Hivatalos: készül a BioShock új része

  • Írta: fojesz
  • 2019. december 9.
  • Bejelentés
A 2K Games megerősítette, hogy készül a BioShock-sorozat következő része. A BioShock atyja, Ken Levine nem vesz részt a munkálatokban, a fejlesztést egy új belsős stúdió végzi.

A 2K Games bejelentette, hogy készül a BioShock-sorozat következő része, a fejlesztést egy újonnan alapított belsős stúdió, a Cloud Chamber végzi. A csapat két irodával, egy kaliforniaival és egy kanadaival üzemel, melyek élén Kelley Gilmore, a Firaxis Games csapatát két évtizeden át erősítő hölgy áll.

Arra viszont nem érdemes számítani, hogy egyhamar rátehetjük a mancsunkat a játékra, már maga a sajtóközlemény is megemlíti, hogy a projekt "a következő néhány évben" biztosan fejlesztés alatt áll majd, ennek megfelelően platformlistánk és megjelenési dátumunk sincsen hozzá.

Gilmore az amerikai IGN-nek csak annyi konkrétumot tudott megerősíteni pluszban, hogy a BioShock-sorozat atyja, Ken Levine nem vesz részt a munkálatokban, ő továbbra is az új projektjén szorgoskodik a Ghost Story Games brigádjával. BioShock-veteránokból azért így sem lesz hiány a csapatban: Hoagy de la Plante kreatív igazgató, Scott Sinclair művészeti igazgató és Jonathan Pelling dizájnigazgató is vaskos BioShock-múlttal érkezett a Cloud Chamberhez.

Végül érdemes megemlíteni azért, hogy a Cloud Chamber csapata annyira nem friss: tavaly áprilisban a Kotaku írta meg, hogy a Mafia III megjelenését követően a 2K fű alatt létrehozott egy másik csapatot a Hangar 13 szomszédságában, ahová több Mafia-fejlesztőt is átcsoportosítottak.

A Kotaku újságírója most megerősítette, hogy ez bizony a Cloud Chamber, és ki nem találnátok, a Parkside kódnéven futó projektjük kapcsán már akkor pletykálták, hogy egy új BioShockot takar valójában.

Update! A Kotaku újabb részleteket szállított az új BioShock múltjával kapcsolatban. A lap szerint a 2K legalább 2015 óta próbálkozik a BioShock folytatásával, ahogy azonban azt a mellékelt ábra mutatja, a projekt élete nem alakult éppen egyszerűen.

A Parkside elkészítésével először a Certain Affinity csapatát bízták meg, az austini brigádnak ez óriási lehetőség lett volna, hiszen addig csak bedolgozott más stúdióknak. 2016-ban azonban lelőtték az együttműködést (ennek az okát azóta sem tudni), a 2K pedig házon belülre költöztette a projektet, ekkor kezdte meg a Cloud Chamber verbuválását.

Érdekesség, hogy a BioShock-fejlesztőknek sosem volt könnyű dolga, ami valószínűleg a játékok koncepciójának komplexitásával magyarázható - már az első rész is nagyon nehezen készült el, egy ponton teljesen újra kellett kezdeni a fejlesztését.

A BioShock-csapatok pályafutása később sem alakult rózsásan: az első részt és az Infinite-et jegyző Irrational Games, valamint a második epizódot készítő 2K Marin is lehúzta a rolót - igaz, ez utóbbit a mai napig nem erősítette meg a 2K.

Ezek is érdekelhetnek

20.
Heldengeist
Lesz hozzá köze valakinek, aki érti miért lett a sorozat ilyen népszerű? Mert eddig nem úgy néz ki. A 2K Gamest ismerve pedig elég erős fenntartásaim vannak a minőséget illetően.
19.
herlius
#18: A megjelenésekor több oldalon keresztül kifejtettem a játék hibáit a tesztnél található kommentek között. Ha kíváncsi vagy rá nyugodtan keresd vissza, de nekem már nincs energiám ezeket megint mind összeírni. Maradjunk annyiban, hogy a mértékadóbb online fórumok is hasonlóan vélekedtek róla annak idején, szemben a hatalmas hype-nak bedőlő tömegekkel. Ettől persze lehet ez még valaki kedvenc játéka, sem jobb, sem rosszabb ember nem lesz tőle.
18.
kopic
#15: 'lgikai bukfencek tömkelege'
Ezt kifejtened jobban esetleg?

