Mellékággal bővül a Halálos iramban-sorozat
Csak 2020. április 10-én érkezik a Halálos iramban-sorozat kilencedik felvonása, azonban a köztes időben sem fogunk unatkozni, 2019. július 26-án ugyanis spin-off epizódot kap a cím. A mellékág Dwayne "The Rock" Johnson és Jason Statham karakterére koncentrál majd, a sztorit pedig ezúttal is Chris Morgan veti papírra.
A hírnek egyébként nem mindenki örült a Halálos iramban-csapatból, legalábbis Tyrese Gibson és Vin Diesel Instagram-posztjából erre következtethetünk.
Nem sikerült túl fényesen a Szárnyas fejvadász 2049 rajtja
Habár a Szárnyas fejvadász 2049 több ponton is visszanyúl az eredeti filmhez, azt nem sokan gondoltuk volna, hogy a kasszáknál is hasonlóan teljesít majd. Mint ismert, az 1982-es Szárnyas fejvadász nem aratott éppen zajos sikert a mozikban, és most úgy tűnik, a folytatás teljesítménye is elmarad a várakozásoktól, hiába a rengeteg dicsérő kritika.
Egyelőre persze nincs sok adatunk, így reménykedhetünk a pozitív folytatásban, mindenesetre Amerikában 12,7 millió dollárt hozott össze a film a premier napján, ez alapján pedig 30 millióra becsülik az első hétvége jegyárbevételét. Korábban 45-55 millió dolláros nyitányra számítottak a szakértők Amerikában, és 100 millió dollárt vártak globálisan.
Összejöhet a The Walking Dead-Fear the Walking Dead crossover
Igaz, korábban ezt a készítők is elképzelhetetlennek tartották, a hétvégi Comic-Conon maga Robert Kirkman erősítette meg, hogy összejöhet a két sorozat crossover-eseménye. Kirkman nem árult el túl sok részletet a terveik kapcsán, de állítása szerint arra számíthatunk, hogy a két sorozat egyik karaktere egy epizód erejéig tiszteletét teszi a másik szériában.
Az úriember azt is leszögezte, hogy egy nagy hatású eseményről van szó, de az már nem derült ki, hogy az melyik sorozatot rázza meg jobban.
SPOILER
Először is azt hiszi, hogy ő a gyermek, még az emlékeket készítő nő is megerősíti , hogy az emlékei igaziak. Szerintem ez egy elég erős érv azért,hogy folytassa a nyomozást, később pedig mikor rájön, hogy egyáltalán nem különleges(ezt erősíti a jelenet mikor Joi hologramjával szemben áll, akkor döbben rá, hogy a szerelmük sem volt valódi, hisz Joi mindig azt mondta amit hallani akar-erre találták ki) akkor hozott meg egy olyan döntést aminél egy ember sem tudott volna "emberibbet", feláldozta magát, hogy Deckard és a lánya együtt lehessenek.
SPOILER VÉGE
Annyi minden van ezen kívül ebben a filmben még, de az emberek nagy része nem látja, vagy nem akarja látni az értékeit, pedig egy elképesztően részletesen átgondolt és kidolgozott mestermű.
A régieknél valóban más a helyzet.
Igen nem fest le egyébként sötétebbet, igazad van.
Hát, nagyon nem egy rugóra jár az agyunk, de pl. az eredeti Majmok bolygója zárójelenete minden volt csak nem “remény adás”. Számomra semmiképp. Persze minden nézőpont kérdése, de én is úgy érzem inkább csak csűröd-csavarod a dolgot. Például a Terminátorban ott a jövőkép : atomháború, a gépek leigáznak. És akkor az a “remény” hogy azért harcolunk ellenük? Hát nem tudom... Szerintem ez a film se fest le ezeknél elkeserítőbb jövőt.
Ott van a vízforrás, ami azt jelenti, hogy a világ még él bármennyit is pusztítottak el belőle és bármennyire savasodott és száradt is el.
