Kemény túlórázás vár a CD Projekt RED dolgozóira

  • Írta: Baloo
  • 2020. szeptember 30.
  • Hír
Hiába ígérgették korábban, hogy nem lesz rá szükség, most mégis nagyon úgy néz ki, hogy a CD Projekt RED munkatársai nem ússzák meg a crunchidőszakot a Cyberpunk 2077 fejlesztése alatt sem.

A játékiparon belül sajnos egyáltalán nem ismeretlen jelenség az úgynevezett crunch, azaz amikor egy-egy projekt vége felé a stúdiók masszív túlórázásra kényszerítik a dolgozóikat, hogy a kitűzött időpontra elkészüljön a játékuk. Pontosan ez történt, illetve történik a CD Projekt RED-nél is.

Ez azért is különleges, mert a stúdió tavaly még egy interjú során azt nyilatkozta Jason Schreiernek, hogy lehetőség szerint el fogják kerülni ezt a megoldást a Cyberpunk 2077 esetében, azonban ma reggel az derült ki a Bloomberg értesüléseiből, hogy mégis heti hat napot fognak dolgozni a srácok - több mint valószínűleg feszített munkatempó mellett. A helyzetet később Adam Badowski, a CD Projekt RED feje igyekezett tisztázni Twitteren.

Badowski azt írta, hogy a csapat nagy része megérti a szükséges nyomást, hiszen ez az eddigi legambiciózusabb munkájuk, ami sokuknak - kis túlzással élve - az életét jelentette az elmúlt időszakban. Valamint azt is hozzáfűzte, hogy természetesen az alkalmazottak nem maradnak kompenzálás nélkül - a stúdió éves profitjának 10 százalékát szétosztják majd a fejlesztők között.

28.
Ooorky
#27: De akkor dógozni kellene és megszólnák ha szarul csinálja, így meg a tizenéves fanok biztosítják a napi betevőt.
27.
delphijos
#26: Egyetértek. Egész más az ha valaki sok minőségi cuccot látott és nem dob hátast mindentől, és az hogy tulajdonképpen mindenen hisztizik mint egy nyűgös gyerek, aki nem szeret csinálni valamit. Akkor ne csinálja. Keressen más melót....
26.
FreeKatana
#25: Ezek szerint hasonlítotok zolyval, ami különbség, hogy te nem kezdesz ismertetőt gyártani társasokból.

A szakmaiság sajnos nem kifogás. Egy másik, írott magazin tesztelői között nála jóval régebbi motorosok vannak, akik mai napig szeretnek játszani. Zoly nem. Kiégett, ahogy más már pedzegette. Itt kezdődik a baj. Nincs kedve, nincs motivációja úgy a játékhoz, mint a kapcsolódó agytornához. Ha megakad egy játéknál, azonnal game-breaking bugért kiált.
A kritikus szereti a jó filmet(játékot) több ezer különböző alkotás után is. Zoly nem. Itt folytatódik a baj.
Ha már "szakmabeli", akkor nem engedheti meg magának, hogy érzelmi indíttatásból fogalmazzon meg kritikát. Márpedig ezt teszi. Ha valami nem fogja meg, az negatív visszhangot kap, és minden apró problémát felnagyít. Sokszor szinte ki is felejti az apró pozitívumokat, vagy egyszerűen nem veszi őket észre. Ez így nem objektív. Senki nem azt várja tőle, hogy elkezdjen ömlengeni, hanem hogy elkezdjen szakmabeli módjára bemutatót készíteni.
Egyáltalán miért ő "tesztel" mindent? Egy valamire való társaságban megvan az rpg-s, az árkád/szimulátor sportjátékos, náluk még egy nosztalgiázós is volt régen, aki pl. a Half Life 2-ről videózott, és más, régi címekről (na azt szerettem). Ja, hogy a tré stílusa miatt már mindenki lelépett, így lett belőle egyszemélyes hadsereg? Hát pedig ez így nem járja.
Én se tudnék jót, pláne nem szakszerűt mondani egy Project Cars-ról, mert nem szeretem a stílust, és nincs benne elég tapasztalatom. Ahogy nem kezdek egy GTA-ról sem beszámolót megfogalmazni, mert úgyis előkerülne, hogy túl sokat kell benne kocsikázni. Nem az én játékom, fel se merülne bennem, hogy videót készítsek róla. Továbbá mennyire szakszerű a hangos kisebbséggel harcolni folyamatosan?
Igazi hadjáratot folytat ilyenek ellen. Egy kis zsörtölődés van a kommentszekcióban, máris törli. Lehet az megindokolt, összeszedett kritika is, nem számít, ha negatív hangvételű. Reakciónak pedig jönnek a kapcsolódó 30 perces megmondom videók. Azt az energiát fektethetné új tartalomba. Vagy pihenésbe. Ráférne. Egy profinak ilyesmivel nem szabadna foglalkoznia, pláne nem szabadna megengednie olyan arrogáns viselkedést, ami néha elhagyja a szakmabeli kis száját.
Ha igazán profi szeretne lenni, érteni ahhoz, amit csinál, akkor próbálná a jót is megtalálni abban, amit nem szeret. Leginkább abban. Elfogulatlanul bemutatni valamit a közönségnek, nem alpári módon ekézve, akkor sem, ha valami igazi hulladék a bemutató tárgya. Még, ha a fárasztóan túlragozott trágárkodás, amolyan védjegynek is számít nála. Persze ilyenkor mindig megy a takaródzás, "dehátmiélménymagazinvagyunk!". Az, csak nem a nézőnek szól, hanem önmaguknak.

