A Square Enix két Lara Croft-kalandot ad ajándékba

  • Írta: nodae
  • 2020. március 21.
  • Akció
A kiadó csatlakozik az otthonmaradást támogató kampányhoz, és számos akciós terméken túl egy Tomb Raider- és egy Lara Croft-játékot tett ingyenessé. Érdemes rájuk most lecsapni, mert az akció lejárta után is megtarthatjuk a termékeket.

A Square Enix a Tomb Raider hivatalos Twitter-csatornáján tette közzé nyilatkozatát, miszerint meghatónak találják azt az összetartást, mely a közösségeket jellemzi ezekben a bizonytalan időkben. Több játékipari szereplőhöz hasonlóan teljes mellszélességgel állnak ki mind az önkéntes, mind a kényszerű karantén korlátai közé szorult játékosok mellett. Ezt díjazandó, a régésznő két kalandját bocsátják a játékosok rendelkezésére díjmentesen: a 2013-as Tomb Raidert és a Lara Croft and the Temple of Osirist.

A játékokra keresve Steamen a szokásos vásárlásgomb helyett ezúttal könyvtárunkhoz tudjuk hozzáadni az ajándékokat. Az akció március 23-ig tart.

Azon játékosok, akik nem rajonganak a Tomb Raider-játékokért, szintén jól járhatnak, hiszen rengeteg más Square Enix-címhez juthatunk hozzá töredékáron.

76.
Stranger
#74: Ez alapján sztem neked is a Shadow fog a legjobban tetszeni. De nem akarom túlhájpolni, mert aztán csalódni fogsz. Egy kis pihenés biztos hogy kell, ne azért legyen unalmas az uccsó rész, mert hirtelen sok volt Larából.
75.
Yanez
#74: Nekem is kb hasonló a véleményem. A Shadowt pedig én is most fogom tolni.
74.
Kawada
No. Rise befejezve. Na ez igen. Ez kurva jó volt. Ettől függetlenül azt hiszem jön egy kis szünet a Shadow előtt. Szerintem ez az rész egy az egyben összevethető az Uncharteddel. Minőségben, kidolgozottságban. 1-2 elemében túl is mutat, jobban ösztönöz a csavargásra. Azt hiszem még 100%-olni is lenne kedvem (egyáltalán nem untam meg a végére, 74%-al lett talán vége nálam), lett volna kedvem többet is Tomb-ozni mert nagyon tetszett az a 3-4 amit megcsináltam, de sajnos Április 1-el lejár a Game Pass-em és már bele akartam mindenképp fértetni. Szerintem nagyon jól tették, hogy bátrabban nyúltak az Unchartedhez mint az előd. Végre volt élet a karakterekben, rengeteget fejlődött a szinkron minősége, az átvezetők intenzitása, sokkal kevésbé erölködik az egész játék az elődhöz képest. Nem is beszélve arról, hogy mennyivel változatosabb lett, jobb lett a játék aránya, tempója, finomodott a kraftoáls az eszközök használata. A vége fele viszont kezdett a tököm tele lenni a harccal megmondom őszintén. Az utolsó 3 órában kb. 10-szer voltunk olyan helyzetben, hogy be vagyunk zárva egy faszomnyi arénába és ömlenek. Ez engem már frusztrált. Az UC továbbra is közelebb fog állni a szívemhez a karakterek, a lazaság és a humor miatt. De ez egy kurva jó játék és kiváncsian várom a Shadowt... De kis pihi előtte... :)
72.
Yanez
#71: Orvosok? Nyárlakkolóról van szó ember! Rajta már a mastercard sem segít.
70.
Kawada
#63: Köszönöm. :) Egyébként a kommentem épp arról szólt, hogy a Rise-ban olyan ügyesen vannak ezek a dolgok beleszőve, hogy még emellett a hozzáállásom mellett is rá tud venni ezekre a mellékesebb kontentekre. Ez volt a lényeg, nem az, hogy "egy lusta geci vagyok aki maga alá szari játék közben mert lusta felállni szarni is". :)

