PC-n is nagyot futott a Death Stranding

  • Írta: szlav
  • 2021. április 8.
  • Biznisz
Bármennyire is megosztó legyen, a Death Stranding számszerűsített sikereivel nehéz vitába szállni. Az egykori PlayStation-exkluzív futárszimulátor PC-s változata 23 millió eurót hozott a konyhára fél év alatt.

A 505 Games anyavállalata, a Digital Bros nyilvánosságra hozta a 2020-as év második félévére vonatkozó üzleti jelentését, így többek közt megtudhattuk azt is, hogy a kiadó melyik PC-s címei remekeltek a legjobban. A vaskos összesítés tizennyolcadik oldalán szereplő listára érdemes egy pillantást vetni, hiszen abból kiderült, hogy Hideo Kojima narratív kalandja, a Death Stranding alig fél év alatt 23 millió eurót hozott a konyhára a platformon annak ellenére, hogy a lista élén álló játék azt megelőzően komoly köröket futott már PlayStation 4-en is.

Mindezt azért érdekes igazán, mivel a Death Stranding már a megjelenése napján erősen megosztotta mind a kritikusokat, mind pedig a játékosokat. Nekünk nagyon tetszett az alkotás, és ezt a véleményt sokan mások is osztották az eredeti megjelenése napján, később pedig a PC-s port kiadásakor viszont játékosok tömegei háborogtak a bizarr történet és az annál is szokatlanabb játékmenet miatt. Akárhogy is legyen, a nap végén a játék mindkét platformon anyagi sikernek bizonyult.

A Digital Bros jelentésén egyébként feltűnik többek közt a Control is, amely 16 millió eurót hozott a 2020 decemberével záródó félévben, az Assetto Corsa, amely majdnem 9 millióval zárt, illetve a Ghostrunner is, amely éppen csak lecsúszott a 7 millió eurós mérföldkőről - ez utóbbi szintén szép teljesítmény, hiszen a cybernindzsa kalandja az összesítés lezárásakor csupán bő egy hónapot töltött a piacon.

19.
Fanboi
#17: Rétegjáték ide, eladások oda, ez egy durván nagy költségvetésű AAA exkluzív ami a többi hasonló kaliberű ex mellett csúnya pofáraesés. Hagyjuk ezt a témát meg nem jön át dolgot. Ez a játék annyira önismétlő és úgy szarásig van nyomva teljesen felesleges alibi játékelemekkel meg kamu multiplayer elemekkel hogy a valós tartalma befért volna egy 5 órás csőjátékba amiben legalább a logikai bukfencektől felesleges szereplőktől és videóktól meg a röhejesen agyonbonyolított baromságoktól mentesen egy jó játék lehetett volna. Ehelyett hiába a hangulatos világ a kiváló színészi munka és néha valóban ütős sztori például Mama elvesztése, egyszerűen vontatott és erőltetett az egész amiben nem győzi húzni a játékidőt a "mester" miközben rakjuk a száz mérföldeket lábunkba járműveinkbe egy totálisan unalmas világban. Baszottul nem tudott mit kezdeni a nyílt világgal, így telerakta a kamu multiplayer social elemekkel, totálisan felesleges eszközökkel és feladatokkal, nevetséges harcokkal.
Volt a játéknak egy egy valóban megható momentuma amit a "mester" szerencsére nem cseszett el a szokásos ripacskodós gozdás amerika imádatával és Mads Mik is zseniálisan hozza a karakterét. De nagyjából ezt tudnám pozitívumként felhozni a látvány ésbitangjó helyszín artok mellett, ami bizony kevés mert tonnányi negatívum van a túloldalon ami megöli azegész játékélményt. Pedig voltak tényleg jó ötletek én is lepihentem egy egy fürdőnél ingame zenét tolva kicsit agyalgatva. Csak ez édeskevés egy jó játékhoz.
18.
Ooorky
#17: Marketing nem erről szólt.

Úgy próbálták eladni, mint egy Kojima féle open-world túlélő/akciójáték.

