Filmes hírek a hét elejére

  • Írta: fojesz
  • 2017. október 9.
  • Cooltúra
Link másolása
Mellékágat kap a Halálos iramban-sorozat, a remek kritikák ellenére borzalmasan kezdett a Szárnyas fejvadász 2049 az amerikai mozikban, és összejöhet a várva-várt The Walking Dead-Fear the Walking crossover-esemény.

Mellékággal bővül a Halálos iramban-sorozat

Csak 2020. április 10-én érkezik a Halálos iramban-sorozat kilencedik felvonása, azonban a köztes időben sem fogunk unatkozni, 2019. július 26-án ugyanis spin-off epizódot kap a cím. A mellékág Dwayne "The Rock" Johnson és Jason Statham karakterére koncentrál majd, a sztorit pedig ezúttal is Chris Morgan veti papírra. 

A hírnek egyébként nem mindenki örült a Halálos iramban-csapatból, legalábbis Tyrese Gibson és Vin Diesel Instagram-posztjából erre következtethetünk.

Nem sikerült túl fényesen a Szárnyas fejvadász 2049 rajtja

Habár a Szárnyas fejvadász 2049 több ponton is visszanyúl az eredeti filmhez, azt nem sokan gondoltuk volna, hogy a kasszáknál is hasonlóan teljesít majd. Mint ismert, az 1982-es Szárnyas fejvadász nem aratott éppen zajos sikert a mozikban, és most úgy tűnik, a folytatás teljesítménye is elmarad a várakozásoktól, hiába a rengeteg dicsérő kritika.

Egyelőre persze nincs sok adatunk, így reménykedhetünk a pozitív folytatásban, mindenesetre Amerikában 12,7 millió dollárt hozott össze a film a premier napján, ez alapján pedig 30 millióra becsülik az első hétvége jegyárbevételét. Korábban 45-55 millió dolláros nyitányra számítottak a szakértők Amerikában, és 100 millió dollárt vártak globálisan.

Összejöhet a The Walking Dead-Fear the Walking Dead crossover

Igaz, korábban ezt a készítők is elképzelhetetlennek tartották, a hétvégi Comic-Conon maga Robert Kirkman erősítette meg, hogy összejöhet a két sorozat crossover-eseménye. Kirkman nem árult el túl sok részletet a terveik kapcsán, de állítása szerint arra számíthatunk, hogy a két sorozat egyik karaktere egy epizód erejéig tiszteletét teszi a másik szériában.

Az úriember azt is leszögezte, hogy egy nagy hatású eseményről van szó, de az már nem derült ki, hogy az melyik sorozatot rázza meg jobban.

31.
31.
piiarr
#28: "K" karakterének a motivációi viszik előre a filmet és pont, hogy remekül megalapozottak.

SPOILER
Először is azt hiszi, hogy ő a gyermek, még az emlékeket készítő nő is megerősíti , hogy az emlékei igaziak. Szerintem ez egy elég erős érv azért,hogy folytassa a nyomozást, később pedig mikor rájön, hogy egyáltalán nem különleges(ezt erősíti a jelenet mikor Joi hologramjával szemben áll, akkor döbben rá, hogy a szerelmük sem volt valódi, hisz Joi mindig azt mondta amit hallani akar-erre találták ki) akkor hozott meg egy olyan döntést aminél egy ember sem tudott volna "emberibbet", feláldozta magát, hogy Deckard és a lánya együtt lehessenek.
SPOILER VÉGE

Annyi minden van ezen kívül ebben a filmben még, de az emberek nagy része nem látja, vagy nem akarja látni az értékeit, pedig egy elképesztően részletesen átgondolt és kidolgozott mestermű.

30.
30.
#29: Itt nem is az eredetiről volt szó, hanem az új filmekről.
A régieknél valóban más a helyzet.

Igen nem fest le egyébként sötétebbet, igazad van.
29.
29.
delphijos
#28: “Azt mondtam, hogy reményt adnak.”

Hát, nagyon nem egy rugóra jár az agyunk, de pl. az eredeti Majmok bolygója zárójelenete minden volt csak nem “remény adás”. Számomra semmiképp. Persze minden nézőpont kérdése, de én is úgy érzem inkább csak csűröd-csavarod a dolgot. Például a Terminátorban ott a jövőkép : atomháború, a gépek leigáznak. És akkor az a “remény” hogy azért harcolunk ellenük? Hát nem tudom... Szerintem ez a film se fest le ezeknél elkeserítőbb jövőt.
24.
24.
#23: A Mad Max-ben nem menthetetlen a helyzet.
Ott van a vízforrás, ami azt jelenti, hogy a világ még él bármennyit is pusztítottak el belőle és bármennyire savasodott és száradt is el.
Az egy szimbolikus alap, szerintem a Mad Max-ben még nem veszett el a világ.

