Tegnap este jelent meg a Baldur's Gate III, és a Larian Studios joggal lehet büszke a gyermekére, hiszen néhány órával az indulás után a szerepjáték máris meghaladta a 400 ezer egyidejű játékost. Rengetegen már az első nap bele akartak kóstolni a kalandba, amire nem voltak megfelelően felkészülve a Steam szerverei.
A Baldur's Gate III 2023 egyik legnagyobb startját produkálta a Valve rendszerérben, olyan játékokat előzött meg kisujjból, mint a Star Wars Jedi: Survivor vagy éppen a Resident Evil 4. Így nem meglepő, hogy az RPG jelenleg a legkelendőbb játék a Steamen. A Twitchen is hasonló a siker, hiszen jelenleg a legnézettebb játék a streaming platformon.
Ám az X-en és a Redditen számos felhasználó panaszkodott az iszonyat lassú letöltési időkre (6 órától akár 6 hónapig ugrálhat a hátralévő idő), ám még ők voltak a szerencsések, hiszen voltak olyanok is, akik nem érzékelték az internetkapcsolatot, vagy egyszerűen nem érték el a tartalomszervereket.
A Larian alapítója, Swen Vinckle mindenesetre kedves szavakat intézett a rajongókhoz. Mint írja, "Nagyon büszke vagyok arra, amit a csapatunk elért, és remélem, hihetetlenül fogtok szórakozni a játék felfedezése során."
A stúdió több mint hat éven át dolgozott a kultikus széria legújabb darabján, több mint 400 ember munkája van benne. A korai hozzáférésben 2,5 millióan játszottak a Baldur's Gate III-mal, a visszajelzéseik nagyon fontosak voltak a csapat számára.
"Az eredmény egy gyönyörű, gazdag univerzum, ahol elmenekülhetsz a napi gondok elől, kalandokat és csodákat tapasztalhatsz meg, és sok jó és izgalmas találkozásban lehet részed. Ez egy olyan hely, ahol az indentitásod és a döntéseid számítanak, ahol minden sarkon meglepetés rejlik és ahol valóban jutalmat kapsz." - tette hozzá Vincke.
A PC-s verzió már elérhető (launch trailer erre), PlayStation 5-re várhatóan szeptemberben érkezik az RPG, míg az Xbox-változat valamikor utána, de addig nem, amíg a Larian és a Microsoft megoldást nem talál az Xbox Series S-t sújtó osztott képernyős gondokra.
Ugyanigy vagyok az RPG-kel is. Igaz en meg stencilezett (akkori fenymasolo) angol nyelvu AD&D lapokkal kezdtem a kockadobalast...ejj de kurva oreg vagyok :D
Én személy szerint az NWN-t szerettem a legjobban, mert ott nem kellett több karakterrel pepecselni. Messze azt játszottam legtöbbször végig.
Beszéltünk itt valamelyik Diablos téma alatt, hogy milyenek is a műfaj ágai, melyiket lenne érdemes kipróbálnom.
Végül adtam egy esélyt az Original Sin 2-nek. Kezdésnek, alvás nélkül beleöltem zsinórban 40 órát, ami nálam példátlan. Nyilván később egy picit megkopott a varázsa, de részben eloszlatta az izometrikus nézet irányába táplált aggodalmaimat. Annyival előnyben indultam, hogy ezt a fajta sakkozást már szerettem ugye a jrpg-k világából. Itt viszont átemelték (gondolom már előtte, csak nekem a korábbi címek kimaradtak) az egészet térbe. Számít ha magaslatról lősz, ott az elemek, ami igencsak lényeges a harcokban. A forráspontok, ami mondjuk már kínosabb téma egy kicsit, mert limitált számban használható, kevés módszer van a beszerzésre, és a végére már minden székláb enemy képes tőled elszívni. Számomra ez a részlet némileg antifun lett. Ahogy a legutóbbi harcból is kiléptem tegnap, mert alapból feszült voltam, és újabban nagyon elszaladt velük a ló. Történt ugyanis, hogy az enemy elbájolta az egyik társamat, aki meg a főkaraktert. A harmadik már alapból el volt, a negyedik meg éppen meghalt, így percekig néztem, ahogy játszik a gép maga ellen. Meg a rohadt gyíklények, amik újraéledtek minden alkalommal, amíg átoktűz volt a csatatéren. Szóval akad néha árnyoldala, de összességében egy rohadt élvezetes harcrendszer tud lenni, ha foglalkoznak vele a fejlesztők, és ráérez az ember. Meg is vettem a Humbleben az aktuális rpg pakkot.