Amúgy összehasonlítás végett mondom csak, hogy az első részt talán 72%-al fejeztem be, és olyan 10-11 órával.
65.
Neotechtr
#64: Na ettől meg én lettem rosszul. Persze értem én és mosolyogtam is a gif-eden, de én kb úgy vagyok vele, mint Kawada. Mármint van olyan játék, aminek tényleg úgy állok neki, hogy kő komolyan, csak a sztori. Persze találkozok bennük dolgokkal, és ha valamiért élvezem, akkor csinálom is őket. Én pl a Shadow of TR-ben, miután találtam térképet és jelezte, hogy hol van tomb, még teleportáltam is, utána meg mászkáltam, hogy megtaláljam. De ez csak azért volt, mert jók voltak a tomb-ok. Viszont, ha ez valamiért nekem nem tetszik, vagy unalmassá válik, netán kinyírni kezdi a játékot, akkor én is szó szerint kikerülök mindent és csak előre megyek.

Az acsi dolog meg belőlem kimaradt. Nekem is vannak és van amikre büszke vagyok, mint hogy végigvittem ezt-azt kő nehéz fokozaton, de nekem ennyi elég, az összes acsi meg annak kell, akinek 6 anyja van XD Van sok más játék is, nem csak PC-n, szerintem időpocsékolás a sok acsi és platinázás.
64.
SLi
#63: számomra is érthetetlen mégis 7 órát keringtem lovaskocsival az AC syndicate-ben minden utamba eső tereptárgyat összetörve hogy meglegyen ez:
https://www.playstationtrophies.org/game/assassins-creed-syndicate/trophy/125077-Without-a-Grudge.html
63.
godach
#61: Simán érthető.
Ez olyasmi, mint a platinázás.
Benne vagyok egy csoportban, aminek Platina Trófea Klub a neve és számomra érthetetlen, hogy lehet valaki annyira elvetemült, hogy a játékidő sokszorosát veri bele valamibe (ami sokszor nem is élvezetes) csak azért hogy meglegyen az a nyüves trófea.
Viszont nekem is van kettő (FarCry Primal és Days Gone) amire nem csak büszke vagyok, de még élveztem is.
És ilyenek az "5-öt arrébb kell lépni miattuk hagyom." dolgok is. Én sem igazán szeretek valamit kényszerből csinálni, de ha úgy vesz rá a játék hogy észre sem veszem, akkor az már ér valamit.
62.
Kawada
#61: https://www.teepublic.com/pl/sztuka-%C5%9Bcienna/3487788-sarcasm-detector
61.
SLi
#60: "de ha már 5-öt arrébb kell lépni miattuk hagyom."
https://bit.ly/3dvipQj
60.
Kawada
#59: Köszi, de a sztori módon kívül más nem érdekel. Én általában úgy vagyok, hogy a sztorit lenyomom, közben ami elém büklög mellékküldi vagy extra felfedezni való tomb, azt megcsinálom, de ha már 5-öt arrébb kell lépni miattuk hagyom. Bár itt egyelőre eléggé érdekelnek ezek a részek is. Tetszik, hogy skillt lehet unlockolni. Eléggé fogyasztattja magát a tartalom. Tényleg nagyon tetszik eddig. De az, hogy sztori után bármi elmaradt sírhelyet, tárgyat, helységet felkutassak, az nálam kizárt. :)
59.
Korio
#57: A Rise-nek az expediciós mód az egyik nagy erőssége.Legalábbis nekem nagyon bejön.Azon belül is a survival mod, és a leszármazottak ellenállása.Utóbbival majd minden nap játszom picit.Játékosok kártyából készítenek pályákat feladatokat.Pár napig lehet rajta versenyezni.Jutalom játékbeli pénz amiért kártyákat vehetsz, és te is készíthetsz, és megoszthatod.
De a többi expediciós mód is jól sikerült.
58.
Neotechtr
#57: Örülök, hogy eddig tetszik és jó szórakozást hozzá :) A trilógia egészére gondolva sok emléket tudok felidézni az eddigi egyetlen Rise végigjátszásomból is és bennem úgy maradt meg, hogy egy jó játék. Volt pár rész, ami úgy elkapott, hogy valamikor újra akarom majd játszani. Ráadásul ha egyszer újra játszom, nekem még van benne + sok óra tartalom, amit kihagytam. De ha neked az 1-hez képest ennyire bejön a 2, akkor lehet, hogy a végére a Shadow lesz a kedvenced és egyben rajongóvá is válsz. Na de ne szaladjunk annyira előre. ;)
57.
Kawada
#43: No... TR 2013-nak vége. Én személy szerint továbbra is tartom, hogy 3-4 évvel egy Uncharted 2 után ezzel kijönni, nevetséges, még akkor is, ha nem is feltétlen 100%-ban azonos a zsáner, célközönség, stb. De ezt nem ragozom. Nem tetszett összességében. Lehet mondani, hogy "persze, ennyi idő után", de ezt már akkor is félbe hagytam, nem véletlenül.