A Majmok bolygójában is úgy végződik, hogy velük tart a lány, Nova.
Máris 1 ember és még sok lehet azonkívül.

Nem a populáció létszáma vagy az számít mekkora terület marad meg, hanem a remény szimbóluma a fontos.
Ezért nem tartom őket rossz példának, bár támadhatóak, hogy ezek már túlzottan mitológiai felfogást követnek.
De mi a történet lényege ha nem ez?

DE ITT EGY ÉSZAKI MÍTOSZ, egy régi darab, hogy alátámasszam érvelésem:
Ragnarök, az istenek csatája, melyben Loki sötét tervei odáig vezetnek, hogy a világ pusztulása elkerülhetetlen lesz és az emberiség nagy része odavész, az egész világ felperzselődik.

De életben marad egy emberpár, egy tiszta szerelmespár.
Líf és Lífthrasir akik elbújnak a világfa ágai között és a vész végeztével újra reményt és életet hoznak el a Földre.

Hasonlóak lényegi szempontból, így védem az álláspontom, szerintem jó példák.
23.
23.
PaprikaJancsi
#22: Nekem is a példáid miatt, lesz súlytalan az egész mondandód. Majmok Bolygója sokkal rosszabb, és fájdalmasabb jövőt helyez az emberiség felé, és a filmnek az íve, az emberiséget tekintve folyamatosan lefele tart. A Mad Max-ben meg akármennyire is felszabadító üzenet van, a világunk menthetetlen, mert már nincs, elveszett. Az már nem az a Föld, ami régen volt, és soha többé nem lesz újra ugyanaz.

A Szárnyas Fejvadász-nál pedig ismeretlen az ív. A történet nem a hatalom megdöntéséről szólt. Nem ez volt a célja, és nem is így kell nézni. Lehet, hogy a háttérben javulás, vagy még nagyobb hanyatlás folyik, de ezt mi nézők nem tudhatjuk. Míg a Mad Max-ben egy jószerével menthetetlen világot látunk, a Majmok Bolygójában az emberiség folyamatos közeledését a kihalás felé, addig a Szárnyas Fejvadászban nem látunk semmit ezekről a folyamatokról.
22.
22.
#18: "Ez nem egy District 9, hisz az is bármilyen sötét és durva világot mutat be, van egy íve.
Halad valahova, van változás.
Itt a film az első perctől kezdve beáll EGY ÁLLANDÓRA."

Le van írva, így lehet követni.
A Mad Max-nél például teljesen jó vége van, mert egy fordulópontnál eldöntik, hogy visszamennek és harcolnak.
Végül győznek is, ami nem azt mutatja, hogy a sötét világ marad az ami, hanem igenis van remény és akik isteneknek hiszik magukat és embereket vesznek kontroll alá azok elbuknak, lévén mindig lesznek olyanok akik kiállnak ellenük egy szebb ügyért.

cod4O-nem erőszakolta meg az agyamat semmiféle fikció, csak leírtam a véleményemet.
Homérosztól, a történetírás atyjától kezdve az a haladó művészet alaptétele, hogy az ember, főszereplő ami most android, bármilyen nyomás és teher alá kerül is ellenáll és valamilyen szinten győzedelmeskedik.

Itt logikátlan és minden indok nélküli döntéseket hoz Ryan karaktere, ez csak egy bemutatott sötét jövőkép és semmi több, pusztán néhány lírai gondolat és egyfajta bár egyáltalán nem mély allegorikus képi világ jellemző rá.
19.
19.
Datzy
#16: "Az embereket leginkább a média, a hírek, a TV, filmek és zenék befolyásolják.
Vagy épp a facebook, bármi más."

A jövőben pedig a beültetett emlékek és a köré épülő technológiai nácizmus - rabszolgaság. Mi lehet ez mintsem egy sötét jövő.
18.
18.
delphijos
#12: Bevallom nem nagyon tudom követni a logikádat. Kritzálod hogy pesszimista jövőképet fest, és utána meg Mad Max-el és Majmok Bolygójával jössz? Csak én érzek itt valami ellentmondást? Mert ez a két film aztán tényleg csodás jövőképet ír le, tényleg pozitív üzenete van a fiatal generáció számára......
17.
17.
markoci555
A blade runner azon kevés filmek közé tartozik amit akárhányszor meg tudok nézni, mindig imádom, és nagyon nem járok moziba de erre a filmre lehet vennék jegyet, most hogy tudom hogy nem nagyon fogy
16.
16.
#13: Az embereket leginkább a média, a hírek, a TV, filmek és zenék befolyásolják.
Vagy épp a facebook, bármi más.

