszott itt valaki olyan crpg óriásokkal, mint az Icewind Dale, Baldur's Gate, Planscape Torment, vagy Fallout? Mert személy szerint ezek alapján azok is borzasztó nyögvenyelősek voltak: béna mozgás, béna animáció, fölösleges bonyolítások, átláthatatlan felület.
8.
8.
Hab
#6: A 2. réssznél jobb lett sztem.
7.
7.
54 ora utan meguntam. Majd adtam neki meg egy eselyt, es 20+ ora utan vegleg feladtam.

A witcher 3 minden tekintetben korberohogi.
5.
5.
_NMI_
Ennyi. Ötven órát beletoltam, de untam mint a menzás tésztát, nem is vittem végig soha. Nem kell valakinek origines DA:I alapjáték ötezeré'? :D
4.
4.
DarkLord
Egynek azért elment a játék, élveztem a helyszínek felfedezését, amíg ment a sztori, aztán hirtelen vége lett a játéknak és már annyira nem is élveztem a felfedezést a játékban...hirtelen üresnek éreztem az egészet.
2.
2.
Hab
Ha lesz akciós csomagban az összes dlc, talán megveszem. Viszont még mindig tartom hogy túl van értékelve ez a játék.
1.
1.
zsocc-nrg
Azért jó lenne ha hozzácsapnák az upgrade lehetőségét azok számára akiknek mondjuk már megvan az alapjáték meg 1-2 dlc (természetesen bizonyos összeg ellenében).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...