Assassin's Creed: Origins - elszabadul a fáraók átka

  • Írta: zoenn
  • 2018. március 12.
  • Videó
Vérszomjas múmiák, gigászi skorpiók és Anubis istenre hasonlító rémségek sokasága vár rád az Assassin's Creed: Origins legújabb DLC-jében, ami holnap élesedik. Előtte a launch trailerrel szolgálhatunk.

Egy kis csúszás után holnap élesedik a The Curse of the Pharaohs DLC, amely félreteszi a történelemhűséget, és teljesen a fantázia szüleménye lesz. A kiegészítőben eddig soha nem látott helyszínekre látogatunk el: felkeressük Karnak és Luxor templomát, míg a Fáraók Völgyében kifosztott sírokat találunk. Minden egyes kriptában egy portál bújik meg, amely titokzatos világokba vezet.

A legnagyobb fenyegetést tehát a másvilág szülöttei jelentik Bayek számára, így a kihívás is magasabb lesz - nem véletlen, hogy a szintsapkát 55-re tolták fel.

Csekkoljátok a launch trailert!

Az IGN jóvoltából pedig nézzetek bele az első negyedórába!

Modern Android-fejlesztői képzés indul - végre Kotlin-alapokon
A Java múlté, az Android elsődleges nyelve immár hivatalosan is a Kotlin. A HWSW új online képzésével egyszerre ismerheted meg a Kotlin nyelvet és az androidos mobilfejlesztést.
10.
gatyamadzag
#6: Azt még hozzátenném, hogy van jó pár olyan side quest is, ami egy bizonyos main quest teljesítésével érhető csak el. Ezek általában a többivel ellentétben nem függetlenek a sztoritól, hanem gyakorlatilag a következő main quest felvezetésének, arra való alapozásnak tekinthető.

Pl. van egy questline, ahol x embert le kell nyomozni és eltenni láb alól. Az első quest keretein belül csak megérkezel a városba, kapsz pár infót és/vagy feladatot, és vége is, megnyílik a következő, ami viszi tovább a történetet, de ugye már nagyobb szint kell hozzá. Viszont az a 2-4 side quest amit szintén felold, azokon keresztül többet tudsz meg a keresendő személy hátteréről, hogy közvetetten hogyan szenvednek a tevékenységétől a lakosok, stb.

Úgyhogy ez egy hülye helyzet, mert kiránt a történetből, elküld farmolni, de megadja a lehetőséget arra, hogy úgy farmolj, hogy félig benne maradj mégis. Néha úgy nézek rá, mintha ezek a side questek optional objective-ek lennének a main quest alatt. Ettől függetlenül nekem sem tetszik, nem véletlenül játszom éppen újra úgy, ahogy lent leírtam. De legalább nem arról van szó, hogy vissza kell menni "morzsákat gyűjteni", mert lenyomsz egy ilyen questet, dob egy valag xp-t és mehetsz tovább.

Viszont azt se felejtsük el, hogy az ellenfelek, régiók szintezése nem konkrétan ennek a játéknak a hibája, ez általánosságban a legtöbb RPG rákfenéje. Ezeket le kell nyelni. A baj inkább ott van - ahogy te is említetted - amikor egy olyan játék műveli ezt, ami nem RPG. És a Syndicate nem volt az. Az Origins viszont igen, és mivel nem csak utólag beletömött RPG-like elemei vannak, hanem tudatosan RPG-nek készült a játék, sokkal jobban is működik.

A Unity közösségi szarjaitól én is falra másztam. Volt amúgy abban is szintezés, még ha nem címkézte meg az ellent vagy a karaktert egy számmal, de a gear nagyon sokat számított. A küldik végi feedback pedig már a Black Flag-ben is ott volt.

... amit mellesleg én is az utolsó igazán jó AC-nek tartottam, egészen mostanáig. Ugyanaz a csapat csinálta mindkettőt, és érezni is nagyon. Tudták úgy keverni az AC-receptet, hogy élvezetes gameplay kerekedjen belőle, az Origins esetében meg is újítani. Ráadásul mindkettőből árad a hangulat.