Egyébként végszónak annyit, hogy nemrég mondta egy kutató, aki leguánok egész seregét mentette meg a kihalástól, hogy nem lehet a végsőkig azt mondani az embereknek, hogy milyen rossz lesz meg milyen kevés esélyünk van.
Én pedig ezzel értek egyet, kell a jövőkép, az, hogy tudjanak a fiatalok hova tekinteni.
Sok gyerek aki még a limbóban éldegél és nem tudja merre tartson jó lenne ha hasznos dolgokkal foglalkozna.

Ez viszont már olyan sötét ábrázolása a dolgoknak ami a filmben zajlik, hogy sose lesz olyan hatása, mint annó mondjuk a Mátrix-nak volt, ami szó szerint felébresztett sokakat kényelmes életükből.
15.
15.
Gykrizsi
#10: Rendben. Én nem hiszem, hogy egy filmnek komolyabb hatása lenne erre. Szerintem pont ezért jók az ilyen filmek, mert utána minden jobbnak tűnik. Szerintem ezeknek a filmek pont pozitív hozománya van, tudjuk mit kell elkerülni. Amúgy is, szerintem közel sem olyan pesszimista ez a film, de ebbe nem megyek bele, mert ez csak spoileresen lehetne megbeszélni.
13.
13.
Gykrizsi
#11: Persze van, de nem olyan, amitől szerintem az emberek igazán befolyásolva lennének.
12.
12.
#9: Egyébként nem szeretném ha eldurvulna a helyzet, én estem túlzásba azzal, hogy rátettem a filmre az elmebeteg jelzőt.
Erre a kirohanásra tényleg nem volt szükség.
Viszont ettől függetlenül nekem ez biztos nem kerül a kedvenceim közé, nekem ez már sok volt.
Kimerített ez az állandó sötétség.
11.
11.
FrankBlack
#8: „Nem üzent senki semmit.”

Ezzel nem értek egyet. A világon mindennek van üzenete. A filmeknek meg pláne.
10.
10.
#8: Én a felfogást kritizálom, ezt, hogy a film így hozza le az egészet, hogy Nincs Jövőnk és kész.
Ezt pedig megüzenték és kész.
A rendezőnek ez a védjegye.
A Sicario is ugyanerről szólt. Ott volt a végén a mondat, hogy húzzon el azt dolgozzon máshol ha változást akar.

Ha pedig a valóságos helyzeteket valaki így ábrázolja akkor igenis dokumentulmfilm jellege lesz az egésznek.
Ez nem egy District 9, hisz az is bármilyen sötét és durva világot mutat be, van egy íve.
Halad valahova, van változás.
Itt a film az első perctől kezdve beáll EGY ÁLLANDÓRA.
Egy nyomozás ami nem tart sehova, nekem ez nem kell, ez szerintem igenis nagyon sötét felfogás.
Az első rész egyébként nem volt pesszimista.
Ez mindig tévedés ha előkerül ez a film.
Ott az üzenet az volt, hogy az emberi élet értéket meg kell őrizni és attól függetlenül, hogy az emlék implantátum-e vagy sem, megéri elmenekülni és megkeresni.

Itt van ilyesmi?? Nincs, elkezdődik valami és mindenféle indok nélkül kezdődik, majd lesz valamiféle vége, bár nem tudom, hogy annak lehet-e nevezni.

A látványvilág döbbenetes, s abban is igazad van, hogy egy Star Trek-nek is ez a része, de azért szerintem mégsem feltétlen.
Hiszen az Into Darkness-ben is remek gondolatok vannak Spock-ról például, arról, hogy mit jelent számára az áldozat mint lelki fogalom.

"Ha sikeres lesz, attól még nem fognak a gazdag emberek piramis szerű épületeket emelni,"

