A szóbeszédek igaznak bizonyultak: a kivonásos lövölde hivatalos weboldalán közzétett bejegyzés szerint, mégsem jelenik meg szeptember 23-án a Marathon, a fejlesztő elárulta, hogy azután jutottak erre a döntésre, hogy a zárt alfatesztből, a közösségi médiából és a Discordról származó visszajelzések nem voltak elég pozitívak.
"Tudjuk, hogy több időre van szükségünk ahhoz, hogy a Marathont olyan játékká tegyük, amely valóban tükrözi a szenvedélyünket. A fejlesztőcsapaton belüli hosszas megbeszélés után úgy döntöttünk, hogy elhalasztjuk a szeptember 23-i megjelenést."
Az új premierdátumot ősszel fogja bejelenteni a Bungie, és az azt megelőző hónapokban további zárt teszteket rendeznek. A stúdió a lootok és az új típusú zsákmány fejlesztésére koncentrál, valamint a dinamikus események hozzáadására. Ezen kívül "feszültebb és stratégiázásnak helyet adó" harcrendszer biztosítására összpontosít majd. Ez utóbbi "kihívásokkal teli és lebilincselőbb MI-ütközeteket" takar.
Várható még jobb vizuális hűség, az eredeti trilógia témáit idéző "sötétebb tónus" hozzáadása is, valamint jobb élményt szeretnének a szóló- és duójátékosok számára biztosítani. És ami a legjobb az egészben, hogy lesz proximity chat is.
A Marathont az utóbbi időben számos bírálat érte, egy volt alkalmazott egy független művész grafikáit tulajdonította el, amit a stúdió elismert, és ennek nyomán megváltoztatták marketingstratégiájukat és azóta állítólag roppant alacsony morál uralkodik a csapatnál.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.