Már gyengébb gépeket is támogat az Oculus Rift

  • Írta: zoenn
  • 2016. november 12.
  • Gépigény
Ha számítógépen játszol, nem olcsó a belépő a virtuális valóság világába. A gyártó egy új technológia segítségével csökkenteni tudta az Oculus Rift gépigényét - mindjárt elmondjuk, hogyan.

Már nincs szükség erős és drága számítógépre ahhoz, hogy belépjünk a VR világába - legalábbis, ha kompromisszumokat kötünk. A gyártó élesítette az Asynchronous Spacewarp nevű technológiát, amellyel mérséklődik az Oculus Rift gépigénye.

Míg a korábbi rendszerkövetelmények teljesítésével 90fps-sel futottak a VR-játékok, addig az ASW-vel a framerate a felére, 45fps-re csökken - a maradékot mesterségesen pótolja ki a rendszer. Bizonyára mindez kevésbé komfortosabb a szemnek, de arra pont elég, hogy az Oculus Riftet támogató címeket működésre bírjuk.

Az Asynchronous Spacewarp nem rendelkezik pontos gépigénnyel, az Oculus annyit azonban elárult, hogy az összes jelenlegi generációs AMD GPU (RX 400-as széria) támogatja a technológiát, valamint az előző és a jelenlegi generációs NVIDIA GPU-k is (GTX 900-as és GTX 1000-es széria). Magyarán már nem kell csúcskártya az Oculus Rifthez.

A gyártó kiemelte, továbbra is arra biztatja a fejlesztőket, hogy 90 fps-re optimalizálják a játékaikat, hiszen mégiscsak így nyújt teljes élményt a headset.

2.
Cooper Channel
#1: Ez miért lenne a szem rongálása?
"Az emberi szem másodpercenként 24-25 képkockát, már folyamatos mozgásnak lát, de ennél jóval többet (kb. a dupláját) képes az agy felfogni."
45fps az már majdnem ezen a határon van.
A fix 5cm fókusztávolság sokkal inkább a szem rongálása (lencse ide vagy oda).
1.
Extol
Ha a szem rongálása kompromisszum, akkor hadd vigyék, részemről tavasszal veszek majd VR ready jelzéses kártyát
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...