Spec Ops: The Line - nem lesz folytatás

  • Írta: Shifty
  • 2017. október 8.
  • Hír
Link másolása
A 2012-ben megjelent Spec Ops: The Line főleg erőteljes történetének köszönheti népszerűségét, a készítők mégsem terveznek hozzá folytatást. Hogy miért nem? Arra most Walt Williams, a játék írója adott választ a Twitteren.

A Spec Ops: The Line 2012-es bemutatkozásakor hiába lepte meg a szakmát és a rajongókat, a köré szerveződött masszív rajongói bázis ellenére nem robbantott kasszát, így a 2K Games és a Yager csapata inkább egészen más játékok fejlesztésébe vágott bele. Ennek ellenére évről évre visszatérő kérdés, van-e rá esély, hogy mégis folytatódjon a háborúban szolgált és annak következményeit nehezen feldolgozó katonák története.

Ezúttal a Spec Ops írója, Walt Williams öntött tiszta vizet a pohárba, miután a Twitteren feltett rajongói kérdésre kissé nyers, de lényegre törő válaszban ismét egyértelművé tette, hogy semmi esély sincs rá, hogy elkészüljön a második rész. Az indoklás szerint ugyanis a fejlesztés hihetetlenül brutális és fájdalmas volt, ráadásul akik dolgoztak akkor a játékon, inkább ennének üvegszilánkokat, minthogy rábólintanának egy folytatásra. Williams végül azzal zárta a bejegyzést, hogy nem is fogyott jól a játék.

20.
20.
#17: eza baromagyú Williams ha 5 percet játszott volna ezzela játéktechikai agyhalállal, ajjor rájött volna hogy miért nem fogyott a szaros darabos foshalmaza.
19.
19.
#16: egymillió suázalékban egyetértek veled. Én TPS fan vagyok, de hogy eza legnagyobb kalap szar TPS amihez vala hozzányúltam ebbena kategóriában, hótzicher. Minden olyan agyfelkúró, jól részletezted. Baseball utóvel verném agyona pélyadesignert és az AI ért felelős programozót is. Ehh az über kalap szar kategória.
18.
18.
Rézfánfütyülő
#17: Én barom szintén fizettem érte. A linearitástól - ami hiteles - eltekintve, semmivel nem találkoztam az általad említett dolgok közül. A CODtól nagyon messze vagyunk, ha a sztorit vagy a motívumokat nézzük.
17.
17.
user101
#16: Sőt olyan is volt, hogy elmentem két ellenséges katona előtt, mert azt hittem a mieink !!! :DDD Aztán rájöttem, hogy amíg a beszélgetős script megy NEM VESZNEK ÉSZRE és csak az után támadnak, mi után lement a szövegük... :))))))))))))))
16.
16.
user101
Kár, pedig megnéztem volna mire lennének ma képesek.

M.E.R.T.

Az eredeti játék után minimum a farkuknál fogva húztam volna fel az első villanyoszlopra :
- a történet író,
- engine programozó,
- scriptelő és játékmenetért felelős kollégákat !!!

Ez a játék egy oriási bughalamaz, korlátolt baromság, ostoba és szégyenteljes AI, technikailag meg olyan szinten elmaradott, hogy karóba kéne húzni az egész brigádot !!!

Miért is ? Lássuk csak: Élősszőr is minden lóf@szba beleakad a karakter ( ABBA IS AMI OTT SINCS !!! ). A lövések fennakadnak láthatatlan falakon. Konkrétan legalább 20-szor haltam meg amiatt, hogy a robbanó lövedék a pofámba robbant, PEDIG SEMMI NEM VOLT ELŐTTEM. Vagy a gránát visszapattant a SEMMIRŐL !

Az AI ostoba, mint a segg, a "táááááársam b@szdmeg" kimegy megöletni magát a nyílt térre, hogy aztán meg kelljen menteni a kereszt-tűzben ( különben vége, kezdhetem újra a pályát ), hogy aztán megint kirohanjon, vagy beálljon elém és az ellent takarja...

A Scriptek befagynak és a semmiből a nyakamba spawnolja az ellent vagy épp ott állok tőle fél méterre a pofájában és NEM VESZ ÉSZRE !!!! :DDD Arról nem is beszélve, hogy a világ legidegesítőbb játékmechanikájra ( finoman : SZAR ), hogy ha nem mész pontokra, akkor végtelenségig fossa a nyakadba az ellent... T.A.P.S !

Történet ? Lehetőség ? Okés, ez még úgy ahogy elmegy, de olyan lineáris a játék, hogy 20 cm-es csőben megyek végig ( bár néha tényleg látványos AMI OTT SINCS, MERT CSAK DÍSZLET AZ A KURV@ TÁJ ! ). De nulla választási lehetőség, merev az egész, mint a f@sz! A legminimálisabb mértékik sem erőltették meg magukat. Ha a COD-jó volt parasztoknak, ez is jó lesz.