Nem is értem, hogy minek csinálja. Üvölt róla, hogy utálja az egészet. Vagy a koncepció ment félre nála. Vagy még nem telt meg a HUF feliratos vászonzsák a gardróbban.
25.
Hunszi
#14: Azt azért tegyük tisztába, hogy teljesen más megközelítéssel fordul a játékokhoz egy "szakmabéli", mint egy átlag vásárló. Az OW valamilyen szinten szakmabeli oldal évek óta, Zoli játékokkal kel és fekszik nagyon sok éve, neki a "napi 8 óra" játékokkal telik, érthető, hogy más véleménye van, mint annak a közegnek, aki naponta játszik pár órácskát meló vagy suli után szórakozásból, érthető, hogy sokkal nehezebben nyűgözi le őt bármi, mint egy átlag embert.

Ezt pedig magamon is észreveszem...én társasjáték kiadónál dolgozom, évente közel 100 játék megy át a kezem alatt, elhiheted, vannak olyan játékok, amiért a tömeg rajong, én pedig csak annyit tudok mondani rá, hogy "hm...nem rossz, de semmi extra". Pontosan azért, mert olyan szinten sok impulzus ér, hogy kevésbé tudok meglepődni már egy-egy újdonságon.

A film szakértők/kritikusok ugyanez az eset, aki több 1000 fillmmel van a háta mögött ,azt sokkal nehezebb lenyűgözni, mint azt, aki évente max 10-et néz meg. Ezért van az, hogy a kasszáknál sokszor a kritikusok által nagyon alacsonyan pontozott filmek robbantanak, mert a fogyasztók 80% csúnyán kifejezve tudatlan...és az igényei még nincsenek olyan magas szinten, mint egy kritikusnak.

Ha életedben először eszel csokit, hiába eszel 100 forintost, jó eséllyel odáig leszel érte, aztán megkóstolod a milkát, marsot, snickerst, és egyre nehezebben lehet lenyügözni téged. Helyén kell kezelni minden videós véleményét.