Na de a Rise-ba beleraktam eddig egy 1,5-2 órát, és az viszont kurvára bejön eddig. Az első 30 perc több élményt adott mint a komplett első rész. Egyszerűen fényéveket fejlődött a játék minden téren (egyelőre). Tetszik a túlésősebb vonal, érdekel, hogy hova fut ki a dolog,élvezetesebb a harc, már több platform és puzzle rész volt mint az előzőben összesen, úgyhogy ez már az, amit egy TR-től én elvárok ha az meg vagyon reformálva. És ez már Uncharted szinvonal nálam. EDDIG! Aztán meglátjuk. :)
52.
Kawada
#49: Én se figyeltem, csak sajnos kib*szták a szemem. :)
49.
godach
#45: Ilyenekre én nem figyeltem, megmondom őszintén. Viszont az ismétlődő npc-k jellemzőek minden játékra, ami valóban engem is zavar néha.
Ilyen olyan rtx grafikai megoldások mellett, ez kellene hogy legyen a következő lépés. Nem beszélve a fizikáról és rombolhatóságról.
46.
Kawada
#45: *előttem áll egy képernyőn...
45.
Kawada
#38: Tehát nem a te zsánered a lineáris akció-kaland játék. :)

A Unityben én 5 őerc alatt agyvérzést kaptam az irányítástól, a mozgástól és attól, hogy előttem el egy képernyőn 50 ember, akik szemlátomást összesen 3 különböző modellből, arcból, öltözékből készültek. És amikor valami baszott nagy terembe bementünk az elején és a 100 fős tömeg egyemberként mozgott. Na engem ezek zökkentenek ki. :)
43.
Neotechtr
#41: Ja, bocs, kicsit túlfogalmaztam az open world-ös részt. Várjál, megnézem a statisztikámat... 26 órát játszottam vele és 24 achi van meg a 143-ból XD. Szóval alapból nem az az ótvar nagy és üres ow a játék a Rise, ráadásul egy percig sem kényszerít, hogy bármi mást csináljál a fő sztorin kívül. Mi több, még nagyobbakat utazni sem kell, szóval ebből a szempontból is inkább csak ow jellegű. Viszont amíg a 2013-as rész egy utazás, addig itt jelentősen nagyobb az a tér, amihez lépten-nyomon visszatérsz a játék egy részében. Az meg fullra van nyomatva gyűjtögetnivalókkal és olyan szitukkal, hogy csak később tudsz visszanézni.

Most nyilván, ha valaki pont ezt szereti, annak jobban bejöhet ez, mint az első rész. Főleg úgy, hogy el lehet vele szórakozni egy-két órát bármikor, de mindemellett belátható a vége. Ami nagyon jó, hogy nem kötelező keresgélni és lehet mindig menni előre, akkor viszont bár az első órák egyhangúak, a vége felé beindul a sztori és elég változatos lesz a játék. Meg ott már olyan szituk vannak, hogy azt sem tudod, hogy te most az Alucard vagy, vagy a Drakula.

