HWSW: Játékszerver-szolgáltatást tesztel az MS

  • Írta: Shifty
  • 2018. november 15.
  • Hír
Link másolása
A Microsoft által felvásárolt PlayFab megoldása kibővül, fejlődik, így a jövőben a cég saját felhőszolgáltatására, az Azure-ra támaszkodik majd. A tesztverzió már kipróbálható.

Itt a Microsoft év eleji felvásárlásának első új gyümölcse, előzetes verzióban már kipróbálható a PlayFab Mutliplayer Server szolgáltatás, amely az Azure-ra támaszkodva biztosít backendet az online többjátékos címeknek.

A PlayFabet a redmondi óriás még idén januárban vásárolta meg, a cég platformja ugyanakkor már ekkor sem volt apró, ez dolgozott például az Angry Birds mögött is, igaz, még AWS-alapokon - ezeket a Microsoft folyamatosan költözteti át saját szolgáltatására. A PlayFab elsősorban mobilos játékokhoz biztosít könnyen használható és skálázódó backendet, de befogható az UWP-s játékok mögé is, sőt a Microsoft már az iOS, Android és Windows mellett Xboxhoz és Nintendo Switchhez is ad SDK-t. A platform kezeli a be- és kijelentkezéseket, tárolja a felhasználói profilokat és pontszámokat, illetve az alkalmazásokon belüli vásárlást is kiszolgálja, amelyeknél kezeli a fizetési tranzakciókat is. A marketingmegoldással szegmentálható a játékosbázis, arra célzott ajánlatok és in-app boltok is készíthetők, analitikával, A/B-teszteléssel együtt.

Érdekelnek a további részletek? Olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...