A héten derült ki, hogy a Microsoft nagy projekttörlési hulláma során elkaszálták a ZeniMax Online Studios következő nagy dobását a The Elder Scrolls Online után, még mielőtt bármit is láttunk volna belőle. A Project Blackbirdről immáron tudjuk, hogy egy sci-fi MMO lett volna, ami még a Microsoft Gaming vezetőjének, Phil Spencernek is bejött, röviddel a törlése előtt (állítólag alig akarta visszaadni a kontrollert).
A TrueAchievements oldal újabb részleteket tárt fel az MMO-ról, amin a Blade Runner, a Destiny és a Horizon: Zero Dawn hatása egyaránt tetten érhető. A játékosok egy hatalmas nyílt világot fedezhettek volna fel a Soteria nevű bolygón, különösképpen annak Exodus néven ismert régiójára. Ebben a városban mindent egy PAN nevű érző mesterséges intelligencia irányít, de a lakosság feletti irányítást végső soron öt idegen szindikátus gyakorolja.
Egy univerzum, ahol az egyensúly a feje tetejére állt
A játékosok egy emberi Revenant szerepét öltik magukra, semleges erőként az egyensúly fenntartására törekedve. A Blackbirdben öt idegen faj szerepelt: a Menst, a Calpiten, a Nemocytes, a W’Hurran, és a Trahet. A szindikátusok hasonlóan működtek, mint a korábbi Bethesda RPG-kben. A Menst egy arrogáns ősi idegen faj, míg a Calpitenek a manipulációs képességeikről ismertek. A Nemocytes egy víz alatt élő nép, melynek exoruhákra volt szükségük a nyílt világban történő navigáláshoz. A W'Hurranok bőrét vastag szőr borította, és a kereskedelem a vénájukban volt. Végül, a Trahet képviselői az elfeledett titkok kiaknázásáról voltak híresek.
Hasonlóan a Desinty és a Warframe játékok küldetéseihez, itt is különböző régiókban szólítottak volna a küldetések, melyek akár négy játékos számára tartalmaztak tevékenységeket. Emellett Strike Missionökben is részt vehettünk, ahol akár hat játékos is együttműködhetett.
A Blackbird univerzumában az emberek a tápláléklánc alján helyezkednek el. Néhány augmentumokkal felvértezett ember azonban felemelkedhetett és Revenanttá válhatott - őket irányíthattuk. Kezdetben a PAN-nek dolgozhattunk volna, és ha sikeresek lettünk, más emberek csodálatát is elnyerhettük, miközben félelmet kelthettünk az idegen szindikátusok körében. A cselekmény a szindikátus egyik magas rangú tisztviselőjének meggyilkolása körül zajlott, és a nyomozás során neves gyilkosok és titkos vezetők is képbe kerültek.
Kicsit cyberpunk, kicsit Assassin's Creed
Az augmentumokkal felturbózott Revenantoknak három fő archetípusa volt: tankok, tech-operátorok és gyógyítók. Természetesen a játékban egy mély karakter-testreszabási rendszer is helyett kapott, hasonlóan a The Elder Scrolls Online-hoz. Testünket úgy alakíthattuk volna ki, ahogy csak szeretnénk, még a hegekre és a tetoválásokra is kitérve, de különféle biomodokat, kibernetikai cuccokat és többrétegű öltözéket is választhattunk, de fegyvereinket is szabadon módosíthattuk volna, ahogy a saját apartmanunk berendezését is.
A navigálás egy Blackbird egyik fő fókuszpontja volt, hiszen nem csak horizontálisan, hanem függőlegesen is mozoghatunk benne. Ehhez kapaszkodóhorgot és más eszközöket is bevethettünk, melyekkel bármilyen felületre felmászhattunk és még a falon is futhattunk. A rendszer intuitívnak és természetesnek hatott, hasonlóan a Marvel's Spider-Man játékokban tapasztaltakhoz, míg a járművezetést a GTA-kban látottakra hajazott.
A fejlesztők egy olyan képességrendszeren dolgoztak, ami teljes fejlődési útvonalat és képességfát tartalmazott. A harcrendszerrel kapcsolatos részletek szűkösek, de tudjuk, hogy több fegyvertípus és fejlesztés létezett. A stúdió szerint a bejárást nem csak harcias módon használhattuk volna az olyan új többjátékos mókák során, hiszen versenyek és akadálypályák is szerepeltek benne. És ha már mellékes tevékenység: megemlítettek egy kviddics-kosárlabda stílusú játékot is, ahol egy labdák kellett volna a gyűrűbe juttatnunk, miközben passzolunk és lőhetünk - vertikálisan is mozogva.
Mit is mondhatnánk ezek után? Nagyon sajnáljuk, hogy a Project Blacbird nincs többé!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.