Nem vagom mi ez a nagy utálat az Infinite iránt (nem pedig Infinity, pár ember kedvéért). Összesen 3x nyomtam vegig a sztoriját, és amiket te hibának felrósz rá azok engemet nem igazan zavartak, vagy barmi.
Szoval nálam simán előző gén egyik legjobb élménye volt...
17.
Neotechtr
#11: Heheh. Volt egy olyan, lehetett benne menni helyeken. Aztáb amint egy nagyobb vagy nyitott helyre kerültél átalakult tényleg Quake 3 Arena módba. Szerintem nem volt amúgy olyan rossz, mint amennyire sokaknak nem jött be, de én más vagyok, mert nekem meg az 1-2 nem jött be. Mindemellett nagyon elismerem az első két részt, de mindkettőt elkezdtem és nem mentem a végéig. Az Infinity-t végig vittem viszont. Ez is egy jele annak, hogy valamiben más, mint az 1-2.
16.
godach
#14: Nekem személy szerint a második a kedvencem.
15.
herlius
#14: Valóban nem annyira rossz, mint amennyire divat fikázni. Néhány dologban pl. még jobb is, mint az elődje (fegyverek, hackelés), viszont sokmindenben nem hozta a szintet. Az első rész zseniális harcrendszere pl. teljesen eltűnt, csak a hentelés része maradt meg, bár az kétségtelenül jó lett. Grafikailag is elég hullámzó, helyenként nagyon jó, máshol borzalmasan elnagyolt. A sztorija ugyan eléggé jó lett, de valahogy a külön cselekményszálak, szereplők és az egésznek a hangulata nem áll össze egy olyan brilliáns történetté, mint az első részben. És ezzel szemben az Infinity-ben még ennyi sem maradt. Kaptunk egy viszonylag jó sztorit (ami mellesleg az előzetes beharangozókhoz képest is egy lebutított változat) és egy néha fárasztó játszótársat magunk mellé, aki mellesleg lőszerraktárként is funkcionál. Zéró harcrendszer, röhejes MI, tök egyforma extra képességek, logikai bukfencek tömkelege, totálisan lescriptelt lineáris pályák, stb stb.
14.
Nyarlako
#12: Szerintem a 2 is az, felér az első minőségében és nem értem mi a nagy utálat iránta mindenhol.
13.
herlius
#12: Megszólalt a piszok a köröm alól. Majd ha érvelni is megtanultál, akkor kezdhetsz párbeszédet. Addig jobb, ha csendben figyelsz.
12.
kopic
#6: 'meg a 2 is egy mestermu'. Ulj le szepen Emese...

Amugy en nem örülök annak, hogy jön új rész. Az Infinite 2 dlcvel mindent lezártak szépen szerintem... :/
11.
logic5
Volt Bioshock infinity???? :O :O Valamiről akkor nagyon lemaradtam...
10.
revdav11
Jó hír, de nagyon magasan van a léc, és Ken Levine hiánya azért nyugtalanító körülmény.

Amúgy mindhárom Bioshock másban viszi a prímet.

Sztori: Infinite
Gameplay: 2
Atmoszféra, világ: 1
8.
MűszálasLőrinc
#1: Pont ezt akartam írni, hogy remélem nem olyan lesz mint a 3. Rész.
Önmagát ismételgető aréna shooter volt.
6.
herlius
#5: A borzalmasan lineáris és egysíkú infinity-hez képest még a 2-es is egy mestermű. Az 1-esnek viszont a nyomába sem ér egyik sem.
5.
cyberstaker
#3: Alternatív univerzumból jött, ahol a bioshock 2 az infinity :D
4.
SLi
Én se értem nekem is az volt az első gondolatom hogy úristen de hiszen
CSOInak az infinity is "szódával ment el."
3.
BockÚr
2.
zsocc-nrg
Nah beérkezett még így év vége előtt a legjobb hír (számomra) !!!! Csak könyörgöm ne legyen igaz a pletyka hogy élő szolgáltatás-szerű vackot akarnak ebből is csinálni!
1.
CSOI
Minek ? Számomra már az infinity is szódával ment el...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...