Az EA további 400 alkalmazottat bocsát el, és bezárja a Codemasters központját is?
- Írta: zoenn
- 3 napja
Nincs vége az Electronic Arts átszervezési folyamatának. Röviddel azután, hogy kiderült, a készülő Black Panther játék fejlesztését leállítják és szélnek eresztik a Cliffhanger Studiost, további 400 alkalmazottnak mutatott ajtót a kiadó. Az EA radikális lépésre szánta el magát, hiszen a jövőben csupán egy maroknyi frencsájzra koncentrál majd.
Mindezt egy jó hírű bennfentes, Extras1 elmondásai alapján tudjuk, hogy a Codemasters központját is bezárja a kiadó. A nagy múltra visszatekintő brit stúdiónak olyan címeket köszönhettünk, mint a Colin McRae Rally, a DiRT-széria és a GRiD-játékok. Az érintett fejlesztők egy részét más projektekhez irányítják át, például az EA Sports F1-hez és a fejlesztés alatt álló új Need for Speedhez. Úgy látszik komolyabb a baj az 1986-ban alapított csapatnál, az EA nemrégiben a WRC-licencet is dobta.
Nagyon rossz a hangulat az EA stúdióin belül
Az újabb elbocsátási hullám, illetve a projektkaszák miatt soha nem látott mélyponton van az EA égisze alá tartozó stúdiók morálja. A Black Panther-játék fejlesztői a közösségi médiában adtak hangot szomorúságuknak. Karla Ortiz koncepcióművész "egy hihetetlen csapat tagja volt", és elképesztően részletgazdag játékon dolgoztak, és megszakad a szíve, hogy a világ már semmit nem láthat belőle.
Sophie Mallinson designer is "álomcsapatnak" nevezte a Cliffhangert, maga a Black Panther pedig egy akció-RPG lett volna, amint a Shadow of Mordor alkotói is dolgoztak. Még a Respawn Entertainment korábbi vezető rendszertervezője, Rayme Vinson is láthatta mozgásban a Fekete Párduc-játékot, amit "ambiciózusnak és különlegesnek" nevezett.
Patrick Wren, a Star Wars Jedi: Survivor egyik designere szerint a Respawn morálja "minden idők mélypontján" van a a Cliffhanger Games bezárása után, magyarán teljesen együtt éreznek az érintettekkel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.