Biomutant - mikrotranzakciók nélkül

  • Írta: szlav
  • 2020. július 7.
  • Hír
Újabb jó hírek a Biomutant felől. Az Experiment 101 egyik fejesét a játék megjelenés utáni monetizációjáról kérdezték, a válasz pedig sokak számára igen szimpatikus lesz: mikrotranzakciós opciókról szó sem lehet.

Aki figyelemmel követte a Biomutant legutóbbi, igen tartalmas gameplay trailerét, az láthatta, hogy a nyílt világú akciójátékban komoly szerepet kapnak majd a szerepjátékokra jellemző karakterfejlesztési elemek, a fegyvereink személyre szabása, illetve a craftolás. Habár ezek a rendszerek gyakran kellő komplexitást adnak egy akciójátéknak, az utóbbi évek tapasztalata azt mutatja, hogy sokszor kaput nyitnak a mikrotranzakciós rendszereknek is - ki ne szeretné a karakterét felvértezni egy erősebb stukkerrel, pár ritka alapanyaggal vagy egy-két kozmetikai extrával?

A játék kreatív igazgatója, Stefan Lungqvist az ausztrál Well Played magazinnak adott interjút, ahol szóba került a játék DLC-stratégiája és általánosságban a premier utáni monetizáció. Lungquist elárulta, hogy jelenleg nem gondolkodik semmi ilyesmin a csapat - a játék még a hivatalos megjelenési dátumát sem kapta meg, továbbra is intenzív fejlesztés alatt áll, a stúdió célja pedig az, hogy amikor a Biomutant a játékosok kezébe kerül, egy abszolút teljes, hiánytalan élményt kapjanak a pénzükért. Csakis ezek után lehet szó esetleges DLC-tartalmakról, ezt azonban a fejlesztő véleménye szerint először ki kell érdemelniük egy tartalmi szempontból kerek alapjátékkal.

Ami pedig a mikrotranzakciókat illeti, Lungquist teljesen egyenes választ adott: szó sem lehet ilyesmiről a játékukban. Úgy tűnik, hogy a generáció legnépszerűbb monetizációs stratégiája mára egy messziről elkerülendő kifejezéssé vált a fejlesztők körében is. Legutóbb a Star Wars: Squadrons fejlesztőcsapata, az Electronic Arts szárnyai alatt tevékenykedő Motive Studios jelentette be jó előre, hogy hanyagolják az efféle fizetős extrákat, ami a Battlefront II fiaskója után kimondottan jól hangzik.

7.
JinjeR
Nagyon dicséretes hozzá állás :)
6.
Kawada
#5: Hogy egyértelműbb legyen, elég sokszor és sajnos egyre gyakrabban kiakaszt az a fajta röhejesen infantilis, károgó, hisztiző hozzáállás, ami a gamer társadalom egy igen jelentéktelen, de legalább kurva hangos részéről érkezik. És ez nem Danielnek szólt, hanem annak a jelenségnek, hogy már egy ilyen hír, hírnek számít. Mert le kell közölni ilyen faszságokat, hogy ne kezdjen már előre károgásba az a lelki siheder had, aki nagy valószínűséggel egyébként még csak nem is érdkelődik a játék iránt, egyszerűen csak otthon ül a gép előtt, egy vödör szarral maga mellett és keresi az alkalmat, hogy végre valamire és nagyjából bármire kiboríhassa azt. Így kapcsolódik a teóriához, valóban elég lazán, a TLOU2 is. És félreértés ne essék, nem itteni embereknek van szánva (vagy akinek inge...). A GK is csak olyan híreket közöl, amilyeneket talál máshol vagy amilyen közleményt elvolvasnak, stb. És én tökéletesen tiusztában vagyok vele, hogy ez van kb. mindenhol, minden témában, de mivel ennek a szubkultúrának tekintem magam a részének valamilyen szinten, így ez érdekel, és nem az, hogy a bélyeggyűjtúk milyen szarságokon hisztiznek és hány éves korukban vannak 30-40 éves emberek megrekedve.
5.
Mortis
#2: Ez aztán jó kis leap of faith: mikrotranzakcióról szóló hírhez S kommenthez iderángatni a TLoU 2-t.
A mikrotranzakciók alapból, bármit is árulnak: lehúzások - kihasználják az emberek gyüjtögetèsi vágyát S bevisznek egy boltot egy olyan helyre, amit a játèkosok eleve arra használnak hogy kicsit elszökjenek a való világtól. Ennèl sokkal rosszabb a lootbox: tiszta kaszinó.
A TLoU2-nek èpp hogy mikrotranzakciós botránya, meg grafika butitási botránya nincs, minden más fajta igen :d
3.
Darksiders84
#2: Ja ezt veszem észre én is így látom pont ahogy írod pedig az elején még lelkes voltam de azért még figyelemmel kísérem az érkezését.
2.
Kawada
#1: Nem kell örülj. Ez annak az 50.000 rinyagépnek szóló hír, akiknek szerintem legalább a felének a Last of us 2-ről is meg van a véleménye látatlanul, és akiknek a 10%-a se venné meg amúgy a játékot, de legalább fotellázadnának ha mégis lenne benne vásárolható fekete szőr a barna mókuskához vagy mi ez.

Engem spec. jobban zavar, hogy az egyre frissebb gameplayek alapján kicsit kezd elveszteni a játék. Egyre szarabbul és kopárabbul fest nekem, de lehet csak az új helyszínek szerencsétlenebbek a régi trailerekhez képest.
1.
Daniel21
Szerintem elég szánalmas hogy ma már azért kell örülnünk hogy egy játékban nincs mikrotranzakciós opció. :/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...