Modern Warfare - részletek a történetről és a techről

  • Írta: szlav
  • 2019. május 30.
  • Hír
Link másolása
A Call of Duty: Modern Warfare igazi ínyencségnek ígérkezik azok számára, akik nem csupán a többjátékos mód miatt kedvelik a franchise-t. További részleteket árulunk el az egyjátékos kampány történetéről és az azt támogató újdonságokról.

A Call of Duty: Modern Warfare bejelentése kellő nosztalgiával látott el mindenkit, aki kedvelte a negyedik Call of Duty által megindított történetet, de az Infinity Ward jóval többre pályázik annál, minthogy ismét elmesélje Captain Price és Soap MacTavish eredeti sztoriját. A két akcióhős ugyan ismét visszatér, mégpedig igen komoly szerepben, de a mai légkör már teljesen más megvilágításba helyezi a SAS operátorainak munkáját. A Polygon riportjának hála mi is részletekbe menően informálódhatunk arról, hogy mi vár minket idén októberben.

Ahogy a narratívát rendező Taylor Kurosaki is kifejtette: "A Modern Warfare 3 végére repkedtek az atombombák, az Egyesült Államokat megszállták az oroszok, nem voltak már olyan tétek, amikbe racionálisan beleélhettük volna magunkat. Eltettük tehát ezt a történetszálat és elképzeltük azt, hogy a már ismert karakterek miként viselkednének a mai környezetben. A mai világ jóval komplexebb a 10 évvel ezelőttinél. Az ellenség sokszor egyenruha nélkül támad, ennek nyomán pedig jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a civil áldozatok."

A kampány játékmenetéért felelős Jacob Minkoff a Call of Duty 4: Modern Warfare híres AC-130-as misszióját hozta fel az inspiráció példájaként. Egy olyan küldetésről van szó, ahol a játékos a csatától messze, egy fekete-fehér kamerán át szórhatja a tüzet az arc nélküli, apró hangyaként megjelenő ellenfelekre. "Ez a szekció mélyen érintett engem, egészen kellemetlenül éreztem magam miatta" - fejtette ki Minkoff.

 A jó és a rossz közötti határvonal tehát elmosódik, a játék tónusa pedig visszatér a valós hadviselés földhözragadtságához. Minkoff szerint ez lesz a legautentikusabb, legvalósághűbb játék, amit valaha készítettek. A történet írása során nem a végtelen badass-faktor elérése irányította a kezüket, hanem az, hogy érzelmeket keltsenek a játékosban.

"Ez egy katonai szimulátor. Földhözragadt és komoly, nem egy szuperhős-karikatúra" - fejtette ki David Stohl, a stúdió vezetője. Igaz, hogy az ilyen shooterek a zsánerből adódóan kifejezetten erőszakosak, de az Infinity Ward ezúttal az érettség és a "valós hadviselés intenzitása mellett tette le a voksát a túlzott vérontás és az esztelen darálás helyett."

A Polygon csapata előtt két küldetést is leforgattak. Videóanyagot ugyan nem hozhattak haza, de a látottakat papírra vetették. Az első klip Londonban, a Picadilly Square-en indít, ahol egy gépkocsiba rejtett bomba felrobban a nyüzsgő utcán. Mi egy SAS-operátor szemszögéből követhetjük az eseményeket. A katonák egy lakóházba követik a gyanúsítottat, ahol a kommandósok a sötétben, éjjellátók segítségével közelítik meg az épületet. A Zero Dark Thirty látványvilágához hasonlítható a jelenet, ahogy a fegyveresek átfésülik a lepusztult lakást, amely konyhájában két férfi és egy női gyanúsítottat találnak. Mindnyájukat lelövik. Egy emelettel feljebb egy férfi foglyul ejtett egy nőt. Lelövik a férfit, mire a nő felveszi a fegyvert, hogy azt a brit kommandósokra fordítsa - őt is lelövik hát, csakúgy mint a vékony fal mögött rejtőző társát.

Tovább haladva egy gyerekágyban síró újszülöttet találnak. Egy másik ágy alatt egy gyanúsított fekszik, a fegyvere csöve éppen csak kilóg a fedezék alól. A matracon keresztül végeznek vele. Újabb emelet, újabb gyanúsított - ezúttal egy fegyvertelen nőt látunk, aki hirtelen mozdulatot tesz. Társaink egyből reagálnak, a nő pedig életét veszti. "Egy kicseszett detonátorért nyúlt..." - szól oda a társunk. A SAS kommandósai nem kérdeznek, nem tartóztatnak le senkit. Az akció egy villanásnyi erőszakkal megkezdődik és hamar abba is marad. Gyorsan és csendesen mozognak, közben pedig olyan emberekkel végeznek, akik első ránézésre csupán védtelen civileknek tűnnek. A beszámoló szerint igen megviselő a látvány.