Utószóként csak, hogy megvédjem a Witcher véleményét...nekem sem igazán jött be a játék, igen volt egy adott pont, amikor behúzott, és elvoltam vele 10-20 órát, de ennyi, azóta sem vittem végig, és nem is igazán érdekel, RDR 2 ugyanez az eset. Más emberek vagyunk...attól mert szerinted és mások szerint a Witcher 3 a valaha volt legjobb RPG, attól nekem még nem kötelező szeretni, és ez itt a lényeg. El kell fogadni, hogy valakinek nem olyan ízlése van, mint neked. Ettől még nem kell fikázni senki véleményét...Zoli se azt mondta, hogy pfuuu mindneki hülye, aki Witcherezik, mert az egy rossz játék, hanem csak annyit mondott, hogy neki nem tetszik és pont, ettől más számára még kedvenc lehet.
22.
br1Koo
#9: Miért írod direkt ly-al a j-t használok szavakat? Komojan érdekel.
21.
Csoki80
#5: A kiadónak is jó, hogy agyatlan emberek is megveszik az agyonreklámozott játékot, főleg karácsonykor. Inkább bevállalnak 1-2 hibát. Mi meg duplán jól járunk, mert 10x annyit költhettek a játékra mint amúgy. Ezek a játékok nagyon réteg játékok, a többség csak akciójátékként játsza. Egy ilyen játékban több száz órák vannak ezt csak nagyon kevesen játszák ki így. Sokan még a sztorit sem nyomják ki, de el tudják mondani a havernak, hogy nekem már meg van ez meg az gec.. :-)
20.
Dr.Genya
#12: Végem van! Állat vagy! Xd
19.
Oldman
18#
Azért a hosszú "ő" betűkkel ( is ) csak óvatosan! :)
( jőn, tőbszőr stb )
Én sem cseszegetlek ám, de a helyesírásodon nem tudok nyugovóra térni. :)
18.
Pistons1990
17.
Yanez
#15: Én csak hülyéskedem veled. Nyugi. :)
16.
xanatos0911
#5: Azért, mert ennek sok rétege van. Nem úgy működik a dolog, hogy hasukra ütnek és mondanak egy olyan dátumot amikor biztosan készen vannak már a játékkal, egyrészt mert ezt nagyon nehéz lenne megállapítani egy ilyen összetett játéknál, másrészt pedig azért mert a befektetők egyre türelmetlenebbek lesznek és nekik ugyan annyira fontos számokat és eladásokat produkálni/mutogatni, mint a nagyközönségnek. Szvsz, ha a befektetőket kivennénk az egyenletből, akkor biztosan csúszna a játék most 2021-re. De itt két tűz köze kerültek és mostmar sajnos ah egyetlen megoldás az az, ha mindkét oldalnak megadják azt amit várnak. Viszont a CDPR ennek fejeben nem teheti meg azt most, mert lehet, hogy szarabbul járhat vele, mintha inkább az utolsó hónapban crunch időszakra ítéli a dolgozóit. Szerintem ez a bónuszos dolog egyébként elég szépen hangzik, kérdés, hogy hány ember között oszlik el és mekkora lesz a bevétel. Mindenesetre ez ösztönzőleg hat, hiszen így a bevétel egy részéhez jutnak hozza és ez arra készteti őket, hogy minél jobb munkát végezzenek így a végén is.
15.
Pistons1990
#12: Mi nem ál jól ? Meg milyen jani ?Istvának hivan. Mi roszat mondtam. Azt hogy mindenhez negativan ál hozzá. Minden játékot lefikáz. Nem azért van itt a koment szekcio hogy az ember elmobdja a véleményét. Hogy olyan ember van akit kiraknak majd visza jőn másik néven aztán folytatja. Mi roszat mondtam. Szerintem semmit.
14.
Pistons1990
#8: Nem puffogok. Csak az igazat mondom. Ez egész pali egy böszme nyomorék még azt is kinézem belöle amilyen okos hogy a szuper mariot balra akarja végig vinni. Mért ne nézhetném meg a vidoit. Abbol ahogy kifelyezi magá latszik rajta hogy ért a dolgokhoz. En nem tartozom azoknak sem a táborába akik gyülölik meg abba se akik imádják. Amugy meg akor pufogok amikor akarok :) ezért van itt a koment szekcio. Más nem ezt csinálja. Ha megnézem a hirek alatt a komenteket akár milyen hirel kapcsolatban 80 % negativ komentek vannak. Kiváncsi lennék az itteni emberek közül hanynak van családja. Főleg amikor valaki elkezd ilyeneket itogatni hogy ő ebbe a játékba 500 órát rakott a másikba 600 orát. Lehet találkoznák vele ugynézne ki mint aki életébe nem volt napon
12.
Yanez
#9: Lyöllyön lyózan lyuhokat halytani lyanuár idelyén. Mi ez az ipszilonkodás nálad? Csak megsúgom: nem áll lyól Lyanikám!
11.
Johnny007
#9: az az ember egy lúzer, rég kiégett csak nem fogja fel. Neki nem játékokat kellene tolni hanem babakocsit. Az OW ezer éve halott, az eredeti stábtagok rég elmentek már (akkor ment csak az igazi fikaparádé), az "utánpótlás" sem csinál már semmit, nem is értem mi a fsznak erőlteti ezt az egészet.
8.
atroll1