Az egy szimbolikus alap, szerintem a Mad Max-ben még nem veszett el a világ.
A Majmok bolygójában is úgy végződik, hogy velük tart a lány, Nova.
Máris 1 ember és még sok lehet azonkívül.
Nem a populáció létszáma vagy az számít mekkora terület marad meg, hanem a remény szimbóluma a fontos.
Ezért nem tartom őket rossz példának, bár támadhatóak, hogy ezek már túlzottan mitológiai felfogást követnek.
De mi a történet lényege ha nem ez?
DE ITT EGY ÉSZAKI MÍTOSZ, egy régi darab, hogy alátámasszam érvelésem:
Ragnarök, az istenek csatája, melyben Loki sötét tervei odáig vezetnek, hogy a világ pusztulása elkerülhetetlen lesz és az emberiség nagy része odavész, az egész világ felperzselődik.
De életben marad egy emberpár, egy tiszta szerelmespár.
Líf és Lífthrasir akik elbújnak a világfa ágai között és a vész végeztével újra reményt és életet hoznak el a Földre.
Hasonlóak lényegi szempontból, így védem az álláspontom, szerintem jó példák.
A Szárnyas Fejvadász-nál pedig ismeretlen az ív. A történet nem a hatalom megdöntéséről szólt. Nem ez volt a célja, és nem is így kell nézni. Lehet, hogy a háttérben javulás, vagy még nagyobb hanyatlás folyik, de ezt mi nézők nem tudhatjuk. Míg a Mad Max-ben egy jószerével menthetetlen világot látunk, a Majmok Bolygójában az emberiség folyamatos közeledését a kihalás felé, addig a Szárnyas Fejvadászban nem látunk semmit ezekről a folyamatokról.
Halad valahova, van változás.
Itt a film az első perctől kezdve beáll EGY ÁLLANDÓRA."
Le van írva, így lehet követni.
A Mad Max-nél például teljesen jó vége van, mert egy fordulópontnál eldöntik, hogy visszamennek és harcolnak.
Végül győznek is, ami nem azt mutatja, hogy a sötét világ marad az ami, hanem igenis van remény és akik isteneknek hiszik magukat és embereket vesznek kontroll alá azok elbuknak, lévén mindig lesznek olyanok akik kiállnak ellenük egy szebb ügyért.
cod4O-nem erőszakolta meg az agyamat semmiféle fikció, csak leírtam a véleményemet.
Homérosztól, a történetírás atyjától kezdve az a haladó művészet alaptétele, hogy az ember, főszereplő ami most android, bármilyen nyomás és teher alá kerül is ellenáll és valamilyen szinten győzedelmeskedik.
Itt logikátlan és minden indok nélküli döntéseket hoz Ryan karaktere, ez csak egy bemutatott sötét jövőkép és semmi több, pusztán néhány lírai gondolat és egyfajta bár egyáltalán nem mély allegorikus képi világ jellemző rá.
Vagy épp a facebook, bármi más."
A jövőben pedig a beültetett emlékek és a köré épülő technológiai nácizmus - rabszolgaság. Mi lehet ez mintsem egy sötét jövő.
Vagy épp a facebook, bármi más.
Egyébként végszónak annyit, hogy nemrég mondta egy kutató, aki leguánok egész seregét mentette meg a kihalástól, hogy nem lehet a végsőkig azt mondani az embereknek, hogy milyen rossz lesz meg milyen kevés esélyünk van.
Én pedig ezzel értek egyet, kell a jövőkép, az, hogy tudjanak a fiatalok hova tekinteni.
Sok gyerek aki még a limbóban éldegél és nem tudja merre tartson jó lenne ha hasznos dolgokkal foglalkozna.
Ez viszont már olyan sötét ábrázolása a dolgoknak ami a filmben zajlik, hogy sose lesz olyan hatása, mint annó mondjuk a Mátrix-nak volt, ami szó szerint felébresztett sokakat kényelmes életükből.