Első pár napban pörgött is az eladás, amíg körben nem ért a hír, hogy ez egy fos.
17.
Parano1d
#15: Arra próbáltam célozni, hogy az anyagi siker nem feltétlenül mérőfoka annak, hogy jó-e egy játék. Filmes példát is hozhattam volna. Pl a Remény rabjai mint film is bukás volt a moziban, de attól még nem lesz rossz film.
És igen a Death strandinget igenis rétegjátéknak tekintem, nem azért mert az openworld futárszimulátorok piaca viszonylag kicsi, hanem a témája miatt, ami sokaknak nem jön át. De nincs ezzel gond.
16.
crytek
#15: Ez a fajta nagyon is sok ugyanis ez sokaknak walking sim azoknak meg eggyike se tarolta le soha az eladási számokat.. Szóval ez a 4-5 istentudja mennyi milla nagy szó
15.
Ooorky
#14: Open world játékok, mint rétegjáték?
Az igen.
14.
Parano1d
#11: Azért ez egy réteg játék, mégha AAA kategoriás is. Személy szerint nem gondolom, hogy az anyagi sikernek feltétlen köze van ahoz, hogy jó-e a játék. Ennyi erővel azt lehet mondani, hogy a stratégiai játékok sz@rok, mert csak egy réteg játszik velük. Anyagilag nyilván nem annyira éri meg fejleszteni, de aki szereti őket, az tudja értékelni. Ez is egy réteg játék, amit sok ember nem tud értékelni, de attól még szerintem kiráyl.
13.
Őrnagy
#12: Mert a kiadók meg a játékfejlesztők ellesték a politikából azt a technikát, hogy nem mondják ki, ha veszítenek.
Majd 8 év múlva, ha 25ödször kérdezik, hogy miért nincs folytatás, akkor elnyökögik, hogy tulajdonképp, bár sikernek siker volt, és nagyon jól fogadták, de nem hozta az elvárt számokat.
12.
crytek
#11: Ez a bevétel is beszédes. És nem kell 3-5-10 millánál bemondani van aki 100 ezernél is bemondja.. Ezt cége válogatja.
Pcre az 1 milla is nagyon szép de sajnos sose tudjuk meg mennyi a pontos szám. Bár ezt sosem értettem miért államtitok
11.
Fanboi
#10: A kedvemért nem kell. Az amikor egy cég nem darabszámot dobál mint siker hanem bevételt (amiből bizony nem kell hülyének lenni hogy kiszámolja az ember nagyjából hány darabról is van szó), az bőven beszédes. Általában 3-5-10 milláknál legalább egy hírt szoktak róla pörgetni mint siker. A Halálosan unalmas postásról? Semmit. Néha egy egy kínos cikket vagy Kojima interjút micsoda siker lett. Közben aki követte a játékot láthatta hogy tűnt el ez a szar 1 hónappal megjelenés után a top20-ból is bukott AAA játékként ami csak néha kacsint vissza mikor lebiccentik az árát 10-20 dollárra....
10.
crytek
#8: Aha csak hogy nem a 100%-ot kapják hanem csak a 70-75-80at belőle szóval... Azt meg biztos nem vezetik le a kedvedért hogy hány dbot adtak el 60 mennyit olcsóbban és hol..
9.
Neotechtr
#6: Talán én voltam az első ember, aki kimondta, hogy Kojimának nem való az open world és hisztériázva kértem rajta számon az ow stílus által elcseszett MGS V-t. Utána csak annyit tudtam a Death Stranding-ről, hogy Kojima csinálta és valakik istenítették, míg mások meg szarrá gyalázták. Aztán a 2020-as kaland után nagynehezen lejutottam Magyarországra. Ott simán szabad torrentezni. Mivel nem szavaztam bizalmat Kojimának, ezért leszedtem a játékot az ncore-ról. Pont kezdtem beleunni a CP2077-be, ezért rányomtam. Kojima Open Wolrd Gémsz hozzáállással. Aztán ettől a ponttól éjt nappallá téve belevertem 49 órát a virágbolti verzióba (savegame alapján). Itt jött el az, hogy hiába bukom a mentést, illik megvenni a játékot 50 óra után... Darknetes keresések olcsó kulcsokra... Epic-en 19.99, mert valami 10€ kupont hozzád vágnak időnként, csak azért, mert létezel és ezzel kvázi a harmadik legolcsóbb ajánlat. Te meg itt kiszámoltad 57,5€ darabját az eladottaknak? Ilyen sarkítással, akkor 1.151.000-et adtak el csak Epic-en.