Nem! Köszi, de ilyen igénytelen szart inkább nem kérünk ... :(((

BOCSÁNAT ! Olyan szinten kurt@ fel az agyam ez a játék, hogy azt elmondani nem lehet és csak azért játszottam ki, mert fizettem én b@rom érte... >:E
15.
15.
Helyes, ne is legyen. Az első rész története egy kerek egész volt, nem kell kierőszakolni egy folytatást.
14.
14.
Anti4730
Emlékszem arra a részre mikor felülről kellett bombákat dobni az ellenségre ilyen műholdas cuccal vagy mivel. Ez sok játékban benne volt de ez volt az egyetlen ahol a végeredményt látva ( félig megégett emberek kúsztak feléd segítségért könyörög be ) elszornyulkodtel hogy mit is tetteligazából. Ebben rejlik ennek a játéknak a varázsa, hogy tenyleg at lehet érezni a háború kegyetlenségét.
11.
11.
Rézfánfütyülő
#10: A második bekezdés "Egyrészt..." felétől már a Spec Opsról beszélek, csak nem szedtem szét. Miért nincs itt szerkesztés gomb? :D
10.
10.
Rézfánfütyülő
Nem is olyan biztos hogy folytatni kellene, úgy jó most az egész, ahogy van. Egy folytatásnál meglenne az esélye hogy szétvernek mindent, ami ezt annyira kegyetlenné és egyedivé tette. Habár a gameplay kompetens, de semmi komoly, a sztori és az atmoszféra magával cibál és azután se ereszt el hogy megnézted a stáblistát. Az ilyesmit felesleges folytatni, akármelyik véget kaptad, jól le volt kerekítve az egész, nem sérült a mondanivaló.

Amúgy 7-es: Az MGS a saját elmondása szerint egy B-film extravaganza, a Heavy Rain pedig nem is igazán játék, inkább interaktív film mindenféle melodramatikus töntörgéssel - akinek tetszik, egészségére, de nekem egyszerűen súlytalan és erőltetett volt.
Egyrészt több befejezés van, másrészt max akkor lehet középszerűnek nevezni, ha csak a gameplayt nézed, magát a sztorit semmiképp. Már az elején is gáz van ,de aztán egyre mélyebbre megyünk egy katona megtört pszichéjébe, belesüllyedünk a mocsokba, amiből nem biztos hogy egy ember vissza tud jönni. Aztán a csavar teljesen más kontextusba helyezi az egész játékot, és rákényszerít hogy végiggondold amit az elmúlt órákban csináltál. Azt meg sem említem, hogy a felétől kezdve a játék folyamatosan trollkodik veled, a töltőképernyők beszólnak, a játékban észrevétlen változnak a textúrák, elmosódik a vonal valóság és őrület közt, a jó és rossz közöttit pedig már legalább 3-4 órája eltemette a homok. Emellett, a játék folyamatos döntések elé állít - max nem veszed észre, mert sosem mondja, talán ezért is hiszed hogy csak egyféle végkimenetel lehetséges.
9.
9.
RangerFox
Az év első felében játszottam végig, életem egyik legjobb élményét adta. A hatása alá kerülsz, olyan elemeket használ, amiket egyik játék se. Bemutatja a háború borzalmait (ezt ilyen formában még egyik shooter se tette), és rávilágít arra, hogy az ember milyen borzalmas dolgokra képes. Ez egy olyan történet, amit mindenkinek meg kell ismernie, és az end credit alatt és után csak ülni a képernyő előtt, és gondolkodni az egészen hosszú perceken át, miközben belül érzi, hogy ez igen, ez egy kicseszett jó játék volt. Elég sok játékkal játszottam idén, de ez az egy biztos ott van a legjobbak között.


Kár, hogy nem folytatják, nem volt sikeres alkotás, meg elég nehéz lehetett 2012-ben azt a fizikát a homokkal létrehozni. De ha nem is lesz folytatás, legalább megmarad egy hidden gemnek, az előző generáción.
5.
5.
McDuff
Nem is baj, épp 1 hete értem harmadjára is a végére és még mindig megállja a helyét, egy folytatás csak elrontaná, ráadásul nem is lehetne ezt igazán folytatni, főleg hogy 4 féle befejezése van! Ez akkor úgy volt kerek, ahogy volt!
Fejlesztőket meg megértem, ugye biztos közrejátszik ez, hogy nehéz lenne folytatni, másrészt meg sajnos anyagilag nem lett siker (meg is értem, azért én ezért a pár órás egyedi történetért meg a muszájból belekerült multiért nem adtam volna anno teljes árat), harmadrészt meg el tudom képzelni milyen lehetett nekik, hát én a végére már játszani is utáltam vele, nah nem azért mert untam, hanem mert a fejlesztők elérték a céljukat: utáltam már a karakteremet, és azt amivé vált, a motivációit, a céljait, az egyre sötétebb atmoszférát, ahogy egyre mélyebre és mélyebre süllyedtünk, gondolom ha játszani ilyen, el tudom képzelni, hogy ezt megalkotni milyen lehetett...
4.
4.
Arkadij
"Inkabb ennenek szilankot"

Szerintem ez nem a pénz,fejlesztési nehézségek vagy egyebek miatta van. Egész egyszerűen valószínűleg a játék atmoszférája hozta ezt ki a fejlesztőkből.

Ahogy az apokalipszis most után se nagyon akart a színészgárda újabb produkciót vállalni, és kőkeményen ittak meg drogoztak a forgatás alatt.
3.
3.
shatterhand
#2: "Inkabb ennenek szilankot"
Ez nem konyorges egy kiado fele. Max ha kasszat robbantottak volna es ezzel akarjak felstrofolni a hazsit, de itt szo nincs errol.
Ott a Dredd film. Megbukott ,de kultfilm. Mindenki szeretne folytatast (keszitok,szeteplok, rajongok), de nem sirnak hogy szar volt a keszites.
2.
2.
Enolagay
#1: lóvé, nem érted? lóvé.
1.
1.
shatterhand
Az indokot nem értem. Végeredményben jó lett a játék, szóval büszkének kéne lenniük rá. Most olyan mintha letagadnák a művüket. Szenvedésből meg csak tanulni lehet. De ezek szerint inkább elment a kedvük a játékkészítéstől.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...