Erre a kirohanásra tényleg nem volt szükség.
Viszont ettől függetlenül nekem ez biztos nem kerül a kedvenceim közé, nekem ez már sok volt.
Kimerített ez az állandó sötétség.
Ezzel nem értek egyet. A világon mindennek van üzenete. A filmeknek meg pláne.
Ezt pedig megüzenték és kész.
A rendezőnek ez a védjegye.
A Sicario is ugyanerről szólt. Ott volt a végén a mondat, hogy húzzon el azt dolgozzon máshol ha változást akar.
Ha pedig a valóságos helyzeteket valaki így ábrázolja akkor igenis dokumentulmfilm jellege lesz az egésznek.
Ez nem egy District 9, hisz az is bármilyen sötét és durva világot mutat be, van egy íve.
Halad valahova, van változás.
Itt a film az első perctől kezdve beáll EGY ÁLLANDÓRA.
Egy nyomozás ami nem tart sehova, nekem ez nem kell, ez szerintem igenis nagyon sötét felfogás.
Az első rész egyébként nem volt pesszimista.
Ez mindig tévedés ha előkerül ez a film.
Ott az üzenet az volt, hogy az emberi élet értéket meg kell őrizni és attól függetlenül, hogy az emlék implantátum-e vagy sem, megéri elmenekülni és megkeresni.
Itt van ilyesmi?? Nincs, elkezdődik valami és mindenféle indok nélkül kezdődik, majd lesz valamiféle vége, bár nem tudom, hogy annak lehet-e nevezni.
A látványvilág döbbenetes, s abban is igazad van, hogy egy Star Trek-nek is ez a része, de azért szerintem mégsem feltétlen.
Hiszen az Into Darkness-ben is remek gondolatok vannak Spock-ról például, arról, hogy mit jelent számára az áldozat mint lelki fogalom.
"Ha sikeres lesz, attól még nem fognak a gazdag emberek piramis szerű épületeket emelni,"
Ha piramisokat nem, de mást már emeltek és megállás nélkül ezt csinálják.
Az értékelésem negatív, mert én ellenálló, punk típus vagyok.
Én mást vártam, nem azt, hogy azt kapja a fiatal generáció, hogy vége van gyerekek, törődjetek bele.
Birmingham-ben nemrég vettem meg a Stand by Me-t egy gyönyörű kiadásban pedig az jóval előttem készült.
Ennek is szeretem a régi változatát.
De az új az tökéletes példája annak, hogy a hatásvadászat, a manipuláció, az erőszak és az erőszakos filmzene mennyire meg tudja bénítani még a rajongókat is, akiket sikerült elkápráztatni a döbbenetes látványvilággal és a fröcsögő vérrel.
A Majmok bolygója is nagy kockázat volt, zseniális lett.
A Star Trek szó szerint úgy készül évek óta, hogy tudják nem lesz sikeres...mégis készül, mert annyira jó.
Itt meg a költségvetés nagy része 1 dologra ment el:
MARKETING-re, ami szerencsére nem jött be.
Lehet, hogy 1 évvel vagy csak nálam idősebb, de 22 éves koromra én személy szerint végleg meguntam ezeket a jövőképet nekünk, fiataloknak semmit sem mutató disztopikus világképeket.
Én napi szinten foglalkozom azzal, hogy hova halad az emberiség, miféle jövőnk lesz, különben tuti nem olvasnék NatGeo és más magazinokat sem.
Erre jönnek ezek az elmebeteg filmesek és lazán megüzenik, hogy VÉGE MINDENNEK HA TETSZIK HA NEM
Ez manipuláció, az embereknek reményt kéne mutatniuk, nem azt, hogy úgyse tehetünk semmit ha ott van több száz gyerekrabszolga egy helyen.
Mert a film így áll hozzá.
"Úgyse tehetsz semmit"
Ez az üzenete, EZ ELMEBETEG, EZ NEM ZSENIÁLIS
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.