Amúgy egyre inkább kezdem úgy érezni, hogy a franchisenak (eredetétől függetlenül) sokkal jobban állnak a buja, természetes settingek, néhány kisebb, házmászós helyszínnel tarkítva. Talán azért, mert egy nagyvárosba nehéz emlékezetes helyeket pakolni. Itt egy Notre-Dame, ott egy Big Ben, de amúgy csak megkülönböztethetetlen házak és utcák amíg a szem ellát. A sivatag közepén homokba süppedt hajót sokkal könnyebben jegyzi meg az ember. És jobban is néz ki. Vagy amikor a dűnék között lovagolva az egyik mögött egyszercsak feltűnik Faiyum oázisa, az tényleg gyönyörű.

No mindegy, megint elkalandoztam. Az előző kommentem mondandója az akart lenni, hogy ez nem csak egy térképtakarítós AC. Ami miatt inkább aggódnod kell, az az RPG-vel járó macera. Hogy bevállalod-e, az meg a te döntésed. Csak úgy hozd meg a döntést, hogy tisztában vagy azzal, hogy tényleg egy, akár a te szemedben is potenciálisan jó AC-t hagysz ki.

Szebb jelzővel meg inkább nem szeretném illetni, mert akármenyire imádom, én is tudom, hogy messze nem egy tökéletes játék.
7.
Necreon
#6: Még annyi hogy akármekkora lehet a térkép, ez így nem szabadság. Pontosan ezért nem volt szabad a Wildlands sem.

Nem emlékszem a Unity-nek volt-e szintezése, de talán annak kéne még egy esélyt adnom. Ott attól mentem falnak hogy segíteni akarok az embereken, felújítok valami kávézót, erre multiplayer lobby lett belőle. DAFUQ?! Nem ezért csinálom baszki, és nem akarom a sok közösségi lószart sem a singleplayer, történelmi körítésű világomban ami korhű akar lenni, leszámítva hogy minden küldetés végén ott villog a gomb hogy hagyj visszajelzést plz mint ha valami player-dev facebook üzenőfal lenne, meg világító multiplayer versengő eventek minden utcasarkon.

A Black Flag volt az utolsó jó AC.
6.
Necreon
#5: Annál a résznél alább is hagyott a lelkesedésem ami a régiók szintezését illeti. Ettől már a nem véletlenül félbehagyott Syndicate-ben is falra másztam. Mennék tovább egy fő sztorival, az események láncolata, dramaturgiája, ütemezése ordít érte hogy folytassam, erre? "Hát ehhez még tápolj 5 szintet plz".

Vagy pl. elegem van egy régióból, mennék egy másikba, és minden random erőspista fölött nagyobb szám lebeg mint az én karakterlapomon, ezért ugyanazt a két rongyba öltözött tagot 56x kell felnyársalni mire végre feldobja a talpát, de ha kétszer eltalál, game over, tehát menjek vissza oda ahová nem akarok, morzsákat gyűjteni az EXP csíkomra, térkép ikont takarítani mint kötelező munkát?

Hát nem kösz. Ott rohad el az egész ahol van, a Syndicate és a Wildlands mellett.
5.
gatyamadzag
Én 145 óránál még nem untam meg, mondjuk én nagy AC-buzi vagyok, szóval gondolom ez nem számít.. :P

Lecsupaszítva ez még mindig egy AC, egy open world játék az Ubitól, de tényleg eleget változott ahhoz, hogy friss és élvezetes legyen. És ezúttal a mellékes tevékenységek nem csak arról szólnak, hogy egy újabb ikont kipipáljunk a térképen (persze azok is ott vannak), tömve van side questekkel a játék.

A mostani végigjátszásomban éppen arra vagyok kíváncsi, hogy vajon élvezetesebb-e a sztori egyben, folyamatosan végignyomva. A main questek ajánlott szintjei között kisebb-nagyobb lyukak vannak, így gyakorlatilag rákényszerít a játék, hogy félretedd a fősztorit amíg nincs meg az adott szint.

Úgyhogy a prologue után nekiálltam a side questeknek. Csak azoknak, más tevékenységet csak elvétve csináltam, és 23 órával később, lvl 33-on lettem velük kész, sőt, maradt pár, ami már 35-40 szintű quest, így nem tudtam volna belekezdeni előzetes grind nélkül.

Na most ebben az is benne van, hogy nightmare fokozaton, enemy scaling-et bekapcsolva játszottam, ahol a leggyengébb katonák 3 ütésétől is kifekszik az ember, úgyhogy ez megtolta az időmet, de bizonyítja azt is, hogy ez végre egy olyan AC, ahol igen is oda kell figyelni harc közben.