Ha piramisokat nem, de mást már emeltek és megállás nélkül ezt csinálják.
Az értékelésem negatív, mert én ellenálló, punk típus vagyok.
Én mást vártam, nem azt, hogy azt kapja a fiatal generáció, hogy vége van gyerekek, törődjetek bele.
9.
9.
Gykrizsi
#7: Nem hiszem, hogy a 2049-ben sokkal több erőszak és vér lenne, mint az első részben, ha egy kicsit is több lenne, az bőven betudható annak, hogy majdnem egy órával hosszabb a film. Másrészt azért azt ne mondjuk már, hogy az első rész nem építkezett volna masszívan a látványra és a zenére. Azt meg végkép nem értem, ha kedveled az első részt, miért hozzod fel ezt az egész pesszimista dolgot, nem mond már, hogy az első rész nem volt az.
8.
8.
Gykrizsi
#5: Nem akarlak megsérteni, mert eddig soha nem jött ez le, de ez most eléggé elgurult a gyógyszerem kijelentés volt. Egyrészt ez egy hollywoodi film, nem egy dokumentumfilm, nem hiszi senki, hogy ez a jövő. Nem üzent senki semmit. Ha sikeres lesz, attól még nem fognak a gazdag emberek piramis szerű épületeket emelni, hogy ott valamiféle Isteni lényként éljenek, és még a robotika is messze gyerekcipőben jár az itt látottakhoz képest. Én is olvasok NatGeot, követem a híreket, de attól még nem állítom, hogy az a film lenne az Antikrisztus. Nem tudom mire vélni ezt a kirohanást. És semmi bajom nincs a Mad Max-val, és a Stra Trekkel, nagyon is szeretem az új részeket, de azokhoz a "szinte csak" látványra és akcióra építkező filmekhez képest pont ezt leszólni, ahol valamiféle gondolatiságot is át kívánnak adni, elég nagy butaság. Nem hinném, hogy emberek százezrei lesznek öngyilkosak, ha megnézik a szárnyas fejvadászt.
7.
7.
#4: Nekem is van pár gyerekkori kedvencem.
Birmingham-ben nemrég vettem meg a Stand by Me-t egy gyönyörű kiadásban pedig az jóval előttem készült.
Ennek is szeretem a régi változatát.
De az új az tökéletes példája annak, hogy a hatásvadászat, a manipuláció, az erőszak és az erőszakos filmzene mennyire meg tudja bénítani még a rajongókat is, akiket sikerült elkápráztatni a döbbenetes látványvilággal és a fröcsögő vérrel.

6.
6.
#1: Az új Mad Max is nagy kockázat volt, de George Miller jóval nagyobb filmes, ő ki is hozta mesterien.
A Majmok bolygója is nagy kockázat volt, zseniális lett.
A Star Trek szó szerint úgy készül évek óta, hogy tudják nem lesz sikeres...mégis készül, mert annyira jó.

Itt meg a költségvetés nagy része 1 dologra ment el:
MARKETING-re, ami szerencsére nem jött be.
5.
5.
#2: Tanítani kéne, de remélem iskolákban nem fogják tanítani.
Lehet, hogy 1 évvel vagy csak nálam idősebb, de 22 éves koromra én személy szerint végleg meguntam ezeket a jövőképet nekünk, fiataloknak semmit sem mutató disztopikus világképeket.

Én napi szinten foglalkozom azzal, hogy hova halad az emberiség, miféle jövőnk lesz, különben tuti nem olvasnék NatGeo és más magazinokat sem.
Erre jönnek ezek az elmebeteg filmesek és lazán megüzenik, hogy VÉGE MINDENNEK HA TETSZIK HA NEM
Ez manipuláció, az embereknek reményt kéne mutatniuk, nem azt, hogy úgyse tehetünk semmit ha ott van több száz gyerekrabszolga egy helyen.
Mert a film így áll hozzá.

"Úgyse tehetsz semmit"

Ez az üzenete, EZ ELMEBETEG, EZ NEM ZSENIÁLIS
4.
4.
Obiwan HUN
Sajnos meg nem tudtam megnezni de az esot gyerekkorom ota imadom, lattam ezerszer. Ezt meg alig varom, csak mire odajutottam tegnap elfogyott az osszes jegy... :(
3.
3.
Gykrizsi
#2: Igen, én is olyannal láttam, aki még nem látta az első részt, és neki sem volt gondja. Amit kell tudni, azt kb. a film fel is vázolja pár jelenetben (annak aki meg látta, libabőr volt egy-két jelenet).
2.
2.
nomcsa
#1: Egyetértek! :) Az 1982-es részét bevallom sajnos még nem láttam, kissé féltem is, hogy rengeteg minden zavaros lesz ennek hiányában, de mindent tökéletesen megértettem, szóval a megnézésétől ne tántorítson el senkit, ha nem látta az eredetit. Ahogy ezt a filmet megcsinálták, azt tanítani kellene, minden szempontból! Nah majd talán a szájhagyomány segít egy keveset.
1.
1.
Gykrizsi
Szerencsére az első hétvége bevétele már nem volt olyan aggasztó, bár lehetett volna jobb is. Mindenesetre a film zseniális. Egy olyan olyan hangulatot akar átadni (és sikerül is nekik), amiről azt hittem, már régen kihallt. A film lassú, de ez a lassúság olyan komoly erővel bír ebben a filmben, hogy le a kalappal. Ha lesz kritika, majd az alatt kíváncsi leszek a véleményekre. És külön köszönet, hogy ilyen költségvetéssel be mert vállalni a stúdió egy ilyen filmet, ahol azért erős kétségek voltak bevételt tekintve. Számomra ez az év filmje, mondhatnám, hogy talán még több is, de ahhoz látnom kell még párszor.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...