Így harcolunk a The Bard's Tale IV-ben

  • Írta: zoenn
  • 2017. február 8.
  • Videó
Link másolása
Hiába szórják tele a The Bard's Tale IV-et poénokkal, azért a játékidő tetemes részében ilyen-olyan kazamatákat tisztítunk meg az ellenségtől. Az inXile alkotásában a hat játszható karaktert két megidézhető lény segíti.

A The Bard's Tale IV-re a Kickstarteren kalapozta össze a pénzt a Wasteland 2 fejlesztője, az inXile. A srácok most a harcot mutatták be a legújabb videóban, elvégre a játékidő tetemes részét ezzel töltjük majd. A játékot belső nézetből irányítjuk, csapatunk tagjait a HUD alsó részében láthatjuk - itt adhatunk ki nekik különféle parancsokat. A rendszer olyan, mint egy dungeon crawlerben.

Természetesen a szerepjáték körökre osztott csatákkal operál, de ellentétben más címekkel, itt nem muszáj minden egyes karakter esetében a cselekvéspontokkal bajlódni, lehetőségünk van közös akcióra is.

A The Bard's Tale IV idén októberben landol PC-n, Macen és Linuxon.

13.
13.
Gorrister
#12: "A 2D egy technikai, költségvetési és fejlesztői kvalitás hiányából fakadó kényszer"
Ezt a mondatot azért gondold újra. Egy 2D-s játék elkészítés sok esetben ugyanolyan vagy akár magasabb szintű fejlesztési kvalitást igényel mint egy 3D-s játék. A költségvetésről már nem is beszélve. Többek között azért is mentek ki a divatból a 2D-s játékok mert sokkal olcsóbb és egyszerűbb 3D-ben elkészíteni pályákat mint kézzel megrajzolni.
Érdemes végignézni a Daedalic Entertainment 2D-s kalandjátékain. Na ilyen szintű gyönyörű részletes grafikát nem sűrűn látni még 3D-s játékokban sem.
De persze a 2D csak bizonyos műfajokban működik jól, egy fps-hez nyilván szükséges a 3D, de ettől még az egyik nem lesz jobb a másiknál.
12.
12.
user101
#11: Skyrim na az egy sz@r, mármint a harc! A világ az viszont zseniális... :D

Próbáld ki a Venetica-t, abban van védés, elugrás és tanulni kell az ellenségek stílusát, hogy ne legyél pillanatok alatt darált-hús.
Sokan nem szeretik a Risen-t, pedig az is egy zseniálisan és profin megcsinált játék. Ott is egy nagyon komoly feszes harc-rendszer van, ahol ki kell ismerni az ellenségeket és alkalmazkodni hozzájuk. ( Sajnos a második és harmadik része az valami förtelem, de az első az cool !!! )
Vagy ott van a Kingdooms of Alamur: Reckoning ami szintén egész játszható, bár kicsit bárgyú maga a játék és csak a végére indul be igazán...

#8: A 3D jobb, mint a 2D, ez nem is kérdés. A 2D egy technikai, költségvetési és fejlesztői kvalitás hiányából fakadó kényszer, ami fölött szerencsére eljárt az idő... Egy rendesen megcsinált 3D játékot sokkal részletesebben ki lehet dolgozni, kisebb energia ráfordítással, élethűbb, látványosabb tud lenni. ( Attól, hogy 3D, még lehet "perspektivikus 2.5D" hatású a kamera beállítás... )

