Szerepjátékos elemekkel jön a Far Cry: New Dawn

  • Írta: Shifty
  • 2019. január 22.
  • Hír
Jean-Sebastien Decant, a játék kreatív rendezője a Twitteren feltett rajongói kérdésekre adott egyik válaszában megerősítette, hogy igyekeztek több elemében is változtatni az alapokon, így lesz benne egy kis szerepjátékos vonal is.

A Ubisoft nemrég a Twitteren tartott egy kérdezz-feleleket a hamarosan megjelenő Far Cry: New Dawn kapcsán. Ennek apropójából pedig a játék kreatív rendezője, Jean-Sebastien Decant elárulta, hogy a Far Cry 5 történetét továbbgondoló New Dawnban nemcsak a helyszín állapota és a szereplők lesznek mások, de a játékmechanikában is lesznek újdonságok.

A kreatív rendező elárulta, hogy a játék kap majd egy könnyed szerepjátékos vonalt. Az egyik ilyen megoldás, hogy most már szintezve lesznek az ellenfelek, illetve a fegyverek, vagyis egy jobb mordállyal az alacsonyabb szintű ellenfeleket könnyebb dolgunk lesz kiiktatni, de ez persze fordítva is igaz. Emellett kiderült, hogy a Prosperity Home névre keresztelt bázisunkat folyamatosan fejleszthetjük, ami többek között a világban található NPC-k hozzánk való viszonyát is befolyásolja, így ha odafigyelünk, folyamatosan jobb tárgyakat szerezhetünk be tőlük.

Végül pedig kapunk egy Escalation System nevű rendszert, ami tulajdonképpen annyit jelent, hogy a játékban található helyőrségeket nem csak elfoglalhatjuk, de ki is foszthatjuk. Ez esetben az ellenség erősítést fog hívni, majd meg is erősíti az állásait. Mi pedig a komolyabb kihívás ellenére újra és újra megpróbálhatjuk majd kifosztani ugyanazt az állomáshelyet, annak reményében, hogy egyre jobb cuccokat találunk majd.

A játék február 15-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

48.
delphijos
#36: Az a gond, hogy általánosan az rpg-re írtad amit. Sok olyan játék van ahol a szintlépés / fejlődés időhúzás. De ha már c64-en játszottál, akkor tudod hogy van nagyon sok IGAZI rpg amiben több tartalom van mint 10 másik játékban. Ott is van fejlődés, de nem úgy hogy unalmas szarságokat kell muszájból csinálni hogy tovább TUDJ haladni....
47.
Juha
#46: Mondjuk a DAO is az, a "klasszikusokhoz" viszonyítva, végighentelheted az egészet, ha nem akarsz taktikázni/tudatosan fejleszteni. Egy Baldurs Gate-nél ez nemigazán működött, még könnyű szinten sem.
46.
Neotechtr
#45: A DAO egy mai szemmel elismert rpg. A Witcher 3 minden idők egyik legjobb játéka, a mai napig etalon, de az akció rpg.
45.
Juha
#44: Elég, ha a W3-al kezd, bár ott sokkal többet kell játszani ahhoz, hogy a döntések súlyát megtapasztalja, de a változasságot láthatja (talán, ha nem 1/2, vagy egészen bolond).
Csak hogy mai szemmel is "elismert" játékot mondjak.
44.
Neotechtr
#36: Értem pontosan, hogy mire gondolsz, mert az, amit írtál, azt én sem szeretem. Most bejött az Ubi-nak a nagy RPG arculat, meg dicsérik az Assassin's Creed Origins-t, meg most még jobban az Odyssey-t is. Aztán egy hatalmas nagy grindfest az egész és nem játszhatsz úgy, hogy mondjuk csak a sztori, meg egy két okosság, amihez kedved van. Ikonokkal kell összetarhálni még 3 szintet, hogy nézhesd a következő sztori küldetést. Destiny, Division ugyan ez, csak online. RPG elemekből összetákolt időhúzó nulla. Nem Role Playing Game, nem szerepjáték. Bár vannak, akik ezt szeretik, valakik meg nem. Ennyi.

