Avowed - zöld az út a DLC-k és a folytatások előtt

  • Írta: zoenn
  • 2025. február 25.
  • Hír
Link másolása
Az Obsidian színes és szórakoztató szerepjátéka, ha nem is ér fel a csapat korábbi játékaihoz, bőven van benne annyi potenciál, hogy további tartalmak és folytatás is érkezzen hozzá. A rendező a stúdió jövőbeni terveiről beszélt.

A múlt héten befutott Avowed többnyire pozitív fogadtatásra lelt a játékosok és a kritikusok részéről, az RPG rendezője, Carrie Patel a Bloombergnek adott interjújában utalt arra, hogy valószínűleg nem utoljára tapossuk a játék világát.

Arra a kérdésre, hogy az Obsidian következő projektje valami újdonság lesz-e, a rendező azt mondta, hogy sokkal valószínűbb, hogy még több Avowed-tartalmon fognak dolgozni - legyen szó kiegészítőkről vagy folytatásról.

"Most, hogy felépítettük ezt a csodálatos világot, és a csapat erejét a tartalom és a játékmenet köré építettük, szeretném, ha többet tennénk vele." - fogalmazott Patel.

Az Obsidian több mint hat éven át dolgozott az Avowedon, és még többet a Pillars of Eternity univerzumán. A projekt fejlesztése még 2018-ban kezdődött, két évvel azelőtt, hogy a Microsoft felvásárolta a csapatot. Akkoriban még 170-180 alkalmazottjuk volt, ám az üzlet megkötése után ez a szám felkúszott 285 főre az elmúlt 5-6 évben. 

Az Avowed eredetileg a Skyrim többjátékos szellemi örökösének készült, hatalmas nyitott világgal, de az Obsidian viszonylag korán dobta a cím online részét. Miután Patel 2021-ben átvette a fejlesztés vezetését, az a döntés született, hogy a játék egyetlen nagy térképét több kisebb nyitott zónára bontják. A sztori végül a tervezettnél is jobban belement a Pillars of Eternity univerzumának történetébe. Tehát két komplett rebooton esett át a szerepjáték, mire a mai formáját elnyerte.

A stúdió szívesen dolgozna egy új Fallout-játékon is - ezt már a stúdió vezetője, Feargus Urquhart vallotta be az IGN podcastjében.

"A Fallout közel áll a szívemhez. '80-as évekbeli gyerek vagyok, X-generációs, szóval az egésznek van értelme. Ha valaha lehetőség adódna, hogy készítsünk egyet, szívesen megtennénk. De sok más dolog is van, amivel foglalkoznánk."

Josh Sawyer, a Pillars of Eternity és a Fallout: New Vegas rendezője pedig egy élő Twitch-közvetítés során hintette el, hogy szívesen elkészítenének egy Pillars of Eternity Tactics-játékot is, jó néhány fejlesztő feldobta neki már az ötletet. Mivel a taktikai műfaj egy viszonylag szűk rétegnek szól, komoly problémát jelentene időt fektetni egy olyan címbe, amely nem biztos, hogy elegendő nyereséget termelne. A spin-off lehetőségét nem zárták ki.

12.
12.
csoki0619
#10: A cikk írója nem reflektált, talán azért mert (ez csak feltételezés) nem ért egyet ő sem a tesztelő véleményével.


Az meg, h egy oldalt közösen szerkesztenek emberek és eltérő vélemények fogalmazódnak meg mindennemű cenzúra nélkül, az sztem a szólásszabadságból adódik. Az, h Delfin nem ért egyet a tesztelővel, first world problems.

"...mókás hogy milyen durván lehúztátok…"

Kik húzták le? Mire fel a többes szám?
11.
11.
csoki0619
#8: A te érvelésed is teli van logikai bakikkal, és ezért zoenn a hibás.
10.
10.
petymeg2033
#4: Igenis számonkérhető a cikk íróján, hogy nem reflektál az oldalon a játékról megjelent tesztre. Főleg az említett "rossz értékelés" <-> "sikeres játék" ellentét miatt.

Lehet különböző véleménye az egyes szerkesztőknek, de igenis egy oldalt képviselnek, nem független emberekről van szó, akik egy random blog oldalra hányják ki az ömlengéseiket. Ilyen módon elvárható lehetne, hogy legalább olvassák és tisztában legyenek a mások által írt véleménycikkekkel. Vagy lehet, én tévedek, és akkor elnézést kérek...
8.
8.
delphijos
#7: Reszelhetjük itt a fingot. Készült egy elképesztő gyenge lehúzós teszt, tele tévedésekkel, és logikai bakikkal. Ezek után irónikus hogy hogy ugyanitt megjelenik a tények alapján ez. Neked viszont jár a pacsi a “leglojálisabb felhasználó” címért.
7.
7.
csoki0619
#6: "Te képzelted bele hogy ennek a cikknek szólt. "

Nem! Te húztál párhuzamot a játék kritikája és ennek a cikknek a tartalmával kapcsolatban.

"Nem az a baj ha valakinek nem a kedvence egy játék, nem vagyunk egyformák. Hanem hogy az a teszt rossz. Mivel itt lett megemlítve hogy siker a játék, ide kommenteltem. Ez van. "

Tehát akk a játék tulajdonképpen jó, mivel sikeres, a teszt meg rossz, mert a játék sikeres?

6.
6.
delphijos
#4: Te képzelted bele hogy ennek a cikknek szólt. Amúgy meg kár itt hisztizni. Olvasd el a tesztet, meg a kommenteket. Nem az a baj ha valakinek nem a kedvence egy játék, nem vagyunk egyformák. Hanem hogy az a teszt rossz. Mivel itt lett megemlítve hogy siker a játék, ide kommenteltem. Ez van.
4.
4.
csoki0619
#3: "Ezek tükrében különösen mókás hogy milyen durván lehúztátok…"

Akk ez a megjegyzés kinek van címezve? A cikk írójának? Az egész szerkesztőségnek? A tesztelőnek?

Számon kérsz egy olyan dolgot a cikk íróján, amihez semmi köze, azon kívül,h Felyx-el kollégák.
3.
3.
delphijos
#2: Es hol írtam ezt ? Ez egy Bloomberg cikk ( interjú ) alapján íródott. Plusz egyik idézet sem a cikkíró véleménye,
2.
2.
csoki0619
#1: A cikk írója nem azonos a teszt írójával.
1.
1.
delphijos
“Az Obsidian színes és szórakoztató szerepjátéka”

“ A múlt héten befutott Avowed többnyire pozitív fogadtatásra lelt a játékosok és a kritikusok részéről”

Ezek tükrében különösen mókás hogy milyen durván lehúztátok…

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...