#6: Ha nem bírod az ow-t
1, minek idegesíted magad vele?
2, miért itt puffogsz?
6.
Pistons1990
#1: Szerintem sokan fel sem fogják agyilag hogy ez mekkora játék lesz. Erre a legjobb példa a youtubon az Orherword. Akár hányszor szóba kerül a játék ugyan az a duma hogy hát én szkeptikus vagyok bla bla. Meg hogy már rég kikelett volna jönni. Tul nagyot válaltak. Stb... agyvérzést tudnák kapni a palitól. Minden játékot lefikáz. Bezzed a 600 éves Metal Gear játékok. :) Vegyük már sorra a dolgokat mert a sok idiota nem fogja fel milyen kaliberü játék lesz ez. Elöször is ez a duma hogy nagyot válaltak. A CD Projekt Europa legnagyobb vagyonal rendelkező játékfejlesztő cége. Mőgötte a Ubisoft aki évenként ad ki felváltva AAA játékot. Assassin. Far cry stb.... nyilván nem elhanyagolható hogy a lengyel államtól kap egy rahadli pénzt. Erre a játékra is 7 millio dollárt kaptak. A másik ez a szőveg hogy rég megkellet volna jelenie mi ez a duma a sok hülye embertöl a CD Projekt független játék fejlesztő cég addig csiszolják amig akarják a Wicher 3 is több mint 6 évig készült és bánja valaki ? Az hogy ezt a játékot már bejelentették 2012-13 ban az csak egy dolog. A Wicher 3 után kezdtek vele komolyabban foglalkozni. Meg az a szőveg amit az Otherwordban elmond hogy jó lenne ha megmutatná miben tud ujat mutatni mert ő nem vette észre. ELÖSZÖR IS. Mi ez hogy ujat mutatni. 2020 ban semmi nem tud ujat mutatni. A last of us 2 ben is a szereplőkön van a hangsuly hogy érzelmileg kötödik az ember hozzályuk. Meg a grafika. 2020 ban a fejlesztők egymástol néznek el ötleteket amivel nincs gond jótól nem szégyen lopni. Az otherword álandoan a játékot fikázza. Multkor néztem valamelyik müsort és az egyik vendégével elkeztek beszélgetni hogy idén még milyen nagy cimek várhatok és meg sem emlitik a játékot. Ez vicc. Nyilván nem kell felülni a hype vonatra senkinek de ez akkor is vicc. Kilyelenti az ubisoft konferencia után amikor az assassin játékbol cinematic video volt hogy öt senki ne kábitsa mert ő gameplay videokat akar látni erre megkérdezték töle hogy szokott e a cyberpunk 2077- ről videokat nézni és kilyelenti hogy nem. Pedig havonta jön gameplay most is 2-3 muttatták a bandákat meg a várost. Videot nem néz de a fikázás az megy. Nem csak neki másnak is. Sok fejlesztöt megvádolnak azzal hogy nem elég kreativak és amikor érkezik egy ilyen játék akkor szinte olyan mintha a bukását várnák az emberek. :) VICC. Bejelentik hogy nem lesz akkora a MAP mint a Wicher 3 ban és megy a hiszti. Vicc. :) mivan veletek emberek. Ez a játék versenyben lesz év végén a dijra a last of us 2-vel. Mondom ezt ugy hogy a last of us 2. Életem játéka. :)
5.
luzsi04
#1: miért nem egy olyan dátumot tűztek ki, mikorra minden megvalósíthato túlóra nélkül?
Miért nem mondták hogy 2021 elején jön, biztos nem fogyott volna rosszabbul.
Persze a kérdés költői de szerintem nem feltétlen a játékosokat kell okolni a túlóráért.
4.
Őrnagy
#2: Az emberiség jövőjét a Mad Max filmek elég jól bemutatják.
3.
Őrnagy
Az emberiség jövőjét a Mad Max filmek elég jól bemutatják.
2.
Nothing
#1: ...és ez a türelmetlenség/általános intolerancia (a mára globális trenddé váló énközpontúságról nem is szólva) nem csak a gaming világban érhető tetten napi szinten.
Nem tudom, milyen jövő vár az emberi társadalomra, ha ilyen szinten gyorsul a világ és válik még tompultabbá, elszigeteltebbé.
1.
AfterLife
Megmondom, mi a baj: A türelmetlen, buta, gondolkodásra lusta és/vagy képtelen emberek. Ezek miatt nem mernek dátumokat tologatni a kiadók - pláne egy ennyire várva várt címnél, mint amilyen ez is. Mert valóban sokat bukhatnak vele. Pedig én azt mondom, hogyha a játék nincs jó állapotban, akkor célszerűbb bevállalni a rinyáló tömeg fikaáradatát, mintsem hogy a megjelenés katasztrofális első benyomásokat keltsen. Ugyanis a munkavállalókra, irreálisan magas terhet rakni nem megoldás - és ez különösen igaz a videojáték fejlesztésre. Ha nagy a baj, azt csak tetézni fogja az, ha mindenki túl van hajtva. Mert hát köztudott, hogyha valaki nem tiszta fejben, akkor jóval gyakrabban hibázhat. És ha hibázik, amiatt tovább növekedhet a csúszás, a plusz munka, a stresszfokozat és a többi. Gyakorlatilag minden elcsesződhet, vagy tovább romolhat.