Pedig amúgy én is szeretek egy jól átgondolt valós időben zajló harcrendszert, mint a GOW, DS, DMC, vagy akár csak a jobb fps-ek lövöldéjét, a fluidabb Infamous-szerű játékok mutatványait, sőt. Néha azt se bánnám, ha már csak ilyenek jönnének, csak a fele igénytelen és súlytalan.
Ahogy írtam, viszont csak részben oszlatta el az aggodalmakat. Jó kis háttere van a sztorinak, mondhatni jól megírt karakterekkel. Több oldalról közelíthetőek meg a problémák, ami viszont általában valaminek a kárára megy.
Nincs meg benne sem a monumentalitás, sem a valódi epikusság, drámaiság. Az a szint, ami egy ilyen sztorihoz dukálna, az semmiképpen. A szereplőket az okádékul megrajzolt avatarjairól ismered meg. A cselekedeteket, részleteket csak egy színpadiasságból túltolt mesélő adja a tudtodra. Nélküle viszont még ennyi se lenne, csak állnának, mint a cövek. A Skyrimből szoktam példálózni ezzel a teljesen érzéketlen, passzív npc jelenséggel, amikor ilyet látok egy játékban. Még csak animációi se nagyon vannak a karaktereknek, hogy legalább gesztikulálni tudjanak, vagy egyes helyzeteket eljátszani a mesélő által leírt történésekből. A Skyrim npc-i ehhez képest hiperaktív érzelembombának hatnak. Még egy jó kis átvezető sincs, csak ezek a meganimált rajzok. Ilyen részből nagy csalódás a játék, még szerencse, hogy a többi elviszi a hátán.
Ezeket az aggodalmakat a BG3 fogja majd elsöpörni, úgy érzem.
régen a cd borítók beigérték ezeket a nagy epikus dolgokat szürnyek csaták scifi stb stb aztán feltelepítettem azt csak fentről nénztem a mütyüröket meg felváltva ment minden mint a sakkban. tök kiakasztott.
aztán később felfedeztem azokat is amik tényleg jók voltak: gothic 2, fable, morrowind meg a töménytelen fps ek
amúgy nem fikáztam semmit. elismertem hogy jó lehet, csak leírtam a személyes preferenciámat.
Mindenesetre az utolsó 2-3 hét marketingje betalált, ügyesek voltak.
A játék meg szerencsére fantasztikus, ahogy az várható volt.
Jó játékot hozzá mindenkinek!
ha ironia volt elnezest kerek, elszallott a humor a fejem felett, hisz nem ismerlek.
Kb. amit a BioWare-tol vartunk volna az elso Dragon Age sikere utan. Szerencsere itt van nekunk a Larian Studios, + remelem h pl. a CDPR is meg ismet osszehoz vmit Witcher teren ismet.
2: Tenyleg jol sikerult jatek lett, raadasul mutatos is, amit foleg ilyen jatekoknal sok ido+penz+munka elerni.
3: A BG elso 2 reszehez kepest azert rengeteget valtozott. Amennyiben nem ismered oket, pl. YouTube-on meglesheted oket. Az a poen, hogy mikozben sokkal nagyobb kozonseg szamara tettek elerhetove/elvezheto/konnyedebben megszeretheto jatekka, megis minosegi RPG jatekorol van szo most is, mint anno a 2 elso resze soran
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.