Bármilyen online játékról is legyen szó, sosem egyszerű kordában tartani a faragatlan felhasználókat. Biztosan ti is találkoztatok már másokat trágárul sértegető, vagy a csapatot szándékosan hátráltató játékossal. Az élmény mindenki számára szimplán negatív. Ennek kapcsán ült le most az Overwatch atyja, Jeff Kaplan a Kotaku stábjával. Az interjúban beszélt arról, hogy jelenleg egy olyan AI-n dolgoznak, amely megpróbálja felismerni a tisztességtelen viselkedést. A céljuk az, hogy a rendszer még azelőtt felismerje az undok játékosokat, még mielőtt a többieknek idejük lenne reportolni azokat.
„Az utóbbi időben azzal kísérleteztünk, hogy próbáltuk megtanítani a játékainknak, hogy milyen a sértő beszéd – ami egyébként elég mókás feladat. Az lenne a célunk, hogy ne kelljen a bejövő jelentésekre hagyatkoznunk ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy valaki nem megfelelően viselkedik.”
A cég egyébként több nyelv segítségével kísérletezik, igyekeztek például megtanítani a játékot koreaira is, hogy segítsen a rendszer fejlődésében. A hosszú távú céljuk pedig az, hogy a gép felismerje, hogyan néz ki az, amikor valaki magán a játékon belül is rosszul viselkedik.
„Ez lenne a következő lépés. Meg van az a szituáció például, amikor a meccs elején egy vicceskedő Mei lezárja a teljes kijáratot egy jégfallal?„
Természetesen az AI legalább annyi, ha nem több hibát képes elkövetni, mint egy ember. Ezért nem árt óvatosnak lenni egy ilyen fejlesztéssel. A Blizzard első sorban csak a legdurvább esetekre akarja majd ráállítani az új rendszerét. A céljuk az, hogy a gép csak azokat a játékosokat büntesse, akik olyan dolgokat mondanak vagy tesznek, amelyek egész biztosan elfogadhatatlanok.
Kaplan beszélt az érem másik feléről is, arról, hogy mit tehetnek azért, hogy a rendszer megjutalmazza az igazán jófej játékosokat:
„Lassan előretekinthetünk és elkezdhetünk beszélni arról is, hogy mi lehet a reportrendszer pozitív változata. Ha valakit reportolunk, az olyan, mintha azt mondanánk ’Hé! Adrian szörnyen viselkedett és emiatt büntetést érdemel!’. De vajon hogy néz ki az a verzió, amikor valaki azt szeretné mondani, hogy ’Ez az Adrian srác baromi jó csapattárs volt, örülök, hogy vele játszhattam?'”
„Megbüntetjük a rossz embereket, de hogy ösztönözhetjük őket arra, hogy alapból civilizáltabban viselkedjenek a rendszerben?”
A Kotaku teljes interjúját erre a linkre kattintva olvashatjátok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.