Amúgy meg vágod te, hogy mennyi zsír 23 millió €...?! Nekem elhiheted, hogy kétszer annyi, mint a fele. Az ma éppen 8 243 345 463 forint. Ember, abból nagyon sok vitamint tudsz venni, hogy fejlődjön az agyad.
8.
Fanboi
#7: Ha 30 euróval számolod darabját az sincs 1 millió, de mondogasd halkan.
7.
crytek
#6: Csak steamen fogyott 1 millió halkan mondom...
6.
Fanboi
Ez a szutyok semmin nem futott nagyot. 23 millió euró egy AAA kategóriás játéknál mint bevétel minden csak nem nagy. Alig 400.000 eladott darabszámról árulkodik. Konzolon 2021-ig 3 millió játékosa volt amiknek szép része akciókban vagy használtan vehetett részt ennek a remekműnek a kipróbálásában, az első hónapos rekord után amit a hájpnak és Kojima nevének lehetett elkönyvelni 1-2 hónappal késöbb már a top 20 eladásokba sem fért bele teljes áron. Ha akkora siker lenne dobálóznának az eladásokkal ahogy minden húzónévnél szoktak főleg exkluzívoknál, de ez egy hatalmaskapufa lett amit elsőre benyel a Sony mert nullára talán kijöttek. Másodjára már nem fogja és szépen meg fog ismétlődni ami a Konami esetében, vajon akkor ki lesz a köcsög ha a Sony is megunja a "mester" pénzgyilkos agymenéseit aminek rohamosan csökken a rajongótábora? Kojima a Solid 4 óta ami az utolsó JÓ játéka volt csak halovány fénye egykori önmagának, vissza kéne térnie a rendezett akciójátékokhoz mert a nyílt világ látványosan nem az ő műfaja a Soli 5 és most ez a dög unalmas postásszimulátor amiben az első 5 óra után gyakorlatilag kifullad a játék ötlettára és totál felesleges alibi játékelemekkel húzza halasztja az amúgy feleslegesen agyonkuszált sztorit ordító logikai bukfencekkel történetben és játékmenetben egyaránt biztos volt akinek tetszett elvégre nem vagyunk egyformák. Ahogyan a kamu multiplayer elemek is. Csak ettől még az elmúlt 10 év legunalmasabb legönismétlőbb open world lufija volt ami szépen ki is pukkant.
5.
szujonor
Futna nálam is, de épp most a Geforce Now-n karbantartják. Már azt se tudom, hol hagytam abba. :(
4.
crytek
#2: Kojima miatt pshez közelebb áll.. de az 1 milliós eladás nem meglepő. Ezért nem is értem ez miért világszám amikor minden jöttment félkész szar is többet hoz a konyhára mint ez a "nagyágyú"
3.
Laliath
#2: A közvélemény minden olyan játékot PS excluzivként kezel, ami kezdetben csak PS-en volt elérhető. Ezen nehéz lenne változtatni. De abból is látszik, hogy nem csak PS-re készült a DS, hogy technikailag mennyivel jobban startolt , mint a Horizon Zero Dawn
2.
Neotechtr
#1: Csakhogy a Death Stranding nem PS-ről lett áthozva. Ha valaki utána néz a neten, akkor már a fejlesztésének az elején leszögezte Kojima, hogy csak úgy készít játékot, ha az nem lesz szoni ex és ezért a következő játéka PC-re is érkezni fog. Elröppent fél-egy év és utána be lett jelentve PS-re a DS. Innentől a média (az, ami előtte azt írta, hogy PS+PC lesz a játék) totál exnek állította be a címet, de attól még ugyan úgy napirenden volt a PC verzió - és mint tudjuk meg is érkezett.
1.
crytek
Bármit amit ps-ről hoznának át pc-re elérné az 1+ milliós eladást, nincs ebben nagy szenzáció..ami jó azt veszik sokan
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...