Listán az RTX- és DLSS-játékok

  • Írta: sirdani
  • 2019. február 1.
  • Hír
Az Nvidia legutóbbi dobása a valós idejű sugárkövetés és a gépi tanulásra épülő DLSS vonalsimítási metódus, melyek ugyan technológiailag érdekes újítások, ám rengeteg energiát igényelnek a fejlesztőktől, így egyelőre ritkán fordulnak elő.

Az alig pár hete elérhető RTX 2060 kiadásával jelenleg immár négy olyan videokártya létezik, mely képes az új technológiák alkalmazására, noha játékokból egyelőre meglehetősen kevéssel találkozunk, ami képes lenne mindent kihozni egy-egy csúcskategóriás kártyából. A legtöbb ilyen alkotásról egyébként mi is beszámoltunk, legyen szó akár a Shadow of the Tomb Raiderről, a Battlefield V-ről, a Metro Exodusról, vagy az Atomic Heartról.

A jelenség legfőbb oka, hogy mind a valós idejű sugárkövetés, mind pedig a jelentős gyorsulást ígérő DLSS (deep-learning supersampling) kiaknázása nagy kihívást jelent a fejlesztők számára. Ennek ellenére a közeljövőben több játék is alkalmazni fogja az újításokat, melyről a RockPaperShotghun írói készítettek egy átfogó listát. A felsorolás kizárólag azokat a címeket tartalmazza, melyek esetében már a fejlesztők oldaláról is megerősítést nyert a technológiák felhasználása.

Játékok valós idejű sugárkövetéssel:

  • Assetto Corsa Competizione
  • Atomic Heart
  • Battlefield V
  • Control
  • Enlisted
  • Justice
  • JX3
  • Mechwarrior V: Mercenaries
  • Metro Exodus
  • Project DH
  • Quake II (grafikai moddal)
  • Shadow of the Tomb Raider


Játékok DLSS-támogatással:

  • ARK: Survival Evolved
  • Anthem
  • Atomic Heart
  • Battlefield V
  • Darksiders III
  • Dauntless
  • Deliver Us
  • Fear the Wolves
  • Final Fantasy XV
  • Fractured Lands
  • Hellblade: Senua’s Sacrifice
  • Hitman 2
  • Islands of Nyne: Battle Royale
  • Justice
  • JX3
  • Kinetik
  • Mechwarrior V: Mercenaries
  • Outpost Zero
  • Overkill’s The Walking Dead
  • Plunkbat
  • Remnant from the Ashes
  • Scum
  • Serious Sam 4: Planet Badass
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Stormdivers
  • The Forge Arena
  • We Happy Few
8.
VerIstvan
#2: Ki, meg bekapcsolt rtx kozt nem lesz kulombseg?
Te meg a mikulasban is hiszel..
7.
VerIstvan
#3: vityo8x:
Megtanulhatnal igazan helyesen irni, mert ez kb. ovodas szint amit tolsz.
(amikor visszanyal a fagyi)
6.
Josi21
#4: Ez mind szép, d e 7nm vs 12... xD Vega 64-nál elvileg 30%-al gyorsabb, ami figyelve a gyártást vicc kategória. Még 5 nap aztán többet tudunk.
5.
markoci555
az egyetlen a listáról amivel tudok és játszottam is az a quake 2 és fogalmam nincs hogy kerül ide... mit akarnak azon szépíteni? ezer éves játék, egy kis textúra javítás azt mehet mindenféle más mod nélkül
4.
Back2U
#3: Elvileg játékfüggő de közel azonos, csak ugye a Radeon 7 fogyaszt 300 wattot, a 2080 pedig kevesebbet, pedig a gyártástechnológia már a 7 nanométeres..
3.
Ultimate
#2: Odáig nem jutnak elmert a birkagyártó PH errőlmélyen hallgat miközben afórumokon olyan hazugságokat terjesztenek hogya VII elveria 2080-at, és erre a 3dmark a bizonyíték...
2.
sanada
#1: Ezt olyan unalmas már szajkózni. Igen, mikor kiadták és debütált a BF5-ben tényleg szar volt, azóta már frissítettek rajta, a teljesítménye duplájára nőtt. Most pedig jönni fog még egy javítás hozzá, most már közel azonos lesz az fps kikapcsolt és bekapcsolt állapotban.
1.
t0mchee
Quake 2 ben legalább meg lesz a 60fps 2080ti jal?:'D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...