Szóval itt az a kérdés, hogy most a maximalizmusra törekednek (rengeteg apróbb hiba), vagy tényleg sok még a problémás terület? Mert előbbinél azt mondom oké, túlórával be lehet hozni a lemaradást, de utóbbinál a csúsztatás lenne a jó megoldás. Persze hibás valamennyire a kiadó is, mert mi a frásznak lengetnek be egy dátumot idejekorán, ha még a kanyarban sincsenek a fejlesztéssel és az utómunkálatokkal? Értem én, kellenek a határidők, mert anélkül a dolgozók nem érzik a munkájuk súlyát, de akkor is, a megjelenési dátumot okosabban kéne megosztani a nagyérdeművel - pontosabban inkább a játék leleplezését.

Nyilván egy koronavírusra senki nem volt felkészülve, de a nem várt hibákra, amik egy ilyen komplexitású játéknál sokkal nagyobb mértékben vannak jelen, mint egy átlagosabb felépítésűnél, arra viszont igenis kellett volna számítaniuk. De itt is mi volt a baj? A türelmetlen emberek hada... Valljuk be, valóban sok éve készül a Cyberpunk 2077. Az pedig egyértelmű, hogy rengetegen várjuk. De közülünk sokan, egyszerűen képtelenek a türelemre. Bele se gondolnak, hogy egy ilyen mértékű és összetettségű játék kiemelten sok időt vesz igénybe. Kizárólag csak a saját kis vágyálmukat tartják szem előtt és ha valaki abba belerondít, akkor rohadjon meg mindenki, akinek köze volt annak "lerombolásához". Mi az, hogy nem jelent még meg a Cyberpunk? Meg mi az, hogy a szemétláda CDPR önkényesen elhalasztja a premiert? És a többi... Na, ez a mostani cruch és még sok másik ilyen eset is, pont ezen emberkék miatt van. Meg lehet nekik köszönni! (TAPS)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...