New World - így fejlődik a karaktered

  • Írta: gorien
  • 2020. június 10.
  • Hír
Már csak két hónap van hátra az Amazon MMO-jának debütálásáig. A fejlesztők ezúttal arról értekeztek, hogyan működik a karakterek fejlődése a New Worldben, és bemutatták a fejlődési rendszer három legfontosabb pillérjét.

Az Amazon egyre inkább részt kíván vállalni a játékosvilágból. A csapatalapú lövöldéjük, a Crucible már elstartolt (és rögtön ki is dobtak két játékmódot belőle), úgyhogy most az alternatív Újvilágban játszódó MMO-jukat, a New Worldöt várjuk, amely augusztus 25-én esedékes PC-n. A fejlesztők addig is csepegtetik az infókat: legutóbb az ostromok működéséről meséltek, most pedig a karakterfejlődésről.

Blogposztjukban a három legfontosabb rendszert mutatják be, amelyek alapjaiban határozzák meg, hogy a karaktered mire lesz képes Aeternum világában. Ezek közül a legfontosabb kategória a Core Attributes, ezek adják meg, mennyire vagy erős. Öt tulajdonság van, amiről gondoskodnod kell, és a rendszer ismerős lehet, ha játszottál már fantasy szerepjátékkal: az erő a közelharci fegyvereid sebzéséhez járul hozzá, az ügyesség a távolsági harciakhoz, míg az intelligenciád a varázserőd mérője. És így tovább.

Ezek öt pontnál kezdődnek, és hatvan pontig fejleszthetőek – ennél több attribútumpontot nem oszthatsz rájuk, de felszerelési eszközökkel meghaladhatod ezt a határt. Pontokat minden szintlépés után kapsz, és ha útközben meggondolnád magad, egy kis pénzért cserébe bármikor újrarendezheted őket.

A Trade Skills a harcon kívüli értékeidet befolyásolja. A gyűjtögetés fejlesztésével hatékonyabb bányász vagy favágó leszel, ráadásul minél magasabb a szinted, annál több nyersanyaghoz férsz hozzá. Ha a nyersanyagok megmunkálásában képzed magad, akkor képes leszel fémmé olvasztani az érceket, kőtömbbé faragni a sziklákat, vagy ékkővé alakítani a talált kincseket. És persze a mesterségekről sem feledkeztek el a készítők: kovácsként fegyvereket, mérnökként hadi szerkezeteket, szakácsként ételeket készíthetsz.

Az utolsó kategória a Weapon Mastery, ami értelemszerűen azt jelöli, milyen ügyesen bánsz egy-egy fegyverrel. Minden fegyverhasználatot két irányban lehet fejleszteni, ezek aktív és passzív képességet, fegyverspecifikus bónuszokat takarnak. XP-t az adott fegyver használatával és mások legyőzésével szerzel. A két képességfa kizárja egymást, szóval jól gondold meg, melyik irányba indulsz!

A fejlesztők ennél többet nem árultak el a fegyverekről, de megígérték, hogy hamarosan hallunk még róluk. Az Amazon és a New World részt vesz a június 13-án tartandó PC Gaming Show-n, szóval remélhetőleg akkor belehúznak az információátadásba. Az augusztus már közeledik, és tekintve, hogy a Crucible nem aratott osztatlan sikert (pláne, hogy alig reklámozták), talán a második játékukkal kicsit bele kellene húzniuk.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...