A 2K Games bejelentette, hogy készül a BioShock-sorozat következő része, a fejlesztést egy újonnan alapított belsős stúdió, a Cloud Chamber végzi. A csapat két irodával, egy kaliforniaival és egy kanadaival üzemel, melyek élén Kelley Gilmore, a Firaxis Games csapatát két évtizeden át erősítő hölgy áll.
Arra viszont nem érdemes számítani, hogy egyhamar rátehetjük a mancsunkat a játékra, már maga a sajtóközlemény is megemlíti, hogy a projekt "a következő néhány évben" biztosan fejlesztés alatt áll majd, ennek megfelelően platformlistánk és megjelenési dátumunk sincsen hozzá.
Gilmore az amerikai IGN-nek csak annyi konkrétumot tudott megerősíteni pluszban, hogy a BioShock-sorozat atyja, Ken Levine nem vesz részt a munkálatokban, ő továbbra is az új projektjén szorgoskodik a Ghost Story Games brigádjával. BioShock-veteránokból azért így sem lesz hiány a csapatban: Hoagy de la Plante kreatív igazgató, Scott Sinclair művészeti igazgató és Jonathan Pelling dizájnigazgató is vaskos BioShock-múlttal érkezett a Cloud Chamberhez.
Végül érdemes megemlíteni azért, hogy a Cloud Chamber csapata annyira nem friss: tavaly áprilisban a Kotaku írta meg, hogy a Mafia III megjelenését követően a 2K fű alatt létrehozott egy másik csapatot a Hangar 13 szomszédságában, ahová több Mafia-fejlesztőt is átcsoportosítottak.
A Kotaku újságírója most megerősítette, hogy ez bizony a Cloud Chamber, és ki nem találnátok, a Parkside kódnéven futó projektjük kapcsán már akkor pletykálták, hogy egy új BioShockot takar valójában.
Update! A Kotaku újabb részleteket szállított az új BioShock múltjával kapcsolatban. A lap szerint a 2K legalább 2015 óta próbálkozik a BioShock folytatásával, ahogy azonban azt a mellékelt ábra mutatja, a projekt élete nem alakult éppen egyszerűen.
A Parkside elkészítésével először a Certain Affinity csapatát bízták meg, az austini brigádnak ez óriási lehetőség lett volna, hiszen addig csak bedolgozott más stúdióknak. 2016-ban azonban lelőtték az együttműködést (ennek az okát azóta sem tudni), a 2K pedig házon belülre költöztette a projektet, ekkor kezdte meg a Cloud Chamber verbuválását.
Érdekesség, hogy a BioShock-fejlesztőknek sosem volt könnyű dolga, ami valószínűleg a játékok koncepciójának komplexitásával magyarázható - már az első rész is nagyon nehezen készült el, egy ponton teljesen újra kellett kezdeni a fejlesztését.
A BioShock-csapatok pályafutása később sem alakult rózsásan: az első részt és az Infinite-et jegyző Irrational Games, valamint a második epizódot készítő 2K Marin is lehúzta a rolót - igaz, ez utóbbit a mai napig nem erősítette meg a 2K.
Ezt kifejtened jobban esetleg?
Nem vagom mi ez a nagy utálat az Infinite iránt (nem pedig Infinity, pár ember kedvéért). Összesen 3x nyomtam vegig a sztoriját, és amiket te hibának felrósz rá azok engemet nem igazan zavartak, vagy barmi.
Szoval nálam simán előző gén egyik legjobb élménye volt...
Amugy en nem örülök annak, hogy jön új rész. Az Infinite 2 dlcvel mindent lezártak szépen szerintem... :/
Amúgy mindhárom Bioshock másban viszi a prímet.
Sztori: Infinite
Gameplay: 2
Atmoszféra, világ: 1
CSOInak az infinity is "szódával ment el."
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.