De te úgy kezdted a 10-esben, hogy az RPG az a műfaj, ahol (...) és ennek a rövidítése az RPG. De nem. Köze sincsen hozzá. És egy jó RPG-ben még sosem kellett grindelni. Figyelj. Én azt mondom neked, hogy fogd meg a Dragon Age Origins-t, tedd rá a magyarítást és kezdj el vele játszani. Csak úgy egy esélyt adj neki. Ha két óra után le tudod tenni, akkor okés, nem jött be. De, ha utána rákattansz és végignyomod, akkor már lesz egy apró pici ablakod arra, hogy mi fán terem az RPG. Ez egy marha jó játék, de már konzolra is jött, szóval eleve nem az az ultra hardcore nerd cucc, simán boldogulsz benne. Pedig már a DA:O -ban is van olyan párbeszéd, hogy 8 különböző választ mondhatsz. Utána, ha ez megvan, leülhetsz egy RPG elé és megnézheted, hogy milyen is az.
43.
Nyarlako
#40: Bővebben mint rpg teljesen rendben volt, de a harcrendszer terén szerintem vállalhatatlan.
42.
Nyarlako
40.
godach
#38: A Fallout 3 miért volt rossz?
38.
Nyarlako
#37: Csak éppen a Fallout 4 úgy nem lett rpg hogy közben akciójátéként is kb ugyanaz a szar maradt mint a 3. Csak elvettek úgy hogy hozzá nem tettek semmit.
37.
VerIstvan
#36: Egyszerubb beleepiteni ezt a dogunalmas idorablo grindelos rpg mocskot mint jo ai-t irni.
Meg mondjuk okosabb, meg butabb ellenfeleket csinalni.
Helyette lesz ez az rpg mocsok, meg a sima katona, meg golyoallo mellenyes sisakos akinek ettol a laba is golyoallo, meg a tobbi ubisoft klise.
De az ellennek meg mindig orok loszere lesz.
Es ha labon lovod ugyanugy rohangal majd tovabb. Ugye emlekszunk a rage-re ahol ez viszonylag jol meg lett oldva? Vagy a fallout 4-ben ami azert teszettt az az rpg rajongokkal ellentetben mert mar nem volt annyira rpg (szerintem meg meg igy is tul volt benne tolva).
Az ai talalat meg mindig veletlenszam generator alapu mert hulye mint egy szatyor.
A "ubi soft bemutatja", hogy lehet egy fps-bol egy fel rpg fost csinalni.
36.
VerIstvan
#25: Majd nezzuk meg mi is lesz az rpg-benne.
A jatekokban az rpg elem a kiadok szerint az amit irtam.
Ez latszik.
Az, hogy van kivetel (nincs szerintem) szinten nem zarja ki azt amit irtam.
Nem irtam butasagot max nem erted mire akartam kilyukadni, de nincs idom 800 sorban kifejteni.
Az rpg a fejlodes rendszeren alapul aminek meg egyenes folyamodvanya amit emlitettem.
35.
VerIstvan
#24: Most akkor kiderult, nem en nem tudok irni, hanem te vagy total analfabeta.
"..megnezi az ember youtube-on." Ezt irtam.
A komment szekcioban belekotni helyesirasba, ahol az emberek a buszon potyognek egy szaros telorol, igazi szellemi melyrepules.
Jobbal nem tudsz jonni es itt vergodsz ezzel te besertodott szerencsetlen.