Amúgy az a nagy nyögéstenger az 1-ben nekem nem volt kifejezetten ellenszenves, de azt elhiszem, ha valakit zavart. Céljuk volt emberibbé tenni a karaktert, de nyugi, ez elmúlik. Mindig lesznek nagy arcraesések a játékban, de a Rise-től kezdve nem annyira oversell a dolog.
42.
Korio
#38: Komolyan elmondtad amit én gondolok.
Hogy levágtad félig az ujjad? Munkatársad szól, hogy figyelj már ömlik a kezedből a vér...
AC sorozat? Komolyan tudja azt irányítani valaki?Felesleges billentyű kombinációk hada, toporgó karakterek, aztán exit to desktop... .
A TR simán veri kategóriájában az összes játékot.
Uncharted
Nem játszottam arról nem nyilatkozhatom.
De az PS.Az meg nem számít ;)
41.
Kawada
#39: Egyáltalán nem Unchartedet várok, legfeljebb a játékmenetben egy kicsit. A történetvezetés minőségének összehaosnlítása nem egyenlő maguknak a történeteknek az összehasonlításával. :) A karakterek minősége, kidolgozottsága sem, az animációk minősége sem, a szkriptelt jelenetek, "qte" részek sem. Nekem egyelőre a legfőbb bajom a karakterek semmilyensége és kicsit lelomboz, hogy mennyire komolyan akarja magát venni a TR drámaiság és karakterdinamika (megéljük Lara első "lépéseit", első állatkill, első emberkill stb.), de ebben szerintem nagyon elvérzik. Az akció részek annyira nem is zavarnak. Egyszerűen mindkettőben/háromban (mármint UC 2-3 és TR részeket nézem) szörnyen átlagos (lehet a Rise-on dob a lopakodás majd számomra). De a QTE-k szerintem súlytalanok, unalmasak, míg egy UC2-ben konkrétan leesett az állam néha. És tényleg szeretném amúgy kedvelni Larát, meg bárkit. De igazából senkiért nem tudok aggódni, nem nőtt hozzám senki sem. Hülye példa, de pl. egy Celeste már kb. 1 óra után a szívem csücske volt, pedig egy szaros pixel karakter. Másik, hogy nagyon hiányolom a platoform részeket (persze az UC-ben sem kihívások, de legalább kicsit megtörik a monotonitást) és a puzzle elemeket is. Amik sokkal inkább a történet része, nem pedig potenciális mini játék. De ma igyekszem befejezni, és folytatom a többit. :) Bár kicist megijesztettél ezekkel az open world-ös dolgokkal.
40.
deso
Még jó hogy csak PC-n játszanak otthon az emberek...
39.
Neotechtr
#29: "Én se utálom a TR-t amúgy. Játszom vele, érdekel, hogy a sztori hova fut ki (mondjuk sajnos leginkább sehova, de elméletileg ugyebár ennél jobbak a folytatások), ellövöldözök benne. Egyáltalán nem egy rossz cucc."

Az én ízlésemnek eléggé bejött az első TR sztorija, szerintem pont jól volt felépítve a misztikum és jó volt az ötlet is. A TR film sztorija is ezen alapul és bár ott sem volt rossz, csak egy gyengébb megvalósítása a játékbeli sztorinak (de legalább nem ugyan az). De azért írom ezt, mert szerintem éppenhogy az egyik folytatás, a Rise az, ami történetben gyengélkedett. (Ez még mindig nem jelenti azt, hogy gyenge, csak gyengébb, mint az 1). Ez pedig úgy lehet, hogy kevesebb lett a helyszín, de nagyobb is egyben és elborította egészen az open world mocsok, amitől rendesen okádni lehet. Emiatt a fertő miatt pedig ugye a sztori hiába létezik és hiába egyáltalán nem rossz, olyan szinten darabokban jut el az emberhez, hogy a játék felénél azon gondolkozhatsz, hogy volt-e sztori, vagy lesz-e, de nem tudod, hogy mi az.

De nem akarom lehúzni a Rise-ot sem, mert vannak benne jó részek, van benne jó grafika és majdnem az egészet végig lehet lopakodni. Illetve, ha a trilógia csúcspontjaiból 10-es listát kellene írnom, abból 3-4 azért a 2-ben volt.

