Nem kell félni, a Baldur’s Gate 3 PS5-ös verziója az összes frissítést tartalmazni fogja
- Írta: osan
- 2023. augusztus 11.
Egyetlen negatívumot hozhatunk fel a Larian Studionak, mégpedig, hogy a PlayStation 5 tulajok még nem vethetik be magukat a lenyűgöző RPG világába, de ez szeptember 6-án megváltozik. A stúdió kiadásért felelős fejese, Michael Douse erősítette meg a hírt X-en, miszerint a Sony konzoljára majd a legfrissebb változat érkezik.
Eddig is sejtettük, hogy ez lesz a felállás. A játék támogatja a cross-save-t platformok között és az nem lehetséges, ha nem azonosak a frissítések, de azért mindig jó ha hivatalosan is ki vannak mondva a dolgok.
Ahogy írtuk is, szeptember 6-án érkezik a Baldur’s Gate 3 PlayStation 5-re és eddig a játék az év egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb sikere. A körökre osztott harcrendszerű cRPG több száz órányi szórakozással várja a játékosokat a hatalmas és nagy odafigyeléssel készített világába.
Mindenesetre köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat. Végül a PC verzió mellett tettem le a voksom, mert nem kell várni és biztosan játszható a műfajban általam preferált beviteli eszközökkel. Ettől függetlenül nem vonom kétségbe, hogy amiket leírtál úgy vannak, hiszen a Diablot is PS5-ön, kontrollerrel játszom, pedig korábban még a gondolatot is elvetettem :).
Nálam sokat nyomott a latban a modolhatóság is. Alapból tetszett a gondolat, hogy a nagy TV-n, kényelmesen hátradőlve játszak, de aztán elvetettem, mert úgy éreztem, hogy sok mindent kihagynék a mod-támogatás hiánya miatt.
Figyelj, azt kell mondanom, hogy tényleg nem rossz. Jó, kapásból 11db körmenü volt a karakteremen (LOOOOL) de amúgy tényleg ebből 8 és fél csak a hátizsákomban lévő és az optionsban beállított, hogy automatikusan hozzáadja az action bar/körmenühöz potionok és papír scrollok voltak. Tehát ezt ki is lehet kapcsolni és ahogy mondtam, minden szerkeszthető is. Ha emellé hozzágondolod, hogy a főbb dolgokon kívül csak nagyon néha kell más, akkor mondjuk 3 ilyen karikán elférsz.
Nagyon jól, kékkel jelöli az action-öket és naranccsal a bónusz action-t, úgyhogy az első pillantás alapján várhatónál jobban ki lehet rajta igazodni és nem egy métely a használata, mondom, főleg akkor, ha te állítod össze magadnak, hogy mi, hol legyen és izommemóriából nyomod. Egyébként érdekes, hogy fél óra-óra kontrolleres menés után meg az egeres irányítás tűnik úgymond túl távoli kamerának. Minden esetre nálam totál kedv és helyzet függő, hogy melyikkel irányítom. Másrészt meg tuti jó lenne, ha benne lenne konzolon a bill+egér támogatás is, de azt nem tudom, hogy ez a fejlesztőn műlik-e csak, vagy a Sony-n is.
Reméljük azért senki sem keveri össze az CRPG és az ARPG műfajokat.
Szerintem nézzetek Youtube-on videót róla, hogy milyen az irányítás. Én futkároztam sokat itt controllerrel és nagyon jó immerzív, meg minden. Ha leveszed, hogy nem lehet felfelé nézni, mert akkor kitávolodik a kamera inkább, akkor ugyan olyan, mint bármelyik TPS. Ettől függetlenül az esetek 90%-ban izometrikus nézetből játszom. Amikor komolyabb inventory menedzselés és harc van, akkor pedig kivétel nélkül mindig egér+bill. Amúgy azt kell elképzelni, hogy az LB és RB, vagyis PS-en az L1 és R1 megnyomására bejön egy körmenü. Pontosabban több körmenü. Mondjuk az elsőn vannak az alap akciók, amit a karakterek tudnak, mint lökés, ugrás, futás, stb. A másodikon, mondjuk az akciók, mint ütés, lövés, fegyver skillek, stb. Így tovább, nekem eddig 8 ilyen körmenü volt egymás mellett a legtöbb, amit láttam (de csak azért, mert az összes scrollt és piát meg bombát és dobható dolgot automatikusan hozzáadja alapból). Most nyilván nem ment el totálisan az eszem, hogy a PC UI és egér+bill mellett így akarjak harcolni, de megnyugtatásként mondom, hogy teljesen egyénileg személyre szabhatók ezek a körmenük és egész jól használhatók.
Ugye a D:OS2-ben azért volt fárasztó kontrollerrel menni, mert egyesével kellett végigsétálni az action bar-on. Itt, viszont ha összeszeded magadnak az első 1-2 körmenüre azokat, amit jellemzően használsz, akkor kényelmesebb használni. Megszokás kérdése, de én attól tartok, hogy sokan ettől a játéktól valami olyat várnak irányítás terén, mint a Witcher 3, vagy a Dragon Age 3, harcrendszerben meg olyat, mint a Diablo 3... és abból csalódás lehet. Shao Kahn, amúgy ennek is körökre osztott harcrendszere van, mint a D:OS2-nek és ha azt utáltad, akkor vélhetőleg ez sem fog bejönni.
Itt egy random videó, amit totál nem néztem meg, de a címe alapján a controlleres irányításról arcoznak benne.
https://www.youtube.com/watch?v=CNHqUqHPx-w&ab_channel=GingerPrime
Jó lenne, ha implementálnák a klavi + egér támogatást a PS5 verzióba.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.