Hivatalos: készül a BioShock új része

  • Írta: fojesz
  • 2019. december 9.
  • Bejelentés
Link másolása
A 2K Games megerősítette, hogy készül a BioShock-sorozat következő része. A BioShock atyja, Ken Levine nem vesz részt a munkálatokban, a fejlesztést egy új belsős stúdió végzi.

A 2K Games bejelentette, hogy készül a BioShock-sorozat következő része, a fejlesztést egy újonnan alapított belsős stúdió, a Cloud Chamber végzi. A csapat két irodával, egy kaliforniaival és egy kanadaival üzemel, melyek élén Kelley Gilmore, a Firaxis Games csapatát két évtizeden át erősítő hölgy áll.

Arra viszont nem érdemes számítani, hogy egyhamar rátehetjük a mancsunkat a játékra, már maga a sajtóközlemény is megemlíti, hogy a projekt "a következő néhány évben" biztosan fejlesztés alatt áll majd, ennek megfelelően platformlistánk és megjelenési dátumunk sincsen hozzá.

Gilmore az amerikai IGN-nek csak annyi konkrétumot tudott megerősíteni pluszban, hogy a BioShock-sorozat atyja, Ken Levine nem vesz részt a munkálatokban, ő továbbra is az új projektjén szorgoskodik a Ghost Story Games brigádjával. BioShock-veteránokból azért így sem lesz hiány a csapatban: Hoagy de la Plante kreatív igazgató, Scott Sinclair művészeti igazgató és Jonathan Pelling dizájnigazgató is vaskos BioShock-múlttal érkezett a Cloud Chamberhez.

Végül érdemes megemlíteni azért, hogy a Cloud Chamber csapata annyira nem friss: tavaly áprilisban a Kotaku írta meg, hogy a Mafia III megjelenését követően a 2K fű alatt létrehozott egy másik csapatot a Hangar 13 szomszédságában, ahová több Mafia-fejlesztőt is átcsoportosítottak.

A Kotaku újságírója most megerősítette, hogy ez bizony a Cloud Chamber, és ki nem találnátok, a Parkside kódnéven futó projektjük kapcsán már akkor pletykálták, hogy egy új BioShockot takar valójában.

Update! A Kotaku újabb részleteket szállított az új BioShock múltjával kapcsolatban. A lap szerint a 2K legalább 2015 óta próbálkozik a BioShock folytatásával, ahogy azonban azt a mellékelt ábra mutatja, a projekt élete nem alakult éppen egyszerűen.

A Parkside elkészítésével először a Certain Affinity csapatát bízták meg, az austini brigádnak ez óriási lehetőség lett volna, hiszen addig csak bedolgozott más stúdióknak. 2016-ban azonban lelőtték az együttműködést (ennek az okát azóta sem tudni), a 2K pedig házon belülre költöztette a projektet, ekkor kezdte meg a Cloud Chamber verbuválását.

Érdekesség, hogy a BioShock-fejlesztőknek sosem volt könnyű dolga, ami valószínűleg a játékok koncepciójának komplexitásával magyarázható - már az első rész is nagyon nehezen készült el, egy ponton teljesen újra kellett kezdeni a fejlesztését.

A BioShock-csapatok pályafutása később sem alakult rózsásan: az első részt és az Infinite-et jegyző Irrational Games, valamint a második epizódot készítő 2K Marin is lehúzta a rolót - igaz, ez utóbbit a mai napig nem erősítette meg a 2K.

20.
20.
Heldengeist
Lesz hozzá köze valakinek, aki érti miért lett a sorozat ilyen népszerű? Mert eddig nem úgy néz ki. A 2K Gamest ismerve pedig elég erős fenntartásaim vannak a minőséget illetően.
19.
19.
herlius
#18: A megjelenésekor több oldalon keresztül kifejtettem a játék hibáit a tesztnél található kommentek között. Ha kíváncsi vagy rá nyugodtan keresd vissza, de nekem már nincs energiám ezeket megint mind összeírni. Maradjunk annyiban, hogy a mértékadóbb online fórumok is hasonlóan vélekedtek róla annak idején, szemben a hatalmas hype-nak bedőlő tömegekkel. Ettől persze lehet ez még valaki kedvenc játéka, sem jobb, sem rosszabb ember nem lesz tőle.
18.
18.
kopic
#15: 'lgikai bukfencek tömkelege'
Ezt kifejtened jobban esetleg?

Nem vagom mi ez a nagy utálat az Infinite iránt (nem pedig Infinity, pár ember kedvéért). Összesen 3x nyomtam vegig a sztoriját, és amiket te hibának felrósz rá azok engemet nem igazan zavartak, vagy barmi.
Szoval nálam simán előző gén egyik legjobb élménye volt...
17.
17.
#11: Heheh. Volt egy olyan, lehetett benne menni helyeken. Aztáb amint egy nagyobb vagy nyitott helyre kerültél átalakult tényleg Quake 3 Arena módba. Szerintem nem volt amúgy olyan rossz, mint amennyire sokaknak nem jött be, de én más vagyok, mert nekem meg az 1-2 nem jött be. Mindemellett nagyon elismerem az első két részt, de mindkettőt elkezdtem és nem mentem a végéig. Az Infinity-t végig vittem viszont. Ez is egy jele annak, hogy valamiben más, mint az 1-2.
13.
13.
herlius
#12: Megszólalt a piszok a köröm alól. Majd ha érvelni is megtanultál, akkor kezdhetsz párbeszédet. Addig jobb, ha csendben figyelsz.
12.
12.
kopic
#6: 'meg a 2 is egy mestermu'. Ulj le szepen Emese...

Amugy en nem örülök annak, hogy jön új rész. Az Infinite 2 dlcvel mindent lezártak szépen szerintem... :/
11.
11.
logic5
Volt Bioshock infinity???? :O :O Valamiről akkor nagyon lemaradtam...
10.
10.
revdav11
Jó hír, de nagyon magasan van a léc, és Ken Levine hiánya azért nyugtalanító körülmény.

Amúgy mindhárom Bioshock másban viszi a prímet.

Sztori: Infinite
Gameplay: 2
Atmoszféra, világ: 1
6.
6.
herlius
#5: A borzalmasan lineáris és egysíkú infinity-hez képest még a 2-es is egy mestermű. Az 1-esnek viszont a nyomába sem ér egyik sem.
5.
5.
cyberstaker
#3: Alternatív univerzumból jött, ahol a bioshock 2 az infinity :D
4.
4.
SLi
Én se értem nekem is az volt az első gondolatom hogy úristen de hiszen
CSOInak az infinity is "szódával ment el."
2.
2.
zsocc-nrg
Nah beérkezett még így év vége előtt a legjobb hír (számomra) !!!! Csak könyörgöm ne legyen igaz a pletyka hogy élő szolgáltatás-szerű vackot akarnak ebből is csinálni!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...