A második jelenetsor 20 évvel visszavezet minket a múltba, egészen a Közel-Keletre. A törmelék alól kimászva egy fiatal lány képében találjuk magunkat egy női holttest mellett. Az anyja az orosz bombázás áldozatául esett, a teste pedig az összetört kő, téglák és betonacél alá szorult. A lány szerencsére megmenekül, s újra találkozik édesapjával. Hazafelé tartanak, óvatosan elkerülve az orosz katonákat, akik a szomszédaik és barátaik lemészárlásával vannak elfoglalva. A páros sikeresen hazaér, ahol már várja őket a kislány fiútestvére. Összecsomagolnak, hogy elmeneküljenek, de ekkor toppannak be az ellenséges katonák. Az apa egyből életét veszíti, de a gyerekek sikeresen elrejtőznek. Az orosz katonák cukkoló szavakkal próbálják kicsalogatni az előlük bujkáló gyerekeket. A lány egy csavarhúzóval leszúrja apja gyilkosát, egymás után háromszor, majd gyorsan elveszi a lőfegyverét. Meghúzza a Kalasnyikov ravaszát, végezve a betolakodóval. A lány remegő kézzel elejti a puskát.

A testvérpár menekülőre fogja a falun át, ahol férfiak, nők és gyerekek egyaránt áldozatul esnek a gáztámadásoknak, vagy az utcai kivégzéseknek. A lány talál egy pisztolyt, majd összetalálkozik egy járőröző katonával. Meghúzza a ravaszt, a múltban játszódó jelenet ezzel pedig véget ér, a lányt azonban nem most láttuk utoljára. Két évtizeddel később, egy újabb háborúban, immáron szabadságharcosként találkozhatunk vele. Az egyjátékos kampány küldetéseinek nagyjából felét az ő szemszögéből követhetjük majd, így a brit kommandósok és az amerikai tengerészgyalogság mellett a lázadók és civil szabadságharcosok nézőpontját is átélhetjük. "Hatalmas befolyással voltak ránk az átlagos emberek történetei. Az, hogy miként próbálják élni az életüket egy háborús környezetben" - árulta el a látványvilágért felelős Michal Drobot.

Az életszerű megvalósítás érdekében pedig az Infinity Ward mindent megtesz azért, hogy a játék látványvilága és hangzása is autentikus legyen. A csapat egy új fényképmérési technológia segítségével szkennelte be a játékban látható embereket és tárgyakat, amelyeket aztán a teljesen új, kifejezetten erre címre tervezett engine-be ültettek át. A beszámoló alapján különös hangsúlyt kap majd a fény és árnyékok kettőse. Az árnyak a sugárkövetés segítségével lesznek életszerűek, csakúgy, mint a tükröződések, de még a hangok is. A spektrális renderelés különleges látványt kölcsönöz majd az éjjellátó, vagy hőlátó szemüvegeknek, a napvilágot pedig a dinamikus globális megvilágítás és a volumetrikus fényeffektet teszik látványossá.

A beszámoló szerint az Infinity Ward komoly beruházásokat tett a hangtechnika terén is. Az új audio-tech segítségével az alapoktól dolgozták ki a hanghatásokat, a céljuk első sorban pedig az volt, hogy bemutassák, hogy a valódi lőfegyverek érzésre is mekkora erővel bírnak. A fegyverek egyébként saját mozgási elmosódást és torkolattűz effekteket kapnak, illetve a realizmus és a rugalmasság érdekében azokat mostantól célzás közben is újratölthetjük majd.

A Call of Duty: Modern Warfare október 25-én érkezik PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.

16.
16.
shatterhand
#12: Gerinc? Mi köze van ennek ahhoz,hogy van egy jatek amibol evente elmegy minimum 15millio?
Ez a játék akkor nevezhető halottnak, erdektelennek, ha már csak 1-2millio fogy. Úristen. Más játék örülne,ha ez lenne számára a bukás.
12.
12.
user101
Értem én, hogy ez termeli a pénzt, de lehetne annyi gerinc bennük, hogy azt mondják, gyerekek, elfáradtunk, vége. Csinálunk inkább valami újjat! :)))
6.
6.
Elijah Baley
#5: Miért mi a baj a cross-playel?
5.
5.
b48xll
#4: Igen lattam de mashol azt irjak ,hogy meg ezt csak tervezik.
4.
4.
dante92
Srácok... Két hírrel lentebb, ahol van a trailer oda le van írva. Szó szerint idézek:
"Mindezt szezonbérlet nélkül, cross-play társaságában."
3.
3.
b48xll
#2: Igen....sajnos en is olvastam
2.
2.
Antihero
#1: Én úgy tudom, az lesz. Legalábbis más oldalon ezt írták.
1.
1.
b48xll
Csak ne legyen crossplatform! En csak ennyit kerek...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...