34.
Kawada
#31: Remekül fogalmaztál, igen, RPG ELEM!!!! Attól még, hogy a Witcher 3-ban tudsz kártyajátékot játszani, még nem lesz Pasziánsz... Az csak egy elem, egy mini játék benne. Oda fejlődtek a dolgok, hogy 20 évvel ezelőtt egy Wolfenstein játék még arról szólt, hogy mész és ölsz, ma már kurva jó narratívája van, története, karakterek, átvezető videók, stb. Ez ilyen. Dőlj hátra és élvezd. Vagy ülj le a Fallout 2 elé patch nélkül és idegeskedj, hogy 15 óra gameplay-edet húzhatod le a p*csába mert a csomagtartóból eltűnt a mai quest item... vagy maga a kocsi...

Mikor fejezzük már be ezt a rohadt picsogást és próbáljuk meg élvezni a jó játékokat (tudom hihetetlen, de jelent meg ilyen az elmúlt 20 évben... nem szólnak akkorát mint a Pac-man, de vannak...)? Ott az indie piac is... Aki ma nem talál minden hónapra legalább 1 olyan játékot, ami megéri a rá kiadandó pénzt, az önmagát minősíti, nem a játékok piacát...
33.
Ultimate
#10: Amit ebben a topikban összehordasz az rpg műfajról az tökéletesen rávilágít arra, hogy nem mindenki születhet kellő kapacitású aggyal és ennek tökéletes példája vagy.
32.
logic5
#31: Szvsz már soha...
31.
Diabolis83
Manapság ha egy játékban van három dialógus, és egy választás, az már RPG elem?!?! Mikor jön ki olyan játék, ami akkorát tud szólni, újítani, mint a régi nagyok? Pl Half Life, Fallout, stb.
30.
Ooorky
#28: Értjük, hogy fiatal vagy és naív.

Bár legutóbb pont azt írtad, hogy azért NEM népszerű a Division, mert (szerinted) rpg és háromszor kell fejbelőni az embereket.
29.
shooter1234
#28: Kimaradt egy "is" és "3-4" is egy újabb hiba. Sajnálom, de megszoktam ,hogy mindenhol lehet szerkeszteni a kommenteket, így előbb írok, aztán javítok.
28.
shooter1234
Ez az Ubisoftnál a Divisionnal kezdődött, az volt több évnyi próbálkozás után az első játékuk, amibe raktak rpg elemeket, és ez láthatóan bevált, rohadt sokan megvették, és a mai napig is eléggé aktív a játékos bázis, köszönhetően a temérdek hibajavításnak, fizetős és ingyenes tartalombővítésnek. Ebből kiindulva az új AC -be is beraktak némi rpg -s fejlődős rendszert, meg is dobta az eladásokat rendesen az utóbbi AC részekhez képest és most mit ad isten? A Far Cry -ban jelenik meg ez a mechanika. Remélem nem csak én vagyok egyedül az, aki nem lepődik meg ezen. Az emberek nagy része már megunta a faék egyszerűségű akciójátékat, amik abból állnak hogy mész és lősz 5-6 eltérő fegyverrel 34- karaktermodellre, akik 1-2 lövéstől megdöglenek (CoD, BF és egyéb single játékok tömkelegei). "Ki hitte volna?!"
27.
delphijos
#21: Hát igen, igazi RPG ritka manapság mint a fehér holló. Az utóbbi időből a Persona 5-öt tudnám mondani. És abban rendesen van tartalom. És főleg SRPG rajongó vagyok, na olyat meg tényleg nagyítóval kell keresni.
26.
Back2U
#25: Miért nem az??? Eddig tévedésben éltem
25.
Neotechtr
#10: Hát te totál nem tudod azt sem, hogy mi az az rpg, különben nem is írtál volna ekkora butaságot. És az Ubisoft, mint rpg téma? Ne keverjük már azokat a játékokat rpg-kel. Ez olyan, mint ha azt mondanám, hogy a gta 5 egy need for speed klón, mert autóval lehet benne menni.
24.
Back2U
#20: Te írtad egyben, úgy írtam le ahogy te. Ha most ráértél beguglizni akkor is sikerülhetett volna.
23.
Back2U
#19: Úgy érted szürkeállomány? Biológia óra, 8. osztály.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...