Neked azt tudom javasolni, hogy alapvetően ne Uncharted-et várjál tőle élményben sem és megvalósításban sem. Lehet, hogy valahol egy ponton egymás ellenfele volt a két játék (ez esetben rip uncharted), de valójában nem az. Teljesen más alapokon állnak az elképzelések minden téren, max annyi a közös, hogy van erdő meg főhős, lehet lőni és néha vannak call of duty átvezetők bennük.
38.
godach
Kicsit hosszú és "közvetlen" lesz, amiért előre is bocsánatot kérek.
Szóval az első és legnagyobb problémám nem szoktam mondani, mert inkább személyes és valamennyire kétszínű is. A Halálos Iramban valamelyik része végén, volt egy jelenet amikor egy repülőt üldöztek. Valaki kiszámolta hogy milyen sebesség mellett milyen hosszúnak kellett volna lennie a kifutónak, hogy az valóságos legyen. Én nagyon kiakadtam, hogy valaki ennyire nem a filmre koncentrál hanem fizikus és matematikusként számolgat, pedig részben igaza van. Bádogosként dolgozom, nap mint nap mászok tetőre. Amikor egy filmben vagy játékban létrán csúsznak le, mindig elkap a röhögés. Estem le már nem egyszer. Tavaly ilyenkor az ötödik tetejéről a negyedik erkélyére. Igencsak bírom a fájdalmat, mára már ha szétvágom a kezem csak azt veszem észre, hogy összevéreztem magam. De komám, amekkorát pukkantam... Ráestem a kezemre de észre se vettem, hogy nem bírom felemelni mert egy kerek percig csak levegő után kapkodtam. Aztán vagy négy napig a seggem is alig bírtam kitörölni, vagy enni annyira nem bírtam mozgatni a kezem. Ez kb 5-6 méter volt csak és nem tört semmim sem, tovább dolgoztam de kegyetlen volt. Na az ilyen dolgok mind kizökkentenek az UC-ban és TR-ben is. De azt mondom, ez legyen az én problémám, nem is szoktam hangoztatni ezeket az apró lehetetlen jeleneteket. De akcióban van bőven hihetetlenebb a játékban. Persze, tudom hogy ez nem egy szimulátor és amikor elindítom el is fogadom a "mese habbal" jelleget, de azért van egy határ, ami után már frusztráló kicsit.

Lényegében, ahogy írtam nekem nem az UC-vel van bajom és nem is azzal a mérhetetlen istenítéssel, hanem hogy olyan dolgokat néznek el neki, amiért más játékoknál lincselnek.
Pont most vittem végig az Assassin's Creed Unity-t. Tudom miért volt szídva annó, jogos is de mára egy tök jó és játszható játék. Egy épületre felmászhatok ezer módon míg a TR és UC játékokban mindig egy útvonal van. Zavar, hogy nincs lehetőségem és nem értem értelmét annak, hogy mi különbség van így mászni vagy átvezetőként megnézni. De kiemelhetném a lopakodást is az Unity-ből. A végén már annyira megizzasztott, hogy egy küldetést 3 óráig csináltam. Egy 10 perces küldetést. A megoldás az volt, hogy szépen körbejártam a terepet és használtam a segédeszközöket. Megterveztem mikor, hova fogok bújni és sikerült. Ezzel ellentétben a lopakodás itt egy nagy semmi és a TR-ben sem.

A lényeg az, hogy amit én hiányolok az inkább a jóval kevesebb harc ellenben jóval több lehetőség kellene, több útvonal, interaktivitás a pályán stb. Elvégre egy kincsvadásszal vagyok nem pedig egy szuperhőssel. Ez a mechanika a Fallen Ordernél tetszett. Hozzáteszem, szerintem ott jóval kevesebb harc volt még annak ellenére is, hogy egy Jedit irányítottam de hihetőbb volt ha leestem valahonnan vagy ha harcolnom kellett.
Minden téren alulmaradt pl az UC4-től a Fallen de hitelességben ezerszer elverte a játékot. Nekem csak ez hiányzik az UC és TR játékokból.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...