A Borderlands 4 fejlesztői nem kérnek a minimapból, de meghallgatták a rajongókat
- Írta: Baraaju
- 2 napja
A döntés mögött világos koncepció áll: a Borderlands 4 sokkal nagyobb és nyitottabb világot tár majd elénk, ahol a hagyományos minimap már nem nyújtana elég információt. A drón képes valós időben útvonalat mutatni, és célokat is kijelöl, még a magassági szinteket is figyelembe véve. Az iránytű szintúgy ilyen dinamikusan működik, így elsőre úgy tűnt, nincs is szükség másra.
Csakhogy a rajongók másképp gondolták. Az előzetes bemutatók után sokan jelezték, hogy a gyors helyzetfelismeréshez – különösen harc közben – jól jönne egy radar. A Gearbox végül hajlott is a kérésre: a harci radar bekerül a végső verzióba, igaz, alapértelmezetten kikapcsolva.
Pitchford (a szebb napokat is látott X-en) elismerte, hogy a közösség visszajelzése kulcsfontosságú volt. „Aki kitartott a harci radar mellett, az nem tévedett” – fogalmazott. A játék így egyszerre szolgálja ki az újításokat, új megközelítést keresőket és a régi rendszerhez ragaszkodókat.
Mellesleg hozzátennénk, hogy a minimap helyett más fejlesztők is mozdultak már hasonló irányba: például a God of War Ragnarök esetében, ahol a minimap helyett a környezet vizuális jelei és az iránytű segítették a navigációt; a Red Dead Redemption 2 pedig már évekkel korábban bevezette az opcionálisan kikapcsolható HUD-rendszert, hogy a játékosok elmerülhessenek a világ részleteiben.
A Borderlands 4 szeptember 12-én jelenik meg PC-re (Steam, Epic Games Store) és várhatóan konzolokra is. Az új HUD-rendszer lehet, hogy szokatlan lesz elsőre, de azt semmiképp nem lehet most elmondani a Gearboxról, hogy ne lennének nyitottak a gamerek véleményére és kéréseire.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.