Azon pedig felesleges rugózni, hogy mekkora siker egy ilyen játék, mert nem az ! :D Ezeket százezres mértékkel mérik, még a Pillars of Eternity sem éri el az egymilliót, míg a komolyabb 3D-s RPG-ket több millióssal... Állítom, egy közepes harc-rendszerrel, ezzel a grafikai színvonallal 5-10 annyit tudnának eladni a Bard's Tale IV-ből, mint amennyit eladnak, ha egy közepes Skyrim-copy lenne... :(((
11.
11.
Rakottkrumpli
#7: Nem mintha a skyrimnak nem lenne egy okádék a harcrendszere... Már a sokadik rész abból is és semmit nem fejlődik. Nincs fizikája az ütéseknek és csak csapkodsz a fegyvereddel mint egy hülye, semmi kombinált ütés, rendes kitérés, vagy védekezéskor a fegyverek összecsattanása. Meg lehet nézni pl. a kingdom come: deliverance harcrendszerét, ami egy kis noname stúdió első játéka és jobb harcrendszert raktak össze, mint a több milliókat érdeklő elder scrolls fejlesztői. Sőt az ezer éves dark messiah-ban is ezerszer élvezetesebb volt a belsőnézetes kardozás, mint a skyrimban.... (sőt, igazából a nyílt világot és az ebből adódó rengeteg lehetőséget kivéve mindenben jobb volt)
10.
10.
delphijos
#8: Igy gondolom én is. Én nagy TRPG fan vagyok, és többnyire kénytelen vagyok PSP-s stuffokkal nyomni, mert nem nagyon van manapság ilyen. Jó, 3DS-en még igen, de máshol? ( A PC-t most nem számolom ) Miért olyan nagy baj ha van ilyen is, még ha nem is egy Tactics Ogre.
8.
8.
Gorrister
#7: Azért mert a kickstarteren pont azért jött rá össze a pénz mert egy csapat orientált, taktikus, körökre osztott harcrendszerű dungeon crawlernek lett meghirdetve. Ilyet akarnak csinálni, ilyen lesz.

Ez most nem neked szól csak még úgy általánosságában megjegyezném, hogy nagyon zavar az a fajta hozzáállás miszerint: a 3D jobb mint a 2D, a valósidejű harcrendszer jobb mint a körökre osztott, a 3rd person nézet jobb mint az izometrikus, stb...
Nem jobb egyik sem a másiknál, egyszerűen csak más, és azért más mert másfajta játékstílust szolgálnak ki. Fel tud idegesíteni mikor egy izometrikus taktika játéknál, ahol a játékmenet szerves része az hogy fentről átlátja a játékos az egész pályát, valami okos benyögi, hogy "jó-jó de fps-ben jobb lenne".
Sarkított példával élve, kicsit olyan ez mintha azt mondanánk, hogy minek bicikliznek az emberek mikor már rég feltaláltuk az autót is. Hát azért mert teljesen másfajta élményt nyújt a vezetés és teljesen másfajtát a tekerés.
Ez a játék másfajta élményt akar nyújtani mint a Skyrim, másfajta célközönségnek.
Remélem érthető voltam.
7.
7.
crytek
#4: Tudom én egy senki vagyok ,de mivel kickstarteres cumo miért nem lehetett volna tovább gyűjtögetni és egy esetlegesen többszáz ezer akár milliókat is érdeklő "Skyrim" féle harcrendszert is beletenni.

6.
6.
Dark_Temptation
interface szar. harcrendszer szar? mi ez???? mi ez az undormány??? nekem a ps2-es bards tale volt a mindenem.. de ez valami förtelem...
5.
5.
delphijos
#3: Nem lehet mindenki kedvére tenni. Én például szeretem, ráadásul nem is dúskál az ilyenekben manapság az ember. Skyrim "klónokból" van elég.
4.
4.
Sethiran
szerintem nagyon ott van hangulatban, látványban, a körökre osztott harc is rendben van. Szerettem a Skyrim-ot, de ott nem csapatot irányítottál, így itt ezzel kezdeni kellett valamit. Taktikai harcok lesznek, rendben van ez így. Várós.
3.
3.
crytek
Ettől féltem ,körökre ostott shit. Azta hétszázát pedig mekkorát ütött volna Skyrim styleba így sajnos skip. Végre lehetett volna egy jó game ,de nem :(
2.
2.
user101
Szerintem ez nagyon hangulatos, baromi látványos és jópofa, hogy a karakterek folyamatosan idegesítőek ! :D Ellenben baromira vontatott és lassú a harc. Ha tényleg lépten-nyomon belém kötnek ( ellenkező esetben meg ügye nem fejlődök :) akkor ezzel fog elmenni a játékidő 70%-a és akkor már egyáltalán nem olyan szimpatikus a dolog... :(((
1.
1.
Gorrister
Az interface dizájnert rúgják ki és csináljanak valami fantasysebb kezelőfelületet ehelyett a kifejezetten ocsmány, olcsó scifi hatást keltő undormány helyett. Amúgy a világ oké és maga a harcrendszer is bejön.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...