Ugyanakkor a legtöbb side questnél meg inkább csak átugrottam a cutscene-t, és mivel annyi van belőlük, szerintem kb. másfél, de legalább egy órát még hozzáadhatnék a fenti 23-hoz velük.

És ezek a küldik változatosak, a keserédestől a fájdalmunkban nevetősig van minden, és még pár jópofa utalás is befért. Egyik ilyen utóbbi a kedvencem, ahol 3 faszi elvesztett egy gyűrűt, és megkérnek, hogy segíts megtalálni. Mindhárom azt mondja, hogy az övé, mindegyik magának akarja, ölre mennek érte, és az egyikük még "precious"-nek is nevezi. Ismerős valahonnan? :)

Persze valahol mélyen még mindig ugyanazt csinálja az ember ezek során, de a körítés elfelejtteti ezt velünk. A Witcher 3-ban is a narratíva vitte el a side questeket a hátán. Azt a szintet nem üti meg az Origins, de magához, mint AC-hoz képest nagyon sokat fejlődött.

Ja és azt is még gyorsan megjegyezném, hogy a free run is ki lett javítva végre. Nincs többé odaragasztózva a karakter a gerendákhoz amiken áll, arra ugrik amerre akarjuk, sokkal olajozottabban működik, sokkal nagyobb kontrollt és szabadságot érez a játékos, ha az irányításról van szó. (És mellesleg újratervezték a gombkiosztást is.)

tl;dr Van itt minőségi tartalom bőven.
4.
NemecsekErno
#1: Nekem kb. 40 órát sikerült belepocsékolni és nagyon jó élmény volt.
Az viszont igaz, hogy a mellékküldetések egy idő után érezhetően egy sémára készültek.
Ennek ellenére a legjobb és leglátványosabb AC játék.
Mondom én, aki a helyszíntől meg a szereplőtől is a bejelentés idején hidegrázást kaptam....
3.
LtK
#1: Sajnos mas, de megis ugyanaz. Igaz, hogy ez a legminosegibb AC ami keszult( latszik az extra fejlesztesi ido)
-a latvany tenyleg lenyugozo
borzalmasan nagy terulet
-szeretheto foszereplo/k ( a szinkronszinesz nagyon jo munkat vegzett)
-a sztori erdekes
-jo skillfa es kepessegek
-kulonfele ijtipusok, kulonfele kezifegyver osztalyok azon belul is tobb variacio
-kihivast jelento combat( mar nem eleg egy gombot nyomkodva counter-elni)
-vegre nincs eroltetett jovo vonal(35 ora alatt ha 10 percet voltam kint a gepbol)
Viszont sajnos ugyanarra a semara epul fel mint akarmelyik ubi jatek, szoval ebben is azon fogod eszrevenni magad egy par ora oromteli jatek utan, hogy ujra es ujra ugyanazt csinalod minimalis valtoztatasokkal. Egyreszt az RPG stilus jol all neki, masreszt viszont teljesen ertelmetlen. Peldanak okaert a skalazott ellenfelek (akikbol kb van 6 fele kinezetu) akiket a fejuk folott levo szamokon kivul masban nem tudsz megkulonboztetni.
2.
Mortis
#1: tényleg más, bár az nem igazán változik, hogy mit kell csinálni: ölni, kísérni, kiszabadítani - de körítés mindig van egy kis érdekes párbeszéddel, ami építi a világot és hihetőbbé teszi, ezáltal már sokkal jobb mint akármelyik AC korábbról.
tailing mission is csak 1 volt az eddigi 30 órám alatt (hála a jó istennek).
Egyiptom megvalósítása egyszerűen szemkápráztató s azért tartok csak a 12. zóna körül 30 óra után, mert egyszerűen sokszor sétáló tempóban élvezem a tájat, ami még sosem történt meg velem egy játék alatt sem. nagyon odatették magukat a fejlesztők s több elismerést érdemeltek volna.
1.
Necreon
Egy 40 eurós alap + season pass deal-t várok... herótom van az open world gyűjtögetéstől és "csináltunk 5 küldetést, felszorozzuk 20 régióra copypaste" hozzáállású 100 órás (értsd: 6-7 valós) játékidejű Ubisoft címektől, de akárhol érdeklődök mindenki esküszik rá hogy ez tényleg más.

Plusz a TWW2 Tomb Kings után megint nagyon érdekelni kezdett Egyiptom. Plusz Cleopatra fétis de ezt nem láttátok, /huss/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...